bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۸۴۱۲

شیوا: مردم دل خوشی از خودروسازان ندارند

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه این شورا جلسه جدیدی را در چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد کرد گفت: خودروسازان حق افزایش قیمت خودرو بیشتر از مصوبه شورا را ندارند.

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه این شورا جلسه جدیدی را در چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد کرد گفت: خودروسازان حق افزایش قیمت خودرو بیشتر از مصوبه شورا را ندارند.

 رضا شیوا با بیان اینکه دستورالعمل قیمت خودرو بر اساس فرمول علمی تهیه شده است گفت: خودروسازان می توانند قیمت خودروی خود را کمتر از مبلغ مصوب شورا افزایش دهند.

رئیس شورای رقابت اظهارداشت: گاهی میزان افزایش قیمت ها تا 20 درصد هم مطرح شده که واقعیت ها، غیر از آن است. میزان افزایش به طور متوسط 5.5 درصد و بیشترین افزایش 7.9 درصد و کمترین آن 3.45 درصد است.

وی افزود: دستورالعمل را در دو مرحله اجرا کردیم و در مرحله اول قیمت کارخانه بود که بر اساس دستورالعمل شورا اعلام کردیم اما چون آن موقع قیمت آپشن ها (لوازم انتخابی) را نداشتیم، عده ای قیمت های کارخانه را با آپشن مقایسه می کنند.

شیوا بیان داشت: برای نمونه قیمت پراید SX131 طبق دستورالعمل شورا افزایش قیمت 600 هزار تومانی دارد اما مالیات بر ارزش افزوده (2 درصد بیشتر از پارسال) هزینه شماره گذاری و بیمه اجباری اضافه شده است، در کنار هزینه استاندارد یورو 4 و کیسه هوا قیمت های کارخانه ای را افزایش داد که میزان افزایش این خودرو پراید را به یک میلیون و 400 هزار تومان می رساند و قیمت نهایی آن را 20 میلیون و 121 هزار تومان می کند.

رئیس شورای رقابت گفت: در دستورالعمل جدید این موارد شفاف سازی شده و قیمت های شورا قیمت های کارخانه ای است که شامل آپشن ها و الزامات قانونی نمی شود. شیوا با بیان اینکه شورای رقابت فقط دستورالعمل می دهد که فرمول تعیین قیمت خودرو را مشخص می کند و روندی کارشناسی و فرمول علمی دارد گفت: البته فرمول سقف قیمت و حداکثر مبلغ است و خودروسازان می توانند قیمت ها را کمتر از این میزان افزایش دهند.

وی افزود: البته خودروسازان می توانند افزایش قیمت ها را در دو مرحله انجام دهند و روز چهارشنبه دوباره بحث می کنیم و اگر موضوع جدیدی مطرح شود، ارزیابی می کنیم.

شیوا تصریح کرد: خودروسازان متعهد به افزایش تولید و عرضه شدند و درباره کیفیت هم جریمه تعیین شده و مجبور هستند کیفیت را در کنار بهره وری افزایش دهند.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه باید تلاش کنیم آرامش بازار خودرو بیشتر شود و خودروسازان هم نقش زیادی در این زمینه دارند تاکید کرد: مردم دل خوشی از خودروسازان ندارند و خودروسازها می توانند بیشتر همکاری کنند.

منبع: فرادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
همینطور مردم هم از شما دل خوشی ندارند که بباعث گرانی مجدد شدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
بايددولت تعرفه واردات خودرو راپايين آورد تاخودروسازان داخلي به خود اجازه ندهند خودروهاي بي كيفيت راهرروزگرانتر ازديروز به خوردمردم دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
آپشن؟مثلاًآپشن پرایدچیه؟یا خودروهای دیگه؟
ناشناس
Tajikistan
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
و از بعضی ازکسانیکه با فرغون سازها متحد شده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
آقای شیوا مردم دل خوشی هم از شما و شورای رقابت ندارند
انتشار یافته: ۲۱
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
این فرمول علمی تون من کشته.
این آدم های که از بی کیفیتی ماشینهای ایرانی میمرن را با چه فرمولی حساب می کنید.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به چی دل خوش باشیم؟!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بابا این شورای تشدید قیمت انحصاری غیر رقابت رو منحل کنین ... یه ملت رو سرکار گذاشتن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
"شیوا با بیان اینکه شورای رقابت فقط دستورالعمل می دهد که فرمول تعیین قیمت خودرو را مشخص می کند و روندی کارشناسی و فرمول علمی دارد گفت: البته فرمول سقف قیمت و حداکثر مبلغ است و خودروسازان می توانند قیمت ها را کمتر از این میزان افزایش دهند. " مرجع این فرمول علمی چیست؟! کدام کشور از این فرمول علمی استفاده می کند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مگر می شود پراید 2.500 میلیونی را به 20میلیون خرید برای کارمندان حرام است حرام است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
با این همه ابراز نارضایتی از سوی مردم مونتاژکاران خودروحتی یکبار هم در صدد پاسخ بر نیامدند چرا که خودرر ا پاسخگوی مردم نمی دانند بلکه از طریق لابی قوی درون دولتی اعمال قدرت می کنند و
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آن از شیب ملایم آقای روحانی این هم از افزایش قیمت خودرو توسط خود دولت و مکدر شدن ایشان !!! آقای روحانی مردم یک احمدی نژاد دیگر نمی خواهند !!!!
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
هه

ناامیدیم ازتون ، ناامید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خيامي و پژويان برگردند .
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
این شورای رقابت نیست بلکه شورای رفاقت خودروسازان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اگه مردم همت کنند و فقط 2 ماه خودرو نخرن همه چی درست میشه.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
شخصا دل خوشی از خودرو و خودروسازان داخلی ندارم
ناشناس
United States of America
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
این ماشینها تا قبل از این هم با الزامات قانونی تولید میشدند . چطور الان یادتان افتاد قیمتشان را حساب کنید؟ نکنه تا الان هزینه این الزامات اشانتیون بوده؟
پس از 10 سال تولید 206 تیپ 5 معلوم شده شیشه بالابر و ایینه برقی و... آپشن محسوب می شوند و 2000000تومان قیمت دارند ؟
چطوره لاستیکها را هم آپشن فرض کنیم تا از شر این چند درصد افزایش ناقابل هم راحت بشید ؟
ماندانا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
چرا خیلی از ایران خودروهم راضی هستیم وقتی قیمت سنسور دنده عقب صدو بیست هزار تومانی را به مبلغ دومیلیون تومان داره برای 206 صندوق دار استفاده میکنه و پولش وچندین برابر از مردم میگیره چرا راضی نباشم راضی هستم تورا خدا قیمت سنسور دنده عقب را سه میلیون و پانصد هزار تومان بکنید برادران ایران خودرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
پراید 132 من پس از گذشت 40 هزار کارکرد کل سیم کشی ماشین سوخت و نمایندگی بخاطر داشتن زمان گارانتی و اتمام کیلو متر گارانتی مبلغ 900 هزار تومان از من پول می خواهد اخر مگر می شود سیستم فیوز ماشین کار نکند و سیم کشی جلو وعقب ماشین به یکباره اتصال کند مسئولین سایپا نیز پاسخگو نیستند 09307706098
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
عنوان بهتر
مردم هيييييييييچچچچچچ دل خوشی از خودروسازان ندارند.
فروش لگن به قيمت تويوتا و ... ظلم آشکاری است که دولت ها به واسطه خودروسازان به ملت می کنند.