در حالی که سرپرست باشگاه سپاهان اعلام کرده که هواپیمای ایران 140 اجازه پرواز پس از ساعت 8:30 صبح را نداشته، نماینده وزیر راه در زمینه سقوط هواپیمای هسا، این موضوع را رد و اعلام کرد: اینکه هواپیمایی محدودیت پرواز در ساعات خاصی داشته باشد صحت ندارد.
به گزارش ایسنا، هواپیمای ایران 140 شرکت هسا که صبح روز گذشته فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد طبس ترک کرد در حالی حوالی ساعت 9:30 در اطراف این فرودگاه سقوط کرد که مسئولان باشگاه سپاهان به عنوان شرکت در اختیار دارنده این هواپیما اعلام کردهاند که پیش از این به آنها اجازه پرواز پس از ساعت 8:30 صبح داده نشده بود.
رسول خوروش، سرپرست تیم فولاد مبارکه سپاهان گفته که بعد از ساعت 8:30 صبح نمیتوانستند با این هواپیما پرواز کنند و در حالی دیروز این اتفاق افتاده است که ما شنیدیم هواپیما ساعت 9:20 پرواز کرده است.
وی ادامه داد: به ما اعلام کرده بودند به علت گرما و فشار هوا امکان پرواز بعد از ساعت 8:30 صبح کم میشود یعنی اگر بعد از ساعت 8:30 صبح میرفتیم ممکن بود هواپیما به پرواز درنیاید؛ شاید آنها میخواستند تا به موقع برسیم اما این در حالی است که پرواز چارتر در اختیار خودمان است و ما خودمان ساعت پرواز را تعیین میکنیم اما برای اولین بار ساعت پرواز را خود آنها تعیین کردند. من از نظر فنی این مسائل را نمیدانم و درست نیست که در این خصوص اظهار نظر کنم.
مسالهای که معاون وزیر راه و شهرسازی رسما اعلام کرده چنین چیزی ممکن نیست و هرگز سخنی در رابطه با محدودیت ساعتی پرواز یک هواپیما مطرح نبوده است.
احمد مجیدی - معاون مدیریت بحران وزارت راه اظهار کرد: ممکن است با توجه به شرایط جوی و تغییر فشار هوا میزان بار هواپیما یا تعداد مسافران آن تغییر کند و سبک یا سنگین شود اما اینکه قانون اجازه پرواز به یک هواپیما را در ساعات خاصی ندهد صحت ندارد.
وی تصریح کرد: در کشور ما نیز برخی فرودگاهها به دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی متفاوت و ارتفاع بالا شرایطشان با دیگر فرودگاهها متفاوت است اما این مساله که از ساعت 8:30 صبح به بعد هواپیمایی اجازه پرواز نداشته باشد امکانپذیر نیست.