این خودرو باتری دارد که میتواند با یک بار شارژ مسافتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱.۳۷ مایل) را طی کند و زمان مورد نیاز برای تولید انبوه یک وسیله نقلیه را از ۳۶ ماه یا بیشتر به ۱۲ تا ۱۸ ماه کاهش میدهد.
بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان از شاسی خودرویی رونمایی و اعلام کرد که میتواند در برابر آتشسوزی در اثر تصادف مقاومت کند.
به گزارش ایسنا، فناوری معاصر آمپرکس چین (CATL)، بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان، یک شاسی الکتریکی جدید را روانه بازار کرد که میگوید میتواند در برابر ضربه از جلو با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت (۷۵ مایل در ساعت) بدون آتشسوزی یا انفجار مقاومت کند، زیرا ایمنی را به عنوان یک نقطه فروش کلیدی معرفی میکند.
این شرکت اعلام کرد که این خودرو باتری دارد که میتواند با یک بار شارژ مسافتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱.۳۷ مایل) را طی کند و زمان مورد نیاز برای تولید انبوه یک وسیله نقلیه را از ۳۶ ماه یا بیشتر به ۱۲ تا ۱۸ ماه کاهش میدهد.
بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان اعلام کرد که با برند چینی خودروهای برقی آواتر، که بخشی از متعلق به شرکت خودروسازی چونگ کینگ چانگان است، برای توسعه مشترک خودروهای مبتنی بر شاسی جدید، امضا کرده است.
بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در یک نشست خبری گفت، شاسی جدید منحصر به فرد است، زیرا میتواند از بدنه خودرو جدا شود و انرژی حاصل از برخورد از جلو تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را بهتر جذب کند.
خطر آتش سوزی باتری خودروهای برقی، که خاموش کردن آن دشوار است، برای برخی از خریداران ضرر دارد. به عنوان مثال، در کره جنوبی، آتش سوزی باتری در اوایل سال جاری در مرسدس بنز که حتی در حال شارژ نبود، باعث افت فروش و افزایش ترس در مورد خطر خودروهای الکتریکی شد.
این شرکت چین در بحبوحه کاهش تقاضا برای خودروهای با باتری و افزایش محبوبیت هیبریدیها، تلاش خود را فراتر از ساخت باتری برای خودروهای برقی و ذخیرهسازی تعمیق میبخشد. در اوایل این ماه، آخرین نسل سرویس تعویض باتری خود را برای رقیب نیو رونمایی کرد و در آوریل سال گذشته، اعلام کرد که روی باتری کار میکند که روزی بتواند یک هواپیما را تغذیه کند.
این شرکت قصد دارد پلت فرم جدید خودروهای الکتریکی به نام panshi را به خودروسازان ممتازی که به دنبال تسریع توسعه و کاهش هزینهها هستند، بفروشد. این شرکت پروژه panshi را در نوامبر به رویترز فاش کرد و گفت که میتواند هزینه توسعه یک خودروی الکتریکی جدید را از میلیاردها دلار به تنها ۱۰ میلیون دلار کاهش دهد و میتواند با فروش تنها ۱۰ هزار خودرو در سال، یک شرکت ویژه خودروهای برقی را سودآور کند.
نی جون، مدیر ارشد تولید CATL گفت به دلیل سرعت و شدت تصادف بسیار بالا، هیچ نمونه قبلی از هیچ وسیله نقلیه جدید انرژی وجود نداشته است که جرأت کند تست برخورد با قطب جلو با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را به چالش بکشد. سرعت تست ایمنی ضربه از جلو در برنامه ارزیابی ماشین جدید چین که معمولاً مورد استفاده قرار میگیرد ۵۶ کیلومتر در ساعت است.
سرویس باتری این شرکت قصد دارد ۱۰۰۰ ایستگاه تعویض باتری تا پایان سال ۲۰۲۵ داشته باشد و در طول زمان به ۴۰ هزار عدد برسد. CATL امیدوار است که با توجه به اینکه باتری گرانترین جزء است، این امر باید به پذیرش خودروهای برقی و کاهش هزینه خودروها کمک کند.