bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۱۶۱۰

مظفر: تا ظهر استیضاح رای نمایندگان تایید وزیر بود

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل این نوع رقابت چگونگی نوع نگاه به قدرت است، تاکید کرد: این مهم است که ما رسیدن به مسئولیت را به عنوان یک تکلیف شرعی بدانیم لذا رقابت ها نباید رفاقت ها را به مفارقتها تبدیل کند یا آنقدر دچار سیاست زدگی شویم که چاقوی سیاست گلوی دیانت را ببرد

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل این نوع رقابت چگونگی نوع نگاه به قدرت است، تاکید کرد: این مهم است که ما رسیدن به مسئولیت را به عنوان یک تکلیف شرعی بدانیم لذا رقابت ها نباید رفاقت ها را به مفارقتها تبدیل کند یا آنقدر دچار سیاست زدگی شویم که چاقوی سیاست گلوی دیانت را ببرد

به گزارش خبرنگار  مهر، حسین مظفر شنبه شب در برنامه تلویزیونی نگاه یک در خصوص لوازم ورود به عرصه سیاسی کشور تاکید کرد: عرصه سیاسی عرصه بسیار حساسی است که اگر قواعد آن مورد توجه قرار نگیرد سیاست ورزی را در کشور با مشکل روبرو می کند در کشوری که انقلاب اسلامی روی داده باید  همه لوازم آن اسلامی باشد.
 
نمی توان برای رسیدن به هدف مقدس از وسیله غیر مقدس استفاده کرد
وی با بیان اینکه یکی از این ارزش ها دین است در توضیح عبارت "سیاست ما عین دیانت ما است"،  گفت: این عبارت یعنی بر اساس آرمانهای ارزشی روش هایمان هم باید ارزشی باشد. اینکه هدف وسیله را توجیه می کند نگاهی ماکیاولیستی است. ماکیاول یک دروغ گفت کارش حل شد. وی در زندان کتاب شهریار را نوشت و درآن گفت اگر حاکمی بخواهد اهدافش را پیاده کند ابتدا به قانون نیاز دارد.
 
وی افزود: ماکیاول در کتاب شهریار می گوید بعضی به قانون عمل نمی کنند پس علاوه بر قانون به قدرت و زور هم نیاز است. همچنین بعضی به قدرت هم تمکین نمی کنند پس اینجا عنصر دیگری به نام خدعه و فریب ضروری است. در جامعه ای که قانون و قدرت کارایی لازم را نداشته باشد شهریار و حاکم  شهر باید از فریب استفاده کند.
 
وی با نفی این نظام ماکیاولیستی در اسلام درباره مخالفت با سکولاریزم نیز تصریح کرد: از طرف دیگر نگاه اسلام سکولاریستی نیست که سیاست و اسلام را تمکین کند اما این نظریه را بر هم زد و مسلم است که تمام رفتار و کردارهای ما منبعث از دیانت است. بعضی از سیاست مداران هم گفتند لزوما نباید نظام ما دینی باشد دین می تواند در سیاست ما دخالت کند.
 
مظفر اضافه کرد: اما این آمیختگی بین دین و سیاست وجود دارد و نمی توان برای رسیدن به هدف مقدس از وسیله غیر مقدس استفاده کرد.

وی افزود: از موارد مهم دیگر درعرصه سیاست علم و آگاهی نمی توان با حدس و گمان وارد این عرصه شد. عرصه سیاست نیازمند قاعده مندی و ضوابط است که اگر رعایت نشود موجب تخریب سیاست و فضای سیاست می شود.

رقابت ها نباید رفاقت ها را به مفارقتها تبدیل کند

نماینده تهران در مجلس درباره چگونگی رقابت در عرصه سیاسی خاطر نشان کرد: در نظر علمای اخلاق اگر فردی بخواهد خودش را عرضه کند باید توانمندی هایش را رشد دهد اما وقتی از این طریق نمی تواند و دارای ضعف است به جای اینکه خود را بالا بکشد دیگران را پایین می کشد.
 
وی با بیان اینکه دلیل این نوع رقابت چگونگی نوع نگاه به قدرت است، تاکید کرد: این مهم است که ما رسیدن به مسئولیت را به عنوان یک تکلیف شرعی بدانیم، لذا رقابت ها نباید رفاقت ها را به مفارقتها تبدیل کند، یا آنقدر دچار سیاست زدگی شویم که چاقوی سیاست گلوی دیانت را ببرد.
 
مظفر اختلاف سلیقه ها را امری طبیعی دانست و بیان داشت: اختلاف نظرها را می توان در مسیر رضای خدا به هدف مقدس رساند اما وقتی پای نفس در میان باشد ما تمام دین واخلاق را از بین می بریم. این امر مذموم است. کسانی که به این شیوه عمل می کنند نه تنها درک و آگاهی از اسلام و سیاست ندارند بلکه نگاه غلطی به قدرت دارند و از توانمندی ها ذاتی نیز برخوردار نیستند.

اگر مفسده‌ای را دیدید ابتدا نام آنها را به دستگاه قضایی بدهید سپس اعلام کنید

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه قرار نبود استیضاح صورت بگیرد، به ذکر چکونگی روند شکل گیری استیضاح وزیر کار پرداخت و گفت: لاریجانی من را مامور کرد که جلسه ای ترتیب دهم تا استیضاح لغو شود. اما کاری غیر قانونی صورت گرفت. انتساب فردی که شرایط مورد نظر برای سمتی را بر اساس قانون نداشت، در حیطه وظایف وزیر کار بود. از طرفی دیگر (دولت) برای برون رفت از این انتساب غیر قانونی صندوق تامین اجتماعی را به سازمان تبدیل  کرد. این برخلاف مصوبه مجلس بود. نمی توان مصوبه مجلس را تغییر داد.
 
وی با اشاره به جلسات مجلس با وزیر کار گفت: تا ظهر روز استیضاح فضا به گونه ای بود که همه نمایندگان مجلس می خواستند به وزیر رای اعتماد بدهند.
 
معاون با انتقاد از طرح اسم اشخاص قبل از اینکه قوه قضاییه در دادگاه جرمی اعلام کند و سایر اقدامات روز استیضاح، اظهار داشت: اما به یک باره فضا خارج از چهارچوب قانون شد و باعث شد که رای عدم اعتماد داده شود.

مظفر درباره تاثیر استیضاح در ماههای آخر دولت خاطر نشان کرد: من نه طرفدار استیضاح بودم و نه آن را امضا کردم حتی واسطه بودم که استیضاح اتفاق نیافتد این کارها تاثیری در عملکردها ندارد.
 
وی با  اشاره به بعضی سیاستها که در استیضاح تاثیر داشت، گفت: ما دو نوع سیاست از طرف مسئولان داریم. سیاست اعلامی و سیاست اقدامی. در رفتار بسیاری از مجریان و سیاست مداران رفتار اعلامی بر رفتار اقدامی پیشی دارد. اما لزومی ندارد که قبل از اقدام مسئله ای را اعلام کنیم.

مظفر اضافه کرد: ما بر اساس شایعات چیزی را می شنویم و بعد هم اعلام می کنیم اما باید به طور مثال مفاسدی را که دیدیم بلافاصله درباره آنها اقدام کنیم و نام آنها را به دستگاه قضایی بدهیم و سپس نتیجه را اعلام کنیم.
 
معاون نظارت مجلس گفت: بنده فکرمی کنم حق الناس فقط مسئله مادی نیست اما مسئله حق الناس معنوی است که یا امکان جبران آن نیست و یا به سختی جبران می شود. این مسائل حساسیت های جامعه است. مسئولان باید به بحث مفاسد توجه زیادی داشته باشند اما نه به طور غیر قانونی زیرا عمل غیر قانونی فضای جامعه را مخدوش می کند.

در نا آرامی آنچه مقبول می ماند مسئله اصلی جامعه است
این نماینده مجلس درادامه با تاکید بر لزوم برقرار آرامش در جامعه تصریح کرد: وقتی محیط جامعه در امنیت و آرامش باشد مسئولان به کارهای اصلی می پردازند، اما در نا آرامی آنچه که مقبول می ماند مسئله اصلی جامعه است. همچنین در فضای نا آرامی هزینه های نظام بالا می رود و صرف خنثی سازی بسیاری از مسائل می شود.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان باید مسائل سیاسی را اولویت بندی کنند، گفت: هم اکنون تمام دشمنان علیه ما بسیج شده اند. مردم وظیفه خود را به خوبی عمل کرده اند اما مسئولان نه.
 
مظفر اضافه کرد: یکی از کاستی ها این است که هماهنگی نه در دولت و نه در مجلس نیست طرح هایی که بر اساس حساسیت های کشور است در دستور کار قرار نمی گیرد. مسئولان اگر وحدت داشته باشند به سادگی می توانند از مشکلات عبور  کنند.
 
وی با اظهار تاسف از حادثه قم در روز 22 بهمن و اتفاقات مشابه آن تصریح کرد: در جامعه اسلامی رفتار و کردار ما بر اساس مبانی نظری اسلام و منابع حیاتی است و اگر به آن تعرض داشته باشند نوعی نفاق است.چنین احساس تکلیف هایی که افراد خود را حزب الله  می دانند درست نیست و باید افراد در چهارچوب مبانی دینی وقانونی حرکت کنند.

بکار بردن غلط یک واژه مقدس و ارزشی، تنفر ایجاد می کند
وی با بیان اینکه بکار بردن غلط یک واژه مقدس و ارزشی، تنفر ایجاد می کند، تصریح کرد: آنچه در قم اتفاق افتاد حرکتی فاجعه آمیز در یک شهر مقدس و در حرمی مطهر در برابر یک مسئول خدمتگزار بود، حرکت این افراد خلاف شرع و قانون بود اینها نقد را درک نکردند و تفاوت آنرا با تخریب نفهمیدند.

حادثه قم به اسم ولایت و دین صورت گرفت
مظفر درادامه گفت: اینها به اسم ولایت و دین این کار را کردند و این کار خدشه وارد کردن به ارزش های ما است. در مورد این موضوع بسیاری از آیات عظام اعلام موضع کرده اند، دستگاه قضایی هم نباید در این مورد ساکت بنشیند.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه در عرصه سیاست ورزی ما باید نوعی انقلاب اخلاقی ایجاد شود، تصریح کرد: تهدیدی که در کشور ما ایجاد شد باید به یک فرصت تبدیل شود و در مناسبات سیاسی و انسانی اصلاح صورت بگیرد. باید یاد بگیریم که دراخلاق اسلامی چگونه اعتراض و نقد کنیم تا در عین اینکه جامعه فعال و پویایی داشته باشیم فضای جامعه هم اخلاقی باشد.