bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۸۵۱۹
گل مسی به ایران پنجم شد، گل قهرمانی گوتزه دهم

(تصاویر) 10 گل برتر جام جهانی 2014

سایت فدراسیون جهانی فوتبال، بعد از برگزاری دیدار پایانی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه ماراکانا، 10 گل برتر جام را انتخاب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
فرارو- سایت فدراسیون جهانی فوتبال، بعد از برگزاری دیدار پایانی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه ماراکانا، 10 گل برتر جام را انتخاب کرد.

به گزارش سرویس ورزشی فرارو، آخرین گل جام بیستم که توسط ماریو گوتزه به ثمر رسید و ژرمن‌ها را پس از 24 سال قهرمان جهان کرد در رتبه دهم این فهرست قرار گرفته است.

گل دقایق پایانی لیونل مسی به ایران نیز در رده پنجم این لیست جای دارد.

10 گل برتر جام بیستم به این شرح است:

1- تیم کیهیل از استرالیا (مقابل هلند)
بهترین گلزن استرالیا در جام‌های جهانی در دقیقه 21 بازی مقابل هلند در دور گروهی با شوتی سرضرب،‌ توپ را به تور دروازه لاله‌های نارنجی چسباند و بازی را به تساوی کشید.
این گل از سوی فیفا به عنوان برترین گل جام بیستم برگزیده شد.


2- جیمز رودریگز از کلمبیا (گل اول او به اروگوئه)
آقای گل جام جهانی در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اروگوئه، با یک سوپرگل در دقیقه 28 تیمش را پیش انداخت. جیمز رودریگز با استپ‌سینه‌ای زیبا و شوت محکم پای چپ، توپ را به زیر طاق دروازه «موسلرا» فرستاد.


3- رابین فن‌پرسی از هلند (گل اول او به اسپانیا)
گلی که در کشور هلند بر روی سکه ضرب شد تا برای همیشه ماندگار شود. سانتری که از داخل زمین خودی فرستاده شد و کاپیتان هلند با ضربه سر شیرجه‌ای از بالای دستان ایکر کاسیاس، وارد دروازه اسپانیا کرد. این بازی در نهایت 5 بر یک به سود هلند خاتمه یافت.


4- داوید لوئیز از برزیل (مقابل کلمبیا)
هر چند در حال حاضر مدافع تیم ملی برزیل به علت اشتباهات فاحش در دو بازی نیمه‌نهایی و رده‌بندی در میان مردم برزیل به چهره‌ای منفور تبدیل شده اما داوید لوئیز در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل کلمبیا با یک ضربه ایستگاهی تماشایی، گل دوم تیمش را زد و نقش مهمی در صعود تیمش به جمع 4 تیم برتر جهان داشت.


5- لیونل مسی از آرژانتین(مقابل ایران)
این صحنه برای هواداران فوتبال ایران یادآور آه و حسرت است. لیونل مسی که در طول 90 دقیقه توسط مدافعان تیم ملی به خوبی مهار شده بود در وقت‌های اضافه بازی، نبوغ خود را نشان داد و با یک ضربه بغل پای فنی، گل برتری تیمش را زد.


6- ژروینیو از ساحل عاج (گل به کلمبیا)
این گل در شرایطی به ثمر رسید که ساحل عاج 2 بر صفر از حریف عقب بود و جایی برای شادی پس از گل وجود نداشت.
ژروینیو در این صحنه دو مدافع کلمبیا را به زیبایی جا گذاشت و پس از دریبل مدافع سوم،‌ توپ را به تور دروازه چسباند.


7- آرین روبن از هلند (گل دوم او به اسپانیا)
این گل، تیر خلاص بر پیکره مدافع عنوان قهرمانی بود. آرین روبن با یک استارت فوق‌العاده سریع، از سرخیو راموس که چندین متر جلوتر قرار داشت، سبقت گرفت و پس از دو بار فریب دادن کاسیاس، توپ را وارد دروازه اسپانیا کرد.


8- ژردان شکیری از سوئیس (گل اول او به هندوراس)
ستاره سوئیس در این مسابقات بدون شک، ژردان شکیری بود. بازیکن بایرن مونیخ در دیدار مقابل هندوراس هت‌تریک کرد. او گل اول خود و تیمش را با حرکت از سمت راست و ضربه محکم پای چپ به سبک شوت‌های آدریانو برزیلی به ثمر رساند.


9- جیمز رودریگز از کلمبیا (مقابل ژاپن)
ستاره کلمبیا یک گل زیبای دیگر نیز در دیدار مقابل ژاپن، به ثمر رساند. او در دقیقه 89 بعد از دریبل مدافع سامورایی‌ها در محوطه جریمه با یک ضربه چیپ، گل چهارم تیمش را زد.


10- ماریو گوتزه از آلمان (گل به آرژانتین)
این گل حکم قهرمانی ژرمن‌ها را امضا کرد. سانتر آندره شورله از سمت چپ با استپ سینه ماریو گوتزه همراه بود و این بازیکن که به صورت جانشین وارد زمین شده بود با ضربه پای چپ، توپ را از کنار دستان سرخیو رومرو وارد دروازه آرژانتین کرد تا آلمان برای چهارمین بار قهرمان جهان شود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین