دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مدعیان اعتدال امروز مرتجعینی هستند که به جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بینالملل آسیب زدند، گفت: این جریان حالا به حزباللهیها که جان خود را در طبق اخلاص نهادند انگ افراطیگری میزنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در جلسه هفتگی انصار حزب الله اظهار داشت: ارکان اعتقادی شیعه توحید، معاد و نبوت و امامت بر عقلانیت استوار است و براین اساس نیز روز قیامت در محضر حضرت حق جل جلاله براساس علم و عقلانیت، باورهایمان را عرضه میکنیم و بازخواست میشویم که این مسئله از افتخارات بزرگ مکتب تشیع است.
فدایی تصریح کرد: در همین راستا اعتدال در مقابل افراط و تفریط و ذیل همین قاعده دارای پشتوانههای عمیقی نظری است، تشیع از چالشهای فکری سنگین تاریخی در این مباحث سرفراز بوده است؛ برای مثال در مواجهه با دشمن آنجا که بحث از تهور، بیباکی، برخورد بدون هدف و منطق است افراط معنی مییابد و در جایی که بحث از ترس و وادادگی و خودباختگی و واگذاری میدان به دشمن است ، ذلت و زبونی و خواری در تفریط متجلی میشود.
دراین میان وقتی بحث از شجاعت، عقلانیت و مقاومت، آمادگی با برنامه برای حرکت رو به جلو و درک صحیح شرایط مطرح می شود ، یک حرکت تکاملی رو به جلو درقالب اعتدال معنا می یابد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: پس از این موضوع دیگری قابل طرح است و آن تهمت افراط یا تفریط به مجاهدین راه حق و فضیلت است که اتفاقا این موضوع نیز دارای پیشینه تاریخی به قدمت تاریخ اسلام از صدر تا امروز است. جبهه ظلم و تمامیت خواهی همواره به مبارزان جبهه حق از حضرت نبی اکرم(ص) ، امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار گرفته تا امام خمینی (ره).
وی ادامه داد: این درحالی است که حضرت امام خمینی(ره) درطول نهضت انقلاب اسلامی، مبازره مسلحانه متعارف موجود را قبول نداشت و حتی آنان را مورد نهی قرار می داد؛ منافقین ، مارکسیستها و چریکها فدایی خلق ، گروههایی بودند که به دلیل انتخاب مشی مسلحانه مورد خطاب امام خمینی بودند و محکوم به افراط بودند.
«افراط زمانی به خوبی قابل لمس است که گروهک فرقان خود را انقلابیتر از حضرت امام ارزیابی کرد و در حالی که خود را ضد امپریالیست می نامید بیشترین خدمت را به امپریالیسم کرد و آیتالله مطهری را به شهادت رسانید.
درحالی که عده ای بنا داشتند یا لشکرکشی به فلسطین و لیبی و سوریه جبهه جنگ را خالی کنند امام در مقابل افراطی گری ایستاد و فرمود راه قدس از کربلا میگذرد. امام خمینی درحالی محکوم به افراطی گری بود که در مقابل طرح عده ای انقلابی نما برای بمبگذاری در اقصی نقاط دنیا از جمله عربستان سعودی ایستاد تا اینکه همین عده افراطی بعدا به وادی تفریط فروغلطیدند و داعیهدار اندیشه روشنفکری شدند.»
فدایی خاطرنشان کرد: ماهیت واقعی «افراطیون واقعی» زمانی مشخص شد که با شکست خط افراطی گریشان، رزمندگان حاضر در جبهه را آدمهای فاقد درک و عقل و شعور معرفی کردند.اما نمونه بارز طیف تفریطی جبهه ملی و نهضت آزادی بودند که در مقابل موج انقلاب اعتقاد داشتند باید حکومت سلطنتی با قی بماند اما شاه حکومت نکند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی متذکر شد: همین طیف قصد داشت اسرائیل را به رسمیت بشناسد و رابطه با آمریکا را در کیفیتی مثل دوره طاغوت حفظ کند. بنابراین امام و انقلاب و مردم و حزبالله از ابتدای انقلاب در مقابل خط افراط و تفریط در سطوح گفتمانی و میدانی ایستادند ، از تهمتها نترسیدند و مسیر خویش را ادامه دادند.
* دورجدید تولید ادبیات افراطی گری
وی با بیان اینکه بحث متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به افراط و تفریط وارد مرحله جدیدی شده است، افزود: آنها در حال تولید مفاهیم و واژگانی سیاسی هستند تا بتوانند ضمن تطبیق آن با مسائل داخلی کشورها با تفاهم برسر آن ، ائتلاف حداکثری ایجاد کنند.
فدایی تاکید کرد: این مفاهیم غالبا مقدس و جذاب است و به طور مرتب در کشور هدف بازتولید و نشر داده میشود که این وظیفه برعهده طیف سازماندهی شده داخلی است، این درحالی است که در این مسیر عدهای نیز ناخودآگاه و بدون سازماندهی جذب این مفاهیم میشوند تا ائتلاف بزرگ بر سر مفاهیم مشترکی نظیر حقوق بشر، آزادی، مبارزه با تروریسم شکل بگیرد که نظام سلطه و امپراطوری خبری صهیونیستی با برنامه در دنیا تبلیغ میکنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: در این راستا یکی از مفاهیم جدیدی که وارد این فرایند شده افراطیگری است، این مفهوم به عنوان یک لکه سیاه معرفی میشود که به هر عنصر غیر خودی با جبهه سلطه می چسبد و او را متهم می کند. این یک مدل و برنامه است که ممکن است بخشی از آن به شکل اتفاقی وارد ادبیات رایج شود اما زمانی می رسد که خطی و مستر شده با برنامهریزی کامل به راه خود ادامه می دهد.
وی بیان داشت: نتیجه این روند زمانی ملموس میشود که سردمداران افراط در کشور یعنی تولید کنندگان فتنه و آشوب به شکل تعجب آوری گفتمان ضد افراطیگری را تبدیل به ادبیات رایج خود می کنند.
فدایی با بیان اینکه مدعیان اعتدال امروز مرتجعینی هستند که به نظام ظلم کردند و جایگاه و به منزلت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بینالملل آسیب زدند، گفت: آنها کشور را سالها به عقب کشاندند و بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند و به خاطر قدرتطلبیشان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حالا به حزباللهیها که جان خود را برای دفاع از حاکمیت و دفع استیلای بیگانه در طبق اخلاص نهادند انگ افراطیگری میزنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه جریان متهم کننده حزباللهیها به افراطیگری هدفی جز خلع سلاح و به قولی از صحنه بیرون کردن آنان از میدان عمل را دنبال نمی کند، افزود: بخش تعجب و تاسف آور ماجرا همنوایی شخصیتهای سیاسی موثر سابقهدار کشور با رسانه های صهیونیستی در ایراد اتهام افراطی گری به طیف حزب اللهی است .
وی تاکید کرد: بنابراین مهارت و تیزهوشی و بصیرت حزبالله در این مقطع زمانی از هر زمان دیگر باید بیشتر باشد. اما حربه کارساز برای شکست این سیاست چیست. شاخص شناسایی معتدل انطباق عمل با چارچوب های تعیین شده توسط مقام ولایت فقیه است که پشتوانه تعقل ونماد اعتدال محسوب می شوند و زاویه افراد و جریان ها از خطوط قرمز تعیین شده توسط این جایگاه به معنی ورود به افراط و تفریط و خروج از اعتدال است.
«برای مثال در مقطع زمانی شکل گیری دولت اول آقای احمدینژاد و در روز معرفی کابینه به مجلس هفتم، چند نفر از نمایندگان خواستار استیضاح او شدند. این درحالی بود که هنوز دولت شکل نگرفته بود و ماه آغازین عمر دولت بود. این درحالی است که از طرف دیگر بعدها ، عدهای نیز از این دولت بت ساختند و گفتند که هیچ عیب و ایرادی ندارد. البته این رویه در دولتهای هاشمی و خاتمی نیز مسبوق به سابقه است و در دولت فعلی نیز رواج دارد.»
وی تصریح کرد: در حالی عدهای سیاست بیمنطق برد برد را مطرح میکنند که هرگز امکان برد شیطان و ایمان و خیر و شر در یک زمان وجود ندارد.
فدایی در بخش سوال و جواب درباره برخورد دولت با منتقدین گفت: در این کابینه آدمهایی که سابقه کارهای امنیتی داشتهاند، وجود دارند که بعضیشان در شاکله کارهای اجرایی ورود پیدا کردهاند؛ اما در مقطع کنونی دغدغه اصلی نیست. بلکه دغدغه اصلی گرفتن توان اثرگذاری عناصری است که گفتمانشان با گفتمان اصل انقلاب زاویه دارد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره برنامههای تندورهای اصلاحات برای فتح مجلس و خبرگان و برنامه اصولگرایان، گفت: متاسفانه عدم وحدت اصول گرایان آسیبی است که نمیتوان منکر آن شد. حالا برای چارهاندیشی خیلی از متدینین و خیرخواهان تلاشهایی را صورت دادهاند که ادامه دارد و ما هم کارمان را شروع کردهایم.
وی در خصوص اقدامات اخیر وزارت ارشاد در حمایت از خوانندگی زنان و دفاع از نشریات معاند و حمایت از توقیف نشریه یالثارات و ترویج فیسبوک توضیح داد: بنده فکر میکنم مدیریت ارشاد باید از سطح عمیقتری از فکر و اعتقاد برخوردار باشد و عمق مطالب را بیشتر درک کند تا بتواند موضع درستی را اتخاذ کند، فضای غوغاسالاری و جوسازی نباید بر مدیریت احاطه یابد.بلکه اهداف وآرمانها و باورها و گفتمان اصیل باید به مدیریت جهت دهد. از این جهت بنده در مورد مدیریت ارشاد احساس ضعفهای جدی میکنم.
فدایی در ارزیابی نسبت به دولت روحانی باتوجه به تفکرات اصلاحطلبی و کارگزارانی حاکم بر آن تصریح کرد: ارزیابی نسبت به دولت در این مقطع کنونی کمی زود است. هرچند که بعضی شواهد و نمونهها ظهور و بروز کرده است. براین اساس شاهد حضور افرادی در مقام مشاوره و یا مسئولیتهای سطوح هستیم که گفتمان انقلاب برای آنان معنی ندارد . این عده دشمنی آمریکا را شعر و توهم میدانند.
«این طیف گمان می کنند که توان و ظرفیت خروج پیروزمندانه از مذاکره با آمریکا را دارند یا آنکه قادرند آنان را به اصطلاح دور بزنند و مدیریت کنند.
دراین میان من فردی را میشناسم که در دیپلماسی از موثرترین هاست اما خیلی صریح و روشن میگوید که اصلا آمریکاییها دشمن ما نیستند. دولتها همیشه با انگیزههای مختلف این تیپ آدمها را دور و بر خودشان نگه داشتهاند تا ابزار اعمال سیاست آنها باشند . بعضی اینها را به عنوان فرصت تلقی میکردند و برخی دیگر فکر میکنند با نگهداری این افراد در دولت ها می توانند سخنان و نظرات مخالفین را بشنوند.»
وی ادامه داد: ما در اینکه دولتها این افراد دور و برشان باشند،مسئلهای نداریم هر چند خودش میزانی برای ارزیابی است اما حرفمان این است که برای حاکمیت نظری باید عملیاتی شود که برآیند همه افکار عمومی ملت است و آن در دیدگاه ولایت متجلی شده است و نظری غیر از نظر عمومی ملت و امام و رهبری را برنمیتابیم و نمیگذاریم حاکم شود.
فدایی در خصوص اینکه رئیس جمهور از طرح سخنان و اقدامات تحریکآمیزی که منجر به تنش در روابط ما با سایر کشورها میشود انتقاد کرده و گفتهاند طرف مقابل را تهدید نکنید. گفت: ایستادگی روی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، مبانی، عقلانیت، عزت ملی ومنافع ملی که جزء ماهیت ماست. این ماهیت جزء بدیهیات ماست چراکه شعار مرگ بر آمریکا ذاتی انقلاب ماست. حالا اگر یک کسی بگوید شعار مرگ بر آمریکا ندهید ما آن را محکوم میکنیم. البته آقای رئیس جمهور هیچگاه چنین چیزی نگفتهاند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره صحبت اخیر صادق زیباکلام که گفته بود باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، اظهار داشت: امثال آقای زیباکلام در گوشه و کنار این حرفها را میزنند و اینها و امثالهم عددی محسوب نمیشوند. ما میخواهیم افرادی این حرفها را هم بزنند از این حرفها از اول انقلاب تا حالا زیاد داشتهایم. آدمهای مختلف، حرفهایی زدهاند ولی انقلاب راه خودش را پیموده است.
وی درباره اینکه چرا با اخراج تعدادی از دانشمندان موثر علوم هستهای هیچ برخوردی نمیشود، گفت: البته در کشور ما چندگانگی نداریم و اصلا این حرف را قبول ندارم. به حمد خدا فعلا اقتدار ملی ما خوب است. البته عدهای آرزو میکنند که چندگانگی باشد و در حاکمیت گسست ایجاد شود ولی در روشهای مدیریت اجرایی کشور ما نگرانیها و دغدغههای جدی داریم. مثل اینکه بچههای متدین کاربلد و کارآمد در هر سطحی تغییر کنند و یک سری آدمهای خطی و جناحی و نابلد و ناکارآمد مسئولیت بگیرند. ما نگران هستیم و توصیه میکنیم حواسمان جمع باشد تا این اتفاقات نیفتد.
وی درباره اینکه گفته میشود احمدینژاد و حامیانش برای انتخابات مجلس برنامه دارند، اظهار داشت: اینکه اینها برای مجلس برنامه دارند یا ندارند خبری ندارم. برخی میگویند دارند، برخی میگویند ندارند، برخی میگویند که آنها گفتهاند قرار نیست کار سیاسی انجام دهیم و اطلاعات در این زمینه متناقض است و به نظر من این جریان جزء جریان اصولگرایی محسوب نمیشوند.
نه امريكار از سران كفار قريش (ابوسفيانها) شرورتر است نه ما (نعوذ بالله) از حضرت پيامير و انصار و اصحابش خيرتر!
پس چطور آن بزرگوار توانست با آن جماعت آشتي جويد ولي ما نبايد بتوانيم؟
منظور از «جایگاه» تحت تحریم بودن است آیا ؟
یا منظور در مقابل اجماع جهانی بودن است آیا؟