bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۳۲۶۹

پيش بيني شهرداري از ميزان افزايش ظرفيت مترو

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهردار تهران تاكيد كرد: اگر مترو تجهيزات لازم را به موقع دريافت كند، بايد دو ميليون سفر روزانه مترو در پايان سال 91 به بيش از 4 ميليون سفر برسد.

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهردار تهران تاكيد كرد: اگر مترو تجهيزات لازم را به موقع دريافت كند، بايد دو ميليون سفر روزانه مترو در پايان سال 91 به بيش از 4 ميليون سفر برسد.

سيد مناف هاشمي در نخستين همايش ملي مديريت شهري در افق چشم انداز 1404 با بيان اينكه اين همايش به منظور كنترل و رصد مديريت شهري به منظور بررسي ميزان دست يافتن به اهداف سند چشم انداز برگزار شد، افزود: اگر عملكرد خود را رصد نكنيم از برنامه منحرف مي‌شويم.

وي با بيان اينكه در شهر تهران چندان از سند چشم انداز عقب نيستيم اظهار كرد: حتي در برخي موضوعات همچون حمل و نقل عمومي از برنامه جلوتر هستيم و اجراي سيستمي طرح تفصيلي شهر تهران نيز از ديگر مواردي است كه شهرداري پايتخت در آن عملكرد خوبي داشته است.

هاشمي با بيان اينكه بر اساس برنامه پنج ساله توسعه و با توجه به سند بالادستي چشم انداز 1404 برنامه‌ي پنج ساله ويژه‌اي براي شهرداري تهران تدوين و سپس برنامه‌هاي عملياتي جداگانه طراحي شد.

به گفته وي شهرداري تهران از هم‌اكنون بسياري از جزئيات بودجه سال 92 را مي‌داند چرا كه بر اساس برنامه عملياتي بودجه‌ريزي انجام داده و با توجه به اتصال بين برنامه پنج ساله و بودجه ريزي عملياتي، اين موضوع ميسر است.

وي با اشاره به اجراي طرح تفصيلي شهر تهران به صورتي سيستمي و از طريق نرم افزار اظهار كرد: به اين ترتيب نقش افراد در شهرسازي به حداقل رسيده و هم اكنون شهروندان به سادگي مي‌توانند با ورود كد نوسازي ملك خود به سامانه استعلام طرح تفصيلي، از مشخصات ملك خود مطلع شوند و به اين ترتيب اعمال سليقه در صدور پروانه‌هاي ساخت و ساز حذف شده است.

معاون شهردار تهران همچنين با اشاره به اينكه شهرداري در حوزه حمل و نقل عمومي از برنامه سند چشم انداز عقب نيست، افزود: حوزه‌هايي همچون بودجه ريزي، حسابرسي سالانه و ايجاد شفافيت مالي نيز از ديگر بخشهايي است كه در آن از برنامه جلو هستيم.

وي با بيان اينكه در حوزه عمراني نيز كاملا از سند چشم‌انداز جلوتر هستيم افزود: با اين حال برخي مشكلات از نظر زير ساختي وجود دارد كه بايد دولت هم براي رفع آن كمك كند و در اين بخش دچار عقب‌ماندگي هستيم.

وي ادامه داد: به عنوان مثال در پروژه‌هاي شهري بايد زير ساخت‌هاي لازم براي عبور شبكه‌هاي آب و برق با حمايت دولت ايجاد شود تا به اين ترتيب شهرداري بتواند د ر حوزه‌هاي زير ساختي نيز نقش خود را به طور كامل ايفا كند.

به گفته هاشمي در حوزه كلان كشور، مديريت شهري از سند چشم انداز عقب است اما در تهران و برخي كلان‌شهرها تاكنون به تكاليف پيش‌بيني شده به درستي عمل شده است.

به گزارش ايسنا، وي سپس به توصيف شهر تهران در افق چشم انداز پرداخت و گفت:‌در سال 1404 تهران بايد از لحاظ سلامت شهروندان و سرانه فضاي سبز و نيز ميزان آلودگي هوا به جايگاهي دست يابد كه يك شهر سبز تلقي شود.

وي همچنين بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومي ايمن تاكيد كرد و گفت: در افق چشم انداز نبايد سالانه در تهران 500 كشته تصادفات داشته باشيم و بايد اين شاخص به حداقل برسد.

وي يكي از راهبردهاي شهرداري تهران براي تحقق اهداف حمل و نقلي را افزايش سرعت حمل و نقل عمومي و در عوض كاهش سرعت خودروهاي شخصي دانست و گفت: امكانات شهر بايد به عامه مردم تعلق يابد و خودروي شخصي متعلق به افراد خاص و روزهاي تعطيل است.

ظرفيت مترو در پايان امسال بايد به بيش از 4 ميليون سفر برسد
هاشمي تاكيد كرد: اگر مترو تجهيزات لازم را به موقع دريافت كند، بايد دو ميليون سفر روزانه مترو در پايان سال 91 به بيش از 4 ميليون سفر برسد.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهردار تهران با اذعان به وجود برخي چالش‌ها و نارسايي‌ها در مديريت شهري در عين حال گفت: شهرداري تهران براي كل دو هزار پروژه شهري كنترل پروژه و برنامه زماني تعريف كرده است و هفته‌اي يكبار گزارش يكصد پروژه اولويت دار مديريت شهري دريافت مي‌شود تا از برنامه منحرف نشويم.