bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۹۵۳۵

درباره عدم اعتماد مجلس به سلطانی‌فر

کمتر کسی فکر می کرد که در کش و قوس انتخاب اعضای کابینه جدید هیات دولت، نامزد تصدی وزارت ورزش نتواند موفق به جلب نظر نمایندگان مجلس شود
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
کمتر کسی فکر می کرد که در کش و قوس انتخاب اعضای کابینه جدید هیات دولت، نامزد تصدی وزارت ورزش نتواند موفق به جلب نظر نمایندگان مجلس شود

به گزارش گل برتر gol.ir؛ موضوعی که حتی باعث تعجب رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و مسئول کارگروه انتخاب کاندیدای وزارت ورزش در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی شده است.

در بحبوحه بحث های داغ در گرفته بر سر انتخاب برخی از وزرا ء کمتر کسی گمان می کرد که سلطانی فر کاندیدای وزارت ورزش با وجود داشتن سابقه دو ساله در ورزش به عنوان قائم مقام و دریافت لقب کامپیوتر ورزش در معرفی وزرا از سوی دکتر روحانی به نمایندگان با مخالفت مجلسی ها روبرو شود.

همان اتفاقی که دو سال پیش نیز برای حمید سجادی با آن همه سوابق درخشان در ورزش قهرمانی افتاد و در نهایت پس از رای نیآوردن او، محمد عباسی وزیر تعاون علی رغم هیچ سابقه ورزشی سکاندار وزارت ورزش شد.

انتخاب نشدن سلطانی فر پنجشنبه شب چنان دور از انتظار بود که مصطفی هاشمی رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و یکی از تاثیر گذارترین اعضای کارگروه رئیس جمهور در انتخاب کاندیدای اصلح ورزش هم اعلام کرد که اصلا این موضوع برایش غیر قابل باور و دور از انتظار بوده است.

حتی فضا و تائید رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم بیانگر این واقعیت بود که سلطانی فر مشکل چندانی برای جلب نظر نمایندگان نخواهد داشت، اما بر عکس در روز رای گیری معلوم نیست چه اتفاقات جدیدی شکل گرفت که منجر به ناکامی گزینه ورزش شد!.

این در حالی بوده که در میان ورزشی ها نیز پیش بینی ها حکایت از انتخاب صد درصدی سلطانی فر داشت و جامعه ورزش کشور هم در این خصوص با او تا حدود زیادی همراه بوده است.

با توجه به اینکه رئیس جمهور بزودی قرار است پس از معرفی سرپرست موقت، گزینه بعدی خود را در میان دیگر نامزدهای ورزش به مجلس معرفی کند بسیاری از آگاهان معتقدند که فرد معرفی شده جدید حتما همانند چندین ماه قبل که مجلس پس از منتفی شدن حضور سجادی به گزینه دوم وزارت ورزش رای داد و اعتماد کرد این بار هم رای لازم را حتما برای تصدی صندلی وزارت ورزش به گزینه جدید از سوی ردیس جمهور خواهد داد.

تا بدین جای کار مجلس نشان داده که برای تصدی ریاست ورزش کشور چندان اعتمادی به خود ورزشی ها نداشته و ترجیح می دهد برای ورزش کشور هم به سیاسیون اعتماد کند تا ورزشی ها. این در حالی بود که تا پیش از آن ورزشی ها درخواست های زیادی داشتند تا امور ورزش به شخصی از همین حوزه سپرده شود تا با درک مشکلات بتواند کمی از سختی ها بکاهد.

از محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال، مهندس مهرعلیزاده رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و محمد رضا تابش رئیس سابق فدراسیون سوارکاری به عنوان گزینه های احتمالی به مجلس یاد می شود که گفته می شود با توجه به روحیه معتدل مهر علیزاده و تجارب قبلی اش در این سمت او از بخت بیشتری برای در میان گزینه ها برخوردار است.

معرفی احتمالی مهر علیزاده بیش از هر چیز به ضرر برخی از همراهان سلطانی فر مثل داورزنی و امیر رضا خادم در مجلس تمام می شود که در دوران حضور مهرعلیزاده به نوعی از ورزش کنار گذاشته و یا دور شده اند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو