bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۹۰۱۶

"سند تمام تخلف‌های ارزی دولت موجود است"

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
چهارشنبه گذشته که احمدی‌نژاد در مجلس حاضر شد میان حرف‌هایش گله‌ای هم از نمایندگان کرد و گفت برخی کم‌لطفی کرده‌اند و گفته‌اند دولت ارز دولتی را می‌برد و در بازار آزاد می‌فروشد. یکی از نمایندگانی که در مجلس مواردی از تخلفات ارزی دولت مبنی بر فروش ارز در بازار آزاد را اعلام کرده غلامرضا کاتب است.

کاتب گفته بود این کار دولت برای جبران کسری بودجه‌اش بوده و برای ثابت کردن تخلف دولت محمود احمدی‌نژاد عنوان کرد که صحبت‌هایش براساس گزارش‌های متعدد وزارت اطلاعات است. ضمنا محمود احمدی‌نژاد در آخرین نشست خبری‌اش در رابطه با بحران بازار ارز گفت که بازار را یکسری افراد برای سود بیشتر به هم می‌ریزند و راهکار مقابله با این افراد نخریدن ارز توسط مردم است.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با روزنامه بهار همچنان بر این‌که دولت ارز آزاد را در بازار می‌فروشد اصرار دارد. 

احمدی‌نژاد گله کرده که برخی می‌گویند دولت ارز دولتی را در بازار آزاد فروخته، به نظرتان این حرف اشاره به گفت‌وگوی شما در ارتباط با گزارش‌های وزارت اطلاعات مبنی بر تخلفات ارزی دولت نبود؟ 
نه؛ اشاره به گفت‌وگوی من نبود. هرچند گزارش خود بانک مرکزی مبنی بر برداشت 32‌هزار‌میلیارد ریالی نشان از تخلفات ارزی در دولت است. وزارت اطلاعات گزارش‌های مفصلی ارائه داده که دولت ارز را به بازار آزاد برده و فروخته است و این یعنی تخلف ارزی توسط دولت صورت گرفته است. 

سندی برای این ادعا وجود دارد؟ 
بله، سند تمام تخلفات ارزی دولت وجود دارد. ضمن این‌که خود بانک مرکزی رسما اعلام کرده که دولت از حساب بانک‌ها‌ هزاران‌میلیارد برداشت کرده و پس نداده است. 

چرا این اسناد را ارائه نمی‌دهید تا این طور دولت از مجلس گله‌مند نباشد؟ 
موقعش که برسد اسناد تخلفات دولت را ارائه خواهیم داد. مجلس، رییس بانک مرکزی را خواسته و در حال حاضر هم بحث تخلف رییس بانک مرکزی در دستور کار مجلس است که پس از بررسی نهایتا به دادگاه ارجاع می‌شود. 

اما رییس دولت خیلی جدی علیه این موضوع موضع‌گیری کرد؟ 
نمی‌دانم، شاید این موضوع مدنظرش نبوده است.
برچسب ها: سند تخلف ارزی کاتب
مجله خواندنی ها
مجله فرارو