bato-adv
کد خبر: ۱۵۴۲۹۲

نيمه نهايی جام كنفدراسيون ها: اروپا يا آمريكای جنوبی؟

امشب با آغاز نيمه نهايي جام كنفدراسيون ها دشمنان ديرينه برابر هم قرار مي گيرند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۲
امشب با آغاز نيمه نهايي جام كنفدراسيون ها دشمنان ديرينه برابر هم قرار مي گيرند.

به گزارش گل برتر gol.ir؛ امشب برزيل برابر اوروگوئه قرار خواهد گرفت كه تكرار فينال جام جهاني 1950 نيز خواهد بود. پنجشنبه نيز ايتاليا به مصاف اسپانيا مي رود كه به فاصله حدود يك سال باز هم تكرار ديدار آنها در فينال يورو 2012 خواهد بود.

نيمه نهايي نخست ديداري آتشين به نظر مي آيد چرا كه همه بازي هاي برزيل با حضور داغ تماشاگران و همچنين اعتراضات خياباني عده اي ديگر همراه بوده است. انتظار مي رود با رسيدن تعطيلات پايان هفته برزيل سنگين ترين حجم اعتراضات خياباني با حدود 100 هزار نفر در خيابانها ديده شود.

برزيل باز هم در حالي وارد زمين مي شود كه حساب خاصي را روي نيمار باز مي كند. بازيكن جديد بارسلونا با 3 گل از 3 بازي به نيمه نهايي چهارشنبه مي آيد وي در اين جام فراتر از انتظارات ظاهر شده است و هم اكنون اوروگوئه تنها مانع رسيدن برزيلي ها به فينال در استاديوم مشهور ماراكانا در ريودوژانيرو است.

اوروگوئه پس از شكستي سنگين برابر اسپانيا در ديدار نخست جام در 3 ديدار ديگر 3 مهاجم بين المللي خود يعني ديگو فورلان، لوئيز سوارز و ادينسون كاواني را به كار گرفت تا فولان كه در ديدار نخست ذخيره بود گل پيروزي برابر نيجريه را بزند و دو بازيكن ديگر نيز برابر تاهيتي موفق به گلزني شدند.

براي برزيل دانته در دفاع بي نظير بوده است. در ديدار برابر ايتاليا به دليل مصدوميت داويد لوئيز دانته مدافع مركزي بايرمونيخ به كار گرفته شد تا ماريو بالوتلي را در گلزني ناكام گذاشته و مهار كند و در ادامه هم بتواند در پيروزي 4-2 برزيل برابر ايتاليا گلزني كند.

دانته كه در اروپا در هت تريك بايرمونيخ در فصل 2012-13 نقشي اساسي داشت از جهات بسياري بر لوئيز برتري دارد. اگر وي امشب نيز در تركيب تيم قرار گيرد مي تواند نمادي براي قلب دفاع برزيل در سال هاي آينده شود.

در نيمه نهايي بعدي اسپانيا و ايتاليا فينال يورو 2012 را تكرار مي كنند. ايتاليا با شكست 4-0 برابر اسپانيا جواز حضور در جام كنفدراسيون ها را گرفت. ايتاليا كه در نيمه نخست با 2 گل جوردي آلبا عقب افتاده بود در آغاز نيمه دوم تياگو موتا را هم به بازي آورد اما 5 دقيقه بعد وي مصدوم شد و با برانكارد از بازي بيرون رفت تا ايتاليا 30 دقيقه پاياني را 10 نفره بازي كند.

بالوتلي در برزيل گل هاي مهمي را در دو پيروزي گروهي تيمش به ثمر رساند و در برابر برزيل هم يك پاس گل داد. اما گفته مي شود كه مصدوميت او از ناحيه پاي چپ ممكن است اميدهاي ايتاليا را كمرنگ كند.

آندره پيرلو هم در برابر برزيل به دليل مصدوميت استراحت كرد اما ايتاليا در ميانه زمين به رهبر اركستر خود نياز دارد تا تاكتيك هاي مالكيت توپ اسپانيا را خنثي كند.

با حضور برزيل، اسپانيا، اوروگوئه و ايتاليا در جمع 4 تيم پاياني اين جام به نظر آبستن اتفاقات زيادي در ديدارهاي باقي مانده است.
مجله خواندنی ها