bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۶۵۹۴

"زمان احمدی‌نژاد سکوت کردید، حالا هم سکوت کنید"

یک خطیب برجسته کشورمان با اشاره به فضاسازی های اخیر درباره موسسه و بیت مکرم امام در کشور گفت: خطاب به افراد، روزنامه ها و رسانه ها که بهانه گیری را شروع کرده‌اند، می‌گویم شما در دوره دولت قبلی، بنا به دلایلی و یا تکلیف در مقابل مشکلات سکوت کردید، خواهشمندم امروز هم احساس تکلیف کرده و سکوت کنید!

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲

یک خطیب برجسته کشورمان با اشاره به فضاسازی های اخیر درباره موسسه و بیت مکرم امام در کشور گفت: خطاب به افراد، روزنامه ها و رسانه ها که بهانه گیری را شروع کرده‌اند، می‌گویم شما در دوره دولت قبلی، بنا به دلایلی و یا تکلیف در مقابل مشکلات سکوت کردید، خواهشمندم امروز هم احساس تکلیف کرده و سکوت کنید!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی در گفت‌وگو با جماران، در پاسخ به سؤالی در مورد حاشیه‌آفرینی‌ها و جنجال‌های اخیر علیه بیت امام و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، اظهار کرد: قبل از هر سخن باید عرض کنم، ما در زمان فعلی نیازمند آرامش، اعتدال و اعتماد هستیم و اساسا با توجه به شعار امسال یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند، رعایت این مسائل نقش مهمی در پیشرفت مملکت دارد. کوشش ما در هر موضوعی باید این باشد که هیچ صدمه‌ای به اجتماع و اعتماد و وحدت آن نخورد که اگر این سه مهم لطمه بخورد بزرگ‌ترین ظلم به کشور است. پس ما باید توجه کنیم به آرامش نسبی حاصل شده در کشور لطمه‌ای وارد نشود و هر کس وارد این مسائل آفت‌گونه شود کار نادرستی انجام داده است.

وی افزود: بنده هم مطلب منتسب به خانم اشراقی و هم دامن زدن به موضوع سخنان وی توسط روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها را محکوم می‌کنم و به طور طبیعی معتقدم آدمیزاد در زندگی عاری از خطا و اشتباه نیست اما مهم این است که هر کس هر خطایی را با چه دیدی نگاه کند و با آن برخورد کند؟ در مقابل واقعه اخیر، اساسا چرا برخی تلاش کردند موضوع را به موسسه تنظیم و نشر آثار امام مربوط کنند؟

طباطبایی تصریح کرد: اینجانب با تمام علاقه قلبی به حضرت امام و با تمام ارادت قلبی به خانواده شهدا و با آگاهی به مسائل حساس کشور از همه می‌خواهم که در بیان مطالب دقت کامل را بنمایند و این موضوع برای منتسبین به حضرت امام بسیار مهم‌تر و واجب‌تر است و جملات منتسب به خانم اشراقی را هر چند ایشان تکذیب کردند نیز نادرست و خلاف شأن منتسبین به بیت امام می‌دانم. ایشان این سخن را تکذیب کرده‌اند و ادامه دادن آن، در واقع یک اشاعه نادرست است.

این استاد اخلاق گفت: امام برای حفظ دستاوردهای انقلاب، افرادی را میان مردم توصیف و تعریف کردند و هم اواخر عمر دستور تشکیل مؤسسه تنظیم و نشر آثار خود را دادند؛ این امر نشان می‌دهد که امام به حراست از انقلاب اول از همه فکر کرده بودند. انقلاب را بدون نام خمینی کسی نمی‌شناسد و لذا هر کس به هر واقعه‌ای در مورد امام - ولو کوچک - دامن بزند، قطعا خلاف نظر امام است.

طباطبایی یادآور شد: امام «وحدت» را می‌خواست که مؤسسه تنظیم و نشر آثار ایشان و خصوصا حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدحسن خمینی (حفظه‌الله تعالی)، جناب آقای انصاری و ... در این راستا قدم برداشته‌اند که به عنوان افرادی امین همواره به دنبال حفظ آثار امام بوده‌اند و من قبول ندارم که این موسسه در خدمت جریان و اهداف افراد خاصی بوده است.

وی گفت: زیر سؤال بردن کل مؤسسه و بیان این مطالب توسط افرادی انجام می‌شود که از هر اتفاقی عقده‌های درون را می‌خواهند خالی کنند و این‌گونه اتفاقات محملی برای خود نشان دادن افرادی می‌شود که منتظر خودنمایی هستند. من به هیچ‌وجه نمی‌خواهم حرفی بزنم که به این واقعه دامن بزنم اما از روزی که اتفاقات اخیر را شنیده‌ام سعی کرده‌ام رصدم هوشمندانه، دفاعم حکیمانه و هر نقدی هم که طرح کرده‌ام دلسوزانه باشد. من در همه حوادث که در مملکت ما رخ داده بر اساس این ویژگی‌ها نقدهای خود را بیان کرده‌ام.

وی ادامه داد: از همین جهت می‌گویم که در میان برخی، عقده‌ای پدید آمده است که مخصوصا از بعد انتخابات اخیر بروز کرده و متبحرانه هر روز بر ضد اعتماد جامعه و در مخالفت با مدیریت جامعه گلایه‌ای را مطرح می‌کنند. آنها بفهمند که این کارها «بهانه‌گیری» است و بهانه‌گیری یک بیماری اخلاقی است که بعضی عزیزان ما بدان مبتلا هستند؛ ممکن است آدم‌های خوبی هم باشند اما باید خود را اصلاح کنند و مردم هم باید بهانه‌گیرها را بشناسند. الان اتفاقی بد و ناشایست افتاده است و کلامی نابجا گفته شده است اما این افراد به بهانه آن عده زیادی را زیر سؤال می‌برند که کار صحیحی نیست.

این خطیب باسابقه کشورمان در ادامه این گفت‌وگو افزود: ما در روایات داریم که بعضی افراد مثل زنبور عسل هستند که هر جا چیز معطر و خوش‌بویی می‌بینند روی آن می‌نشینند و بعضی‌ها هم مثل ذباب (مگس) هستند که به جاهای تمیز کار ندارند اما اگر در جایی ذره‌ای آلودگی ببینند روی آن می‌نشینند. مردم ذباب‌های جامعه را باید بشناسند! مگس دو علامت دارد: هرجا نقطه ضعفی هست می‌نشیند و اگر او را دور کنند دوباره روی همان جای قبلی می‌نشیند. کسانی که روی یک موضوع دائما تأکید می‌کنند مصداق این مثال هستند و لذا مردم مگسان جامعه را بشناسند و به سخنان افراد و تیترهای برخی روزنامه‌ها دقت کنند. هر چقدر آرامش جامعه به هم زده شود، اعتماد از بین برده شود و مدیریت جامعه زیر سؤال برده شود، نشانه بهانه‌گیری است.

طباطبایی تصریح کرد: من خطاب به این گونه افراد، روزنامه‌ها و رسانه ها که بهانه‌گیری را شروع کرده‌اند می‌گویم که شما در دوره دولت قبلی، بنا به دلایلی و یا تکلیف در مقابل مشکلات سکوت کردید، خواهشمندم امروز هم احساس تکلیف کرده و سکوت کنید! اینقدر به دعواها دامن نزنید و مسائل را اهم و مهم کنید؛ اگر واقعا دلسوزید.

وی گفت: در جامعه ما چند موضوع ملتهب است؛ مهمترین آن گرانی است که مردم از بابت آن واقعا تحت فشار هستند. موضوع خانم اشراقی را تبدیل به موضوع اول کشور نکنید، مگر اینکه اهداف دیگری را دنبال می‌کنید.

طباطبایی با بیان اینکه به همه مسئولان و کارکنان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام به خاطر کارشان تبریک و خسته نباشید می‌گویم، افزود: به حضرت آیت‌الله سیدحسن آقا هم عرض می‌کنم که شما هم ظاهرا، هم فکرا و هم علما حافظ آثار امام بوده‌اید و در این جهت شک ندارم و بزرگواری شما همانند امام تاکنون ایجاب کرده است که در مقابل هجمه‌ها سکوت کنید ولی سکوت نباید به حدی باشد که زمینه گستاخی را فراهم کند. دیگران باید بدانند اگر شخصی در مقابل حرف‌های مخالف سکوت کرد، نشانه دین و عظمت اوست. در اوایل نهضت هم به امام خیلی اهانت کردند و ایشان را زجر دادند؛ امام سکوت کردند اما روزی سکوت را شکستند. پس سکوت امروز آیت الله سیدحسن آقا هم اثری از آثار شخصیت امام در وجود ایشان است و تدبیر درست ایشان هم دستور به خانم نعیمه اشراقی برای عذرخواهی کردن و دلجویی بود.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های من است که کسانی که در داخل کشور مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام را زیر سؤال می‌برند، فقط مؤسسه را زیر سؤال نمی‌برند بلکه کسانی که آثار ایشان را حفظ می‌کنند و حتی خود امام را زیر سؤال می‌برند؛ یعنی این کارها مآلا به توهین به امام منتهی می‌شود. من به آنها می‌گویم به جای توهین، به فکر ارائه راه حل برای مشکلات کشور باشند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در ادامه این گفت‌وگو به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه اشاره کرد و اظهار داشت: من او را شخصی کاملا دینی، علمی و سیاسی می‌دانم اما ایشان در سخنان خود بر ضرورت انقلاب در معیشت سخن گفتند. من به ایشان عرض می‌کنم که حرف ایشان کاملا صحیح است اما وضع اقتصاد و معیشت را هم خود مجلس اصلاح کند. چرا موضوع انقلاب رنگ و حجاب را شخصی که از لحاظ علمی و فرهنگی و سیاسی نقش مهم، بسزا و تأثیرگذاری دارند در تریبون مهم و موثر مجلس شورای اسلامی، آن هم در کنار موضوع انقلاب معیشت مطرح می‌کنند؟ مگر گوینده آن سخنان چه مسئولیت و منصب رسمی دارد که اینگونه به آن پرداخته می‌شود؟ این به نظر من یک اشاعه نادرست بود و لذا انتظار از خود ایشان این است که قبل از پرداختن به موضوع انقلاب رنگ، به حل مسائل معیشتی بپردازند. من از آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی که او را از افراد اصیل انقلاب می‌دانم انتظار دارم در دام افراد بهانه‌گیر قرار نگیرد و در این زمینه بیشتر مراقبت کند.

وی با یادآوری اینکه امروز که 60 روز از شروع کار دولت می‌گذرد، بهانه‌گیری و التهاب‌آفرینی سبب می‌شود مشکلات مردم کمتر مطرح شود، ادامه داد: پیامی هم به آقای رئیس‌جمهور دارم. ایشان بیشتر دقت کند زیرا مخالفین و بعضی افراد که منافع خود را در خطر دیده‌اند و سرخورده از انتخاب مردم هستند به دنبال بهانه می‌گردند تا از وی خطایی سر زند و بر اساس آن اشتباه، او را به جواب دادن و از کارانداختن وادار کنند و دولت را تضعیف کنند اما آقای روحانی به این حرفها بی‌اعتنا باشند و حماسه اقتصادی که رهبری عنوان کردند را دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در بخش دیگر این گفت و گو با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: نکته‌ای وجود دارد که ما روحانیون باید به آن توجه کنیم؛ نکته این است که در منابر ما اشکالی پیش آمده و در مجمع خطبا هم موضوع آن پی گرفته می‌شود که منبری‌ها بیشتر باید به عقاید و اخلاق مردم بپردازند. اخیرا منابر خیلی سیاسی شده است؛ سیاست در منبر مانند زعفران در برنج است؛ نه اینکه تمام غذا زعفران باشد! در منبر باید مسائل دینی و اخلاقی روایات اهل بیت (ع) بیان شود و گاهی هم اشاره ای به مسائل سیاسی روز شود؛ آن هم به مقتصای جلسه و مستمع. اگر بیشتر وارد شوند نه تنها نتیجه نمی دهد، بلکه خودشان هم لکه‌دار می‌شوند.

وی افزود: از منبری‌ها می‌خواهم از سیاست زدگی دور باشند؛ گاهی اوقات رسانه‌ها هم به مسائل بی‌فایده دامن می‌زنند و اگر در یک مجلس مذهبی حرف سیاسی نامناسبی زده شد رسانه‌ها هم آن را ادامه ندهند اما در زمان عزاداری امام حسین (ع) یک نیروی دیگری هم فعال است که مخالفان عزاداری هستند. این افراد به افکار خود که آنها را روشنفکرانه می‌دانند مغرور هستند اما گویندگان مذهبی دقت کنند که مردم را به مسیر امام حسین (ع) هدایت کرده و از چیزی نترسند؛ سیاست امام حسین (ع) برترین روش سیاسی عالم است و بیان آن به نفع اسلام و مسلمین است.

این نماینده مجلس هفتم یادآور شد: ما باید بدانیم که حفظ دستاوردهای انقلاب از اهم موضوعات است، ما با بعضی کارها و حرف‌ها به دستاوردها لطمه می‌زنیم که یکی از آن کارها حرمت‌شکنی است که بسیار رواج پیدا کرده است. همین هتاکی‌ها مقدمه‌ای برای شکستن نیروهای اصیل انقلاب است. من کرارا بدون سر و صدا به مسئولان گفته‌ام به خانواده شهدا حرمت لازم گذاشته شود؛ حرمت فقط به حرف و کلام نیست بلکه به عمل و کار است که در این زمینه مشکلاتی داریم. به جانبازان هم باید اهتمام داشت، در حالی که برخی جانبازان امروز دارو را هم نمی‌توانند پیدا کنند. حفظ انقلاب و ارزشها، دقیقا حفظ رهبری هم هست.

وی هشدار داد: من بیم این دارم که پرداختن به حاشیه‌ها و تشنج‌آفرینی‌ها، نتیجه معکوس بگذارد و مقدمه‌ای برای لطمه به رهبری باشد. اینکه ما با زبان، شعار حمایت از رهبری سر دهیم، نمی‌تواند معیار باشد. عملا وقتی نیروهایی که در خدمت امام بودند و امروز هم فداکار رهبری هستند را مورد هجمه قرار دهیم، کسی در کنار ایشان نمی‌ماند! لذا تقاضای من این است که کسانی که دلسوز رهبری هستند، در حفظ آنچه مربوط به ایشان هستند، بکوشند.

طباطبایی تأکید کرد: من این را می‌خواهم عرض کنم که سعی نامشکور برخی در گرفتن مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام از دست افراد مطلع، وابسته و اصیل از بیت امام و دادن آن به کسانی که خود را مدعی و وابسته به امام می‌دانند، یعنی مقدمه‌ای برای ریشه‌کن کردن آثار و اهداف امام. ما وقتی درختی را می‌خواهیم جابجا کنیم، باید ریشه آن را هم جابجا کنیم. اگر ریشه‌اش را قطع کنیم که دیگر درختی باقی نمی‌ماند. حفظ آثار امام در گرو حفظ یاران و افرادی است که با امام بودند.

وی یادآور شد: در سال 1341 که امام نهضت را شروع کردند، بسیاری از کسانی که امروز دم از وابستگی به امام و درک ایشان می‌زنند، اصلا وجود نداشتند. من از فرزندان معنوی امام خمینی می‌خواهم به خاطر یک اشتباه که بسیاری به درستی به آن واکنش نشان دادند، هوشیار باشند که محملی نشوند که عده‌ای مغرض شما را در مقابل فرزند معنوی واقعی و وراثتی امام و بیت امام قرار ندهند که این خواسته دشمن است. آیت‌الله سید حسن خمینی یادگار امام و ذخیره‌ای برای انقلاب و راه امام است.

جماران در ادامه این گفت و گو نظر طباطبایی را در خصوص برخی حرکات مانند حمله به رئیس‌جمهور در فرودگاه پرسید که وی پاسخ داد: هر وقت هر کس در کشور رأی بیاورد مخالف هم دارد؛ کشور هم آزاد است و اینگونه اتفاقات طبیعی است. من معتقدم دو بیماری نگرانی و تشویش در جامعه ما وجود دارد؛ عده‌ای در جامعه به خاطر تشویش‌هایی که دارند، حال طبیعی نداشته و نمی‌توان آنها را افراد عاقلی تصور کرد. چنین گروه‌هایی در کشور ما همیشه وجود داشته‌اند و خوشبختانه عقلای قوم از ضعف این گروه‌ها اطلاع دارند که ان‌شاءالله با صبوری و خردگرایی رئیس‌جمهور حل خواهد شد.

وی از همین موضوع گریزی هم به مسأله شعار مرگ بر آمریکا زد و اظهار کرد: اما در مورد شعار مرگ بر آمریکا که در هفته‌های اخیر بحث آن زیادی مطرح است، می‌گویم که شعار برخاسته از مردم است و هیچ جا و هیچ وقت امام نگفتند شعار مرگ بر آمریکا «بدهید»، بلکه وقتی امام آمریکا را نقد می‌کردند مردم این شعار را می‌دادند.

وی یادآور شد: مثلا اوایل انقلاب شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» سر داده می‌شد اما امروز شعار نه شرقی کجاست؟ مردم خودشان تشخیص دادند که دیگر این شعار را ندهند. مردم را به حال خودشان بگذاریم. من گله‌ای که از تندروها دارم این است که خود را قیم مردم می‌دانند. من خواهش می‌کنم که مداحان، وعاظ، روزنامه‌نویس‌ها و تریبون‌داران خود را قیم مردم ندانند. مگر اوایل انقلاب می‌گفتیم چه کار کنیم تا مردم مرگ بر آمریکا بگویند؟! من معتقدم هر چقدر این آقایان به مردم اصرار می‌کنند که مرگ بر آمریکا بگویید یا نگویید، بدتر می‌شود زیرا مردم احساس می‌کنند آلت دست شده‌اند و در این صورت دیگر شعار نمی‌دهند. ممکن است کسی در بلندگو بگوید اما مردم دیگر آن را تکرار نخواهند کرد.

طباطبایی بار دیگر تأکید کرد: هم‌اکنون اگر اموری که به وحدت لطمه می‌زند، به اعتماد مردم آسیب می‌زند و جامعه را به تشویش می‌کشاند بیان شود، عاملان آن یا ناآگاه هستند یا آگاهانه هدف دشمن را پیاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ترور شخصیت تبعات بدتری نسبت به ترور فیزیکی دارد و باید جلوی آن گرفته شود، گفت: تقاضای من این است که جلوی تشنج‌آفرینی گرفته و حتما حریم و حرمت‌ها حفظ شود. باز هم تأکید می‌کنم که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام تا کنون در دست فرزندان صالح امام و افراد دلسوز و مورد قبول امام بوده و بعد از این هم حتما باید چنین باشد. ضمن احترام به همه آقایانی که مطالبی در این خصوص گفته‌اند، می‌گویم آگاهی‌شان اندک، احساساتشان غالب و شنیده‌هایشان نامناسب و قوه تحلیلشان رو به ضعف است.

این خطیب باسابقه کشورمان در پایان این گفت و گو، دانستن هر موضوعی را حق مردم اما بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی نابجا را خیانت به مردم دانست.

طالب علم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
به نظرم جناب آقای طباطبایی عالما عامدا چندین بار از لفظ آیت الله برای سید حسن استفاده نمودند تا تاییدی کنند بر مراحل علمی معظم له
من نیز به تاسی از ایشان از این به بعد از این لفظ استفاده می کنم که مطمئنا شایسته آن نیز هستند.
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
تا کی امثال آقای طباطبایی برای مردم تعیین تکلیف میکنن؟! مردم ما از امریکا متنفرن و تا قیامت با شعار مرگ بر آمریکا زنده هستند.مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
تز اون از اول رسیدن به قدرت بود که رسید.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
بهترين تعبير براي تنش آفرينان انحصارگرا که خود را قيم مردم مي دانند و هويتشان را به"شعارها" پيوند زده اند:
"آگاهی‌شان اندک، احساساتشان غالب و شنیده‌هایشان نامناسب و قوه تحلیلشان رو به ضعف"

ممنونم آقاي طباطبايي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
کسایی موافقم کل متن رو نخوندن میگثلا میگه پرتاب کفش به رییس جمهور امری طبیعی در یک کشور آزاد است .
دیگه همه میدمنن این کارارو کی سازماندهی میکنه
انتشار یافته: ۵۷
مهدی
Finland
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
درود بر شما و هاشمی عزیز دل
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
اتفاقا شما در کار مردم دخالت میکنید و میگویید :مرگ بر آمریکا نگویید!!؟؟
ضمنا بفرمایید این موسسه در چه مواقعی واکنش نشان میدهد؟(حتی برای پاره کردن عکس امام هم واکنشی نداشت!)
یکتاپرست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ایرن آزاد عزیز شما اصلاً میدونی آزادی یعنی چی؟
ناشناس
Germany
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ایران آزاد لایک +100000
حسین
United States of America
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
درود بر شرف و بزرگواری سید عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
تو این قحطی عدل و انصاف، باز جای شکرش باقیه چند نفر پیدا میشن حرف حساب بزنن.
PEYMAN
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
آفرین بر این روحانی بزرگوار که به این زیبایی حق کلام را ادا فرمودند و عدالت را به پای مصلحت ذبح نفرمودند.
برای ایشان آرزوی خیر و برکت و برای ایران آرزوی سربلندی ابدی دارم.
شهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
بعضی ها هم سکوتشون مغرضانه س و هم فریادشون. به تنها چیزی که فکر نمی کنن منافع ملی است.
یه ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
"من او را شخصی کاملا دینی، علمی و سیاسی می‌دانم اما ایشان در سخنان خود بر ضرورت انقلاب در معیشت سخن گفتند. من به ایشان عرض می‌کنم که حرف ایشان کاملا صحیح است اما وضع اقتصاد و معیشت را هم خود مجلس اصلاح کند"
اقای طباطبایی گل گفتی واقعا تو این جامعه به شما ایمان اوردم تمام حرفهای شما را خوندم حرف دل ما بود
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
درود خدا بر این عالم حقیقت گو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
درود بر اين سيد عزيز حاج آقا طباطبايي. از تحليل عزت آفرين اين مرد خدا سپاسگزارم
اذين
United Arab Emirates
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
درود بر شما و زنده باد أنصاف و اعتدال و حقيقت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
یکی میخواد به این برو بچه های باشگاه خبرنگاران و مجله خبری و کلا سیما یه ندا بده که بابا ول کنین دیگه شما که دست کیهان و برو بکس و از پشت بستین
Abi
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
دمت گرم و سرت خوش باد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
به افتخار کفن پوشا و تندروها و متحجر ها به این کامنت منفی بدید
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
کفن پوشها و تندروها و متحجرها چی دارن که به افتخارشون کلیک کنم. حیف اون کلیک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
روایت مگس و زنبور عسل فوق العاده با معنا بود. مرسی استاد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ممنون از شما مرد بزرگ و سلیم النفس که ذره ای کم و بیراه نگفتی
زهرا سادات
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
درود بر معلم بزرگ اخلاق که همیشه سعی میکند حق را بگوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
جای بس تاسف دارد زمانیکه خانمی اشراقی تکذیب می کند یک عده ای با بلوا یمملکت و ملت را بازیجه افراط گری خود در می آورند . این چه مسلمانی است؟
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
خدا شما رو برای این مردم نگه داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
بسىارزىباومنطقى
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
واقعا لابه لای این خطوط و کلمات می شود نفس کشید ، اسلام رحمانی گاهی اینچنین زیبا و دوست داشتنی و منطقی رخ می نماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
خط به خط این کلمات را باید قاب گرفت.یک تحلیل تمام عیار (بدون حب و بغض یا کینه توزی و ...) از چند ماه اخیر با همه پلشتی ها و زشتی ها یا زیبایی هایش که با تعابیر هنرمندانه و مصادیق واقعی اش نمایان ساختند.حقیقت چند ماه اخیر و حتی سالیان اخیر را آشکار کردند.ای کاش جمهوری اسلامی ایران از امثال حاج آقا طباطیایی هزاران هزار می داشت ...
عقلانیت و رأفت و رحمانیت اسلام را می شود در این خطوط نفس کشید.باید قدر این گفتمان را دانست و این گفتمان را «گفتمانِ مسلط» جامعه اسلامی ساخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
سيد حسن خميني از کي تا حالا «آيت الله» شده؟ لابد ميخواد دو سال ديگه اعلام مرجعيت هم بکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
حتما تا دو سال دیگر مرجع خواهند شد
به حق هم خواهند شد. چه کسی بهتر و شایسته تر از ایشون
تا ..... شود هر آن کس که نتوان دید
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
به نام خدا
طباطبایی استاد اخلاق؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
بله %%%
چرا تعجب کردی ؟!؟!!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
باباجان 30 ساله که میگیم در این وضعیت نیاز به آرامش و وحدت و....و.... داریم تا اوضاع درست بشه. آخه کی این وضع درست میشه حداقل یک زمان نسبی مثلا 40 یا 50 یا 100 سال دیگه اعلام کنید تا بتونیم حساب و کتابمان را درست کنیم.ممنون
ناشناس
Turkiye
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
عالی بود، بنظر دوستان می خواهند بیت امام رو توقیف کنند!موسسه مربوط و مال خانواده امام هست مردم هم اینو میدونن.
الاحقر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
درموردشعارمرگ برآمریکامنطق همین است که کاررابه مردم واگذارند.نه کسی بگویدشعارادامه یابدونه کسی بگویدشعارندهند.تصمیم بامردم است.
ناشناس
United States of America
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
معنی سخنان حاج آقا این است که خوارج سکوت ، انهایی که سهمیه شان قطع شده و می شود سکوت بدخواهان نظام سکوت ، اهانت کنندگان سکوت ، مزدوران سکوت ،ساندیس خوران سکوت ، بگذارید نظام ، انقلاب ، کشور مسیردرست را طی کند و ارامش به جامعه باز گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ایشون همون طباطبائی روحانی و لاغر هستند؟اگه اونه که همیشه حرف راست میزنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
واقعاً متین و دقیق و هوشمندانه پاسخ ذباب ها را داده اند . آفرین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
زمان احمدی نژاد کی سکوت کردند.هر کدامشان به بیانی داستان معجزه هزاره سوم را فریاد می کردند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
حاج آقا واقعا حرف دل من كه يكي ازافرادجامعه مي باشم رازدي .اي كاش حسين شريعت مداري هم ازاين صحبتهاي شما كمي اندرز مي گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
درود خدا بر سید بزرگوار. مردم هوشیار باشید و مگس ها را بشناسید.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
احسنت ...
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
از همین جهت می‌گویم که در میان برخی، عقده‌ای پدید آمده است که مخصوصا از بعد انتخابات اخیر بروز کرده و متبحرانه هر روز بر ضد اعتماد جامعه و در مخالفت با مدیریت جامعه گلایه‌ای را مطرح می‌کنند. آنها بفهمند که این کارها «بهانه‌گیری» است و بهانه‌گیری یک بیماری اخلاقی است که بعضی عزیزان ما بدان مبتلا هستند؛ ممکن است آدم‌های خوبی هم باشند اما باید خود را اصلاح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ان حزب الله هم الغالبون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
آفرين
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
بسیار تحلیل عالی بود
روحانی و هاشمی و خاتمی و بیت شریف حضرت امام روی سر ما جا دارند
ناشناس
Iraq
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
"سعی نامشکور برخی در گرفتن مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام از دست افراد مطلع، وابسته و اصیل از بیت امام و دادن آن به کسانی که خود را مدعی و وابسته به امام می‌دانند، یعنی مقدمه‌ای برای ریشه‌کن کردن آثار و اهداف امام"
دقیقا یکی از اهداف اصلی این گروه از این همه غوغا همانی هست که شما بیان کردید.
ناشناس
Iraq
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
یک خطیب برجسته کشورمان - این خطیب باسابقه کشورمان - این استاد اخلاق گفت!!!!!!!!!!!
این القاب را فرارو از کجا می آورد به اول اسم آدما می چسباند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
تا زمانی که افراد مغرض وکوتاه فکری وجود دارد که اتش این اختلافات را دامن می زندما احتیاج به دشمن نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
انروزها در سكوت دنيا را داشتند و امروز در عدم سكوت دنيا را دارند .مگر ميشود از ملك ري گذشت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
بسیار تحلیل عالی بود
روحانی و هاشمی و خاتمی و بیت شریف حضرت امام روی سر ما جا دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
مشكل ما در ايران و اسلام كم بودن انسان هايى مثل حاج اقا طباطبايى هست با لباس اسلام اجازه حرفى جز حق رو به خودشون نمى دن
mohammad
United Arab Emirates
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ایشون از اول یکی از روحانیون حق گو و صادق بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
کی حسن خمینی آیت الله شد
شهرام حسین ناظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
گذشت زمان همیشه حقایق را بازگو میکند و عبرت گرفتن از تاریخ هم نشانه عقل و شعور و ذکاوت انسانها را نشان میدهد. اهل خوارج درس عبرتی برای ما محسوب میشدویاعلی
احمد احمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
تنش آفريني در دستور كار افراطيون قرار گرفته منافع ملي براي آنان هيچ ارزشي ندارد و همواره در صدد بهره برداري جناحي هستند تنها راه براي نيفتادن در دام ايشان افشاي آنان و در برخي موارد سكوت است