bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۴۱۶۴
الهام اصغری در گفتگو با فرارو؛

کاری کردند که اشک ورزشکاران زن در بیاید!

الهام اصغری رکورددار شنای آزاد دریای ایران است و از 17 سالگی کار آموزش شنا و نجات غریق را شروع کرده است. او در سال 78 رکورد شنا در دریای آزاد را با مسافتی 12 کیلومتری شکست.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۲
فرارو- الهام اصغری رکورددار شنای آزاد دریای ایران است و از 17 سالگی کار آموزش شنا و نجات غریق را شروع کرده است. او در سال 78 رکورد شنا در دریای آزاد را با مسافتی 12 کیلومتری شکست.

به گزارش سرویس ورزش فرارو، چند سال بعد قرار بود رکوردش را بهبود ببخشد که با مخالفت های عجیبی و غریبی روبرو شد و حتی نیروی انتظامی هم کار را برای او و ایده هایش سخت کرد. با این حال برای الهام اصغری روز 21 خرداد امسال اتفاق پیچیده تری هم افتاد.

 او رکوردش در دریای آزاد را شکست ولی به او خبر دادند رکوردش قابل ثبت نیست. دلیل این خبر  هم نه تنها برای او بلکه برای همه اهالی ورزش شوکه‌کننده بود: «چیزی به نام لباس شنای آزاد بانوان» نداریم!

معاونت ورزش بانوان در آن برهه از لباس اصغری انتقاد کرد و همین مورد را بهانه ای قرار داد تا اصغری نتواند رکوردش را ثبت کند. گریه های این شناگر جوان هم راه به جایی نبرد و پیگری هاش در راهروی وزارت ورزش هم بی‌نتیجه ماند.

البته فیلمی که او روی یوتیوب گذاشت کلی سر و صدا به پا کرد و در داخل و خارج کشور همه "مرضیه اکبرآبادی" را مورد انتقاد قرار دادند. با این حال باز هم این موضوع دلیلی برای ثبت این رکورد دشوار نشد.

با الهام اصغری از آن اتفاقات و شرایط بعد از آن همکلام شدیم که در زیر می خوانید:

فرارو: برای اولین سوال از این موضوع شروع کنیم که نتیجه پیگیری‌هایتان چه شد؟ گفته بودید می خواهید هر طور شده از حقتان دفاع کنید.
واقعیت این است که همین موضوع انتخاب وزیر که کمی طولانی شد روی کارم تاثیر گذاشت. ولی من زمان آقای عباسی به مجلس شکایت بردم و به شخصا از این موضوعی که پیش آمده بود و مانع ثبت رکورد من شده بودند شکایت کردم.

فرارو: آقای عباسی چه واکنشی داشتند؟
خود آقای عباسی یا هر وزیر ورزش دیگری که به عنوان وزیر معرفی می شد هیچ کس با این رکوردی که من زده بودم مشکلی نداشتند. حتی آقای ساکی زاده مشاور آقای عباسی خودشان نامه نگاری های من را با فدراسیون شنا انجام دادند. موضوع اینجا بود که خود فدراسیون شنا هم مشکلی با این رکورد نداشت. حتی آقای رضوانی از فدراسیون به من گفته بودند اگر رفتید و این رکورد را زدید به شما جایزه می دهیم و در رسانه های بازتاب می کنیم.

فرارو: ولی از شما تقدیر که نشد هیچ، اجازه ثبت رکورد هم به شما ندادند.
وقتی رکوردم را زدم به من گفتند بیا فدراسیون با شما کار داریم. اول فکر کردم می خواهند قول هایی که به من داده اند را عملی کنند ولی وقتی رفتم به من گفتند خانم اکبرآبادی (معاونت ورزش وقت زنان) مخالفت شدیدی با این موضوع دارند و گفته اند هیچ لباس رسمی برای شنای زنان در ایران نداریم و رکورد شما قابل ثبت نیست!

فرارو: پیش خود خانم اکبرآبادی هم رفتید؟
بله رفتم و لباس هایم را بردم تا ببینند که همه چیز اسلامی است. حتی با مقنعه به آب زده بودم و لباسم هم کاملا پوشیده بود. ناظر فدراسیون هم همانجا در هنگام ثبت این رکورد حاضر بودند. ولی این قدر با من بد برخورد کردند که باورم نمی شود. در نهایت جمله ای که به من گفتند هم حیرتم را درآورد؛ به من گفتند برو و رشته ورزشی ات را عوض کن.

فرارو: به آقای عباسی خبر دادید؟
من پیش ایشان و معاون پارلمانی وزارت ورزش هم رفتم. حتی معاون پارلمانی شان گفتند که آقای عباسی هیچ مشکلی با این موضوع ندارند و ثبت رکورد شما به نظر ایشان بلامانع است ولی خانم آکبرآبادی از موضع خودش عقب نشینی نمی کند.

فرارو: یعنی خانم آکبرآبادی این قدر قدرت داشتند که وقتی وزیر ورزش می‌گفتند رکورد قابل قبول است او امتناع کند و نپذیرد؟
این که چیزی نیست؛ تازه همین افراد برای من چند دوره جلسه گذاشت که اصلا چرا شما رفته اید چنین کاری کرده اید و به دنبال ثبت چنین رکوردهایی بودید؛ من به آنها گفتم آخر من که سر خود این کار نکرده ام؛ نماینده فدراسیون حاضر بوده است.

فرارو: متوجه "همین افراد" نشدم؛ چه کسانی برای شما جلسه گذاشتند؟
به من به دروغ گفتند دفتر آقای عباسی این جلسه ها را ترتیب داده ولی وقتی رفتم دیدم که این جلسات را خانم اکبرآبادی طراحی کرده اند. البته به همراه دبیر فدراسیون و نائب رییس آن. حتی حراست فدراسیون شنا و حراست سازمان هم در این جلسه حاضر بودند. نمی دانم جلسه بود یا میز مواخذه! شرایط به گونه ای پیش رفت که اصلا پشیمان شده بودم که چرا باید این رشته را انتخاب می کردم.

فرارو: در آن جلسه چه گذشت؟
جالب است که به من گفتند ببینید خانم تو اصلا شناگر نبودی! تو رفته بودی مثل بقیه شنا کنی که داشتی غرق می شدی و ناجی های پلاژ آمده اند و شما را نجات داده اند!

فرارو: بعد چه اتفاقی افتاد؟
من نامه ای نوشتم به آقای ضرغام صادقی، نماینده شیراز و این شرایط را توضیح دادم ولی چون تکلیف وزارت ورزش هنوز مشخص نبود و مدام عدم رای شامل حالشان می شد نتیجه ای نگرفتم. کما اینکه حتی با رفتن آقای عباسی "خانم اکبرآبادی" هنوز روی کار بودند و در این مورد سنگ اندازی می‌کردند. حتی بعد از موضوع من مسئله تیم ملی کاراته بانوان و یکی دو مورد دیگر هم پیش آمد که نظریات عجیب و غریب خانم اکبر آبادی باعث شد که اشک این ورزشکاران زن هم در بیاید.

فرارو: بعد از این اتفاقات، فیلمی در یوتیوپ منتشر کردید که خیلی سر و صدا به پا کرد. هم در فضای مجازی داخل و هم رسانه های خارج از کشور. این ایده خودتان بود یا اینکه از طرف ارگانی یا چیزی به شما مشاوره داده شد؟
نه؛ پای ارگانی یا کسی در میان نبود. فقط یکی از دوستان خبرنگارم به من در مونتاژ این فیلم کمک کرد، تا بتوانم صدایم را به گوش بقیه برسانم. دیدم حالا که نمی گذارند به حق طبیعی ام برسم حداقل به گوش بقیه برسانم چه اتفاقی در اینجا برایم افتاده است. من اولین رکوردم را در سال 87 زدم با همین لباسی که حالا این خانم به آن گیر داد. بعد تصمیم گرفتم این رکورد را بهتر کنم و به جزیره کیش رفتم که اتفاق تلخ دیگری افتاد. بعد از آن می خواستم هر طور شده این رکورد را بزنم و وقتی دیدم با صرف هزینه شخصی و بدون هیچ کمکی چنین برخوردی با من شد  تصمیم گرفتم با انتشار این فیلم ظلمی که به من شده را به همه نشان بدهم. بیشتر هم به خاطر طرفدارانم و شاگردانم این کار را کردم که به من خیلی بعد از آن ماجرا دلداری دادند.

فرارو: در مورد اتفاق جزیره کیش هم صحبت می کنید؟
بعد از آنکه رکورد اولم را زدم به همراه نماینده فدراسیون سرکار خانم "عدل" به جزیره کیش رفتیم تا این رکوردم را افزایش دهم. همان موقع با قایق گلف نیروی انتظامی آمدند و پایم را شکستند. باورم نمی شد که چنین اتفاقی افتاده است. آنها اجازه نمی دادند زنان در آنجا شنا کنند.

فرارو: انتشار این فیلم برایتان دردسری ایجاد نکرد؟
چرا. حراست فدراسیون و سازمان دوباره من را برای ارائه توضیح خواستند و جالب بود که به من گفتند برای چه با " بی بی سی" و "من و تو" مصاحبه کردید؟ متعجب شده بودم.

فرارو: با "بی بی سی" و "من و تو" مصاحبه داشتید؟
نه. من به آنها گفتم اگر راست می گویید بروید و مصاحبه مستقیم من با این دو شبکه را بیاورید.

فرارو: در واقع سوال‌شان این بود که چرا فیلمتان را این دو شبکه پخش کرده‌اند؟
بله. من هم گفتم مگر دست من است؟ مگر آقای احمدی نژاد را این شبکه ها نشان می دهند به این معنی است که با این شبکه ها مصاحبه کرده اند!

فرارو: با لباس شما مخالفت کردند ولی به لباس شیرین گرامی که با هیمن شرایط در رقابتهای لندن با اسم ایران کار کرد مخالفتی نکردند. در زمان همین خانم اکبر آبادی بود که خانم گرامی با لباسی مشابه با لباس شما در این مسابقات شرکت کرد. مشکلی برای او به وجود نیاوردند و اتفاقا مجوز هم به او دادند.
من با خود خانم گرامی هم در ارتباط هستم. موضوع این است که چون او می خواست در مسابقاتی خارج از ایران شرکت کند مانع زیادی سر راهش نبود. یعنی کسی نبود که بخواهد بگوید این طرز لباس پوشیدن با عرف ما در تضاد است.

فرارو: منظورم نوع پوشش است. شما در پلاژ بانوان شنا کردید و لباستان هم پوشیده بود. ایشان در رقابت های جهانی ای شرکت کردند که اتفاقا همه خبرگزاری ها هم آن را پوشش دادند. اگر به آن لباس مجوز دادند به شما که در محوطه زنان شنا می کردید که دیگر نباید گیری می دادند.
ایده شخصی خودم این است که خانم آکبرآبادی می خواستند به بقیه نشان دهند که خیلی هم آدم بسته ای نیستند. یعنی نشان دهند خلاف تصویری که جامعه از او دارد آدم روشنفکری هم هستند.

فرارو: بعد از آن اتفاق ها رکورد دیگری هم زدید؟
بله. اتفاقا ما در اردوی حاضر شدیم برای حمایت از محیط زیست که آنجا هم نزدیک بود اتفاقی مشابه رخ دهد.

فرارو: چه اتفاقی؟
رفته بودیم تا برای حمایت از فوک خزری که نسلشان در حال انقراض است برنامه ای داشته باشیم. من در دمای 8 درجه دریای خزر به خاطر حمایت از محیط زیست رفتم و 10 کیلومتر شنا کردم. بعد از آن اتفاق ها منفی گرا و منزوی شده بودم و خیلی گریه می‌کردم. واقعا از اینکه رکوردم را ثبت نکرده بودند ناراحت شدم. بعد به پیشنهاد یکی از دوستانم قبول کردم تا در حمایت از فوک خزری دوباره شنا کنم. نکته جالب اینجا بود که باز حراست محیط زیست که به نظرم این موضوع ربطی هم به آنها پیدا نمی کرد آمد و از من ایراد گرفت! به من گفتند چون لباسی مورد تایید جامعه زنان نیست شما نمی توانید شنا کنید.

فرارو: یعنی باز هم رکوردتان ثبت نشد؟
چرا. این بار نامه نگاری هایی با خانم ابتکار داشتیم که ایشان هم خیلی شجاعانه از ما حمایت کردند. در واقع نامه های ما را از فرودگاه پیگیری کردند و درنهایت این مشکل برطرف شد. اتفاقا شنای این مسیر 10 کیلومتری با هدفی که برایتان توضیح دادم بازتاب بسیار گسترده ای هم در کشورهای اطراف خزر داشت.

فرارو: حالا که هم وزیر مشخص شده و هم معاون بانوان عوض شده است. قصد ندارید با هماهنگی بهتر دوباره رکوردی که زدید و ثبت نشد را تکرار کنید؟
چرا اتفاقا می خواهم این کار را انجام بدهم. این بار با حمایت حاج آقا "آگاه" که یکی از دلسوزان من در نهاد ریاست جمهوری هستند قصد دارم با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنم. به هر حال معاونت ورزش زنان تازه عوض شده و همینکه به خوبی مستقر شوند و برای انجام این‌کار پیش قدم می شوم. به هر حال من زحمت زیادی کشیدم ولی در دولت قبلی نشد و امیدوارم در دولت جدید این رکوردم دیگر ثبت شود.

فرارو: به فکر رکوردهای بالاتر هم هستید؟
بله. می خواهم بعد از انجام این کار رکورد جهانی را بزنم و امیدوارم که طرحم عملی شود.

فرارو: فکر می کنید که با آمدن خانم شهریان وضعیت ورزش بانوان بهتر می شود؟
انشاء الله که این طور باشد. واقعیت این است که من هیچ گونه آشنایی با خانم شهریان ندارم ولی چندجایی که شنیده ام درباره ایشان صحبت شده همه دیدشان مثبت بوده است و مثل خانم اکبرآبادی نیستند.

فرارو: یعنی چطوری؟
ببینید خانم اکبرآبادی در جایگاهی بودند که باید از ورزش بانوان حمایت می کردند ولی متاسفانه نه تنها حمایتی در کار نبود بلکه همه ورزشکاران زن را آزار هم می دادند. خانم اکبرآبادی مسئولی غیر مسئول و خانمی کاملا سطحی نگر بودند. این قدر دیدشان بسته بود که حتی نمی دانستند با این لباسی که من شنا کرده ام تبلیغی برای اسلام بوده نه در تضاد با آن.

فرارو: صحبت دیگری هم مانده؟
میخواهم ابراز امیدواری کنم که فردی که جایگاه مدیریتی را به دست آورده از حقوق زنان دفاع کند. از حمایت های زیاد خانواده ام و حاج آقا اگاه که من را از یاس و نا امیدی نجات دادند هم تشکر کنم.
روشنفکر اسلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
فرارو!
خب که چی این مطلب رو زدی؟!
هدفت دقیقا چیه؟!
من مطمئنم کسی که این مطلب رو گذاشته حتی یک دفعه هم ،قرآن و آیات حجاب رو مطالعه نکرده...احادیث و روایات رو مطالعه نکرده...نظرات جامع علمای شیعه رو نمیدونه!
یه مسلمون شناسنامه ای!
اون دنیا باید جواب بدید برای این به اصطلاح آزادا فکری!
باری فرارو نوشتم نه انتشار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
بذار اشک شان در بیاد، وطیفه زن شوهرداری و پخت و پز و رسیدگی به امورات خانه و بچه هاست، لاز نکرده بره قهرمان ورزشی بشه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
حال اگر بره با يه كشور ديگه قرارداد ببنده 20:30 مياد ميگه : چرا دعواي خانه به كوچه مي بري ؟؟؟؟
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
باید تاسف خورد بحال بعضی از اشخاص که اینطور با این بانو برخورد کردن.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
خواهر من فقط اشک ورزشکاران زن.. ؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
به همين شكل ادامه بدن ديگه چيزي از دين تو اين كشور نميمونه...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
شما اگه دینت با دیدن یه خانم محجبه تو اب به خطر میفته جدا یه فکری به حال خودت بکن!
منبع آگاه
UNITED STATES
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
حالا اگه پنج قلو زاییده بود بهش مدال طلا می دادند،برو بانو برو یک کشور دیگه تا التماست کنن
مطیع
UNITED STATES
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
بانو بایک گل بهار نمی شه مگه نمی دونی؟؟
((((((((((((((:
خخخخخ
UNITED STATES
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
فرزند بیشتر زندگی شادتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
آقا من يه چيز ديگه نوشتم 180 درجه برعكس اينكه شما منتشر كرديد. يا منتشر نكن يا اگه ميكني دست نبر تو نظر مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
این بانو چقدر دلش خوش بوده که به نماینده های مجلس شکایت برده!!!
مهم اینه که شما کارت واسه مردم ایران ارزشمنده
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
چه قدر ظلم ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
همین کار ها را میکنند بعد این بابا از این مملکت میره رکورد ثبت میکنه و بعد میگیم ایرانی و برای ما افتخار افرین میباشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
فقط شاهد نابود شدن جوانان مستعد و پرتلاش اين مرز و بوم هستيم و هيچ تلاشي براي ارتقاي دانش، سلامت و كيفيت زندگي آنان نمي‌كنيم
شاهد
CANADA
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
خانم اکبر ابادی ها که بدون تخصص و علم و تنها به صرف ضابطه مسول ورزش بانوان شده مطمین هستم که خودش حتی عرض یه استخر هم نتونه شنا کنه پس نمیتونه ارزش کار این شیرزن رو درک کنه .
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
"همان موقع با قایق گلف نیروی انتظامی آمدند و پایم را شکستند. باورم نمی شد که چنین اتفاقی افتاده است. آنها اجازه نمی دادند زنان در آنجا شنا کنند."
همه جاي دنيا پليس مأمن آرامشه، تو ايران بايد در رفت از دستشون، خب دزدان دريايي هم اين خانم رو مي گرفتن ممكن بود همونقدر مجروحش كنن كه اينا كردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
کسی که به راحتی می گوید برو رشته ات را عوض کن معلوم است از ورزش چیزی نمی داند حالا در کسوت مدیر ورزشی هم باشد واویلا
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
یعنی چی کار کردن ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
ما هیچ وقت روی توسعه و پیشرفت را نخواهیم دید. با این برخوردهای زیبایی که با شما شده به زودی شما را در استدیو صدای آمریکا و بی بی سی و من و تو خواهیم دید.
میرحسین از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
درود بر شما خانم جوان
انشالله دولت تدبیر و امید به ورزش زنان بیشتر رسیدگی کنه
خداوکیلی مظلومن
ایرانی آزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
به عنوان یه ایرانی به داشتن همچین استعدادهایی افتخار می کنم و هزار هزار افسوس که چه استعدادهایی به خاطر تعصبات کور یه اقلیت می سوزن تصور کنید همچین جوون ورزشکاری در آمریکا یا کانادا بود ببین چه سرمایه گذاریها که نمی کردن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
کسانی مانند این خانم باعث افتخار زن ایرانی هستند باید مسئولان از ایشان حمایت کنند زیرا چنین افرادی در سطح بین المللی هم میتوانند چهره واقعی زن ایرانی را نشان دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
لعنت خدا بر زنانی که اشاعه گناه میکنند-به خدا و به پیر و پیغمبر حجاب فقط پوشاندن مو نیست-لباس تنگ و بدن نما از لخت مادر زاد مفاسدش بیشتر-هر مردی این حرف رو قبول نداره به یه دکتر جنسی مراجعه کنه-آدم چی بگه وقتی تمام مسئولان نظام مثلا اسلامی که بعضیاشون هم لباس مقدس پیامبر رو پوشیدند و اسم این حجاب رو اسلامی میذارن و حمایت میکنن حتی از بیت المال خرج میکنن-خدا هممون زو هدایت کنه-اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
از نظر آدمایی مثل شما زن ها بای برن بمیرن. شما بهتره خودتونو به یه دکتر نشون بدین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
برادر من دین یعنی من و تو خواهران و مادران و همسرانمون رو مجبور کنیم به خاطر اینکه به گناه نیفتیم اونجوری که میگیم باشن؟!
سپیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
شما حتما به پزشک مراجعه کن. می خوای اصلا زن ها از خونه بیرون نیان که شما بتونی ایمانتو حفظ کنی؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
بدون قصد كوچك شمردن تلاش ايشان سوالي برايم مطرح شده اميدوارم خود خانم اصغري يا سايت فرارو جواب دهد.
مگر ما رشته ورزشي به نام شنا در درياي آزاد داريم كه ايشان توقع ثبت ركورد به نام خود را دارند؟
تا آنجا كه من مي دانم اين فعاليتها يا ماجراجويي است يا براي جلب توجه افكار عمومي به موضوعي خاص و انعكاس متناسب خود را در روزنامه ها دارد كه در اين مورد هم داشته است.
پس متهم كردن فدراسيون شنا و خانم اكبرآبادي براي چيست؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
ظاهرا خانم اکبر آبادی خودشان مجبور به تغییر رشته شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
بدون قصد كوچك شمردن تلاش ايشان سوالي برايم مطرح شده اميدوارم خود خانم اصغري يا سايت فرارو جواب دهد.
مگر ما رشته ورزشي به نام شنا در درياي آزاد داريم كه ايشان توقع ثبت ركورد به نام خود را دارند؟
تا آنجا كه من مي دانم اين فعاليتها يا ماجراجويي است يا براي جلب توجه افكار عمومي به موضوعي خاص و انعكاس متناسب خود را در روزنامه ها دارد كه در اين مورد هم داشته است.
پس متهم كردن فدراسيون شنا و خانم اكبرآبادي براي چيست؟
مجله فرارو