bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۲۴۸۸

دالايي لاما از توطئه چين براي كشتن وي خبر داد

دالايي لاما از هشدارها به وي مبني بر تلاش ماموران چيني براي كشتن وي خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

دالايي لاما از هشدارها به وي مبني بر تلاش ماموران چيني براي كشتن وي خبر داد.

دالايي لاما،‌ رهبر معنوي بودايي‌هاي تبت در مصاحبه‌اي انحصاري با هفته‌نامه ساندي تلگراف فاش ساخت كه از داخل تبت گزارش‌هايي به وي منتقل شده مبني بر اينكه ماموران چيني تعدادي از زنان تبتي را آموزش داده‌اند تا طي ماموريتي با وانمود كردن به اينكه به عنوان مريد خواهان دعاي خير دالايي لاما هستند وي را مسموم كرده و بكشند.

دالايي لاما اظهار داشت كه وي به توصيه مقام‌هاي امنيتي هندي در يك كمربند امنيتي قدرتمند در معبد خود واقع در شهر دارامسلا در دامنه‌هاي رشته كوه هيماليا زندگي مي‌كند.

دالايي لاما با وجود اينكه يكي از مورد احترام‌ترين رهبران معنوي و مذهبي جهان است دشمناني را در چين و در ميان برخي فرقه‌هاي بودايي دارد.

دستياران دالايي لاما اين گزارش‌ها را تاييد نكرده‌اند اما بر ضرورت وجود تدابير امنيتي شديد براي وي تاكيد كردند.

دالايي لاما در اين مصاحبه گفت: ما برخي اطلاعات را از جانب تبت دريافت كرديم اين اطلاعات مبني بر اين بود كه برخي ماموران چيني به آموزش تبتي‌ها به ويژه زنان مي‌پردازند تا با استفاده از سم و در حالي كه مو و روسريشان آغشته به سم است وانمود كنند كه به دنبال دعاي خير و لمس دستان من هستند.

وي همچنين تاكيد كرد كه ‌فكر مي‌كند دولت چين پس از مرگ وي در پيدا كردن جانشين وي مداخله كند و اين بدين معني است كه وي ممكن است آخرين دالايي لاما باشد و ممكن است تبتي‌ها تصميم بگيرند تا اين سلسله را رها كنند.

دالايي لاما عنوان داشت كه تعدادي از راهبان جوان بودايي همچون كارماپا لاما ممكن است به عنوان رهبر معنوي بودايي‌هاي تبت ظهور پيدا كند.

وي اظهار داشت كه به رغم روابط سرد با پكن معتقد است كه چين بالاخره از موضع سرسختانه خود عدول كرده و به منظور حراست از رشد اقتصادي كشور اصلاحات دموكراتيك را در پيش خواهد گرفت.

وي تاكيد كرد: رهبران چين بايد از منطق بودايي براي غلبه بر سوء‌ظن و خشم خود استفاده كنند اما در عين حال اعتراف كرد كه وي نيز براي كنترل خلق و خوي خود تلاش زيادي را انجام داده است.

دالايي لاما قرار است فردا به انگليس برود تا جايزه 1 / 1 ميليون پوندي تمپلتون را به سبب حمايت از دانش به عنوان يكي از عناصر حياتي زندگي مذهبي در كليساي سنت‌پل دريافت كند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین