bato-adv
کد خبر: ۲۲۹۰۴۵
تبعات تبعیض در طرح استخدامی دولت

طرحی که از زن‌ها می‌خواهد خانه‌نشین شوند

دولت در طی دوسال گذشته وعده‌ها و طرح‌های زیادی برای برابری زن و مرد و دفاع از حقوق زنان داده است. شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، ضمن تاکید بر حمایت از زنان، دفعات زیادی با فعالین حقوق زن دیدار کرد و خبر از افزایش اشتغال زنان داد. با این وجود طرح استخدام نیرو برای شغل‌های دولتی از روی دیگر سکه سخن می‌گوید.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
فرارو - دولت در طی دوسال گذشته وعده‌ها و طرح‌های زیادی برای برابری زن و مرد و دفاع از حقوق زنان داده است. شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، ضمن تاکید بر حمایت از زنان، دفعات زیادی با فعالین حقوق زن دیدار کرد و خبر از افزایش اشتغال زنان داد. با این وجود طرح استخدام نیرو برای شغل‌های دولتی از روی دیگر سکه سخن می‌گوید.

در آزمون استخدامی دولت که بناست خردادماه امسال برگزار شود، از میان 2800 نفر، 2284 شغل مختص مردان، 500 شغل به صورت مشترک میان مردان و زنان و تنها 16 شغل مختص زنان است.

این طرح استخدامی که تعجب بسیاری از فعالین اجتماعی و کارشناسان را برانگیخت، واکنش شهیندخت مولاوردی(معاون رئیس‌جمهور در امور زنان) را نیز در پی داشت. مولاوردی از تبعیض و محرومیتی آشکار برای زنان در این طرح سخن گفت. اگر دولت وعده احقاق حقوق برابر زنان را داده است، طرح پیش رو در کدام بخش از تصمیمات دولت جای می‌گیرد؟

آذر تشکر (جامعه‎شناس و کارشناس مسائل شهری و فضای عمومی) معتقد است: «ضرورت زندگی وفشار اقتصادی روی خانوارهای متوسط ایرانی از یک‌طرف و این دست از محدودیت‌های دولتی برای زنان در مشاغل رسمی باعث می‌شود تا زنان به سمت بازار کار غیررسمی هدایت شوند. بازاری که زنان در آن در معرض انواع فشارها، نا امنی و اجحاف خواهند بود. در این بازار بازنشستگی و بیمه وجود ندارد و زنان (آن‌هم زنانی با تحصیلات بالا) به شکل‌های مختلف به استثمار در خواهند آمد.»

تناقض در دولت

آذر تشکر در گفتگو با فرارو درباره اقدام تعجب‌برانگیز دولت گفت: درباره دلایلی که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شده است باید به  اتفاقی که در مجموعه دستگاه ‌بروکراتیک دولتی در سطح کارشناسی و تصمیم‌سازی، اشاره کرد. قطعا برای میزان مشاغل دولتی، جاهای خالی، معیارهای لازم و... جلساتی برگزارشده و براساس شاخص‌هایی تصمیماتی گرفته شده است. باید پرسید که چه تفکر و ایده‌ای در دولت بوده که چنین تصمیمی را رقم زده است. چنین تصمیمی، یعنی دادن فرصت‌های شغلی بسیار بیشتر به مردان در مشاغل رسمی دولتی، که برای من تعجب برانگیز است. چرا که تصمیمی است که با مجموعه برنامه‌ریزی های دولت در طی سال‌های گذشته به‌طور واضحی متناقض است.

تشکر ضمن اشاره به صرف هزینه‌های زیاد در طی دو دهه اخیر برای ورود افراد به بازار کار اظهار کرد: در دو دهه اخیر برای تحصیل و آموزش عالی برای ورود به بازار کار، برنامه ریزی‌ها و هزینه‌های بسیار زیادی شد، دانشگاه‌های مختلف ساخته شد، آموزش عالی گسترش پیدا کرد و... . چطور ممکن است که با وجود همه برنامه‌ریزی‌ها و پول‌های زیادی که در این سال‌ها صرف زنان شد، چنین اقدامی صورت بگیرد؟ آیا مسئولین به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش به زنان اشتباه بوده؟ آیا دستگاه‌های ذیربط از برنامه‌ریزی‌های چندین ساله خود در جهت توسعه آموزش پشیمان‌اند؟

با توجه به شرایط عینی اقتصادی و اجتماعی اخیر خانوار ایرانی، نان آور بودن مرد دیگر تبدیل به افسانه شده است، افسانه ای که فقط برخی افراد در طبقات بالا میتوانند با آن دلخوش باشند. در صورتیکه همچنان قرار باشد و بپذیریم که مرد تنها نان آور خانواده باشد، وجود تنش و مشکل را در نظام خانواده هم پذیرفته ایم.


وی با انتقاد از تعیین شاخص زن و مرد برای اشتغال دولتی گفت: اعمال محدودیت جنسیتی برای اشتغال آن هم به این شکل رسمی، نشان از به رسمیت نشناختن زنان آموزش دیده، نادیده گرفتن همه هزینه هایی که صرف آموزش زنان شده و... در همه این سال‌هاست؛ معنی‌اش این‌است که شغل زنان از بدو تولد مشخص بوده و اصلا لازم نبوده که آموزش ببینند!

این جامعه‌شناس با تاکید بر به هدر رفتن بودجه‌ها و هزینه‌های دولتی در پی اجرای چنین طرحی در ادامه تصریح کرد: با چنین طرحی ما از زن‌ها می‌خواهیم که خانه‌نشین شوند و نقشی در جامعه نداشته باشند. اگر ما چنین چیزی را از زنان می‌خواهیم چرا زنان درس خواندند؟ چرا بسیاری از زنان در رشته‌های مهندسی و فنی مدرک گرفتند؟ و چرا به آن‌ها آموزش داده شد؟ اگر بنا به اتخاذ چنین تصمیمی بود، چرا ما از زنان نخواستیم که همگی تنها "کودک‌یاری" بخوانند؟! با این تصمیم تمام سرمایه‌ها و بودجه‌ها به هدر رفته است.

شایسته‌سالاری کجاست؟

تشکر ادامه داد: چنین تصمیم‌گیری خلاف جریان توسعه‌ای نظام جمهوری اسلامی است. در سال‌های اخیر تعداد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و نیز فارغ‌التحصیلان زن بر مردان پیشی گرفته‌است. این واقعیت اجتماعی سال‌های اخیر است. نگاه کارشناسی می‌گوید که باید میان عرضه و تقاضا در بازار کار تطابق ایجاد کرد و برنامه ریزی‌های توسعه‌ای را بر مبنای عرضه و تقاضا پیش برد. رعایت این اصلِ بدیهی برنامه‌ریزی پیش‌کش! دست‌کم خوب بود از معیار زن یا مرد بودن در این استخدام‌ها سخن نگویند و مبنا را بر شایستگی افراد و شایسته‌سالاری قرار دهند.

آذر تشکر در ادامه با انتقاد از کم‌کاری دولت در عرصه‌های مربوط به زنان گفت: نکته دومی که بد نیست به آن اشاره کنم، پاسخ به این پرسش است که همچنان هم در مجموعه دولت مطرح است: "دولت اعتدال برای زن‌ها چه می‌تواند بکند؟" امور زنان دولت با معاونت خانم مولاوردی همیشه با خوش‌نیتی در این‌باره با بسیاری گفتگو کرده اند. بنظرمن در حال حاضر نه انتظارات ویژه بلکه انتظار جامعه زنان از دولت مسائلی هست که قوه مجریه می‌تواند بدون درگیری با سایر قوا به نفع زنان آن‌ها را حل و فصل کند و شرایط را برای زنان تغییر دهد.

آیا ما با نمایشی از برابری حق و زن و مرد در دولت روبروئیم؟

این جامعه شناس گفت: احتمالا هیچ محدودیت و فشاری از سوی سایر قوا در اعمال چنین سهمیه ناعادلانه ای برای اشتغال زنان وجود نداشته‌است. حداقل در چنین شرایطی دولت می‌توانست حسن‌نیت نشان دهد و بگوید استخدام‌ها باید بر اساس "شایسته‌سالاری" باشد. اما این تصمیم و طرح ما را با تردید روبرو می‌کند؛ آیا واقعا نیتی برای بهبود شرایط زنان در دولت وجود دارد و یا ما تنها با یک نمایش با عنوان حمایت از زنان روبرو نیستیم؟

اعمال محدودیت جنسیتی برای اشتغال آن هم به این شکل رسمی، نشان از به رسمیت نشناختن زنان آموزش دیده، نادیده گرفتن همه هزینه هایی که صرف آموزش زنان شده و... در همه این سال‌هاست؛ معنی‌اش این‌است که شغل زنان از بدو تولد مشخص بوده و اصلا لازم نبوده که آموزش ببینند!
آذر تشکر در ادامه درباره تبعات چنین تصمیمی سخن گفت و ادامه داد: نکته دیگر باید به تبعات این تصمیم اشاره کنم. روی آوردن زنان به بازار کار غیررسمی به جای بازار کار رسمی از تبعات چنین تصمیماتی است. چرا که زنان در شرایط اقتصادی فعلی جامعه باید بتوانند هزینه خود را تامین کنند. خانواده ایرانی در وضعیت حاضر خانواده‌ای پرهزینه شده و نمی‌توان در این خانواده از نان‌آور بودن تنها یک نفر (مرد خانواده) سخن گفت. ما باید این را بپذیریم که در خانواده ایرانی برای پوشش هزینه‌های خانوار لاجرم دونفر باید کار کنند.

نان‌آور بودن مردان دیگر یک افسانه است!

نمی‌ شود هزینه‌های خانوار هرسال به دلایل بالا برود اما ما انتظار داشته باشیم که تنها یک نفر بار همه آن هزینه ها را به دوش بکشد. با توجه به شرایط عینی اقتصادی و اجتماعی اخیر خانوار ایرانی، نان آور بودن مرد دیگر تبدیل به افسانه شده است، افسانه ای که فقط برخی افراد در طبقات بالا می‌توانند با آن دلخوش باشند. در صورتی‌که همچنان قرار باشد و بپذیریم که مرد تنها نان آور خانواده باشد، وجود تنش و مشکل را در نظام خانواده هم پذیرفته ایم. مردی که قرار باشد تنها نان‌آور خانه باشد، قطعا باید بیش از 8 ساعت در روز کار کند تا به سطح مطلوب برسد. افزایش ساعت کاری، فرصت با هم بودن اعضای خانواده را محدود می‌کند و حتی از بین می‌برد. زن و مرد در چنین شرایطی از یکدیگر دور می‌شوند و با هم بیگانه خواهند شد. به‌علاوه نقش تربیتی مرد برای فرزندان هم کمرنگ خواهد شد.

بازار کار غیررسمی و استثمار زنان

این کارشناس مسائل شهری در انتها با اشاره به نتایج منفی چنین طرح‌هایی برای زنان اظهار کرد: این ضرورت زندگی و فشار اقتصادی روی خانوارهای متوسط ایرانی از یک‌طرف و این دست از محدودیت‌های دولتی برای زنان در مشاغل رسمی باعث میشود تا زنان به سمت بازار کار غیررسمی هدایت شوند. در بازار کارغیر رسمی، زنان در معرض انواع فشارها، نا امنی و اجحاف خواهند بود. در این بازار بازنشستگی و بیمه وجود ندارد و زنان(آن‌هم زنانی با تحصیلات بالا) به شکل‌های مختلف به استثمار در می‌آیند.
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
هر طرحي هم كه بخوان اجرا كنن، بازم نمي تونن زن ها رو خانه نشين كنن.فكر ميكنين وسيله هايي كه تو زندگي روزمرتون دارين ازشون استفاده ميكنين رو چه كساني درست ميكنن؟؟
ي سر به توليدي هاي لباس بزنين بعد مي بينين كه خيلي از برندهاي معروف لباسهاي ايراني ،داره توسط همين زن هاي خودمون طراحي و دوخته ميشه.
ي سر بريد جمعه بازار ميبينين كه خيلي از دستبندها و انگشتر ها و... داره به دست خود زن ها درست ميشه و توسط خودشون هم به فروش ميرسه.
به همه ي توليدهاي وطني نگاه كنين و مطمئن باشين كه زن ها در عرصه توليد اون حضور داشتن.
با اين طرح هاي نابرابر فقط در حق زن ها ظلم ميكنن تا در اضاي كار بيشتر حقوق كمتر بگيرن، بيمه براشون رد نشه تا نتونن به موقع بازنشسته بشن.ولي با تمام اينها زن ايراني فهميده ديگه زندگي فقط شوهر كردن و بچه آوردن و كارهاي تو خونه نيست.
من نميفهمم با اينهمه امكاناتي كه براي زندگي راحت اومده اين مردا چطوري ميتونن فكر كنن كه زن ها ميتونن از صبح تا شب تو خونه بمونن؟؟
سحر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
راست می گه دیگه باید زن ها برن سرکار و مردها خونه نشین بشن!
زن باید بیشتر از توانش بیرون از خونه کار کنه که ثابت کنه با مردها برابره!
آخه خدا توان جسمی مرد رو بیشتر از زن آفریده، ولی دلیل نمیشه بیشتر از زن کار انجام بده که.... زن با همین جسم و روح لطیفی که داره برای اینکه ثابت کنه چیزی از مرد کم نداره باید بره بیرون از خونه کارایی که مرد باید انجام بده رو بکنه!

چه معنی داره زن از صبح تا شب تو خونه بشینه؟!
چه معنی داره زن بچه بیاره؟ خب چی می شه از این به بعد مردها باردار بشن و بچه بیارن؟
چرا انقد حقوق زنها رو ضایع می کنید شما مردا؟
چرا آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اگر دختري خوب و مومنه و از طرفي شاغل ، همسر پسري خوب و مومن و بيكار شد ميشه گفت كه در استخدام دختران اين مملكت مشكلي پيش نخواهد امد ولي اي عزيزان من همه اين كامنت هاي شما را خواندم دارين لج بازي مي كنيين كه ميگين زنان بايد برن سركار يك سري به شركت هاي خصوصي بزنيد ... و حتي ادارات دولتي ... اونقدر دختراي ترشيده دارد كه اندازه ندارد ... و اين به ان علت است كه دختر خانم ميبينه درس خونده شغل داره پس چرا زن يك بيكار بشه ولي از طرفي حي روز و شب هاي متعدد مياد و ميره به اين ناز كرده به اون ناز كرده يهو ميبينه سن وي رفته بالا و باصطلاح ترشيده شده و ديگه كسي براش استين بالا نمي زنه اينطوري خوبه دخترم شما مي توني بعد از ازدواج هم درس بخوني پدر محترم شما ميتونه هزينه درس خوندن شما رو هم بعد از ازدواج بده خيلي بهتره تا اينكه سن تو دختر خوب به 25 يا بيشتر برسه و برا ازدواج كلي مشكل داشته باشي دختران عزيز به فكر خودتان باشيد تو خونه بخوريد و بخوابيد و اينقد پاتونو تو كفش پسر ها نكنيد پسر ها كه همان مردان روزگار هستند بزاريد همسر شما باشند و نان اور شما مقام مادر و كدبانو را براي خود حفظ نماييد بريد از بچه هايي كه مادرشان سركار مي رود جويا شويد كه چه مشكلاتي دارند ضمنا دختران و زنان سرپرست خانوار را بايد قبل از مردان استخدام كنيد و شغل هاي مخصوص زنان را هم صرفا به خانم ها بدهيد در خاتمه مردي كه رفت سركار زني هم مي رود خانه بخت و مشغول زندگي سالم مي شوند ولي زني كه رفت سركار مردي بيكار ماند زن شوهر نداشت مرد هم زن نداشت انگاه مسائل منفي زيادي بوجود مي ايد
نتيجه : دولت عزير چند سالي از بكار گيري خانم ها مخصوصا در شركت هاي خصوصي و دولتي خودداري كنيد تا وضع تجرد زندگي كردن سروسامان پيدا كند با تشكر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آقا سعید مگه کور بودی که زن شب کار گرفتی اون موقع با خودت چه فکری کردی!!؟
به زنهای دیگه چه ارتباطی داره تعمیم مسخره میدی من از پزشک هم بودم شیفت شب رو نمی رفتم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
راست میگن زن برای تکمیل مرد و کلفتی و آشپزی و آرامش مرد و بچه مرد که حمالیش برای زن اسمش و حضانتش برای مرد افریده شده راست میگن!!!
ما زنها راضی هستیم از حق برابر بگذریم تمام این کلفتی ها رو انجام بدیم شما هم به اسم کار برین بیرون دنبال اللی تللی .! مردها و دولت مردها! راضی هستن بجای این که شغل مارو می گیرن زنان برای این همه خدمات مفتی که پرستارها کلی هزینه می گیرن وخداییش مسئولیت وسختی هزاران بار بیشتر از کار اداری داره بیمه کنن یا نه کلا کلفت افریده شدیم بعد بیان خونه منت کار راحتشون به ادم هزار بار بزارن!!!
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سلام خدا لعنت كنه كسي كه از اول زنارو استخدام كرد.همسرم پرستاره نه روز دارم نه شب دارم نه تعطيلي همش يا عصر شيفته ياشب شيفته از نظرمن زندگيم مشتركه براي من وزنم وفرزندانم ولي زنم چون حقوق دار همش ميخواد حقوقشو جدا كنه ملك بخره بنام خودش كنه وپز بده همش تو خونم جنگ اعصاب وجنگ لفظيه چيزايي كه من نميخوامو ميخره چون حقوق داره ولي بسياري ازحقوق من كه شوهرشم ومرد خانواده ام پايمال ميشه ودر واقع با اين وضعيت ميسازم وميسوزم درامد منم دوبرابر درامد اونه به پولشم احتياج ندارم ولي زندگي ندارم .دخترا و پسراي عزيز بخدا اگه مرد كار كنه وزن خانه داري بهترين زندگي درست ميشه مثل زندگي پدرومادرمون
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۸۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ولمون کنید بابا. دنیا و تمام مخلفاتش برای شما زن ها. فقط دیگر غر نزنین شوهر نیست. مردا فلان و پشمانن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
تا مردان بی منطقی مثل شما ها هستند مملکت همینه و تبعیض هم هست .دوست محترم!!!!! اگر دختر خودت رفت درس خواند و مانع کارکردنش شدن هم همینقدر شعار می دی؟ واقعآ برات متاسفم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اول که بنده دوست شما نیستم. دوم برای خودت متاسف باش که بیشتر از متاسفم بلد نیستین. سوم بذارین ما از دست شما به جایی و کاری برسیم بعد زن بگیرم. بعد از فرزند آوری حتما در این امر با شما مشورت خواهم کرد. یجوری میگی درس انگار مدرک ندیدیه ایم و سواد نشناخته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
کلی پسر بیکار داریم که به خاطر نداشتن شغل ازدواج نمی کنند
اون وقت دولت خانم هایی رو استخدام میکنه که درآدشون خرج لوازم آرایشی، عمل کردن بینی و امثال این میشه
تو رو خدا به داد این پسرهای بیچاره برسید
همه قانون های ازدواج رو هم به نفع زن کردید. آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اینقدر در این فرهنگ مردسالار لی لی به لالای امثال شما گذاشتن که باورتون شده دنیا و مخلفاتش ملک طلق شماست که تازه از سر لطف پیشکش هم می فرمایید. پیشکش خودتون باشه جناب. دست از تعیین تکلیف کردن برای دیگران بردارید.
مملکتی که تحصیلکرده ی ارشد با آی کیوی بالا رو به جرم زن بودن خونه نشین می کنه و مرد فارغ التحصیل دوره بدون آزمون جلبک شناسی رو جانشینش می کنه واقعا خوب جایی برای شماست برادررررررر
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آدم نظرات مربوط به این مباحث رو می خونه تازه می فهمه چرا تو این ممکلت تغییری حاصل نمیشه. اینجور مباخث محک عقلانیت، انصاف، اخلاق و دموکرات بودنه اگرنه شعار سیاسی رو دیگه همه بلدن
وقتی رفتار داعش با زنان رو میشنویم وای وای می کنیم ولی متاسفانه دست کم تو همین کامنت ها همون قابلیت ها عیانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت کار در شرایط بحرانی است
اگه شرایط عادی بود استخدام برابر مرد و زن خوب هستش
ولی در شرایط کنونی که همه بیکارن و قاعدتا مرد باید خرج زندگی رو بده دولت کار خوبی کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اين کار بايد خيلي زودتر از اين اتفاق مي‌افتاد. بسياري از مشکلات جامعه ما از شاغل بودن زنان ناشي شده است. هيهات من الذله.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.
شاهین
United States
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
نظر شما برای جامعه مردان با این مثبتها که گرفتید شرم آوره!
همسر من در شغلش امروز از من هم موفق تر است و من به او افتخار می کنم و هر روز بیشتر دوستش دارم. آقایان اگر بیکار هستید، اگر حقوقتان کفاف خرج زندگیتان را نمی دهد، دلیلی ندارد که فکر کنید خانمها حقتان را خوده اند. من و بسیاری مردان مثل من در کنار زنان ایران برای حقوق برابر ، امکان اشتغال برابر و امکانات برابر ایستاده ایم.
شما چگونه الویت بندی می کنید: وقتی یک پسر و یک دختر بیکار در خانه دارید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
شما چگونه الویت بندی می کنید: وقتی یک پسر و هم یک دختر بیکار در خانه دارید
تا وقتیکه حتی یک مرد بیکار وجود داره اولویت اشتغال با مرد است .چون وقتی یک اقا رفت سرکارازدواج میکنه و در واقع با ازدواج دختر ،گویی یک دختر هم رفته سرکار و جامعه به سامان میشه.
بیکار موندن یک پسر واسه خانواده و البته خودش خیلی سرافکندگی داره.
البته اگر شرایط اقتصاد جامعه نرمال بود بطوریکه ظرفیت اشتغال هم برای خانما و هم برای اقایون داشت بله در اون وضعیت سهمیه جنسیتی دیگه بی معنی بود .ولی الان شرایط اقتصاد شرایط بحران و رکود و ظریفیت اشتغالزایی واسه همه رو نداره بنابراین باید اولویت بندی بشه .
سیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من خودم یک خانم کارمندم ولی با این طرح دولت خیلی موافقم. کار بیرون برای مرد مهمتره. الان من شغل دارم ولی وقتی همسرم شغل مناسبی نداره و در به در دنبال کار می گرده درک میکنم که این تصمیم دولت چقدر عاقلانه است. اول مردها باید کار مناسب داشته باشن و خانومها بهتره به کارای مخصوص خودشون بپردازن. شغلهایی مثل پزشکی، معلمی، مامایی و خیلی از شغلهایی که مخصوص خانمهاست و مهمتر از همه تربیت بچه ها.
سحر
United States
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زنان ایرانی حق خود را از جامعه و تمام ارگانهایی که میخواهد آنها را خانه نشین کند، گرفته است و میگیرد، دیگر نه ترس از تعرض و حتی اسید پاشی باعث نمیشود در پستوی خانه پنهان شود.
کار دولتی هم نبود، کار آزاد!
زنان میدانند مجبورند تلاش کنند، هم در خانه و هم بیرون از آن و نسلی پرورش دهند که شجاعت و جسارت مادرانشان را توصیف کنند.
تاریخ ایران در 50 سال اخیر مقاومت زنانش را به خاطر دارد. زمانی که زنان حتی سر یک سفره با خانواده خود غذا نمیخوردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
منفی بدین ایرادی نداره. مهم اینه تمام اینها اتفاق افتاده و می افته و دیگه زن ها به پستوهای اندرونی برنمی گردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما گویا از طرف صفحه آزادی یواشکی نظر میدی زن ایرانی هیچ خدمتی به وطنش نمی کنه از بچگی تا بلوغ می خوره می خوابه و نهایتا درس می خونه مرد ایرانی خدمت میره پاسداری میده درس می خونه کار می کنه و خرج زن و بچه میده در همین حال که شما فقط به فکر برهنه شدن و قر دادنی مواظب باش النگوهات نشکنه فقط
نوید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
کجای زنها پستوی خونه هان،اگه شما مشکل خانوادگی دارین اونو به کل جامعه تعمیم ندین،زن ایرانی مکمل مرد ایرانی و سازنده مرد ایرانی ومدیریت مننده خانه ایرانی و عزیز مرد ایرانی نه مثل کشورهای دیگه که در نود درصد موارد ارزش زن رو در حد یک کالای جنسی پایین اوردن و یادر مشاغل دور از شعنشون کار میکنن.
ناشناس113
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
سحر خانم یا آقا:تا جایی که منه 50 ساله یادمه همیشه مادرم در خانه سرور هممون بوده و ارزش زن در جامعه ایرانی همیشه همین بوده البته هر جامعه ای استثنا هم داره شاید تو خانواده شما اینچنین بوده.
با وجود نفوذ فرهنگ اعراب در ایران .مقاومت فرهنگی ما ایرانیان قابل تقدیر هست .
تاریخ را بخوانیم و صد البته به حافظه تاریخیمان هم بیافزاییم
امیدوارم منشر بشه
فرشاد
Estonia
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برو بابا. الان کلی مرد داره با لیسانس و فوق لیسانس با تاکسی و پیک موتوری کار می کنه. کلی مرد تو مرزا دارن با مدرک لیسانس پاسداری می کنند. اونوقت شما به محض اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل بشی می تونی توو اولین آزمون استخدامی شرکت کنی.
باید هم پذیرش مردا بیشتر باشه. اون دوسالی که هم کلاسی های پسر شما می رن خدمت شما چه کاری واسه این کشور می کنید؟؟؟؟ نه فقط اون دو سال بقیه سالها چکار واسه این مملکت کردید؟؟؟ مردا تو سخترین شرایط تو میدانهای نفتی و گازی کار می کنند تو سخترین شرایط توو مرزها پاسداری می کنند و کشته می شوند اونوقت شما بیایید برید پشت میز بشینید و واسه مردا فخر بفروشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
وقتی تو جامعه کمبود شغل و بحران بیکاری هست عاقلانه است که اولویت در استخدام مردان باشد که بتوانند تشکیل خانواده دهند ، کار کردن خانم های مجرد در ایران امروز علاوه بر معضلات فرهنگی و اخلاقی و شخصیتی موجب افزایش تورم و قیمت خودرو و کالاهای دیگر به دلیل افزایش تقاضا در بازار میشود
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
بابا زنی گفتند مردی گفتند ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
همین اولویت بندی های ناعادلانه است که حال مملکت این است. وقتی با خبر می شویم عده ای خاص به ناحق بورسیه شده اند آتش می گیریم و دادمان در می آید اما وقتی حق دختران مستعد را می گیرند و به ما می دهند چون خیر سرمان مردیم انگار نه انگار، حق مسلم خودمان می دانیم و درکی از عواقب این بی عدالتی ها برای خودمان و کشورمان نداریم.
ayda
United States
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما مال کدام عهد هستید ؟
متاسفانه بی عدالتی در حق زنان بیداد می کند
من 28 سالم و مجردم اینده ام پر از ابهام فکر اینکه در اینده چطور امرومعاش کنم خیلی تاراحتم میکنه کار در شرکتها خصوصی هم افتضاست کار زیاد حقوق خیلی کم بدون اینده بیمه ازدواج هم فقط شبیه جوکه نمیشه اعتماد کرد قوانین ناعالانه ازدواج و نداشتن حق طلاق حضانت فرزند ... بعد ما نسلی از دختران هستیم یاد گرفتیم رو پای خودمون وایستم مستقلیم و نمتونیم امر نهی و نابرابری در زندگی خصوصی را ببینی عهد قدیم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حالا اون دختر مجرد اگه کس و کار نداشت باید چیکار کنه؟ بیاد زن دوم جنابعالی بشه تا یه لقمه نون بندازی جلوش؟؟؟
جناب اگر توان و استعدادت پایین تر از زنیه که می تونه استخدام شه و تو نمی تونی باید با بی عدالتی و زور حقشو ازش بگیری؟؟ بگیر ولی بدون تو درازمدت دودش به چشم خودت می ره.
ناشناس113
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
کی گفته اولویت استخدام با مردان باشه ؟؟مگه تشکیل خانواده بدون زن امکان پذیره نکنه خدای نخواسته شما هم .....
زن و مرد نداره جامعه شامل انسانهایی است که باید کار کنند و در کنار هم زندگی کنند اولویت معنی نداره .
ناشناس
Netherlands
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
عزیز اگه زنان یه مملکتی مستقل شوند دیگر بار مسولیتی که برای تشکیل خانواده بصورت ناعادلانه بر دوش مردها گذاشته شده نیز از بین خواهد رفت و مسولیت ها نیز برابر خواهد شدو به اینده فکر کنید این فرهنگها عوض خواهند شد همانطور که در غرب عوض شدند.
بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
افرین من به یک بانو کاملا با نظر داده موافق هستم
این حرف ها و حدیث ها مربوط به دلواپس هاست تا بین بقیه تفرقه بندازن
ما حامی اعتدال و اصلاحات خواهیم بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حتما کمبود شغل هم تقصیر مردم است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
دوستان در خانواده های اروپایی مرد درگیر مهریه نیست دگیر نفقه نیست هر موفع هم که بخواد با یه شخص دیگه ازدواج میکنه و رابطه قبلیشو بهم می زنه
خوب شمایی که خواهان برابری هستید چرا تو مجلس طرح نمی برید مهریه و نفقه رو حذف کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
وقتي برابري تحقق بيابد نيازي به مهريه و نفقه نيست
ولي هنوز که تحقق نيافته !!
حق و حقوق انساني زنان به رسميت شناخته بشوند آنوقت زنان حاضرند به مردان نفقه و مهريه بدهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
والا من هم موافقم...به شرطی که مثل اونجا موقع طلاق نصف حقوق زن و مرد و اینا باشه و مرد ارباب زن نباشه که درباره همه کارهای زن نظر بده و باقی موارد...استقلال زن هم حفظ بشه
بلکه از مهریه نداده و دو قرون نفقه ای که منتش رو میذارید ما هم رها بشیم
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
عزیز من توی کشورهایی که شما اسم بردید البته که کاملا درست میگید که مهریه نیست. ولی نفقه وجود داره و البته موقع جدا شدن تمام دارایی های زوجین تقسیم بر دو میشود و بین هردو تقسیم می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
در خانواده اروپایی که شما از آن صحبت می کنید متقابلاً زن هم هر زمان بخواهد رابطه اش را به هم می زند و با کس دیگری ازدواج می کند آیا مردان ایرانی تحمل حتی شنیدن چنین موضوعی را دارند؟ ضمن اینکه مگر در ایران الان آقایان چنین کاری نمی کنند با اختیاراتی که برای صیغه و ازدواج دوم و طلاق دارند؟ در حالیکه زنان برای طلاق گرفتن حتی از مردی که مجهول المکان است باید سالها در دادگاه این ور و آن ور بروند بدون هیچ نتیجه ای. همه می دانند که چگونه حقوق مادی زنان (که شما از آن ناراحت هستید) پایمال می شود تا حق طبیعیشان را که همان امکان طلاق گرفتن است داشته باشند. تا زمانی افرادی با طرز فکر شما در این ممکلت وجود دارند برابری رویا خواهد ماند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ینی من به روی بعضی از مردای هموطنم موندم!!!!
جناب! برادر! گرامی! شما که قانون و تبصره رسمی واسه ول کردن زندگیتون و رفتن سراغ رابطه نو دارین!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اضافه شود سرپرستی کودک که حق زنه و باید به زن داده بشه .چون تمام مصایب حاملگی با زنه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ناشناس 12:18
درسته که اونا مهریه ندارن ولی در هنگام طلاق ثروت زن و مرد بطور مساوی بینشون تقسیم میشه و راه فراری نداره مرد!
ناشناس
Germany
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سربازی رفتن مردها رو اضافه کن به بدبختی های مردان ایرانی.
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
فمينيسم اين كالاي وارداتي اومده و عجين شده با روحيه افراط كاري و تند روي ما جهان سوميها. چه معجوني از اين ميان در مي آد و زن ايراني در دو دهه آينده چه رفتار وكرداري خواهد داشت.خدا مي داند .بايد منتظر ماند و ديد
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خودت میگی جهان سوم اخوی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اگه فمنیسم نبود هنوز زنهای ایرانی تو اندرونی ها نشسته بودن. بله فمنیسم برای مردهای ایرانی با تلخی ازدست دادن اختیار مطلق بر زنها مترادفه و حق دارید که بنالید. اما دیگه اون زمان برنمی گرده . باهاش کنار بیاید :)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زنان بسیاری هستند کهسرپرست خانوارند انها رادر مترو و. یا دیگر نقاط حتی اداره ها درحال دستفروشی می بینیم یا در کار فروش ترشی و... به سختی کارمیکنند بیمه و آینده ای ندارند
واقعا دوران نان آور بودن مردان سپری شده ع چشم به روی واقعیات جامعه نبیندیم
همه می دانیم اقتصاد ایران به واسطه تحریم های ای چند سال ونوسانات دلار کوچک و کوچک تر شده. راهکار اساسی بیابید با دنیا آشتی کنید سرمایه گذاران با امنیت بیایدند اشتغال آفرینی بشود. نه اینکه صورت مسئله ای پاک شود و زنان که از تحصیل ه با سهمیه نبدی محروم شدند از کارهم محروم شده و به راههای ناصواب بیفتند .
ای خدا چه جامعه ی شد!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
چند درصد از زنان سرپرست خانوارند! زنان سرپرست خانوار نیاز به ازمون استخدامی دارند! همیشه در جامعه ما باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کرد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شماخواستی ازدواج کنی بگو نفقه ومهریه نمیخام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دوست عزیز.
حساب زنان نان آور جداست.
منصفانه اینه که در احکام کارگزینی، به زنان نان آور- با توجه به اینکه کار خونه هم انجام میدن-با اضافه کردن یک آیتم حقوقی، حقوقی بیش از مردان داده بشه و سهمیه ای برای استخدامشون در نظر گرفته بشه.
این برای مشاغل دولتی. برای مشاغل خصوصی هم اگر بخوان میتونن راه حل پیدا کنن.
اما در اینجا صحبت بر سر زنانی است که از سر تفریح به کار مشغول میشن و بازار کار مرد رو که معمولا" نان آور یک خانواده هستن خراب میکنن.
باز هم میگم حساب زنان نان آور و اونایی که کمک خرج همسرشون هستن جداست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ناشناس 22:31 زنان دیگه آقا بالا سر نمیخواهند.
حسن
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اگه يه مرد سركار بره يك زندگي و خانواده جديد شكل ميگيره ولي اكه يه زن سركار بره هم يه خانواده از هم ميپاشه و هم اون خانواده اي كه بايد شكل ميگرفت ديگه تشكيل نميشه كه دست آخر هم دودش تو چشم دخترا ميره كه امكان ازدواجشون كم ميشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مردم ما هنوز حق انسانها در داشتن شغل و درآمد برای گذران زندگیشونو به رسمیت نمی شناسن اونوقت ما دنبال جامعه ی پیشرفته ایم! صدسال دیگه هم ما همینجا وایسادیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
جالبه که آقایون یه جوری حرف میزنن که انگار معضل ازدواج فقط واسه دختراس!! آقایون که همسر نمیخوان، این خانم ها هستن که در آرزوی شوهر کردن هستن!!!
مهدیس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من به عنوان یک دختری که از بهترین دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل شدم و هنوز بیکارم فقط میتونم ابراز تاسف کنم. به نظرم باید واقعا فکری به حال این قضیه کرد. از یک طرف شاید آقایون از "برخی" جهات حق داشته باشن. مثلا من خانمای متاهلی رو میشناسم که هیچ نیاز مالی ندارن و حقوق شوهرشون انقد خوبه که راحت زندگیشون میچرخه و تازه به فکر خونه ی دوم و سوم هستن یا همین طور هستن دخترای مجردی که توی قصر زندگی میکنن و هرچی بخوان فراهمه اما بازم دارن با بهترین حقوق کار میکنن اما درمقابل، آقایون بیکارند. البته قبول دارم که اول باید به "شایستگی" توجه کرد اما بعد از احراز شایستگی باید ترتیبی اتخاذ بشه که اولویت با اشخاص مستحق یا دارای شرایط خاص باشه. خیلی از خانم ها و دختران هستند که واقعا نیاز مالی دارن؛ مثلا پدر خانواده فوت کرده و دختر هم مجبوره برای تامین مخارج خونه یا تامین جهیزیه یا هزینه های هنگفت درمانی بره کار کنه. آیا واقعا درسته انقد تبعیض در حقش صورت بگیره؟ آقایون میگن آره ما باید نفقه و مهریه و فلان بدیم اما من می بینم که خیلی از پسرا با وجود تواتایی ازدواج نمیکنن. خیلی از پسرای الان دنبال دخترین که شاغل باشه یا باباش پولدار باشه و عملا خیلی از دخترای خوب و نجیب نه تنها ازدواج نکردن بلکه از خونه نشینی و پیدا نکردن شغل سرخورده هم شدن. قطعا این مساله تبعات بدی در جامعه خواهد داشت که دامنگیر همه خواهد شد.
به نظرم نباید نگاهمونو به این قضیه جنسیتی کنیم بلکه باید منطقی بوده و دنبال راه چاره باشیم. کمااین که در برخی از کشورهای خارجی بعد از ازدواج سیستم اموال مشترک حاکم هست و بعد از طلاق هم اموال مساوی تقسیم میشه. به هرحال هم قوانین ما نیاز به بازنگری جدی دارن و هم سیاست گذاری ها باید منطقی و به دور از نگاه جنسیتی باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من پسرم 32 سالمه
دانشجوی دکتری هستم
هنوز بیکار
من باید ابراز تاسف کنم نه تو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ادم فقط بابت نیاز مالی کار نمیکنه خانم جان!
ناشناس
Netherlands
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
عزیز من یه مرد هستم ولی فکر نمیکنم داشتن شغل برای زنان فقط بخاطر نان اور بودنش باشد، شغل به انسان هویت و شخسیت اجتماعی میدهد لذا پولدارترین دخترها هم باید بروند سر کار و از جامعه عقب نمانند در غیر این صورت همان اتفاق فاجه باری می افتد که الان دامن دختران عزیز کشورمان را گرفته که باید منتظر یه مرد باشند تا بیاید و به انها نان بدهد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
احسنت. حرف حق جواب نداره.
حساب زنان نان آور باید جدا بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
شهردار تهران را مثال می زنم. با حقوق آن چنانی همسرش هم مشاور و معاونش می باشد. فرزندانش هم در شهرداری مشغول هستند. چرا از اینها شروع نمی شود همیشه از مردم مایه می گذارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
نان آور بودن مردان يک افسانه است
فقط همين
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
گل گفتی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
با پول بابایی به جایی رسیدی الان گردن کلفتی هم میکنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
عه
نه بابا
فعلا که ملتی بر پایه ی همین مثلا افسانه چرخیده
ناشناس
Netherlands
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خانم محترم شما در ایران زندگی می کنید و هنوز در کشور ما مرد به عنوان نان اور خانواده مطرح است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
نان آور نبودن مردان ! خوابت خوش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
با سلام تبعيضي در كار نيست دستگاههاي متقاضي در اين دوره استخدامي بيشتر شغلها و پستهاي مردانه را اعلام كردند و اين ربطي به تبعيض ندارد در برخي حوزه ها مانند پرستاري و مامايي و ... قطعا نياز بيشتر زنانه خواهد بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اموزش پرورش که هفتاد درصد خانم هستند.ان پانصد نفر هم اضافه هست.
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
با این حجم بیکاری اقایون اگه عاقلانه فکر بشه اصلا هیچ خانمی فعلا نباید استخدام بشه !

وقتی توی ایران اقایون بیکار هستن و نمیتونن ازدواج کنن و تشکیل خانواده بدن چه دلیلی داره که خانوما استخدام بشن ؟!

اگرم بشن در نهایت به ضرر خودشون خواهد بود . هر خانومی که میاد سر کار یعنی جای یه اقا رو گرفته ... یعنی یه خواستگار کمتر

اگه توی جامعه ما خانوما میرفتن خواستگاری یا به اندازه ای که توقع کسب درامد از مرد هست از یه خانوم هم بود اونوقت میشد در مورد اینکه شرایط استخدام باید عادلانه باشه صحبت کرد ...

اول انتظارات مردم و شرایط دیگه باید عادلانه بشه تا برسیم به عدالت استخدامی و کار ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما تو کدوم دوره تاریخی زندگی می کنی برادر؟
یک خواستگار کمتر؟ چقدر می شه نگاه آدم به زن سخیف باشه؟
شما فکر میکنید یه دختر که اقلا 25-6 سال عمرشو صرف تحصیل و مهارت کرده تنها دغدغه فکریش خواستگار داشتنه؟
می دونی بیکاری بعد از اینهمه تلاش چیکار می کنه با روان آدم؟ می فهمی بیهوده روز و شب بگذرونی و واسه ساده ترین مخارجت بخوای از پدرت پول طلب کنی یعنی چی؟ شما یا معنای عزت نفس و شخصیت رو کلا نمی دونی چیه یا نگرانی برای آینده رو سرت نمی شه یا اینکه با این سطح از تحلیل و آی کیو همون باید دولت بیاد به دادت برسه بلکه جایی استخدام بشی. اگه نه با وجود بعضی از دختران فرهیخته این مملکت قطعا جایی برای چنین مغز فعالی باقی نمی مونه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مردان عزیز هموطن! بفهمید درک کنید قبول کنید که یک زن هم آدمه. حقوق انسانی داره. از ساده ترین حقوقش هم همینه که برای شرایط اجتماعی و اقتصادیش تصمیم بگیره. که بعد از سالها تحصیل بتونه شغلی داشته باشه که بهش امنیت خاطر بده. گناه وضعیت اسفبار اقتصادی جامعه به گردن ماست؟ چرا زن ها تاوان اشتباهات مرگبار سیاستگزارای اقتصاد مملکت که اتفاقا همه هم مردن رو بدن؟
شما همونهایی نیستین که عکس مریم میرزاخانی رو صفحه به صفحه شیر کردین و اشک شوق ریختین و دم از افتخار و غرور ایرانی زدین. مریم میرزاخانی هم اگر بود امروز به تیغ همین نقدهای سخیف جنسیتی شما مدعیان غرور ایرانی گرفتار بود. این جامعه با فرزندان باهوش خودش بد رفتار می کنه. خیلی بد!
ناشناس
Netherlands
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برادر اول باید خانمها را مستقل کرد به انتظار خواستگاری ازشون داشت، خانومی که هیچی نداره چطور جرات میکنه از کسی خواستگاری کنه؟
فرشاد
Estonia
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
این خانم های محترم طوری حرف می زنند که انگار پسرها در دوران تحصیل زحمت نمی کشندو بعد از فارغ اتحصیلی یه راست می رن پشت میز می شینن. نخیر خانومای محترم اگر اساتید به شما مثل آب خوردن نمره بالا می دادند به ما پسرها حقمون رو هم نمی دادند.اگر شما بعد از فارغ اتحصیلی شرایط کار کردند رو پیدا می کنید من پسرم تازه باید برم دوسال به زور برم خدمت رایگان کنم به این کشور. می فهمی با لیسانس برق دانشگاه سراسری زیر تیغ خورشید مرداد واستادن و مواظب عبور و مرور اتومبیل ها بودن یعنی چی؟؟ می تونی درک کنی چه حسی داره وقتی از تحصیل فارغ شدی و خوشحال از اینکه کلی کار بلدی ولی آخر عاقبت بشه فوحش و ناسزای راکبان موتور و رانندگان ماشین سر چهار راه می فهمین این چیزا رو؟؟؟؟ آخرشم بعد دو سال یه آدم روانپریش و افسرده می یایی و به قفسه کتابات نگاه می کنی و همه اشون برات مثل غریبه ها می مونن این چیزا رو که شما درک نمی کنید.
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ناشناس 18:48
بله الان اکثریت دخترای 25-6 ساله بزرگترین دغدغه ی فکری خودشون و خانوادشون خواستگار، یا بهتر بگم یه شوهر مناسبه
لطفا سفسطه نفرمایید و با عصبانیت به قضیه نگاه نکنید. این فرهنگ ما هست و خواهد بود ...

شما که میدونی بیکاری بعد اینهمه تلاش یعنی چی پس شرایط اقایون رو 100 برابر بدتر تصور کن ...
از شما که دیگه اطرافیان انتظاری ندارن ؟! دارن ؟!
یه پسر فقط کافیه از سربازی برگرده تا روزی 10 نفر ازش بپرسن چیکار میکنی ؟ کار پیدا کردی ؟ خونه ؟ ماشین ؟ ازدواج ؟ و ...

من منکر هوش سرشار خانوم های ایرانی نیستم ...
ولی با این شرایط حتی یک نفر خانم هم نباید استخدام دولتی بشه ... فعلا این اقایون هستن که امنیت شغلی میخوان برای تشکیل خانواده

بانوان اگر توانی در خودشون میبینن مثل من و امثال من وارد بازار ازاد و شغل ازاد بشن اونوقت دقیقا توانایی های خودشون رو میتونن بسنجن که فقط درس خوندن و توقعاتشون سر به فلک کشیده یا واقعا کاری ازشون بر میاد ...

ناشناس 18:49
مریم میرزاخانی کار بزرگی کرد . ولی اگه میخوای یه امار ساده بگیر ببین چند تا خانوم موفق ایرانی داریم توی خارج چند تا اقا ؟!
فکر میکنم در ازای هر 100 تا اقا یه خانوم بتونی پیدا کنی ...

ناشناس 09:06
خانوما مستقل بشن میان خواستگاری ؟!!
چرا لقمه رو دور سر بچرخونیم وقتی میتونیم به اقایون کار بدیم ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
در صورتیکه مهریه بر همین منوال باشه و خانوما هر کاری دلشون میخواد بکنن .. مردی که با این شرایط تن به ازدواج میده یه احمقه ... آقایون تن به این داستان ندین تا این جماعت بفهمه که زن بودن جایگاه خودشو داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بخاطر اینه که خانمها دنبال استقلال اقتصادی هستند.
مینو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آقای نسبتا محترم من 6 سال است کار می کنم و ماهی 1میلیونو نیم درآمد دارم و هر ماه 1میلیون و سیصد رو به بانک ها میدم تا اقساطی که همسر نامردم روی دستم گذاشت و فرار کرد رو بپردازم . مهریه و نفقه پیشکش!!! شماها فقط مرد باشید !
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
دادا چرا اروپارو مثال میزنی
چرا پیامبر و امامانتو مثال نمیزنی
شاید هم خوب باشه اونارو مثال بزنی این جماعت ...
مثلا از تمیزی اروپایی ها صحبت میکنن ولی اشغالشونو زمیم میندازن و ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
تا حالا پیامبر و امامارو مثال زدیم که وضع ما اینجوریه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
هر موقع تو خواستگاری به جا پسر از دختر پرسیدن دختر خانم شغل شون چیه بعد بیان ادعای تبعیض و .. کنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
می پرسن .برای برادرم و مادرم شغل عروسمون خیلی مهم بود با وجود اینکه مادرم تو ازدواج پسر اولش (12 سال پیش)آشنا بودن و حجاب عروسش براش مهم بود الان اینم براش مهم بود که زن داداش آیندهم بتونه یه بخشی از خرج زندگی رو بده چون ما خونه نداشتیم به برادرام بدیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برادر و مادر شما استثنا بودن.
این اصلا" منصفانه و انسانی نیس که با این نیت آدم زن بگیره.
شرم آوره، از قبل از ازدواج برای پول زنه نقشه بکشیم؟؟؟!
ناشناس
Netherlands
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بله می پرسند اما نه برای نان اوری خانواده بلکه برای کلاس گذاشتن از مردان که می پرسند برای این است که باید زندگی رو بچرخانند
mani
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
انصافا زنها خیلی به کار و درآمد نیاز ندارن
همین الان هم باعث بالا رفتن سن ازدواج و بیکاری خیلی از آقایون تحصیل و کار خانوما بوده
خیلی هاشون هم معتقدن به این موضوع
باور کنید به نفع مملکته زن تو خونه باشه و کار نکنه
انصافا کارشون هم کارایی نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما یه وقت نری از مملکت. فرار مغزها آمپر می چسبونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
" انصافا کارشون هم کارایی نداره " 20سال دیگه با یادآوری این اظهارنظر احساس خجالت میکنی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ناشناس تا وقتی تورو داریم فرار mani به چشم نمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
نظرتان در مورد نخبه های زن مثل مریم میرزاخانی و ..... که خارج از کشور هستند، چیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اگر من شاغل نبودم و از آینده شغلیم مطمئن نبودم من و شوهرم اصلا جرات نمیکردیم بچه دار بشیم البته الانم اصلا به بچه دوم فکر نمیکنیم با وجود اینکه شوهرم خیلی دوست داره دختر داشته باشیم
م.پ
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
برات متأسفم که رازقیت خدا رو فراموش کرده ای و همه چیز رو با محاسبات مادی می سنجی.
آنکس که دندان می دهد / نان می دهد.
شما نمیدونید با اکتفا کردن به یک بچه چه جفایی در حق روح و روان فرزندتون می کنید.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
هو رزاق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زنا هم باید بتونن از استعدادهاشون استفاده کنن و به جامعه خدمت کنن...............
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
بر اساس تفکر آقایون ایرانی که هرچه هم تحصیلات شون بیشتر بشه، تفکر جهان سومی شون تغییر نمی کنه، کار زن فقط شوهرداری و بچه داری است...
تا آخر عمرش هم باید قدردان شوهرش باشه که باهاش ازدواج کرده و خرجش رو میده...
در تفکر این آقایون مدعی، زن درجه دوم هست (اگه روشن فکر باشن تازه این جوریه)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
بزارین هر وقت خدمت کردن دیگران تموم شد شمام خدمت بکنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
جهاد زن خوب شوهر داری کردن است ...
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
لطفا اجازه بدید اول اقا پسرای با استعداد که به درآمد بیشتر نیازمندن برن سر کار بعد اگر هم جایی به استعداد و تواناییهای شما نیاز بود قدمتون به دیده ی منت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خانم رویا.
با سلام.
این دیدگاه غار نشینی شما، متعلق به فمینیست های دهه 60-70 میلادی است.
اگر سواد دارید، کمی مطالعه کنید تا متوجه بشید حتی خود بزرگان فمینیسم هم در حال حاضر از افکار مشمئز کننده امثال شما فاصله گرفتند.
این طرز فکر احمقانه که "همه مردان..." یا "همه زنان..." فقط از یک عقل ناقص سرچشمه میگیرد.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آقای محترم و بسیار مودب 9:29
منظور از همه اینجا اکثریت است که اگر در کامنت ها بخونید، متوجه خواهید شد که رویا خانوم درست گفتن. ضمنا ایشون از کلمه همه استفاده نکردند. بهتره کامنت رو دقیق بخونید.
ضمنا کجای حرف ایشون مشمئزکننده است؟ علاوه بر این، اگر فمینیست های دهه های 60 و 70 نبودند، زنان اونا الان همین جایگاه رو هم نداشتند. اگر اون زن ها در اون زمان جلوی اکثریت آقایون مقاومت نمی کردند، الان همین حقوق رو هم نداشتند.
گرفتن حق از اکثریت آقایون مثل یک انقلاب است که ابتدا آتشین است و با گذشت زمان تعدیل می شود.
مهم مطالعه نیست، مهم درست مطالعه کردن است.
وقتی کتاب می خونید، سعی کنید ادب هم یاد بگیرید
فرشاد
Estonia
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
لیست شغلهای استخدامی رو که نگاه کنی می بینی که اکثر شغلها نیازی به استعداد نداره. واس همین سهمیه پذیرش زنان پایینه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اسم این رو نذارین طرحی که زنها را خانه نشین می کند بذارین طرحی که مرد ها را سر کار می برد،‌ کار داشتن برای مردها خیلی واجب تر هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حق هم همين است بايد از ابتدا اين محدوديتها گذاشته مي شد تا از ورود بي ضابطه خانمها به بازار كار جلوگيري مي شد فلاكت و بدبختي جامعه ما در الان مقداري ناشي از اشتغال خانمها است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آدم حالت تهوع میگیره از مردایی که اینقدر کوته فکر هستن...
فلاکت و بدبختی ما زن ها هم اینه که توی جامعه عقب مانده مردسالار گیر افتاده ایم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
بی ضابطه؟ یعنی تا پیش ازاین استخدام فقط حق زنها بوده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
دوست عزیز ناشناس 16:05 اینها همونایی ان که پای پست های مربوط به مریم میرزاخانی و غیره و ذلک اشک شوق می ریزن. اما عمق افکارشون هنوز تو اندرونی های دوره قاجاریه سیر می کنه. بله این هم سرنوشت ماست. انشالا که با تلاش خودمون عوضش می کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من فکر میکنم کار کردن خانم های مجرد به مراتب مهم تر از متاهل هاست.چون احتمال نیازمندی مجرد هایی که معلوم نیست شوهری هزینه مایحتاج فراهم میکنه یا خیر.
در ضمن ینده در چند اداره مشغول کار یوده ام.
انحرافات در روابط افراد متاهل در محیط ادارات متاسفانه هست که نیاز به آموزش هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
خانم بنده شاغله . با شعار " من همین که خرج کفش و لباسم رو خودم میدم تو کلاهتو بنداز هوا" منم امسال بهش گفتم میخوای بری سر کار برو ولی مسئولیت بچه با خودته به من چه که صبح ساعت 6 بلند شم بجه رو ببرم مهد که خانم میخواد رنگ و وارنگ کفش و لباس بخره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
فرارو واقعا اینا چیه که میزاری؟ تبعیض و ... معلومه که باید در استخدامی حق مردان بیشتر از زنان باشد.بلاخره هزینه خانواده به دوش مرد هست نه زن. به شرطی باید حق زنان بیشتر بشه که فردا روزی اگهمن رفتم خواستگاری بهم نگه که استخدامی یا نه همچنان که من بهش نمیگم استخدامی یا نه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اگر تبعیض بین زن و مرد رو بپذیرید، باید تبعیض بین آقازاده ها و مردم عادی، تبعیض بین اقلیتهای دینی/قومی، تبعیض بین کارگر و کارفرما و هزار و یک تبعیض دیگه رو هم بپذیرید. و بالاخره یه روز یکی از این تبعیضها یقه ی خودتون رو میگیره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اون اقایونی که دم ازمهریه و نفقه میزنن ...هر وقت دیه و حق طلاق و حضانت و اجازه خروج از کشور و سهم ارث و......دیگر موارد با مردان برابر شدیم و برای انجام هر کاری مجبور نباشیم از مردان اجازه بگیریم و اینقدر مورد تحقیر قرار نگیریم ...انوقت ما هم از این موارد میگذریم...............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اين به صلاح خانم‌هاست که از مشورت و نظرات آقايون بهره‌مند باشن. باور کنين بهتره.
خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
بله درست كه ديگه خيلي اوقات حقوق مرد به تنهايي كفاف زندگي ر نميدهد اما آيا مردان ما همه شاغل هستند و شغلشان حقوق مكفي به آنها ميدهد كه حالا سراغ زن ها امده ايم؟!!
بعد هم اينكه اگر كمي بررسي كنيد اتفاقا در برخي موارد ورود نابجاي خانم ها به مشاغل باعث كمبود كار براي مردان و حتي عدم افزايش حقوق ان ها شده.
زناني كه برخلاف مردان حاضرر ميشوند با حقوق پايين تر از يك مرد و بدون بيمه كار كنند شرايط كاري را براي مردان جوياي كار به خطر مي اندازند. آيا كارشناسان به اين موضوع كه چيزي شبيه بيگاري كشيدن از زنان است فكر كرده ند ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
تو لابد از این زنها هستی که عرضه تحصیل و کار نداشتند حالا اومدی اینجوری عقده گشایی میکنی. شاید هم مردی اصلا !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اين خانماي محترمي كه اينقدر داد و بيداد ميكنن، واقعا بياييد تو ادارات مختلف دولتي نگاه كنيد كه چقدر تعداد خانماي شاغل زيادند. پس مگه اينها سر كار نيستند كه اينقدر داد و بيداد مي كنيد. در ضمن چرا هر وقت بحثي از حقوق ميشود داد و هوارتان بالا ميرود. اما وقتي پاي تكليف به ميان مي آيد شما زنيد و حساس و لطيف و ظريف؟ چرا سربازي نمي‌رويد؟ چرا براي سربازي رفتن تلاش نمي كنيد؟ چرا اگر عدالت طلب و برابر طلب هستيد به فرصت‌هاي شغلي بسياري كه از دست پسران اين مرزوبوم به خاطر رفتن به سربازي مي رود و دختران جايگزين ميشوند حرفي به ميان نمي آوريد؟ چرا وقتي آزمون‌هاي مختلف از جمله وكالت به دليل شرط داشتن كارت پايان خدمت مملو از شركت كنندگان زن ميشود حرفي به ميان نمي‌اوريد؟ ما موافقيم اگر قرار است برابري باشد در همه چيز باشد نه تنها در حقوق. برابري در تمامي تكاليف اجتماعي و معيشتي. نگاه يكجانبه به اين مسئله در كشوري كه تمامي تعهدات مالي بر عهده مرد در خانواده گذاشته شده است برگزاري آزمون به اين صورت را ميطلبد در حالي كه در بسياري موارد به ناحق دختران مراكز دولتي و غير دولتي را پر كرده‌اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما برو درصد زنان شاغل رو ببین، بعد بیا اینجا اظهارنظر کن.
وقتی برای حجاب اختیاری خانوما فریاد کشیدی، ما هم برای سربازی اجباری شما فریاد می زنیم!!!!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
هزااااااااار احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ناشناس 14:52
زنان اگر سربازی نمی روند، هزار مصیبت دیگر دارند. دو سال سربازی بدون حقوق و کار ظلم به مرد است اما بگویید در این جامعه زنان کم مصیبت می کشند؟ آیا درست است بپرسیم شما چرا زایمان نمی کنید؟ مشکل در ساختار اقتصادی کشور است نه برتری کاری مرد به زن و نه زن به مرد. حتی اگر حس استقلال طلبی و شان اجتماعی زن را سرکوب هم کنیم و نادیده بگیریم، اولویتبندی جایی معنی می دهد که مرد بدون حقوق همسرش بتواند خرج زندگی را بدهد اما آیا می تواند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
کافیه فکر کنی که بچت یه دختره و با هزاران امید و ارزو کارهای مختلفی یادش دادی و ازاستعداد و هوشش لذت بردی... اونو بزرگ کردی ...ایا حاضریببینی بدون اینکه ازاستعداد هاش استفاده کرده باشه رفته گوشه خونه و داره به مردی خدمت میکنه و وابسته به مردیه که ممکنه طلاقش بده یا اتفاقی براش بیفته و دخترت از زندگی ساقط بشه....در حالی که دختر بودنش رو خودش انتخاب نکرده بود باید تاوانش رو میداد..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آخه عاقل. کسی با تفکر شما اصلا نباید دخترش ازدواج کنه. از روز اول نشستی میگی یه روزی طلاقش بده چکار کنه؟ رفته خدمت کنه.یعنی شوهرش هم حماله دخترته؟کسی با کار دختر و زن مخالف نیست بحث اولویت هست. وقتی پسران بیکار داریم رفتن دختر سر کار چه سودی داره. چرا پول و شهرت و فدای خیلی مسائل مهم میکنین؟ مگه این همه درس درس میکنین چه گلی به سر مملکت زدن جز مدرک گرایی. حالا بعضی رشته ها مختص خانم هاست درست ولی وقتی پسر مهندس برق و مکانیک و ... بیکاره خانم چه کلی میخواد بزنه که پسره نمیتونه. یه پسر بیکار باشه هزار حرف پشت سرشه اما دختر میتونه بگه قصد کار ندارم
فرشاد
Estonia
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
کدوم استعداد. من تو یکی از این دانشگاهها برق خوندم. همکلاسی های دختر اینجانب بعد از پاس کردن 3 واحد الکترونیک و 20 ساعت آزمایشگاه الکترونیک قادر به تشخیص ترانزیستور npn از ترانزیستور pnp نبودند. با لطف اساتید که همیشه با خانم ها خیلی مهربان بودند درس ها رو با نمره بالا پاس می کردند حالا اومدن در فرارو از استعداد صحیت می کنند.
طلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
به نظرتون اقایون چرا به جای ناله و نبود کار و ... مقداری به فکر افزایش شایستگی هاشون نمیفتن. این ها که نه کار می کنن نه تحصیل. بعد بخور و بخوابم می شه وقت استخدام آقایون. سربازی هم که میرن با کلی امتناع. کار هم اگه پیدا کنن در مقایسه با یک خانم هم رده و هم پستشون قطعا کمتر کار می کنن. چون جامعه شناسان ثابت کردن که وجدان کاری در زنان بیش از مردان است. ضمن این که زن پس از فراغت از کار بیرون از منزل به سراغ کار داخل خانه و فرزندان و درصورت مجرد بودن به دنبال تحصیل می رود.
مردانی رو می شناسم که از کم درآمدی صحبت می کنند و ساعت کاریشان تا 2 و نیم عصر است ولی به دنبال شغل دوم نمی روند. چرا؟؟
چون جسم انسان توانایی بیشتر ندارد
پس باید زن و مرد با هم کار کنند تا آرامش خانواده هم حفظ بشه
انصافا هیچ زنی از کار کردن بیرون خانه و زود بلند شدن صبح و شب رسیدن به خونه و ... خوشش نمیاد. همه مجبورن
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
کار نیست !
زن و مرد با هم کار کنن نصف ملت بیکار میمونن
حالا ما هی بگیم کار نیست . چاره ای نیست که اول اقایون استخدام بشن تا نرخ بیکاری بیاد پایین و امار ازدواج بره بالا هی شما نفهمید ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
مردانی رو در صنعت فولاد میشناسم که 4صبح سر کار میرن.
درست خوندید 4 صبح!
حتی تصورش هم برای شماها ممکن نیست.
و خانم های همکاری دارم که نامه بنده به جای ارسال، اشتباها بایگانی کردند و حتی شعورشون نرسید که این کارشون رو یکبار چک کنن و بعد از 3 ماه مجبور به ارسال نامه مجدد شدم.
ضریب خطای انسانی و کالیبر(!) ربطی به زن و مرد بودن نداره.
بسیاری از مردها در صنعت هستن که در زودترین حالت ساعت 8 شب خونه میرن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
دراداره ما که حدود250پرسنل داره تقریبا20تاخانم مجرد سن بالا داریم که فقط بخاطر اینکه شغل داشتند از زیر بار ازدواج فرار کردند والان پشیمانند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
هر بیست نفرشون اومدن به شما گفتن پشیمونن؟از کجا مطمئن شدید فقط به خاطر شاغل بودن ازدواج نکردن؟ من سی سه سالم بود ازدواج کردم علتشم این بود که تا اون موقع کسی که واقعا دوسش داشته باشمو پیدا نکرده بودم. یعنی باید دولت منو مجبور به بیکاری میکرد تا مجبور بشم وقتی بیست و سه چهار سالم بود بدون این که شناختی از خودم داشته باشم برای امرار معاش همینجوری با یکی ازدواج میکردم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
والا ما هم که شوهر کردیم الان پشیمانیم و حسرت مجردها رو می خوریم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضع اداره شما خيلي خوبه. خيلي ادارات آمار بدتري دارن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زنا برن سرکار هیچی عوض نمیشه فقط هزینه آرایشگاه و جراحی زیبایی و پس اندازشونه ولی مرد بره سرکار باید همه مخارج رو به دوش بکشه همه مخارج حتی هزینه های غیر ضروری زنها رو.
مینا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
دوست عزیز آدم همه رو بر اساس آدمای دور و برش قضاوت نمی کنه من خودم کار می کنم و زن های زیادی رو می شناسم که بخش زیادی از هزینه زندگی رو میدن و در عوض همیشه از طرف شوهراشون با دخترخاله خانه داری که چون وقت ارایشگاه رفتن و شیک بودن داره مقایسه میشه و مورد بی احترامی قرار میگیره
مساله اینه که بخشی از مردای ایرانی واقعا نمی دونن چی می خوان از خانوما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
الان که مملکت دست شماست میبینیم چه گلی به سر مملکت دارید میزنید.زن ایرانی دیگه خونه نشین نمیشه,شوهرم نخواستیم,دیگه تهدید کافیه.یکم همت و عرضه خودتون را ببرید بالا.ظرفیت خانمها رو تو دانشگاه کم میکنن تا شما بتونین وارد دانشگاه بشید,به جای امتیاز گرفتن لیا قت و شایستگیتون رو افزایش بدید.نان اور بودن شما مردها رو هم دیدیم,همش مینالیدید که ندارم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ما نگران ترشیده شدن نیستیم. وقتی هم کنار همیم دعوای بی شوهری نمیکنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
فقط پارک دوبل!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خانم خیلی داری تند میری؟ مگر ما پسرا پروانه ایم که عاشق شمع باشیم. بعدشم از طرف خودتون حرف بزنید نه همه. درضمن بعضی از دخترانی که هم دوره من بودند در جایی استخدام شدند در حالی که من را ابتدا قبول کردند که استخدام کنند؛اما وقتی دیدند کارت پایان خدمت ندارم .... در حالی که من از همه آن ها چه از نظر مهارت چه تحصیلی وچه ... بالاتر بودم. این تبعیض است عزیز گرامی.
سیّد دلبر
Germany
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حکومت با طرح اشتغال زنان ساختار اجتماعی رو بهم زد + الویت اشتغال باید اول با مردان متاهل + مردان مجرد باشد ... متاسفانه عدم رعایت این چارچوب باعث شده کسی ازدواج نکنه = طلاق هم بیشتر شه = بیکاری مردان هم که سر جاش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
هلاک ساختار اجتماعیتونم!
جناب کمی بینشتون رو عمیق تر کنید. تنها راه این که ساختار قبلی رو حفظ کنید اینه که زن ها رو از تحصیل و آگاهی محروم کنید. که قطعا نمی تونید! خب وقتی آگاهی زن ها بره بالا قطعا شرایط عوض می شه در روابط خانوادگی. این شمایید که باید با تغییرات وفق بدین خودتونو.
جالبه بدونید طبق تحقیقات در جوامع درحال توسعه و عقب مانده هرچه تحصیلات زنها بیشتر می شه از ازدواج فراری می شن و برعکس در کشورهای پیشرفته زنهای تحصیلکرده تر میل بیشتری برای ازدواج دارن. فکر می کنید تفاوت در چیه؟
وقتش نرسیده تغییری تو رفتارها و قوانینتون بدین؟
ناشناس
Netherlands
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چه بسا همان زنانی که شما فکر میکنید جای مردان را در مشاغل میگیرند اگر با انها فرصت داده شود کار افرینانی باشند که برای هزاران مرد کار ایجاد کنند!
نمونه این مورد را در سال گذشته در سوئد داشتیم که یک زن ایرانی جایزه بهترین مدیر سوئد را که 2000 کارمند دارد کسب نمود.
ما مردها باید این مسولیت سنگینی را که خودمان بر دوش خودمان گذاشتیم باید با زنان تقسیم کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دل انگیز اون سوئده ها
اینجا ایران هست !
کلا یه فرم استخدامی پر کن بعد اگر از 1000 توی فیلترهای عجیب غریبی که ارتباط به تخصص شما نداره رد شدی بیا ببین چطور و کیا رو گزینش میکنن!
این آگهی های استخدام هم مدل پول در آوردن از یه راه دیگه برای سازمان ها شده خیل عظیم بیکاران میان ثبت نام میکنن خدا تومن تو کیسه یه سازمان میره اینطوری
خودم 40 دفعه شرکت کردم همش چرنده
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
برای بعضی از کامنتها واقعا باید تاسف خورد جون به جونتون کنند جهان سومی هستید یک زمانی از هند و کشورهای اطراف برای کار به ایران می اومدند الان به خاطر سوء مدیریت و فساد مالی اشتغال کم شده و حق خانمها رو در این زمینه پایمال میکنند به جای اعتراض به عملکرد حکومت بعضی آقایون نظر میدن که آره اشتغال حق مرد چون مرد مهریه و نفقه میده!!!! اولا تو این مملکت مردسالار واقعا آن زنی که بتونه مهریه اش رو بگیره شاهکار کرده این رو با دید کلی درجامعه اعم از روستایی و شهری گفتم نه فقط بعضیها ۴تا کلانشهر رو میبینند فکر میکنند کل زنان مملکت این شکلیند که ای کاش این مدلی بودند در ثانی شما به عنوان یک مرد اومدیم پس فردا هیچ خواستگاری برای دخترت نیومد حتی سروکله آن گداش هم پیدا نشد میخوای چه کار کنی تا کی زنده ای خرج دخترت رو بدی دختر اون موقع باید چه کار کنه آگهی بده روزنامه برا شوهر یابی؟!!! چرا تو این مملکت زن به عنوان یک انسان نباید آزاد باشه و آزادانه و از روی اختیار انتخاب کنه چرا همیشه میخوان زندگی یک زن رو حتما وابسته به یک مرد کنند همونطوری که یک مرد ممکنه دلش نخواد ازدواج کنه زن هم این حق رو باید داشته باشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خب ازدواج نکن
اون مرد هم ازدواج نکنه
الان به نظرت تو این کشور نفرین شده اصلا پولی میشه درآورد که ادم فکر ازدواج باشه؟
دوس دختر ارزونترین راهه
فرشاد
Estonia
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ببخشید که شما جهان اولی هستید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
والا همینمون مونده بیان نظره فوتبالیم بدن خانوما واویلا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
روحیات و توانایی مردان و زنان کاملا متفاوت است. ظلم بزرگی است که زنان سر کار بروند و مردی که تشکیل زندگی داده نتواند شغلی پیدا کند...در ضمن بعضی شغل ها اصلا با روحیات زنان سازگاز نیست مثل رانندگی و آتش نشانی...
ی ذره منطق و عقلانیت فقط داشته باشیم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
بابا جان جدی نگیرید
اینا واسه کارمندای داخل خودمجموعه اس که قراردادی ان نه من و شماها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اگر قراره زنها به این شیوه ملخ وار همه شغل ها را داشته باشند پس مهریه و نفقه هم کشک بشود تا همه چیزی روبه راه شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مرد باید توان کار داشته باشد نه اینکه شغل را از زنان بگیریند و به مردان بی عرضه بدهند که توان کارکردن هم ندارند.
فرشاد
Estonia
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آخه چه کاری؟؟؟ فنی ترین شغلی که این دوست می خواهند مهندس سخت افزار و نرم افزار و شبکه کامپیوتریه، که این شغلها در اداره دولتی معادل است با نصب آنتی ویروس و عوض کردن ویندوز. پس عرضه چندانی نمی خواد فقط باید تست بزنی که خانوم ها خوب بلدن تست بزنن. دولت هم برای اینکه این رانت رو از خام ها بگیره سهم استخدامی اونها رو محدود کرده.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شغل های کارمندی عرضه خواسی نمی خواد
اشتغال مردان به نفع همه است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
این ها اگه یک جو عقل داشتن کار از دست مردها می گرفتن دست زنها می دادن چون مردها بدجور بی لیاقتی و از زیر کاردرو رفتن رو تو اداره ها ثابت کردن اگر می خوان مملکت درست بایدد دست زنها داد چون خیلی پاک دست ترن حالمون از این همه اختلاس بهم خورد .بابا شما که آبرو هر چی مرد بردید.
فرشاد
Estonia
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
یعنی چی؟؟ این همه مرد تو مرزها کشته میشن این همه راه دار و آتش نشان و پلیس هر روز جونشون در خطره این همه سرباز راهنمایی رانندگی که رفت و آمد خیابونها رو تسهیل می کنند و موقع جریمه شدند بدترین فحش ها و حرفها رو بهشون زده می شه، تا حالا یک بار شده از این بنده گان خدا تشکر کنید که دو سال از عمرشون به زور باید در خیابانها و بالای برجک ها سپری کنند؟؟. این همه مرد واسه یه لقمه نون با سرعت 100 کیلومتر در ساعت با موتور از پیاده رو رد می شن. بیایید یک روزی را مشخص کنیم که هیچ زنی کار نکند ببینیم چه اتفاقی در کشور می افتد و روز دیگری را مشخص کنیم که هیچ مردی کار نکند از نظامی و پلیس تا کارمند اونوقت ببینی چه وضعی در کشور رخ می دهد.
alireza
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خانمها بدرد کارهای فنی و صنعت نمیخورند در واقع جای یه اقا ونان بیار خانه را هم اشغال میکنن!!وسلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اخه چند درصد زنان تو صنعت هستن که شکایت می کنید؟!!!
چقدر از زن ها مگه کار می کنن که نالان هستید؟!!!
چرا اینقدر ظالمید؟!!!
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
می خوام بگم من زنم ،بعداز 14سال کار آنهم مثل یک مرد وحتی بیشتر ...سازمانمون اطلاعیه داد ومرد استخدام کرد ،و افرادی دارند استخدام می شوند که اصلا سوادی ندارند. می خوام بگم درقالب قانون داره به ما زن ها ظلم میشه .....!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زن و مرد در تمامی مراحل و امور باید با هم برابر باشند
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آیا جسم مرد و زن برابره؟!
ندا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
احترام به زن و ضایع نکردن حقوق زنان رو در جوامع پیشرفته شاهدش هستیم.کشور جهان سومی یکی از نشانه هاش سرکوب زنان مملکتش هست.همیشه گفتم و میگم این مسائل دودش تو چشم تک تک افراد مملکت خواهد رفت.مثل وقتی ک قوانینی وضع شد که احساس زن رو نادیده گرفتن.نتیجش:افزایش طلاق.عشق ورزیدن رو به جنس مخالف آموزش بدید...نه چندهمسری رو!!نتیجشو ببینید .و خواهید دید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حقوق مساوی تکالیف مساوی رو میطلبه
معلم گیلانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
تا کور شود هر انکه نتواند دید کار میکنیم همسرداری بچه داری مهمون داری......در همه جا هستیم مدرسه اتاق عمل کارخانه ......پنبه ها را ازگوشتان در بیاورید گذشت زمان در پستو نشستن ما....قدر مان رابدارید تا همراهتان باشیم نه رقیبتان....
فرشاد
Estonia
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برو بابا، واسه اینکه مملکت به این روز افتاده چون شما همه جا هستید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اولویت استخدام باید با مردان باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
این یک کار دولت درست است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من حاضرم شوهرم کاره خوب داشته باشه و خودم سر کار نرم، به شرطی که طرف عادم باشه
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
زن ها هم کار کنند ولی وقتی برای همه ی مردای سرپرست خانوار کار باشه
نمیشه که مسئولیت اقتصادی فقط با مرد باشه بعد هیچ اولویتی در کار نداشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من معتقدم زنها نباید بیکار شوند فقط استخدامشون باید محدود شودچون به مشاغل زنان هم نیازه.ولی نه به حدی که جای مردا رو بگیرن.بهرحال نون آور بودن مرد نبایدزیرسوال بره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آخی از حالت ارباب بودن خارج بشید، ناراحت میشید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.
مونا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
والا الان بیشتر ارگان ها خصوصی هستند و اکثر کارمندانش خانوم.حتی ادارات دولتی هم بیشتر پرسنلش خانوم هستند.شاید در ظاهر استخدام آقایون بیشتر باشه ولی ما در عمل یه چیز دیگه می بینیم.دولت وظیفه داره در بحث اشتغال مثل تحصیلات امکانات برابری رو برای زنان و مردان ایجاد کنه ولی درجایی که ما یک کشور بیشتر وارد کننده هستم تا تولید کننده و بیکاری داره توی کشورمون بیداد میکنه اولویت استخدام با اون مردیه که زن و بچه داره تا شرمنده خانوادش نباشه.
مرادلو
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
مطلب خوبی نبود
این صحبت شما واسه وقتی هست که بیکاری در جامعه وجود نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.
moha
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
متاسفانه تو عرف و قانون جامعه ما مردان نان اور هستند و معمولا زنان حاضر به ازدواج با مردانی که شغل های پایین تر از خودشون دارند یا بیکار هستند رو ندارند....
از طرفی استخدام های خصوصی رو یه نیگاه بندازین همه اش خانومه
این طرح تبعیض امیز هست اما برای حفظ سیستم سنتی خانواده ضروری هست.
کلا بین زندگی اجتماعی که اسلام تو قران واسه مرد و زن در نظر گرفته با چیزی که بعد از انقلاب صنعتی فراگیر شده تناقض هست و در تئوری راه حل و اپدیتی به این مسله وارد نشده
داعش بطور مستقیم با زنان تحصیلکرده و مشغول به کار برخورد میکنه
سیستم وهابی یه طور
و چمهوری اسلامی هم به نحوه ی نرم تری همون سیستم رو نگه میداره
در غیر اینصورت هم باید خانوم ها به ازدواج با مردانی با موقعیت پایینتر اجتماعی اقتصادی راضی باشند هم احکام صریحی مانند بر عهده بودن نفقه بر مرد باید تغییر کنند؛ که البته جامعه امروز زن و مرد کار میکنند که زنده بمونن، دیگه زندگی معنی نمیده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
زن ریحانه است و نباید روح وجسمش به دنبال کارهای خسته کننده و ملال آور باشد.
اگر زنان کارگر را بعد از سی سال کار ببینی نسبت به زنانی که مشاغلی را در خانه دنبال کرده اند متوجه ظلمی می شوی که در حق زنان کارگر شده است
طلاق - فساد - فرسودگی - خستگی حاصل کار در خارج از خانه است و جلوگیری از کار زنان کار درستی نیست
بهترین راه چاره تلاش برای درک صحیح از این وضعیت برای دختران و خانم ها است تا خودشان راه درست را انتخاب کنند وگرنه احساس می کنند تبعیض و عمدی در کار است
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
متاسفانه جامعه بشری به بهانه تساوی حقوق زن و مرد ، زن مظهر عشق و مهرورزی و مربی و پرورش دهنده که بالاترین نقش در عالم هستی هست را از او گرفت و او را جهت تامین منافع اقتصادی خود به کار گمارد و حالا تا بیائیم ثابت کنیم که کار دادن به زن نه تنها احترام به حقوق زن نیست بلکه جفایی بزرگ در حق او است. زن باید سروری کند نه کارگری ، زن مظهر عشق است نه جنگ ...متاسفانه حتی اخیرا از زنان دارند در نیروی نظامی استفاده می کنند که عمق فاجعه را نشان می دهد . به خود آئیم تا نابود نشده ایم!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
از کف تا بام خانه از ان من
از بام تا به ثریا از ان تو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
با توجه به بحران اجتماعی پیش رو که در آن جوانان مایل به زندگی مجردی بوده و باعث فروپاشی جامعه میگردد من موافق مهندسی اجتماعی دولت در بکار گیری مردان و استخدام آنها می باشم ضمنا به طور کلی با تفکر جامعه مبنی بر خوشبخت شدن افراد با استخدام دولتی مخالف بوده و باید با ایجاد تسهیلات برای افراد و جلوگیری از سو استفاده های مالی جوانان به سمت اشتغال زایی هدایت شوند تا بدنه دولت نیز کوچکتر شود
محمذ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا دارم به زنان بگم حیف نکرده روح پاک و قلب مهربانتان را در کارهای جسمی تلف کنید بابا بگزارید مردان به دنبال کار بروند وشما مرد پرورش بدهید و خودتان مرد نشوید تحصیلات هم داشتن شعور و دانایی بیشتر است نه برای ایجاد شغل برای زنان.
جهان وطن ایرانی
United Kingdom
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دوستان عزیزی که به این شکل فجیع زن ستیزی می فرمایید
تشریف ببرید و اوضاع کشور های پیشرفته رو بعد از اعطای حقوق برابر به زنان با قبل از اون مقایسه کنید
در ضمن می دونید به خانوم آنگلا مرکل بانوی جهان و مقتدر ترین رهبر اروپا می گن؟
می دونید بزرگترین زمامدار تاریخ روسیه کاترین کبیر بود؟
می دونید مردم بریتانیا ملکه الیزابت اول رو بزرگترین رهبر خودشون می شناسن؟
می دونید بزرگترین نخست وزیر هند خانوم ایندریا گاندی بود؟
و خانوم ماری کوری تنها فردی بود که دو جایزه نوبل فیزیک و شیمی رو گرفت؟ و صد ها و دیگه ...
حالا زن ها نباید کار کنن؟ مثل عربستان؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
عزیزم یه حق مهریه و نفقست که اونم بهت میدیم ولی از حقوقمون کوتاه نمیایم.....آخه حقوق شما قیمت داره و واسه ما نه
جهان وطن ایرانی
United Kingdom
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
ناشناس ۰۳:۰۸
من مرد هستم اما پسر یک بانوی معلم ، شوهر یک بانوی خبرنگار و پدر یک دختر دوازده ساله هم هستم . شما مهریه و نفقه رو برای خودت نگه دار که پولدار بمونی
تويسركاني
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خانم محترم بشين خونه بچه ات را تربيت كن به آرامش فرزندان و شوهرت فكر كن شما خانمها بخاطر چشم هم چشمي ميرين سر كار كه مثلا قيافه بگيريد متاسفانه در ادارات هم هيچ كارايي نداريد يكي بايد ببرتون يكي بايد بيارتون تا بهتون حرف هم ميزنند ميريد مشينيد گريه و زاري كردن كلي هم حقوق ميگيريد شما راضي هستيد برادرت كه درس خونده بيكار باشه ازدواج نكنه بعد شما بياي سركار تازه فايده هم نداريد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آدم اول آرامش خودش مهمه، بعد بقیه
ناشناس
Netherlands
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چه بسا همان زنانی که شما فکر میکنید جای مردان را در مشاغل میگیرند اگر با انها فرصت داده شود کار افرینانی باشند که برای هزاران مرد کار ایجاد کنند!
نمونه این مورد را در سال گذشته در سوئد داشتیم که یک زن ایرانی جایزه بهترین مدیر سوئد را که 2000 کارمند دارد کسب نمود.
ما مردها باید این مسولیت سنگینی را که خودمان بر دوش خودمان گذاشتیم باید با زنان تقسیم کنیم.
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آفرین به شما مرد واقعی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
معلومه وقتی که زنان در بازار کار هستند وبا دستمزد های کم مشغول کار هستندجایی برای مردان نمی ماندزنان شوهر دار هم که شاغل هستند معضل دیگر جامعه هستندهفت میلیون جوان بیکار داریم اینها چکار کنند دزدی هم که نمی توانند بکنند دولت باید فکر اساسی بکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
این گناه زنان نیست گناه مسئو لان است که تنها بلدند شعار بدهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مازنان باید زندگی رابرای خانواده بسازیم نه که با کاربیرون آسایش راازمردبگیریم
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
تو مملکت ما متاسفانه هیچ بهایی برای زنان مگه در دعواهای زن و شوهری و یا موقع اخذ مهریه داده نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
همین الان بخش خصوصی زنان تحصیل کرده رو استثمار میکنه. جای سه نفر باید کار کنی حقوق کمتر از اقایون هم میگیری!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
زن قهرمان نیست ، زن ریحانه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ما نمیخواهیم ریحانه باشیم، ما میخواهیم انسان باشیم
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بعنوان یه مرد متاهل وکارمند.. و یه دختر نازنین هم دارم.از برخی نظرات مردها واقعا تاسف میخورم..این مردان حتا یه لحظه فکر نمیکنن خودشون مادری دارن که جنستیش زن است خواهری دارن که جنستیش زن است دختری شاید داشته باشن.وووو
چطور قبول ندارید که تبعیض علیه زنان در این کشور بیداد میکند؟؟؟
شاید منتشر نکنی فرارو...نکردی هم نکردی..مردهست..
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
سلام
زن ها از احترام ويژه برخوردارند اما اگر درست بيانديشند جز در موارد خاص ضرورت دارد دردامان خود فرزنداني پرورش دهند تا در جامعه مايه سربلندي و افتخار آنها باشند نه آن كه با گرفتن حقوق ماهانه جاي يك پدر خانوداده را بگيرند وبا اين اوضاع واحوال بيكاري او را خانه نشين كنند و آنوقت يك خانواده با دو حقوق و يك خانواده با يك حقوق و بعضا يك دختر مجرد بماند ويك پسر مجرد چون يك خانم جاي يك پست اداري را اشغال كرده در حاليكه اگر اين خانم بجاي كار به تربيت فرزندش مي پرداخت قطعا از زندگي مفيد تري برخورداربود و براي جامعه با ارزش تر حالا مي بيني مرد سر كار زن سر كار فرزند هم مهد كودك و بزرگ كه مي شه پدر و مادر را خوب نميشناسه و هر كسي راه خودش ميره وجامعه را فاسد مي كنند اين زن نمي دانه به نوعي ناموسشو داره مي فروشه .......يخورده خانمها براي مردان ايراني جايگاه و ارزش قائل باشند البته براي بعضي شغلها الزامي و واجب است از خانمها استفاده شود
ناشناس
Netherlands
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آقا اصلا ولش. مردا برن خونه داری و نچه بزان و زنا برن کار کنند!!! بابا با نظام طبیعت که نمی تونید مقابله کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وا اسف ها سر می دهند حالا خوبه از همین ها که اتفاقا ادعاشون بیشتر و خودشونو به در و دیوار میکوبند کمتر خرج میدن و همین طوری که بل بلی می کنن بیشترهم منت میزارن تا یک مردی که شغلش ازاده. صبح تا عصر هم فقط به فکر پیچوندن کار تو اداره ها هستن اگه ندیده بودی می گفتیم علی اباد شهره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
فرارو مریضی؟
90 درصد خوانندهات مجرد و بیکار هستن
یعنی یه بار نشد یه بحث خاله زنکی اینطوری نزاری توش دعوا نشه
مشکل کشور ما اینه ما یک کشور ثروتمند داریم و مردمی داریم فقیر!
کار نداریم ، بیکاری بدتر از هر درد دیگه ای هست برای همین هست هیچ یک از جوونا امیدی ندارن آینده ای نمیشه متصور شد
حالا اینکه دخترهای بنده خدا این وسط قربونی بشن زیاد فرقی نداره اونی که میخواد بره از پارتی استفاده میکنه میره جذب میشه هر جایی که اراده کنه!
اونی که پارتی نداشته باشه باید بره گدایی
الکترونیکی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بعضی از سازمان ها از جمله سازمان هواپیمایی برخی از شرایطشون رو تغییر دادن و حالا از رشته الکترونیک هم برای برخی مشاغل میگیرن دوستان اگهدعلاقه دارن می تونن ثبت نام کنن
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا احترام به زن در کشور ما فقط یک شعار است. سایه طالبان ایرانی مثل یک عقاب آماده نشستن نزدیک و نزدیکتر و آماده نشستن است. بره ها را بسته و گرگها را رها کرده ایم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا احترام به زن در کشور ما فقط یک شعار است. سایه طالبان ایرانی مثل یک عقاب آماده نشستن نزدیک و نزدیکتر و آماده نشستن است. بره ها را بسته و گرگها را رها کرده ایم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خطاب به بانوان تحصيلكرده مملكتم عرض مي كنم : دو سال برو خدمت وظيفه عمومي ماليات عمرت رو بده بعد بيا تو صف استخدام هياهو كن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برا دولت روحانی و طرز تفکرش در مورد زنان متاسفم.دقیقا مثل سعودی ها به زنان نگاه میکنند فقط خانه نشینی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعيت اينه كه در هر نبرد عادلانه اي كه فقط زور بازو مطرح نباشد و درايت و شايستگي كمورد توجه قرار گيرد آقايان هيچ شانسي براي پيروزي ندارند لذا به اينجور دوپينگ ها محتاجند بينواها تا بتوانند مستخدمي تو سري خور شوند. ما زنها گليم خودمان را بيرون ميكشيم.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برید ...کار کنید دربیارید تقدیم کنید به خانم . خانم های عزیز حرص نخورن شان خانم ها بالاتر از این حمالی هاس.!راست میگن دیگه وظایف شرعی شونو انجام میدن.منتها بلد نیستن چطوری بگن.
این جا دلشون می خواد دیده نمی شن هارت پورت الکی کنن وگرنه این ها همون هایی هستن که می دونید.
من اگر کار و تحصیلات عالیه ام باعث توهین به شان ادم بشه یک روز هم با این ها یک جا کار نمی کنم حتی اگر از گرسنگی بمیرم چون وظیفه و تعهد من نیست بهترین چیز عزت نفس .ولی می دونم یک زن باید خودش برای خودش ارزش قائل بشه و احترام بزاره تا دیگران هم یاد بگیرن .کاری که تو ایران برعکس. همه جامعه رو نمیشه درست کرد متاسفانه مادرهایی من تو جامعه دیدم که خودش به عنوان زن این اقایون رو تربیت کردن و اعتقاد به این رفتارشون دارن.پس اول از خودمون شروع کنیم.
امين اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شما وقتي سردرد داري ابتدا به ساكن برايتان قرص سردرد تجويز مي كنن اما همه مي دانند كه بايستي منشائ سردرد بدست ايد اين مثالي بود براي اين مطلب كه مي خواهم بگويم و ان اينكه در حال حاضر كه دولت نمي تواند شغل براي همه ايجاد نمايد مي بايست به همان صورت فوق ابتدا تا مدتي از استخدام زن ها ممانعت كرده و وقتي كه همه مردان مشغول بكار شدند آنگاه انهم در رشته هاي مخصوص زنان به انها كار بدهد از طرفي كدام دختر باصطلاح تحصيل كرده و از همه مهمتر شاغل حاضر است زن پسري مومن خانواده دار با شخصيت و ... ليكن بيكار بشود !!!!!!!!!!!
و اين در حالي است كه از قرن ها قبل در اين مملكت پسرهاي تحصيل كرده حتي در سطح خيلي بالا و داراي شغل هاي مهم به خواستگاري دختري بيكار حتي بي سواد هم رفته اند ...
و در خاتمه اگر 100 شغل موجود باشد و 100 مرد و 100 زن هم وجود داشته باشند كه متقاضي كار باشند ، انگاه شما ان 100 شغل را به چه صورت تقسيم مي كني كه آن 200 نفر مرد و زن راضي باشند .

جواب هاي شما را نمي دانم ولي بنده ان 100 شغل را به ان 100 پسر مي دهم و وقتي ان 100 پسر شاغل با 100 دختر بيكار ازدواج كردند مثل اين است كه 200 شغل بوده و همه رفته اند سركار
اينقدر كج بحث نباشيد من مخالف كار كردن زن ها نيستم ولي در حال حاضر كه اين همه فساد در جامعه است راه حل منطقي همين است مرد كه كار داشت مردانگي مي كند و زير بار مسئوليت مي رود كار نداشت به بيراهه مي رود مي گين نه سري به امار دختران ترشيده شاغل بزنيد كه ديگه از وقت ازوداج انها گذشته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
والا از قدیم زنا بیرون از خانه کار می کردند علاوه بر بچه داری و شوهرداری و کارهای منزل ، کارهای بیرون از خانه را که سخت هم بود انجام می دادند مثل : کشاورزی ، دامداری ، آسیاب گندم و .... آن موقع مردی نمی گفت نه تو بشین خونه این کارا برات سنگینه
اما حالا که کارا اداری شده و زور بازو نمی خواد و کارهای خانه هم ماشینی شده و زودتر تمام می شود و تعداد فرزند آوری هم کم شده مردانی پیدا شده و می گویند نه شما ریحانه اید بشینید خونه و بچه داری کنید !!!!!!!! شگفت انگیزه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
هوووف کی حال داره این همه نظر رو بخونه.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
جامعه جهان سومی ما هنوز بین مدرن شدن و سنتی ماندن مرذ .هنوز مردای سنتی زیادی وجود دارن کا با کار کردن زن ها مخالفن و از طرف دیگه هم برعکسش هم زیاده .هر وقت تو نستیم تو خونوادهامون به یه نتیجه منطقی برسیم اونوقت از اون بالا بالاها هم چنین دستورات مزخرف و جهان سومی صادر نمیشه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
جامعه جهان سومی ما هنوز بین مدرن شدن و سنتی ماندن مرذ .هنوز مردای سنتی زیادی وجود دارن کا با کار کردن زن ها مخالفن و از طرف دیگه هم برعکسش هم زیاده .هر وقت تو نستیم تو خونوادهامون به یه نتیجه منطقی برسیم اونوقت از اون بالا بالاها هم چنین دستورات مزخرف و جهان سومی صادر نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
پس دستورجهان سومی نفقه ومهریه رو هم حذف کنندبابا 1400سال گذشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اولویت کار با مرد است زن اگه بتواند همان خانه داری کنه و بچه شو خوب تربیت کنه هنر کرده این به نفع سلامتی زنان و جامعه است مردان که کار کنند یعنی خانواده های بیشتر وسالم تر و کم شدن مجردها و کم شدن فساد در جامعه و... سعی کن اینو بفهمی ... اشتباه نکن من یک زنم که نظر دادم.
مهدی
United States
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چرا خانوما فقط از حقوق برابر حرف می زنن ولی هیچ وقت از وظایف برابر چیزی نمی گن؟
(نفقه، مهریه، سربازی،جنگ و...)
واقعیت اینه که مردها از خودشون دفاع میکنن حتی اگه حکومت از اونا دفاع نکنه. یه نگاه به جوامع غربی بندازین. ده ها ساله که تمام قوانین به شدت به نفع زن ها علیه مردها شده. اما باز هم وقتی به امار نگاه می شه، مرد ها همه کاره هستند. مثلا با وجود این که قانون ارث به نفع زنهاست، اما فقط یک درصد از کل ثروت جهان متعلق به آنهاست.چون مرد ها از خودشون دفاع میکنن و فمنیسم کشکه
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شتر - گاو - پلنگ شنيديد؟
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
حاجیه خانم من شغلم حسابرسی است تا جائی که فهمیدم خانمهای شاغل بیشتر پولشان را به آرایش و بتونه کاری صورت می دهند تا کمک حال خانواده باشند، البته خانمهای خانه دار هم کم از خانمهای شاغل ندارند زندگی بیشتر زنان ما شده رنگ مو و بتونه کاری صورت ،خانمهای خارجی و کافر از زنان ما بحجاب ترند پیدا کنیم پرتقال فروش را .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من وبرادرم با هم وارد يه شركت شديم با كار زياد وحقوق كم برادرم سال اول كارو رها كرد ورفت .سه سال بعد من به استخدام شركت در اومدم وشرايط شغليم بهبود پيدا كرد الان هشت ساله دارم كار مي كنم اما برادرم هنوز بيكار هستن .ما هر دو فرصت برابر داشتيم اما ....
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اگر بگن بین خودت و برادرت یکی تون باید برید سرکار کدو رو نتخاب میکنی خواهر جان؟ شما باید مسئولیت خانه و خانواده رو به عهده بگیری یا داداشتون؟
برنامه های خطایی که این همه سال جای بود باعث شده ما مثل یک مرد که باید مثل همسر و پدرمون برن سر کار ، توقع شغل داشته باشیم. سر کار رفتن خانم ها بد نیست و خوب هم هست، اما موقع انتخاب بین شما و دادشتون کدامیک؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
باید با یک پیشینه تاریخی به این قضیه نگاه کرد اگر در اروپا زن و مرد شانه به شانه هم کار می کنند بخاطر این است که نیروی کار کم است و زنها هم مجبور هستن کار کنند ولی در کشور ما که موج عظیم بیکاری در بین آقایان وجود دارد باید منصفانه عمل کرد وقتی که آقایون بیکار باشند و خانم ها دارای شغل باشن اتفاقا این به ضرر خانم های محترم است چون از یک طرف پسرها نمی تونن ازدواج کنن و از طرفی توقع خانم ها بالا می رود پس در نتیجه شوهر مناسب برای خانم ها نیست و بعد از مدتی هم سن ازدواج و بچه دار شدن برای خانم ها سپری می شود و زندگی را می بازند حالا خانم های محترم برید مثل چی کار کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اگه میخواهیم جامعه پویا داشته باشیم حق اینه که اشخاص با صلاحیت بیشتر صاحب کار مرتبط باشوند ولی متاسفم که این طور نیست ، و من یقین دارم که این طرح هم اجرا نمیشه ، چون حتی اون اقایانی هم که کامنت های موافق گذاشتن اگه قدرت داشته باشن برای دختران ، خواهران و همسران خودشون کار درست میکنن.
یک زن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شما که از زن فقط بچه زاییدن می دانی وخونه داری همان بهتر که تا همیشه بیکار بمونی شایدم یک زن لطف کرد بچه اش را داد نگه داری که گمان نمی کنم...خخخخخ
ناشناس
United States
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
نظر شما که برای جامعه مردان با این مثبتها که گرفتید شرم آوره!
همسر من در شغلش امروز از من هم موفق تر است و من به او افتخار می کنم و هر روز بیشتر دوستش دارم. آقایان اگر بیکار هستید، اگر حقوقتان کفاف خرج زندگیتان را نمی دهد، دلیلی ندارد که فکر کنید خانمها حقتان را خوده اند. من و بسیاری مردان مثل من در کنار زنان ایران برای حقوق برابر ، امکان اشتغال برابر و امکانات برابر ایستاده ایم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
البته چون توامریکازن نفقه اش بعهده خودشه اینومیگی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
هرزنی نمی تواندمهریه اش رابگیردمگراینکه مرتب دردادگاه های مختلف مشغول حرافی بامردان باشدگریه وزاری کندیاآن روی سکه رانشان دهد.بایدمردان بیاموزندکه بازنان رفتاری داشته باشندکه زنانی ازاین دست نتوانندبه مرددیگری که همسرشان است اجحاف کنند.
به هرحال زن ومردبایداصول اخلاقی رادرخودنهادینه کنندتاجامعه پیشرفت کند.درموردکارهم بعضی زنان حاضرندکارهای سخت ومردانه راانجام دهندوروزی 12ساعت کارکنندبیمه نیستندوقرارداد3ماهه دارند.فکرمی کنم مردان جوانی هم هستندکه دارندبااین شرایط سخت کارمی کنندواقعن جسم زنان تحمل 12ساعت کاررانداردبه خانه هم که می آیندبایدکارخانه راانجام دهند.مشکل مازن یامردبودن نیست مشکل مااین است که اخلاقیات رادرراس زندگی قرارنمی دهیم وهمه به هم اجحاف می کنیم.فمینیست هم راه گشای مشکل زنان نیست.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
این خانم هایی که اینقدر حق حق میکنن اگه یه پسر بی کار بیاد خواستگاریشون درحالیکه خودشون یه کار خوب دارن آیا حاضرن باهاش ازدواج کنن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اخه 3000 نفر عددیه به جان هم افتادید!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
الویت باید با مردان و زنان بی سرپرست باشد. بعضی زنان مجرد حقوق خود را صرف ماست مالی کردن صورت خود میکنند
مصطفی
United Kingdom
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بحث با خانم ها هیچ وقت پایانی ندارد غیر از اینکه حق یا نا حق بگین آره شما درست میگین!!! من الان کارمند علوم پزشکیم در قسمت ما 12 کارشناس هست که 3 تا مرد و 9 تا زن، خانم ها همه پیمانی هستند و با حقوق بالاتر از ما آقایان. دائما در قسمت لابی نشسته اند و صحبت های لا یتناهی در ساعت رسمی کاری انجام میدهند برای پیدا کردنشون دایما باید با موبایلشون تماس بگیریم و دو برابر میزان قانونی مرخصی و پاس میگیرن به خصوص روزهایی که ارباب رجوع زیاد داریم اگر احیانا نیاز شد که کسی تا عصر شیفت بایستد از ماسه تا آقاین انتخاب خواهد شد چرا که خوب نیست خانم تنها باشند یعنی استخدام یک زن دخلش به خرجش نمیخوره. تازه خانم ها دلیل اینکه کم کاری میکنن اینه که میگن ما تو خونه هم باید کار کنیم بنابریان سر کار نباید به اندازه مردها کار کنیم!!!!!!! همه اینها به کنار یک مرد که شغل داشته باشد یعنی تسهیل ازدواج درحالی که اشتغال خانم فقط یک افتخار تزیینی که بدون انجام کار خاصی حقوق دریافت میکند. البته ما خانمهایی داریم که خوب کار میکنن امااین خانم ها الان حدود 20 درصد را اداره ما شامل میشوند. حالا خانمها با تعصب های الکی همیشگی شروع کنن به جیغ جیغ کردن واقعیت واقعیته چه زشت چه زیبا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من یک زن هستم با مدرک دکتری و۱۷سال سابقه کار ولی الون معتقدم سرکار رفتن خانم ها واقعا اشتباه وبه ضررخودشان است منخواهری دارم که فوق مهندسی شیمی وبعداز ازدواج مشغول به خانه داری شد والان شرایط خیلی بهتری در زندگی از نظر جسمی روانی ومالی از من داردماحتما نباید چون درس خوندیم سرکار بریم واگر خانه دار باشیم همدستمون توجیب خودمونه نه کسی دیگر فقط باید اساس زندگی رو درست بنا کردوبجایی هربی حرمتی از مدیران یا همکاران اداره تحمل کنیم با اعضا خانواده کنار بیایم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ببخشید الان زن دقیقا چه جور موجودیه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اینجا بهشت تنبل ها و دروغگو ها و بی مسئولیت هاست خصوصا اگر مرد باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چقدر بیکارید که این چرندیاتو می خونید و جواب میدید. حالم به هم خورد. اوووووووووووووووووووووووووق
زن بدون مرد، مرد بدون زن هیچ گ..ی نیستن. پس لطفا سکوت را رعایت کنید.
این آخوندای بی سواد دوزاری بگیر که تا 34 سال پیش با خر نهایتا جابجا میشدن فقط بین زن و مرد اختلاف میندازن که دزدیهاشونو کنن. مرگ بر جمهوری اسلامی
المیرا کمالوند
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شما بمونید اینجا توی سرو کله ی هم بزنید - بنده تمام کارام اوکی شده و برای دکترا اکسپت گرفتم از کانادا.اوائل مرداد مهاجرت خواهم کرد و تمام - این مملکت تمام و کمال واسه شما مردها -برید حالشو ببرید.
دخترا اقدام کنید برای مهاجرت - اینقد با این غارنشینا بحث نکنید.
مردی که معنای شایسته سالاری رو نمی فهمه دیگه بحث کردن نداره .
میدونستید اونور اگه کارفرمایی در فرم استخدامیش گزینه ای برای تعیین جنسیت داشته باشه پدرشو درمیارن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
شمابرواونجاکه دیگه خرجت باخودته نه شوهرت تازه مهریه هم نداری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
اصولا شما خانمها تمام عمرتون غرق پز و فخر فروشی هستید . حالا گیریم اکسپت گرفتی . از فردا عزا میگیریم که خانم گمالوند از دستمون پرید
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من سالها پیش میخواستم مقاله ای با چنین مفهمومی برای خبرگزاری ها بفرستم که خوشبختانه الاد دارم چنین مضمونی میبینم. در جامعه ای که تصویر عرفی نان اور تصویر یک مرد است نباید فرصت های کاری برای زن و مرد برابر باشد بلکه بایستی مردان در اولویت باشند... من یک مردم ولی باور کنید از خانمهای عزیز کشورمون بیشتر به برابری زن و مرد اعتقاد دارم... میدونم یک سری از عزیزان منتقد حرف من میشوند ولی برابری موقعیت شغلی در حالیست که در قوانین و عرف کشور نان اور مرد نباشد... روی صحبت من با وزن بالای اماری جامعه است و الا استثناء ها همیشه وجود دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا برای مردان ایرانی متاسفم که تنها فکرشون اینه که خانمها باید به ترتبیت کودکان بپردازند بلکه اگر ما ادعای اسلامی بودن داریم حضرت زهرا هم به موقع در جامعه حاضر می شد و عفت خودشان هم داشتند بعدش همه بی بند و باری ها که مشکلش خانمها نیستند شما خودتان عامل بی نید و باری هستید و به عبارتی شما اصلا نمی دونید چی می خواید ذلتون بخواد خانمها برند سر کار و باعث اعتبار اجتماعی برای توی نوعی بشوند نه پیز ذیگری فکر می کنید خانمهایی که توی خونه اند صبح تا شب به فکر تربیت بچه هاشون هستند یا هزار و یک کار دیگه همه جا خوب و بد هست پس همه خانمهای شاغل یا خانه دار را به یک چشم نگریم نیاید بگید خانمهای شاغل باعث انحرافت میشن واقعا زشته برای شما که ادعای روشنفکری درایییییییییییییییییییی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
وقتی شوهرت پول آرایشت روندادبازهم همینومیگی یانه میگی وظیفه مرده که پول بده؟
ناشناس
United States
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حضرت زهرا در جامعه در موقع لزوم حاضر می شدند
شاغل نبودند
الان هم بحث اصلا این نیست
می گوییم وقتی مسولیت اقتصادی خانواده بر عهده ی مرد است درست نیست در ایجاد فرصت شغلی در اولویت نباشند
شناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
تمام جایگاه ها و سمت های اداری مال زن ها بود حالا این دعوا رو راه انداختن تا مابقی پست ها که شامل پست های عملیاتی در مناطق دوردست می شه رو هم بگیرند تا در اونجا چند سال بعد بچه هایی متولد شوند! این عین آینده ست
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آخه تو که میگی یه خانواده دو نفر کار کنن و یکیش خانم باشه... به نظرت این خانمه نمیاد جای اون اقایی رو بگیره که فقط قراره خودش نان آور باشه و الان بیکاره؟
واقعا یه ذره منطق هم خوبه چرا تعصب بیجا داشته باشیم؟
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
میگن تو جهان سوم همه چيمون باید به همه میمون بیاد.
تو قرن 21 از هر زمانی جهل پررنگتر ه از کامنای بعضی از ما ملت بی فرهنگ و در توهم چند هزار سال تمدن معلومه.
اگر شما دکترا یا فوق لیسانس دارید باید کار ایجاد کنید چون باحقوق 4 میلیونی هم ازدواج و بچه و آینده اتفاق نمی افته.
ببخشید اگر از حرفم رنجيديد ولی حقیقته.
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
میگن تو جهان سوم همه چيمون باید به همه میمون بیاد.
تو قرن 21 از هر زمانی جهل پررنگتر ه از کامنای بعضی از ما ملت بی فرهنگ و در توهم چند هزار سال تمدن معلومه.
اگر شما دکترا یا فوق لیسانس دارید باید کار ایجاد کنید چون باحقوق 4 میلیونی هم ازدواج و بچه و آینده اتفاق نمی افته.
ببخشید اگر از حرفم رنجيديد ولی حقیقته.
رسول
Turkey
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در اوردن خرج خونه با مرده
وظیفه مرد طبق قانون و عرف و شرع تامین نیازهای خانوادشه
از مرد انتظار میره نان اور خانواده باشه
به مرد بیکار می گن ... ... نه به زن بیکار
شاغل شدن مرد یعنی ازدواج و تشکیل خانواده و شاغل شدن زن یعنی گریز از ازدواج و افزایش طلاق
شاغل شدن زن یعنی بزرگ شدن بچه بدون مادر
شاغل شدن زن یعنی افزایش تعداد مهد های کودک و پرورشگاه
ناشناس
United States
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خجالت بکشید زن در نزد خداوند مقامش از مرد بالاتر است لذا اولویت با زنان باید باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
یادش بخیر ان دوران که زن کشتزار مرد بود باید به ان دوران طلایی بازگشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقا با اين حرف هاي مثلا متمدنانه پدر اين جامعه رو در آوردين. خدا ذات زن و مرد رو متفاوت قرار داده اون وقت يه عده حرف هاي بي پايه و اساس ميزنن آيا جامعه ما با افزايش كارمندان زن پيشرفت كرده. هم خانواده ها خراب شده هم فرزندانمان هم زندگي آقا تا همه چيز رو از روي ناداني از بين نبريد نمي خواين دست بردارين
هر كاري كه دوست دارين بكنين ولي مطمئن باشيد دودش تو چشم خودتون ميره
يه روز به اين حرف ميرسيد. فقط اون موقع ديره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
با توجه به سطح فقر در خانوارهای زن سرپرست ،محدودیت اشتغال زنان به معنی گشترش فقر در سالهای آتی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بجای حذف طرف مقابل در این آزمونها باید از دولت بخواهیم اقتصاد را به معنای واقعی خصوصی کند و آنرا از دست متمولان دولتی که به نام خصوصی سازی بر این بازار چمبره زده اند خارج کند تا زن یا مرد با توجه به استعداد و همت خودش برای خود کاری راد بندازه.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
والا ما كه هر جا ميريم و هر اداره اي فقط خانم ميبينيم، تو استخدامي پارسال كشاورزي هم تو استان ما ٧٠ درصد كسايي كه جذب شدن خانم بودن!! اونم كار كشاورزي كه يك كار مردونه س، بيشتر دوستان مجرد من كه الان سنشون هم بالاست بيكارن، والا همه مملكت دست خانمهاست، بيچاره مردان كه مورد تبعيض قرار گرفتن، سر كار هم همش در حال مرخصي زايمان و كارهاي خيلي ساده و معنولي هستن و اين مردهاي اداره هستن كه بايد كارهاي مشكل و سخت رو به دوش بكشن
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
نظرات رو که می خوندم به حال خودم و جامعه مون تاسف خوردم. هیچ کس منکر مشکلاتی که در جامعه برای اشتغال و کسب درآمد وجود داره نیست، اما چرا به جای حل مشکل شمشیرها رو از رو برای هم بستیم؟ چرا به حقوق انسانی آدم ها چه زن و چه مرد توجه نمی کنیم؟
من خودم دانشجوی دکترای فیزیک هستم و تابستون دفاع می کنم. پس می دونم که نگاه جنسیتی چقدر دردناکه چون در جامعه ی دانشگاهی بودم و برای اشتغال هم جاهای زیادی برای مصاحبه رفتم. یازده ساله دارم زحمت می کشم و همه زندگیمو پای درس خوندن گذاشتم. دوستانی دارم که خیلی بیشتر از من تلاش کردند و گاهی به جرم زن بودنشون نادیده گرفته شدن. آقایون عزیز چرا فکر می کنید ما زن ها از روی شکم سیری و بیکاری درس می خونیم؟ چرا تصور شما اینه که ما زحمتی نمی کشیم؟ به خدا قسم خیلی بیشتر از دو هم ورودی پسری که هم گرایش من هستن زحمت کشیدم. حالا اونا چی دارن؟ خونه و ماشین و زن و شغل توی شهرهای بزرگ و من چی دارم؟ به برکت تفکرات جنسیتی کار در یکی از شهرهای دورافتاده و همین. پشیمون نیستم از این که این راهو اومدم و هزار بار دیگه هم اگه برگردم همین راهو میرم. فقط دلگیرم از مسئولانی که تنها دغدغه زنان رو ازدواج می بینن. هیچ کس بدش نمیاد ازدواج کنه ولی چرا به خاطر ازدواج کردن باید یه عمر خونه نشین شد؟ مگر شغل فقط نیازهای مادی رو برآورده می کنه؟ شغل به آدم شخصیت میده. چرا دختری که میدونه در یه زمینه ای استعداد داره خونه نشین بشه؟ یک کم منطقی باشیم. روزی که به دنیا میومدیم ازمون نپرسیدن زن یا مرد بودن رو انتخاب کنیم. به جرات میگم توی رشته من از همه لحاظ وضعیت برای پسرا چه از نظر شغل و چه از نظر زندگی، بهتره. چرا ما دخترا باید حتی برای تلاشمون برای داشتن شغل سرزنش بشیم؟ چرا باید به جای توجه به شایستگی هامون، به جای من به پسری کار بدن که تلاشش خیلی کمتر از من بوده؟ کی می تونه بگه نیاز مالی اون بیشتره یا من؟ چرا اون بتونه زندگی خوبی داشته باشه و من بعد از این همه تلاش حسرت زندگی دخترها و پسرهایی رو بخورم که بی هیچ زحمتی زندگی بهتری دارن؟ متاسفم... بیاید به جای سرکوب و تهمت زدن و تحقیر همدیگه، یه لحظه خودمونو بذاریم جای دختری که موهاش سفید شده و حالا به برکت نگاه ظالمانه باید دستش جلوی یه مرد دراز باشه. مردی که معلوم نیست چقدر مرده.
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
نظرات رو که می خوندم به حال خودم و جامعه مون تاسف خوردم. هیچ کس منکر مشکلاتی که در جامعه برای اشتغال و کسب درآمد وجود داره نیست، اما چرا به جای حل مشکل شمشیرها رو از رو برای هم بستیم؟ چرا به حقوق انسانی آدم ها چه زن و چه مرد توجه نمی کنیم؟
من خودم دانشجوی دکترای فیزیک هستم و تابستون دفاع می کنم. پس می دونم که نگاه جنسیتی چقدر دردناکه چون در جامعه ی دانشگاهی بودم و برای اشتغال هم جاهای زیادی برای مصاحبه رفتم. یازده ساله دارم زحمت می کشم و همه زندگیمو پای درس خوندن گذاشتم. دوستانی دارم که خیلی بیشتر از من تلاش کردند و گاهی به جرم زن بودنشون نادیده گرفته شدن. آقایون عزیز چرا فکر می کنید ما زن ها از روی شکم سیری و بیکاری درس می خونیم؟ چرا تصور شما اینه که ما زحمتی نمی کشیم؟ به خدا قسم خیلی بیشتر از دو هم ورودی پسری که هم گرایش من هستن زحمت کشیدم. حالا اونا چی دارن؟ خونه و ماشین و زن و شغل توی شهرهای بزرگ و من چی دارم؟ به برکت تفکرات جنسیتی کار در یکی از شهرهای دورافتاده و همین. پشیمون نیستم از این که این راهو اومدم و هزار بار دیگه هم اگه برگردم همین راهو میرم. فقط دلگیرم از مسئولانی که تنها دغدغه زنان رو ازدواج می بینن. هیچ کس بدش نمیاد ازدواج کنه ولی چرا به خاطر ازدواج کردن باید یه عمر خونه نشین شد؟ مگر شغل فقط نیازهای مادی رو برآورده می کنه؟ شغل به آدم شخصیت میده. چرا دختری که میدونه در یه زمینه ای استعداد داره خونه نشین بشه؟ یک کم منطقی باشیم. روزی که به دنیا میومدیم ازمون نپرسیدن زن یا مرد بودن رو انتخاب کنیم. به جرات میگم توی رشته من از همه لحاظ وضعیت برای پسرا چه از نظر شغل و چه از نظر زندگی، بهتره. چرا ما دخترا باید حتی برای تلاشمون برای داشتن شغل سرزنش بشیم؟ چرا باید به جای توجه به شایستگی هامون، به جای من به پسری کار بدن که تلاشش خیلی کمتر از من بوده؟ کی می تونه بگه نیاز مالی اون بیشتره یا من؟ چرا اون بتونه زندگی خوبی داشته باشه و من بعد از این همه تلاش حسرت زندگی دخترها و پسرهایی رو بخورم که بی هیچ زحمتی زندگی بهتری دارن؟ متاسفم... بیاید به جای سرکوب و تهمت زدن و تحقیر همدیگه، یه لحظه خودمونو بذاریم جای دختری که موهاش سفید شده و حالا به برکت نگاه ظالمانه باید دستش جلوی یه مرد دراز باشه. مردی که معلوم نیست چقدر مرده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آره نگاه جنسیتی واقعا دردناکه من هم وقتی بهم گفتند چون پسری بایدبری سربازی همین حس روداشتم
ناشناس
United States
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مشکل شما همین جاست که می خواهید با شغل شخصیت به دست بیاورید
یعنی زن ها ی خانه دار بی شخصیت اند؟
بزرگی باید در نگاه شما یاشد نه آن چیزی که به آن می نگرید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
منم یه زنم عاشق شغل آتش نشانی ولی به دلیل زن بودن از داشتن چنین شغلی محروم شدم ... کلی به این در اون در زدم فقط تونستم یه مدرک مربیگری از طرف سازمان بگیرم و تو مدارس اونم فقط تهران آموزش بدم .. الانم بعد ازدواج از تهران اومدم یه شهرستان و همچین چیزی هم اینجا ندارن ... وآرزوی آتش نشان بودن رو تو ایران باید به گور ببرم چون من یه زنممممممممممم
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در ضمن کی میگه زن هایی که سر کار میرن پولشون صرف لوازم آرایشی و ... می کنن؟ همین الان دور و بر خودم حداقل سیصد تا زن بهتون نشون میدم که دارن خرج خونه و بچه هاشونو میدن و اگه نرن سر کار، شوهرشون نمی تونه مخارج خونه رو به تنهایی بده. اتفاقا زن های خانه دار بیشتر دنبال آرایش و ... هستن. صحبت من اینه که داشتن شغل حق طبیعیه هر انسانیه. نگاه جنسیتی به جای شایسته سالاری ظلمه و جامعه ای که ظلم توش باشه، نمی تونه امنیت هیچ کسی رو تامین کنه.
نکته بعد اینه که برای یه لقمه نون که نمیشه به هر قیمتی ازدواج کرد و پدرت هم گناهی نکرده که بخواد تمام مخارج تو رو تامین کنه. همون جوری که یه پسر دوست داره مستقل باشه، یه دختر هم نیاز به داشتن استقلال و هویت مستقل و احترام اجتماعی داره.
همه کسانی که اینجا نظر دادن حتما خودشون طعم تلخ ظلم و بی عدالتی رو چشیدن. چرا باید به جای حل مشکل، ظلم بیشتری روا داشت؟
صحبت خیلی از آقایون اینه که به خانم ها کار ندن تا اونا راحت تر بتونن شاغل بشن. خب این وسط منِ دختر هم باید بشینم چشم به در بدوزم که یه خواستگار از در بیاد تو که نخواد برای هر لقمه نون منت سرم بذاره. وقتی خودم توانایی کار کردن رو دارم چرا چشمم به جیب کس دیگه ای باشه؟
فقط بحث مالی هم نیست: تا زمانی که زنان استقلال مالی نداشته باشن، نباید انتظار داشته باشن که به عدالت باهاشون برخورد بشه. وابستگی مالی یعنی زیر دست بودن. یعنی اگه طلاق گرفتی یا شوهرت مرد، آویزون یه آدم دیگه بشی برای یه لقمه نون. این یعنی حقارت، یعنی پایمال شدن حرمت انسانیت.
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در ضمن کی میگه زن هایی که سر کار میرن پولشون صرف لوازم آرایشی و ... می کنن؟ همین الان دور و بر خودم حداقل سیصد تا زن بهتون نشون میدم که دارن خرج خونه و بچه هاشونو میدن و اگه نرن سر کار، شوهرشون نمی تونه مخارج خونه رو به تنهایی بده. اتفاقا زن های خانه دار بیشتر دنبال آرایش و ... هستن. صحبت من اینه که داشتن شغل حق طبیعیه هر انسانیه. نگاه جنسیتی به جای شایسته سالاری ظلمه و جامعه ای که ظلم توش باشه، نمی تونه امنیت هیچ کسی رو تامین کنه.
نکته بعد اینه که برای یه لقمه نون که نمیشه به هر قیمتی ازدواج کرد و پدرت هم گناهی نکرده که بخواد تمام مخارج تو رو تامین کنه. همون جوری که یه پسر دوست داره مستقل باشه، یه دختر هم نیاز به داشتن استقلال و هویت مستقل و احترام اجتماعی داره.
همه کسانی که اینجا نظر دادن حتما خودشون طعم تلخ ظلم و بی عدالتی رو چشیدن. چرا باید به جای حل مشکل، ظلم بیشتری روا داشت؟
صحبت خیلی از آقایون اینه که به خانم ها کار ندن تا اونا راحت تر بتونن شاغل بشن. خب این وسط منِ دختر هم باید بشینم چشم به در بدوزم که یه خواستگار از در بیاد تو که نخواد برای هر لقمه نون منت سرم بذاره. وقتی خودم توانایی کار کردن رو دارم چرا چشمم به جیب کس دیگه ای باشه؟
فقط بحث مالی هم نیست: تا زمانی که زنان استقلال مالی نداشته باشن، نباید انتظار داشته باشن که به عدالت باهاشون برخورد بشه. وابستگی مالی یعنی زیر دست بودن. یعنی اگه طلاق گرفتی یا شوهرت مرد، آویزون یه آدم دیگه بشی برای یه لقمه نون. این یعنی حقارت، یعنی پایمال شدن حرمت انسانیت.
مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
هر زنی که سرکار میرود مردی بیکار میشود خانواده ای بیکار میشود همش بخاطر اینه که به یک احساس جواب مثبت بدین؟ به یک یا دوزن نگاه نکنید که واجب است سرکار باشند کلیت کار را ببینید ایا فکر نمیکنید وظایف جابجا شده و نتیجه چه خواهد شد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مقصرش ما نیستیم ... شرایط مملکت خوب نیست .. این همه کامنت خوندم یکی نمیگه این مسئله از بیخ و بن مشکل داره ... من یه خانومم و دوست دارم تو خونه بشینم به کارهای دیگه که علاقه دارم برسم نه تنها من خیلی از افرادی که میشناسم هم این فکر رو دارن ... ولی وقتی میبینیم مردمون یه تنه از عهده این همه مخارج (مخارج ضروری،اجاره مسکن ،مواد غذایی،درمانی) بر نمیاد مجبوریم کار کنیم تا بتونیم کمک خرجی باشیم ... ما خانوما در اصل دو شغله هستیم هم وظیفه خانه داری که کمبودی احساس نشه هم بیرون از منزل کار میکنیم ...
ناشناس
United States
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خانم های محترم برابری می خواید؟؟؟ باشه پاشید برید سربازی لب مرز پاکستان فقط یک شب فقط یک شب پاس بدید...
ناشناس
United States
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خانم های محترم برابری می خواید؟؟؟ باشه پاشید برید سربازی لب مرز پاکستان فقط یک شب فقط یک شب پاس بدید...
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خانومایی که میگن تبعیضه باشه قبول بیاید همه تبعیضارابرداریم خدمت سربازی حق نان اوری ونفقه ومهریه وتمام مسئولیت های اجتماعی وخانوادگی بعدمن قسم میخورم حق طلاق وبرابری ارث و...همه چیزبرابرباشه عمراقبول کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
به عنوان یک زن دوست داشتم سربازی بروم. سربازی بگذارند، ما هم می رویم. البته خود شما اگر خواهرتان بخواهد به سربازی برود اولین مخالف خواهی بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
وقتی همه برن عادت میشه.لازم نیس خدمت حتمانظامی بکنندبرن توسازمانهاامریه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سازمان هواپیمایی برخی از شرایطشو از جمله سابقه کارمندی برای برخی رشته ها از جمله الکترونیک حذف کرده دوستان اگه مایلن میتونن ثبت نام کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
یکی از شغلها تکنسین فوریتها بود که فقط فارغ التحصیل مرد دارد اکثر مشاغل دامپزشکی هم همینطور چرا جو سازی می کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
متاسفانه برای هر دو موردشم بازار کار خوبی وجود نداره به اینشم نگاه کن ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من کاری به اولویت زن و مرد ندارم ولی این درست نیست که زن وشوهر هردوتاشون حقوق بگیر دولت باشن اونوقت اینهمه مرد بیکار داشته باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
پس توخواستگاری خانم بگه خرج خونه بامن
آرش
United States
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دوستان عزیز... وقتی تمام قوانین را به نفع زنان میکنند یعنی اینکه مثل امریکا.... ازدواج نکنین!!!! ازدواج مساوی با گرفتاری و سیه روزی در این اوضاع اقتصادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من خودم مردم اما اینو بگم مردا عرضه ندارن کار کنن ولاغیر
زانیار
Russian Federation
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در دنیای ارتباطات زن میتونه در حالی که اپدیت باشه در اجتماع هم حضور موثر باشه نیازی نیست که حتما توی چهار چوبی به نام اداره محسور باشه
مرد باید شرایط اقتصادی مطلوب رو برای خونوادش فراهم کنه و این استخدام میتونه یه شانس بزرگ به خونواده بده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
به شما (منظور مردان واقعی و مرد نیست) کسانی که خود را مرد می نامید، نمی توان نام ایرانی بر شما گذاشت. با این همه کامنتهایی که در اکثر خبرها می گذارید و ادعای روشنفکری دارید، خودتان را در کامنتهای این خبر به خوبی نشان داده اید. انتظار بهتر شدن این کشور را هرگز نداشته باشید. برای شما و افکارتان متاسفم.
ALI
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
يكي از بزرگترين مشكلات جوامع جهان سوم مثل ايران اينست كه ميخواهيم مثل اروپاييها زندگي كنيم ولي با فرهنگ ملي ومذهبي بومي اين پاردوكس تجددوتمدن بافرهنگ ملي ومذهبي درطول تاريخ دامنگير ملت ماست.درحال حاضر اكثر طلاق وطلاق كشيها از استقلال مادي زنان درايران سرچشمه ميگيرد من با خانه نشين شدن زنان مخالفم ولي با سركار رفتن انها با فرهنگ ملي ومذهبي بومي صد درصد مخالفم حاضرم در هر بحثي وبا هركارشناسي اين موضوع را با دلايل متقن ثابت كنم. علت اصلي فروپاشي اكثرخانواده ها درايران محيط خشني است كه زناني كه در بيرون از منزل كار ميكننددرمنزل براي همسران وفرزندان خود فراهم اورده اند.زنان ايراني يا جهان سومي فرهنگ كار كردن در بيرون از خانه را نياموخته اند بخاطر همين تمام انرژي خود را سركار خالي كرده وهيچ وقت وحوصله اي جهت شوهرداري وتربيت فرزندان خرج نميكنند واين اصل معضل مردانيست كه زنان كارمند دارند.اگر درايران زندگي ميكنيد واگر مذهبي هستي پس به قول قران عمل كنيداگرمذهبي نيستيد به قول مليون عمل كنيد زنان بايد بيشترين انرژي خودرا صرف خانه وتربيت فرزندان واهميت به شوهرداري نمايد.من امار دقيق از خانواده هايي دارم كه درخانواده هايي كه زنان شاغل دارند مشكلات روحي ورواني بمراتب وبسيار بالاتر از خانواده هاي زنان فاقد شغل مي باشند...بهرحال بنده حاضرم مواضعم را مستند ومستدل درهرمناظره اي ثابت كنم..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من میگم کلا همگی سر کاریم و سود اصلی واسه از ما بهترونه .این بحثا بی نتیجه میمونه اما وقت ما تموم میشه .باید فکر کنیم هر کسی یه کاری واسه خودش و دیگران کنه نه جدل با هم. خوب فکر کنیم میفهمیم همگی بیچاره هستیم .قوانین بی منطق به هر دو جنس ضربه میزنه.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اینقدر به جان هم نیفتید ای آدمهای ایرانی . نگاه کنید به ملتهای پیشرفته هرجا که زن اونجا بود پیشرفت کرد نه مثل ایران وافغانستان و عربها که شدن عقب مانده بس کنید من زنم تو مردی این حرفها از شما با فرهنگها بعید است خجالت بکشید از این افکار من دراوردی عقب مانده هر کسی که بهتر تونست بره سر کاروگرنه میشد یک مملکت زنانه ویک مملکت مردانه ومردها خودشون با خودشون زندگی کنن وحال ببرن زنها هم همینطور بس کنید این اراجیف متعصبانه را والله خجالت داره مگه شما خواهر ماد وزن بچه دختر ندارید چطور دلتون میاد اینجوری صحبت کنید واقعا که خیلی خود باخته شده اید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کدوم پیشرفت؟ اگه منظورتون پیشرفت صنعتیه که اصلا ربطی به زن ها نداره، یک زمانی جهان اسلام پیشرفته بود و زن ها اصلا درس نمی خواندند. حضور بی حساب زن در جامعه باعث فسق و فجور هست... این همه خیانت و فساد و تجاوز به همین دلیله خواهرم... اگه کلی نگاه کنی اشتغال بی حساب زنان ضررش خیلی بیشتر از منفعتشه... حالا هی شما با تعصب به مسئله نگاه کن...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ولی اونجادیگه خانواده بی معنیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
لااقل آقایون متأهل رواستخدام کنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
زن من شاغل است . از ساعت 7 صبح تا 5/2 بعد از ظهر بیرون خانه است. بچه ها سرگردان. خانه ویران و پریشان و من و بچه هایم هیچ از زندگی نفهمیدیم. با اجازه شما و بنا بر قانونی که نمی دانم کجاست یک ریال از پولش را به خانه نمی آورد. حالا این زن چرا باید برود سر کار؟؟؟
تا کی از های و هوی غربی ها بترسیم و خودمان را با سبک زندگی آنها هماهنگ کنیم؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چون در قانون کشور ما تامین معاش خانواده با مرداست و زنها هیچگونه مسئولیت حقوقی در قبال تامین معاش خانواده ندارند بنبراین عدالت وعقل حکم می کند که اولویت استخدام با مردان باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من کار دولت اگه واقعاً قصدش ایجاد فضای شغلی بیشتر برای مردها بوده،‌ بسیار بجاست. دوستانی که نظرات احساسی می‌دن کافیه برن یه سر به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بزنن ببینن چقدر از مشاغل رو خانم‌های اشغال کردن که به واسطه همین اشتغال از سن ازدواجشون گذشته و متوجه پیامدهای منفی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی این وضعیت هم نیستن. بنده به شدت با اشتغال و هر گونه فعالیت خانم‌ها که منجر به عدم شکل‌گیری به موقع نهاد خانواده و یا صدمه خوردن اون بشه مخالفم. خانم‌ها فقط در مواقع اقتضا و ضرورت می‌تونن وارد فعالیت اجتماعی به معنی متعارفش بشن. الان خانم‌هایی که خانه‌دار هستن و دارن به تربیت فرزندانشون می‌رسن و علایق خودشون رو هم پی می‌گیرن چه مشکلی دارن؟ توقعات خانم‌هایی که مدافع حضور حداکثری زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستن بیشتر با انگیزه عقب نماندن از مردان و البته متأسفانه متأثر از اقتضائات مدرنیته است.
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگر یک مرد را باسواد کنی تنها یک شخص را باسواد کرده ای ولی اگر یک زن را باسواد کنی یک خانواده را باسواد کرده ای این سخن از بزرگان است یادمان باشد زن پایه و اساس اجتماع و خانواده است اگر با او خوب رفتار شود و حقوقش پایمال نشود به جامعه ایده آل نزدیکتر میشویم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کدوم بزرگ اینو گفته؟ بعدم صحبت درباره اشتغال خانم هاست... در این مورد باید گفت که اگه مردی را استخدام کنی خانواده ای را تامین کرده ای و اگر خانمی را استخدام کردی دو خانواده را بیچاره کرده ای...
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در حال حاضر دولت تصمیم بجایی گرفته... دوستان مملکت از نظر اشتغال در شرایط بحرانی هست... موقعیت شغلی حداقلی برای پسرای جوون فراهم نیست تا بتونن تشکیل خانواده بدن... بالا رفتن سن ازدواج و به تبع اون کاهش باروری کاهش سطح رفاه ، فساد، از هم گسیختگی خانواده، تجاوز و خیلی موارد دیگه از تبعات نداشتن شغل برای مردان است. خانم ها با تعصب به این مسئله نگاه نکنید اگه شرایط اشتغال جامعه خوب باشه خانم ها هم در شغل مناسب بکار گرفته میشن...
لطفا منطقی شرایط حال جامعه رو ارزیابی کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من کار دولت اگه واقعاً قصدش ایجاد فضای شغلی بیشتر برای مردها بوده،‌ بسیار بجاست. دوستانی که نظرات احساسی می‌دن کافیه برن یه سر به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بزنن ببینن چقدر از مشاغل رو خانم‌های اشغال کردن که به واسطه همین اشتغال از سن ازدواجشون گذشته و متوجه پیامدهای منفی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی این وضعیت هم نیستن. بنده به شدت با اشتغال و هر گونه فعالیت خانم‌ها که منجر به عدم شکل‌گیری به موقع نهاد خانواده و یا صدمه خوردن اون بشه مخالفم. خانم‌ها فقط در مواقع اقتضا و ضرورت می‌تونن وارد فعالیت اجتماعی به معنی متعارفش بشن. الان خانم‌هایی که خانه‌دار هستن و دارن به تربیت فرزندانشون می‌رسن و علایق خودشون رو هم پی می‌گیرن چه مشکلی دارن؟ توقعات خانم‌هایی که مدافع حضور حداکثری زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستن بیشتر با انگیزه عقب نماندن از مردان و البته متأسفانه متأثر از اقتضائات مدرنیته است.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در حال حاضر دولت تصمیم بجایی گرفته... دوستان مملکت از نظر اشتغال در شرایط بحرانی هست... موقعیت شغلی حداقلی برای پسرای جوون فراهم نیست تا بتونن تشکیل خانواده بدن... بالا رفتن سن ازدواج و به تبع اون کاهش باروری کاهش سطح رفاه ، فساد، از هم گسیختگی خانواده، تجاوز و خیلی موارد دیگه از تبعات نداشتن شغل برای مردان است. خانم ها با تعصب به این مسئله نگاه نکنید اگه شرایط اشتغال جامعه خوب باشه خانم ها هم در شغل مناسب بکار گرفته میشن...
لطفا منطقی شرایط حال جامعه رو ارزیابی کنید.
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سلام.بنظرم دولت بايد زنان خانه دار رو بيمه بكنه وبه اونا حقوق در حد 80درصد حقوق يك كارمند پرداخت كنه تا هم جوانان براي ازدواج ترغيب بشن وهم براي تربيت نسل مشكلي پيش نياد .اينكه خانومهاي محترم تحصيلات عاليه داشته باشن و خانه دار باشن خيلي خوبه وثمره زندگي اينچنيني بسيار خوب خواهد بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
البته زن خانه داری که خانه داری میکنه نه اینکه فقط کارگرمیگیره
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1- كي گفته همه دخترها بايد شوهر كنند؟ يا بقول شما پسرها! مگه شوهر گير همه دخترها مياد؟

2- كي گفته همه شوهرها ميتونند خرج زندگي رو تنهايي بدند؟

3- كي تضمين ميكنه كه يك زندگي زناشويي تا آخرش ادامه پيدا كنه و بعد چند سال منجر به طلاق نشه؟

4- چه تضميني هست كردي كه مطئنه زنش محتاج يك لقمه نونيه كه اون به شميده رفتار انساني با زنش داشته باشه؟

و ........

اول جواب اينها رو بدين بعد بگيد خانمها شغل نياز ندارند.