bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۰۷۹۰۴

قطعنامه شورای حقوق بشر درباره شهرک سازی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۱
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای اولین بار با انجام تحقیق بین المللی در خصوص اثرات شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر زندگی مردم فلسطین موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های تلویزیونی العربیه و العالم، بر اساس این گزارش، اکثریت دو سوم اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، قطعنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن کمیته تحقیق بین المللی برای بررسی اثرات شهرک سازی بر زندگی مردم فلسطین تشکیل می شود.

این کمیته تحقیق درباره اثرات شهرک سازی در مناطق فلسطینی به ویژه قدس اشغالی بر زندگی مردم فلسطین تحقیق خواهد کرد.

با این حال آمریکا و چند کشور غربی بر خلاف ادعاهای خود در زمینه دفاع از حقوق بشر، با این قطعنامه مخالفت کردند و رژیم صهیونیستی هم در موضعی منفعلانه، چنین تصمیمی را ریاکارانه خوانده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم با ابراز خشم خود از تصمیم شورای حقوق بشر، گفت : شورای حقوق بشر باید از خودش خجالت بکشد.

در این زمینه جمال جمعه رئیس کمیته مردمی مقاومت علیه دیوار حائل و شهرک سازی، از گسترش شهرک سازی رژیم صهیونیستی خبر داده است.

صهیونیستها در سایه حمایتهای گسترده غربی ها و سکوت و انفعال مجامع بین المللی همچنان به گسترش توسعه شهرکهای صهیونیست نشین در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به ویژه قدس اشغالی ادامه می دهند و دراین زمینه خیالشان از بابت اینکه هرگز مورد بازخواست قرار نمی گیرند، راحت است.
برچسب ها: حقوق بشر قظعنامه
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین