bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۵۶۴۳

جهش ناگهانی قیمت نفت در بازار

قیمت نفت در پایان معاملات روز دوشنبه (10 آذرماه) بالا رفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
قیمت نفت در پایان معاملات روز دوشنبه (10 آذرماه) بالا رفت.
 
قیمتهای جهانی نفت در پایان معاملات روز دوشنبه (10 آذرماه) در واکنش به این احتمال که تولید شیل اویلهای آمریکا ممکن است کم شود، پس از مدتها بیشترین مقدار افزایش روزانه را در سطح سه درصد شاهد بودند.
 
از سوی دیگر، تحلیلگران معتقدند که کاهش ارزش دلار آمریکا نیز موجب شد خرید نفت برای خریدارانی که با ارزهایی غیر از دلار معامله می کنند، مقرون به صرفه تر باشد.
 
قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز دوشنبه (10 آذرماه) یک دلار و 90 سنت افزایش یافت و به 72 دلار و پنج سنت رسید. این افزایش سه درصدی قیمت نفت برنت بیشترین مقدار آن از ماه ژوئن امسال است.
 
بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز (دوشنبه، 10 آذرماه) دو دلار و 34 سنت بالا رفت و در سطح 68 دلار و 49 سنت تثبیت شد. این مقدار افزایش قیمت نفت آمریکا از ماه مه سال 2013 بی سابقه بود.
 
جان کیلدوف، از صندوق انرژی اگین کپیتال، گفت: بازارها به شکل مشخصی با روند نزولی اشباع شده اند و اکنون قیمتها افزایش می یابد، این ثابت می کند که شیل اویل به قیمت پایین نفت واکنش نشان داده است، بسیاری از شرکتهای تولیدکننده نفت شیل هزینه های خود را برای سال آینده کم کرده اند زیرا حاشیه سودشان کم شده است.
برچسب ها: جهش قیمت نفت اقتصاد
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین