bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۹۲۹

هاشمی: اصل 44 فضایی برای انجام كارهای بزرگ است

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۶ دی ۱۳۸۷

فرارو- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوعات متنوعی كه در سیاست‌های کلی اصل 44 دیده شده، زمینه‌های مناسبی فراهم كرده است كه متخصصین كشور می‌توانند با بهره‌گیری از این فضای استثنایی، كارهای بزرگی را به انجام برسانند.

به گزارش دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس و اعضای مجمع متخصصین ایران و هیات رئیسه فراكسیون مجمع متخصصین مجلس شورای اسلامی با محكومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی، گستاخی‌های این رژیم را در حد و اندازه آن ندانست و گفت: اسرائیل با حمایت غرب و سكوت كشورهای اسلامی دست به این جنایات می‌زند، اما پیروزی نهایی این نبرد، مقاومت و مردم فلسطین هستند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تأكید مجدد بر اهمیت تحزب و تشكل‌ها در كشور، انتظار از مجمع متخصصین به عنوان یك تشكل نخبه و توانمند را بسیار بیشتر از حد فعلی فعالیت آنان دانست و تاكید كرد: متخصصین و نخبگان علمی، دانشگاهی و فنی موجود در این تشكل و فراكسیون موجود در مجلس می‌توانند با طراحی و اجرای كارهای بزرگ و زیربنایی و اظهارنظر در طرح‌های بزرگ اقتصادی بسیار مؤثرتر ظاهر شوند. 

هاشمی رفسنجانی با یادآوری سند چشم‌انداز 20 ساله كشور و اینکه باب سیاست‌های اصل 44 در كشور گشوده است،‌ گفت: موضوعات متنوعی كه در سیاست‌های اصل 44 اعم از آزادسازی و خصوصی‌سازی و... دیده شده، زمینه‌های مناسبی فراهم كرده است كه متخصصین كشور می‌توانند با بهره‌گیری از این فضای استثنایی كارهای بزرگی را به انجام برسانند. 

وی با اشاره به لزوم فعالیت جدی‌تر تشكل‌ها و احزاب كشور در عرصه انتخابات آینده، سردرگمی جناح‌های سیاسی در این عرصه را مفید ندانست و تصریح كرد: فعالان سیاسی در این عرصه ‌باید با مشخص كردن مصادیق مورد نظر خود، برنامه‌های نامزدها را به جامعه عرضه كنند تا مردم، ‌نخبگان و فعالان كشور بتوانند ارزیابی دقیق‌‏تری از دولت آینده و برنامه‌های آن داشته باشند. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه مسؤولان نظام، مجریان و ناظران انتخابات را بی‌طرفی كامل عنوان كرد و گفت: امید است نتیجه انتخابات آینده گذر از مشكلات كشور در عرصه داخلی و بین‌المللی و بهره‌گیری از تمام دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب باشد كه در آن صورت برنده واقعی انتخابات، مردم، نظام و مقام معظم رهبری خواهند بود. 

هاشمی رفسنجانی وظیفه دولت آینده را سخت دانست و با اشاره به لزوم شفاف‌سازی فضای سیاسی كشور از سوی مسؤولان نظام گفت: موفقیت دولت آینده در پیشبرد امور كشور در عرصه داخلی و بین‌المللی در گرو رأی مؤثر و بالای مردم و حمایت مسؤولان نظام خواهد بود. 

در ابتدای این دیدار كریم زار،ع رئیس و نصیرزاده، دبیركل مجمع متخصصین ایران گزارشی از فعالیت‌ها، اهداف و برنامه‌های این تشكل ارائه كردند. 

همچنین آقایی، رییس فراكسیون مجمع متخصصین مجلس شورای اسلامی گزارشی از فعالیت‌های این فراكسیون در مجلس ارائه كرد.

برچسب ها: هاشمی اصل 44
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین