bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۴۴۷۸
مسافران آمدند، چمدان ها جا ماندند

پرواز "آتا" را به خاطر بسپار؛ چمدان رفتنی است!

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
فرارو- شامگاه بیست و سوم خردادماه جاری، مسافران پرواز تفلیس – تهران  "شرکت هواپیمایی آتا" نقره داغ شدند.

 این پرواز که قرار بود ساعت 14:45 دقیقه روز جمعه 23 خرداد انجام شود با 6 ساعت تاخیر در ساعت 21:15 دقیقه فرودگاه تفلیس را به مقصد تهران ترک نمود.

اما این پایان بدشانسی مسافران پرواز مذکور نبود.

نیمه شب، هنگامی که در فرودگاه امام خمینی (ره)، مسافران خسته و خواب آلوده ی این پرواز برای دریافت بارهای خود مراجعه کردند با اتفاق عجیبی روبرو شدند. بار اکثر مسافران از تفلیس به تهران منتقل نشده بود!

مسافران از همه جا بی خبر، با مراجعه به شرکت هواپیمایی آتا خواستار توضیح در این باره می شوند. اما توضیحی هم در کار نیست. در این میان "شرکت هواپیمایی ایران ایر"  مسوولیت انتقال بارها را می پذیرد و مسافران به صف می شوند تا پرونده تشکلیل دهند. 

در میان مسافران سرگردان و شگفت زده، کسانی بوده اند که کلید خودرو و خانه ی خود را در چمدان گذارده بودند و اکنون به هیچ کدام دسترسی نداشتند. برخی نیز باید بلافاصله به فرودگاه مهرآباد می رفتند تا به شهرهای خود باز گردند، اما بدون چمدان!

نکته دیگر آن که به گفته برخی از مسافران آتا، این شرکت پس از مواجه شدن با تاخیر رواز در تفلیس، از مسافران با همبرگر غیر حلال پذیرایی کرده است. چند تن از مسافران به فرارو گفتند که مسوول آتا در تفلیس دستور داد تا از یک فروشگاه "فست فود" در فرودگاه به تعداد مسافران، همبرگر تهیه شود. تعدادی از مسافران که از این موضوع اطلاع یافتند، از خوردن این غذای حرام اجتناب نمودند.

به گفته مسافران، البته "ایران ایر" هم عنوان می کند تنها تا دو هفته می تواند پیگیر بارهای آنها باشد و بعد از آن و در صورت عدم موفقیت، مسافران باید بارهای خود را فراموش کنند و به ازای هرکیلو بارشان، بیست دلار دریافت دارند!

بعد از تماس های متعدد  برخی مسافران با دفتر فرارو ، خبرنگار فرارو سعی کرد این اتفاق عجیب در ناوگان هوایی کشور را پیگیری کند. بر این اساس خبرنگار فرارو طی تماس با روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در تهران خوستار ارائه توضیح در این باره شد.

آقای ابراهیمی که ظاهرا معاون رییس روابط عمومی این شرکت هواپیمایی را عهده دار است، ابتدا درباره علت تاخیر شش ساعته پرواز تفلیس – تهران گفت: «هر ایرلاینی اگر بگوید تاخیر ندارد واقعیت را نگفته است.»

وی  ادامه داد: «یکی از علل این تاخیرها تحریم های وضع شده علیه ایران می باشد!»

این در حالی بود که آقای افقهی سرپرست روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در تبریز طی تماسی که فرارو با وی داشت درباره علت تاخیر 6 ساعته پرواز تفلیس – تهران گفت: «پرواز ورودی مشکل فنی داشت و با تاخیر وارد تفلیس شد و به همین دلیل پرواز برگشت به تهران هم بالاجبار با تاخیر صورت گرفت.»

اما مسئله اساسی تر در این پرواز که همانا عدم انتقال بار مسافرین به تهران، آن هم بدون اطلاع رسانی به مسافران در فرودگاه تفلیس، است نیز مورد پرسش قرار گرفت که با این پاسخ ابراهیمی روبرو شد: «ایران ایر به هیچ شرکتی اجازه نمی دهد که بار مسافرین را جابجا کند و مسئولیت جابجایی بار مسافرین بر عهده ایران ایر است!»

البته هم آقای ابراهیمی و هم آقای افقهی قول دادند که تا ساعاتی دیگر اطلاعات کامل تری را اعلام می کنند. اما بعد از این مکالمه کوتاه، آن‌ها دیگر به تلفن خود پاسخ ندادند.

نکته جالب توجه در این ماجرا عذرخواهی شرکت هواپیمایی آتا از بابت تاخیر بوجود آمده در پرواز تفلیس – تهران است که در سایت این شرکت منعکس شده اما هیچ اشاره ای به عدم انتقال بار مسافرین این پرواز نشده است.




بعد از تماس های مکرر، شرکت هواپیمایی آتا متن ذیل را به عنوان توضیحات این شرکت هواپیمایی در رابطه با مشکلات ایجاد شده در پرواز تفلیس - تهران در اختیار فرارو قرار داده است.

بر اساس اظهارات برخی مسافران این پرواز، قرار است امروز چهارشنبه، بارهای جا مانده، پس از شش روز، در مقصد تحویل مسافران مقیم تهران شود.

رییس هیات مدیره و مالک شرکت هواپیمایی آتا، محمدرضا زنوزی مطلق، معروف به مرد 12 هزار میلیاردی است. گفته می شود وی در زمره ده ثروتمند بزرگ ایران است که در زمان محموذ احمدی نژاد رشد یافته اند.

زنوزی مطلق، در ماجرای معروف حراج پژوی محموداحمدی نژاد، آن را به قیمت دو میلیارد و پانصد میلیون تومان خرید.

پاسخ دیر هنگام شرکت آتا را در زیر بخوانبد:

بسمه تعالي
با توجه به پيگيري خبرگزاري فرارو بابت تاخير صورت گرفته پرواز تفليس به تهران هواپيمايي آتا، لازم بذكر است اعلام شود با توجه به بازرسي هاي سافا (گروه بازرسي تخصصي سازمان هواپيمايي گرجستان) اعلام شد كه بخشي از پنل كف فايبرگلاس كارگو كه محل نگهداري بار مسافران مي باشد به دليل شكستگي در طول پرواز و مشاهده، بعد تخليه بار بايد ترميم شود كه با هماهنگي رئيس ايستگاه تفليس جناب آقاي شريفي اين مشكل به كمك نيروي فني هواپيمايي آتا مرتفع شد.

بعد از رفع اين مشكل هواپيما آماده حركت مي شود متاسفانه بدليل تعطيل بودن همه روزه فرودگاه تفليس از ساعت 18 تا 24 بعلت تعميرات فرودگاهي، اجازه پرواز به هواپيما داده نمي شود، شايان ذكر است كه از كليه مسافران هواپيمايي آتا از طرف رياست ايستگاه پذيرايي شد.

خوشبختانه با رايزني صورت گرفته رئيس ايستگاه تفليس با مسئولين فرودگاه تفليس بعد از تاخير چند ساعته پرواز انجام شد ولي با توجه به ندادن اجازه بارگيري در انبار عقب هواپيما بخشي از بار مسافران با توجه به پر شدن ساير انبار ها، جا ماند كه با هماهنگي صورت گرفته با پرواز بعدي شركت آتا به تهران فرستاده خواهد شد. شايان ذكر است شركت هواپيمايي آتا براي جبران تاخيرات صورت گرفته به تمام مسافران شهرستاني پرواز رايگان از تهران اهدا نموده و قصد دارد خسارات مالي بوجود آمده مسافران عزيز را جبران نمايد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
در دوره اون مرد که رفت بسیاری افراد نو کیسه از طرق رانت و پارتی بازی به مال و منالی رسیدن و بدون هیچ شایستگی به فعالیتهایی که در آن هیچ تخصصی نداشتند صرف در آمد بالا پرداختند. کسانی که به نوعی در شرکت ها یا ادارات دولتی یا نیمه دولتی مشغولند دقیقاً این موضوع رو با گوشت و پوستشون درک کردن.
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
بقيه شركتها مانند كيش اير نيز همينطور است !بعد از گذشت يك سال هنوز جوابي به من ندادند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
شرکت هواپیمایی آتا جزو شرکتهایی است که از غیر متخصص ترین افراد در پستهای سازمانی خود استفاده میکنه که روی روابط به کار گرفته شده اند. سواد مدیر عامل آن در حد دیپلم و حوزوی است و حتی سواد سطح پایینی از تکنولوژی ندارد. نتیجه این مدیریت بیشتر از این نیست.
ناشناس
United States of America
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
آدم با اين شركتهاي در پيت كه مسافرت نميكنه واسه پنجاه يا صدهزار تومن ارزونتر، اونوقت اگر زنده موندي تازه بايد صد برابر خسارت و اعصاب خردي از جيبت بدي
ناشناس
Canada
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
آدم عاقل مگه مدارك و إسناد و كليد هاي مهم تحويل بار ميده !؟ اونم تو ايران
انتشار یافته: ۲۷
mehran
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بنده 22 اردیبهشت با این شرکت از شیراز به مقصد تهران پرواز کردم و با 5 ساعت تاخیر به سمت تهران پرواز کرد دریغ از یک پذیرایی بسیار ساده یا معذزتخواهی درست تازه بعد از اینهمه تاخیر کادر پروازی بابت ناراحتی مسافرین شاکی شده بودند علت تحریم نیست بی مسئولیتی و عدم روابط در اعطای مجوز به این شرکتهای هواپیمایی هست که با لابی آمده اند
hitler
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
saranjame in sherkathaye havapeymee alaky varshkastegy va gozashtan khesarat bar roye dosh mardom ast
ظفرطلب
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
در صورت صحت اظهارات منتسب به آقاي ابراهيمي، بايد بگويم ايشان يا اطلاع كافي از خدمات فرودگاهي ندارند و يا قصد فرافكني داشته اند كه ايران اير را مسئول نيامدن جامه دانهاي مسافرين آتا ميدانند. در رابطه با جامه دانهاي جامانده ايران اير تنها وظيفه تشكيل پرونده و اطلاع رساني به شركت مزبور را دارد و درنهايت آتا كه درآمد فروش بليط را در جيبب خود گذاشته بايد مسئوليت خسارت و پاسخگويي را داشته باشد.
ناشناس
Japan
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
وای بر این وزیر راه و شهرسازی و مدیران نالایق هواپیمایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
امثال دوستان شما کشور را به این وضع انداختن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
وای بر اون مدیر و مدیران نالایق اون دوره. به این وزیر چه ربطی داره که قبلی هاچنین شرکت هایی را بوجود آورده اند؟
جزا
Puerto Rico
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
وزیر؟! رو نیست که !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
وای بر این!!!؟؟؟؟ بگو وای بر اون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مایه شادی و خنده مارو با این جواب فراهم کردن!!!!!!!
ناشناس
Finland
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
یه جوری نوشته که انگار همه با هم در حال تفریح بودند و خوش می گذروندند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
تخصص آتا بارگم کردن بارتان در پرواز هایشان هست.آقای دقیق کیا مدیرعامل آتا هم هیچ منطقی ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
فردی بیسواد در راس مدیریت آتا که در مقابل خوش خدمتی به صاحب سرمایه و زد و بند سیاسی در دولت قبلی به وی داده شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
متاسفانه همه ایر لاینهای ایرانی تاخیر دارند و هیچ کسی هم مشکل رو حل نمیکنه
احمد
Germany
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
متاسفانه
اين جوابگو نبودن و مسخره كردن مسافر يكي از عمده مشكلات مملكت ماست
تبريزي
Germany
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
متاسفانه در اعلام اسامي اشتباه شده كه خواهشمند است تصحيح نماييد.
سرپرست روابط عمومي شركت آتا "افقهي" نيست بلكه "جلال افصحي" برادر مشاور استاندار آذربايجان شرقي و مجري خبر شبكه سهند "كمال افصحي" ميباشد.
اميدوارم عمدي در تحريف خبر صورت نگرفته باشد.
اولين وظيفه يك رسانه امانتداري و انتقال صحيح خبر خواهد بود كه فرارو نشان داده همواره بر اين مدار حركت ميكند.
باتشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خرابكاري هاي احمدي نژاد تمامي ندارد
مسافر بیچاره آتا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چرا تو فرودگاه تفلیس به مسافر ها نگفتن که بارها را نمی آورند؟!! مسافرها را بیچاره کردند این ها! چرا به مسافرها جریمه نمی دهند؟!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
پنج شنبه گذشته يك سفر ١٩ ساعته به مشهد مقدس داشتم كه پرواز رفت كه براي هواپيمايي آسمان بود ٤ ساعت تاخير و پرواز برگشت كه براي ايران اير بود ٥ ساعت تاخير داشت. متاسفانه ما فقط جيب اين ايرلاين ها رو براي هيچي پر مي كنيم.
باباپنجعلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
الكي ميگه!!!!!!!!!!
مردم هواپيما سوار نشين........
شيوا
United Arab Emirates
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من نوروز با هواپيمايي لوفت هانزا رفتم سفر و در روز قبل إز برگشت با إيميل لوفت هانزا در جريان اعتصاب جهاني شركت قرار گرفتم. خودشان بليط جايگزين برأي ٤ روز بعد دادند. دفتر لوفت هانزا در تهران تمام هزينه هاي ٤ روز را به ما پرداخت كرد. مشكل تحريم نبوده چون پرواز إنجام شده، مشكل بي مسئوليته و عدم توجه به حقوق مشتري.
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فرارو ، تیترت محشر بود . حرف نداشت !

در ضمن با این حربه تحریم برای توجیه کم کاریها ، فکر کنم اگه فردا منم به بچه ام بگم چرا توی فلان درس نمره نیاوردی ، بگه به خاطر تحریمها !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
این خط هوائی از بیت المال ولی به کام شخص خصوصی راه اندازی شده است و لذا از این مسایل زیاد نگین کارش کلا خلاف است