پژو ۴۰۸ در بازار جهانی مشخصات فنی گوناگونی اعم از ۱.۲ لیتری توربوثارژ بنزینی تا انواع پلاگین و برقی دارد. اما احتمالا نسخهی وارداتی و سپس مونتاژی در ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۸ سرعته AT ساخت آیسین مجهز باشد. این
ایران خودرو همکاری مجدد خود را با پژو و به طور مشخص محصول ۴۰۸ X به زودی آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسب بخار، با مطرح شدن زمزمه ورود مجدد پژو به بازار توسط یک خودروساز بخش خصوصی، ایران خودروییها بلافاصله دست بکار شده و مجدد به فکر همکاری با پژو، اما اینبار از کانال چین افتادند. گویا ایران خودرو در گام اول به سراغ ۴۰۸ X رفته و یک دستگاه از آن نیز هم اکنون در محوطه شرکت موجود است. این خودرو در گام اول به صورت وارداتی عرضه شده و پس از آن کارهای مربوط به مونتاژ آن در ایران صورت خواهد گرفت. به این ترتیب باید بگوییم که پژو باز هم به ایران بازگشت.
در کشور چین از آنجاییکه یک نسخه سدان از ۴۰۸ نیز به تولید میرسد، نمونهی کراس کوپهی آن با نام ۴۰۸ X عرضه میشود. همین نسخه در بازار جهانی نیز عینا به تولید میرسد و به خصوص در ترکیه طرفداران بسیاری دارد و تنها تفاوتش با نموکه چینی آن است که نامش بدون پسوند X بوده و پژو ۴۰۸ خطاب میشود.
نسل جدید ۴۰۸ یک کراس اوور اسپرت و کوپه یا به عبارت بهتر یک کراس کوپه است. البته بسیاری از خبرنگاران در سراسر دنیا آن را یک فستبک با ارتفاعی بلندتر از حد معمول نامیدهاند؛ این تعریف چندان هم غلط به نظر نمیرسد، چراکه طریقه نامگذاری این محصول که از کد دو صفر بین ۴ و ۸ استفاده نشده است، نشان از آن دارد که شاید خود کمپانی پژو نیز نمیخواسته به صورت صددرصدی ۴۰۸ جدید را یک کراس اوور کوپه تمام عیار بنامد. در نمای جلو برخلاف ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ و ۵۰۸ جدید خبری از موتیف سه خطی پژو به عنوان دی لایت نیست و صرفاً مانند ۳۰۸ یک انشعاب عمودی را از چراغهای جلو شاهد هستیم. استفاده از فلاپهای ضربهگیر در قسمت پایینی بدنه هم چهرهای خشن و تا حدی آفرودی طور به ۴۰۸ بخشیده است.
به طور کلی ۴۰۸ جدید را میتوان یکی از زیباترین کراس کوپههای موجود در مارکت جهانی قلمداد کرد.
این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۸۷، ۱۸۵۹ و ۱۴۷۸ میلی متر بوده و فاصله محوری آن ۲۷۸۷ میلی متر است. صندوق بار این خودرو، ۵۳۶ لیتر فضا دارد. جمع کردن صندلیهای ردیف دوم، این فضا را به ۱۶۱۱ لیتر افزایش میدهد.
در بخش داخلی شاهد پختگی حداکثری زبان i-cockpit پژو در این محصول هستیم. دو نمایشگر ۱۰ اینچی، یکی برای سیستم اطلاعات – سرگرمی و دیگری به عنوان کلاستر دیجیتال در پشت فرمان، خود نمایی میکنند. ساب به همراه ۱۰ عدد بلندگو، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، سیستمها و رادارهای کمک رانندگی، کروز کنترل، پوشش چرم و جیر صندلی ها، صندلیهای اسپرت، ایربگهای جلو و کناری و پردهای و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند.
پژو ۴۰۸ در بازار جهانی مشخصات فنی گوناگونی اعم از ۱.۲ لیتری توربوثارژ بنزینی تا انواع پلاگین و برقی دارد. اما احتمالا نسخهی وارداتی و سپس مونتاژی در ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۸ سرعته AT ساخت آیسین مجهز باشد. این پیشرانه در بازار چین قادر به تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم بوده و رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی در بازار چین برای این خودرو قابل سفارش هستند.
این خودرو در بازار چین قیمتی در محدوده ۱۹۸۰۰ الی ۲۴۴۰۰ دلار دارد.