bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۱۳۰۲

آیت الله مكارم: جنگ داخلی سوریه جنگ احزاب است

حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: جنگ داخلی در سوریه جنگ احزاب با مشاركت آمریكا، اسراییل، عربستان و برخی كشورهای دیگر است و آنان در این جنگ ناكام می مانند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
 

حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: جنگ داخلی در سوریه جنگ احزاب با مشاركت آمریكا، اسراییل، عربستان و برخی كشورهای دیگر است و آنان در این جنگ ناكام می مانند.
 
وی روز شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: كسانی كه در این جنگ مشاركت دارند خیرخواه سوریه نیستند و البته كسی مخالف اصلاحات در سوریه نیست.
 
آیت الله مكارم شیرازی افزود: جنگ احزاب در انقلاب ما هم تكرار شد و وقتی كه صدام به ایران حمله كرد آمریكا، انگلیس، اسراییل و برخی كشورهای عربی منطقه نیز بر ضد ایران بودند.
 
وی گفت: خداوند به كمك وزش باد شدید و ایجاد ترس در دل دشمنان اسلام با كمك فرشتگان الهی، لشگر اسلام را پیروز كرد.
 
آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به برخی مشكلات مسلمانان در مسیر پیروزی جنگ احزاب گفت: مرور این مشكلات و سایر مشكلات در مسیر اسلام و ائمه(ع) گواه این امر است كه اسلام ارزان بدست نیامده پس نباید آن را ارزان از دست داد.
 
وی همچنین با اشاره به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، حلم، سخاوت و عبادت خدا را سه ویژگی آن امام همام ذكر كرد و ادامه داد: ایشان در مقابل بداخلاقی های افراد صبور بود و 25 بار زیارت خانه خدا با پای پیاده و دوبار نصف كردن اموال خود با مستمندان و فقرا نشان از كمال و بزرگواری امام دوم شیعیان دارد.

بسیجی قدیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
حضرت آیت الله درست است که امروز در سوریه کشورهای مختلفی از مخالفان دولت اسد حمایت مالی و نظامی می کنند، اما زمینه این بحران را خود دولت اسد و کشورهای حامی آن برای دخالت خارجیان فراهم نمودند. اگر دولت سوریه جواب معترضان خیابانی را با گلوله، سرکوب و کشتن حدود شش هزار نفر طی هشت ماه نمی داد امروز دچار این شرایط نبود. جالب است که در آن مدت که دوران سرکوب معترضان بی دفاع خیابانی بود کوچکترین خبری از سوریه در رسانه های دولتی ایران منعکس نمی شد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو