bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۵۷۰۷
پرویز سروری در گفتگو با فرارو:

نه احمدی‌نژاد پوتین است و نه ایران روسیه

«ما باید اجازه دهیم عدالت سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری اجرا شود. طبیعتا وقتی دولت پشت سر کاندیدایی قرار می گیرد، همه ظرفیت های موجود به صورت مرئی و نامرئی در پشتیبانی از آن کاندیدا قرار می گیرد و این موضوع می تواند آفت های زیادی برای کشور و فضای سیاسی بوجود آورد.»
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱

فرارو- قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: «ما باید اجازه دهیم عدالت سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری اجرا شود. طبیعتا وقتی دولت پشت سر کاندیدایی قرار می گیرد، همه ظرفیت های موجود به صورت مرئی و نامرئی در پشتیبانی از آن کاندیدا قرار می گیرد و این موضوع می تواند آفت های زیادی برای کشور و فضای سیاسی بوجود آورد.»

پس از آنکه احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی خود عنوان کرد "چه کسی گفته امسال سال پایانی دولت است"؛ اینبار وزیر کشور بیان داشته است: "شاید همین مدیران و استانداران که در این دولت مشغول خدمت رسانی هستند در دولت بعدی هم سکاندار امور باشند".

این موضوع باعث شده بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران مطمئن شوند که احمدی نژاد برای انتخابات آتی برنامه ویژه ای تدارک دیده است.

اما سوالی که در این بین مطرح می شود این است که تا چه میزان حمایت دولت از کاندیدای موردنظر خود می تواند منجر به موفقیت وی شود؟

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با فرارو گفت: «در شرایط حساس کنونی باید از اظهاراتی که می تواند برداشت های مختلفی از آن شود و حاشیه های فراوانی ایجاد کند اجتناب کرد.»

وی ادامه داد: «بیان این جمله که "چه کسی گفته امسال سال آخر دولت می باشد" می تواند حاشیه های زیادی ایجاد کند. به ویژه اینکه این اظهارات پس از پایان اجلاس عدم تعهد در تهران بیان شد و در حالی که کشور از نظر سیاسی نیاز به عدم حاشیه سازی و تمرکز بر دستاوردهای اجلاس داشت؛ متاسفانه این اظهارات باعث شد که حواشی سیاسی زیادی در کشور تولید شود و عملا دستاوردهای اجلاس در محاق و حاشیه رود.»

وی افزود: «به همین دلیل باید همه دست اندرکاران جناح های سیاسی تلاش کنند از اظهاراتی که می تواند حاشیه ساز شود اجتناب کنند.»

وی اظهار کرد: «این تفکر که ما بعد از پایان دو دوره ریاست جمهوری به گونه ای اظهارنظر کنیم که دولت می خواهد استمرار پیدا کند و رئیس جمهور فعلی معاون اول گزینه ای از داخل همین دولت فعلی شود؛ با فرهنگ کشور ما همخوانی ندارد و بعید است که اینگونه طرح ها بتواند در کشور اجرایی شود.»

سروری با اشاره به طرح پوتین – مدودف در روسیه تصریح کرد: «نه آقای احمدی نژاد پوتین است و نه ایران روسیه است که بتوان این طرح را در کشور اجرا کرد.»

قائم مقام جمعیت رهپویان درباره امکان موفقیت کاندیدایی که با تابلوی دولت وارد انتخابات می شود؛ گفت: «من فکر نمی کنم ورود یک کاندیدا به انتخابات ریاست جمهوری تحت پوشش و حمایت دولت بتواند عاملی برای موفقیت وی در انتخابات باشد.»

وی تاکید کرد: «ما باید اجازه دهیم عدالت سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری اجرا شود. طبیعتا وقتی دولت پشت سر کاندیدایی قرار می گیرد، همه ظرفیت های موجود به صورت مرئی و نامرئی در پشتیبانی از آن کاندیدا قرار می گیرد و این موضوع می تواند آفت های زیادی برای کشور و فضای سیاسی بوجود آورد.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو