bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۱۴۷۰

درگیری لفظی کوچک زاده و جلالی در مجلس

ارائه متن مورد تأیید ترجمه وزارت امور خارجه از برنامه جامع اقدام مشترک برای دقایقی فضای جلسه علنی امروز مجلس را به تنش کشاند و باعث درگیری لفظی کوچک‌زاده و جلالی شد.

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
 ارائه متن مورد تأیید ترجمه وزارت امور خارجه از برنامه جامع اقدام مشترک برای دقایقی فضای جلسه علنی امروز مجلس را به تنش کشاند و باعث درگیری لفظی کوچک‌زاده و جلالی شد.

مهدی کوچک‌زاده در تذکری آیین‌نامه‌ای در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به اظهارات ابوترابی فرد، گفت: شما همین چند دقیقه قبل گفتید ترجمه مورد قبول دستگاه دیپلماسی به مجلس واصل شده است.

وی افزود: شأن مجلس رسیدگی به خرید و فروش سیب‌زمینی نیست. آیا تضمینی هست که ترجمه‌ای که امروز دادند چون گفتید مورد قبول دستگاه دیپلماسی است، درست باشد؟ مگر رئیس دستگاه دیپلماسی ترجمه‌ای تحویل مجلس نداد؟ ما به همین آسانی گذشتیم و گفتیم ترجمه اشکال داشت و گفتیم ترجمه بهتری ارائه شود. از کجا معلوم یک نفر دیگر نگوید این ترجمه اشکال دارد؟

وی ادامه داد: این برخورد سلطنت مآبانه با مجلس است. چه کسی تضمین می‌کند این ترجمه برگرفته از متن انگلیسی باشد؟ چه مطلبی مهمتر از توافق است؟ دو هفته است معطل کرده‌اید برای این‌که ترجمه مطلوب به دست بیاید. مجلس مسئول است به این موضوع رسیدگی کند.

کوچک زاده در واکنش به فریادهای کاظم جلالی برای بیان تذکرش خطاب به وی گفت: آقای جلالی شلوغ نکن بگذار حرفم تمام شود و بعد خودشیرینی کن.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم بدانید مجلس تا به امروز با برخورد سلطنت مآبانه‌ای که صریحاً رهبری منع کرده‌اند از دخالت در این مسأله فعلاً کنار گذاشته شده است.

کوچک زاده مجدداً در واکنش به درخواست جلالی برای تذکر، گفت: الان آقای جلالی با هزار و یک ترفند آنچه مورد تأیید رئیس و لاریجانی است را حتماً توجیه خواهد کرد.

وی همچنین گفت: گفتید ترجمه هفته پیش مطلوب نیست. کسی تضمین می‌کند که این ترجمه مطلوب است؟ مجلس را سرکار گذاشته‌اید...

محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: از هنگامی که توافق مراحل نهایی‌اش را می‌گذراند بلافاصله از وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی دعوت شد به شکل مشروح درباره این موضوع با همکاران صحبت کنند و گزارش بدهند. ضمن اینکه کمیسیون امنیت ملی بررسی این موضوع را در دستور کار دارد و با دعوت از مسئولین جلسات زیادی در این رابطه داشته که برخی همکاران در آن جلسات حضور داشتند.

وی افزود: متن انگلیسی هم در اختیار همکاران است. کسانی که به زبان واردند می‌توانند به این متن استناد کنند و بحث کنند. چرا که بحث ما در مورد برجام متوقف به ترجمه نیست. زبان‌دانان در مجلس حضور دارند و مرکز پژوهش‌ها هم متن را در دستور کار قرار داده است. کمیسیون امنیت هم مباحثاتی در این رابطه داشته است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به ارائه متن ترجمه مورد تأیید وزارت امور خارجه نیز گفت: ترجمه‌ای که ارائه شده وحی منزل نیست و ممکن است شما یا همکاران دیگر به این ترجمه ایراد بگیرید و وزارت امور خارجه آن را بپذیرد. آنچه قابل تغییر نیست متن انگلیسی است. در حال حاضر ترجمه مورد تأیید وزارت خارجه دست ما رسیده و تقدیم مجلس شده و متن لاتین هم در دستور کار کمیسیون امنیت قرار گرفته است.

نایب رئیس مجلس همچنین خطاب به کوچک زاده گفت: شما در صحبت‌هایتان به همکارمان آقای جلالی اهانت کردید؛ در حالی که هیچ نماینده‌ای حق اهانت به نماینده دیگر را ندارد.

کاظم جلالی نیز در تذکری گفت: آقای کوچک زاده خودشان را عین اسلام و صددرصد تابع ولایت می‌دانند و دیگران را خائن و غیرولایی می‌دانند. شما مشکل اساسی دارید.

وی در واکنش به فریادهای کوچک زاده خطاب به وی گفت: هوچی گری نکنید.

همچنین محمدرضا تابش اظهار داشت: نحوه اداره جلسه از سوی هیات رئیسه و رئیس جلسه با انتقادات زیادی همراه است و بر اساس آیین نامه داخلی ما حق داریم این انتقاد را بیان کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی که درخواست تذکر آیین نامه‌ای از هیات رئیسه کرده بود در سخنانی نیمه تمام گفت: اداره جلسه از سوی آقای ابوترابی باعث ایجاد تشنج شد و ایشان اجازه دادند برخی دوستان هر چه که خواستند بگویند و هر رفتاری را انجام دهند اما اجازه پاسخگویی به این دوستان را نداده‌اند.

به گزارش ایسنا، در پی اظهارات کوچک‌زاده نماینده دلواپس مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی امروز و بیان ادعاهایی خطاب به رئیس قوه مقننه و کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت در مورد مواضع منفعلانه و منفعت جویانه‌شان به نفع یکدیگر در مورد مساله هسته‌ای و ایجاد تنش در جلسه علنی امروز مجلس کاظم جلالی با اجازه هیات رئیسه خواست تا بر اساس اصل 77 آیین نامه داخلی مجلس اظهاراتی را در مورد ادعاهای کوچک زاده بیان کند که ابوترابی فرد رئیس جلسه این اظهارات را به پایان جلسه موکول کرد و در ادامه نیز محمدرضا تابش با انتقاد از این رویه خواست اتهامات و نسبت‌هایی که کوچک زاده به رئیس مجلس و برخی نمایندگان داده است را پاسخ دهد که باز هم ابوترابی‌فرد خواست تا این صحبت ها در پایان جلسه مطرح شود و بعد از این ماجرا و با بررسی یک دستور از موضوعات امروز مجلس ابوترابی‌ مدیریت جلسه را به علی لاریجانی رئیس قوه مقننه واگذارکرد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آقای کوچک زاده ادب داشته باش به نماینده عزیزما توهین نکن
تویسرکانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آقای کوچک زاده رای چیزی نزدیک به سه یاچهار درصد واجدین شرایط را کسب کرده. که معنی آن این است که فقط همان تعداد طرفدار نظر او هستند.ولی میخواهد نظر خود را تحمیل کند، سپس دیگران را متهم به سلطنت مآبی میکند. کافر همه را به کیش خود پندارد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
من موندم مجلسی که نماینده هاش فرق mpt و npt رو نمی دونن چطور میخوان بررسی کنن
یا اصن نماینده شهر ما ، یه فرد بیسوارد تو زمینه چه نظری میتونه داشته باشه ؟؟؟

گرفتاری شدیما...
با تشکر
حمید از نظرآباد ، کرج
ناشناس
Finland
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
من موندم این آقایون که شکر خدا انقد ملی گرا هستند موقعی که ثروت ملیمونو اونجور سپردیم دست چین کجا بودن؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
مردم بدانید مجلس تا به امروز با برخورد سلطنت مآبانه‌ای که صریحاً رهبری منع کرده‌اند از دخالت در این مسأله فعلاً کنار گذاشته شده است.
کسي مي‌تواند اين جمله راتفسير کند. منظور از برخورد سلطنت مآبانه به چه کسي است؟ آيا منظور کوچک مقام رهبري است؟
ببين کار دلواپسان به کجا رسيده است. اگر يک فرد عادي چنين حرفي بزند دستگاه قضا با او چه برخوردي دارد.
انتشار یافته: ۱۲۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
برای تأیید صلاحیت همه کاندیدا های مجلس باید گواهی سلامت مشاعر از همه بگیرند به جای التزام عملی و غیره.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
و اعتياد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نظرات آبکی و کنایه آمیز
متن واقعی برجام را دریابید!
هیچ تحریمی کاملاً لغو نخواهد شد، تازه توقفش هم اول وابسطه به اجرای کامل تمام تعهدات ایران است!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
وجود این افراد در مجلس توهین به شعور مردمه.واقعا این افراد چطور به مجلس راه پیدا کردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ناشناس 12:34 مثبت هارا داشته باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
گل پسر کوچک زاده رو بیخیال متن واقعی برجام رو دریابد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
شما دریاب ببینینم چی پیدا میکنی و مهمتر از اون اینه که اگه چیزی پیدا کردی چه کاری ازت برمیاد بکنی! تند ترین مسولین این مملکت گفتن این توافقنامه کاستی هایی داره ولی ناچاریم بهمین صورت قبول کنیم.
کوروش
United Arab Emirates
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اذیت نکنین اینارو. بیچاره ها از زبان چیزی متوجه نمیشن ,موندن چیکار کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
صوت این درگیری را گوش دادم حق با کوچک زاده هست
ناشناس
Germany
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کوچک زاده مثل اینکه فراموش کرده در دوره حاج محمود یکی از طرفداران پخش سیب زمینی در میان مردم بوده و آنموقع در محسنات اینگونه طرحها نظر میداد و یکمرتبه از طرح سیب زمینی رسیده به طرح هسته ای ! به این میگن تکامل مصلحتی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
این کوجچک زاده بعد از هشت سال لالمونی گرفتن و سکوت محض و تسلیم محض در برابر قانون شکنی های گسترده احمدی نزاد حالا زبان باز کرده در این شش ماه اخر یادش افتاده نماینده مردمه ؟ بابا اینها عجب ارتیست هایی هتسند
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کاش شما هم یه ذره سواد انگلیسی داشتید
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اين اقاي کوچک زاده بجاي فرياد کشيدن کمي وقت بزارن زبان انگليسي ياد بگيرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
می دانم طرفداران توافق یک خط از متن انگلیسی را نخواندند چه با سواد و چه بی سواد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
بحث این نیست که کسی سواد ترجمه دارد یا ندارد بلکه متن باید به زبان رسمی کشور ترجمه شود و یک ترجمه صحیح و واحد به عنوان سند مورد استناد قرار گیرد .
ناشناس
Finland
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نه که دلواپسان حافظ کل متن توافق و کرسنت و ... هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
شرم اوره... درود بر اصول گرایان واقعی لاریجانی جلالی.... شرم بر تفریطی ها و افراطی ها
علی
Malaysia
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کاظم جلالی اصولگرا نیست داداش
هر کی جزو اصلاح طلبان نیست حتما اصولگراست؟!!
جلالی کدوم حرکتش یا صحبتش یا تفکرش اصولگرایانست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
یعنی ببیند چه چیزهایی این دلواپسان این توافق از دست میدن که فکر کنم کمکم به چاقوکشی هم برسه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ایشان ادای دین میکند به لاریجانی!
احسنت و آفرین ندارد!

ضمنا میگویند دلواپس موضوع نباشید اما دلواپسی یک حسن و بسیار ضروری است چون شاهدیم حساسیت و غیرت زدایی خزنده در مسئولین و نخبگان، آینده کشور را به افغانستان و عراق تبدیل میکند!
حتی آنها هم واکنش نشان میدهند!
چون دلواپسی بهتر از بی غیرتی در برابر بیگانه است!
کمی از همان اروپایی ها، آمریکاییها و ... غیرت بیاموزیم!
ظریف
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آقای ناشناس 12:35
به نظرت دلواپسی از بی غیرتی در برابر اختلاسگران خودی هم بهتر است؟؟!!!
Hendi
India
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اقای کوچک زاده فایده شما و همفکرانتان برای مردم ایران چیست?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
هیچی فقط حقوق گرفتن و رانت بازی و دفاع از احمدی نژاد و چوب لای چرخ دولت یازدهم کردن.
يك بنده خدا
Armenia
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کوچک نشان دادن مردم ایران. چون اینها به اصطلاح نماینده مردم اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
همون فایده و نفعی که امثال شما برای مردم ندارید
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
روش های دعوا و کتک کاری رو به صورت رایگان فرا میگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
فایده اش آن است که سال ها بعد نوادگان ما نمی گویند همه ما نا آگاهانه کشور را فروخیتم. حداقل چند نفر معترض هم وجود داشتند.
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کاش شما هم یه ذره سواد انگلیسی داشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
یک ذره سواد! انگلیسی پیشکش!!!
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
انتظاري غير ازين نميره
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
هوچی گری نکنید.
0098
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خوب شما که صداتو میندازی تو گلوتو عرق ملی گرفتت متنو بردار خودت ترجمه کن جاهایی که شک داری ،خیر سرت نماینده مجلسی ،چهارکلمه انگلیسی بلد نیستی فقط صداتو بالا میبری انگار چاله میدونه
ناشناس
Germany
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
دقیقا چاله میدونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خودتونو جر دادید حقوقدان حقوقدان! متن تخصصی حقوقی رو به مهندس برق چه جوری میتونه ترجمه کنه ؟
احمد
Germany
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
جداً تو مجلس زبان دان هم داریم ؟؟ مگه داریییییم ؟؟؟ پس چه طوری فرق NPT رو با MPT متوجه نشدن این زبان دانان محترم !!!!!!!!!!!
احمد
Germany
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
جداً تو مجلس زبان دان هم داریم ؟؟ مگه داریییییم ؟؟؟ پس چه طوری فرق NPT رو با MPT متوجه نشدن این زبان دانان محترم !!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
هرگاه در مجلس صحبت از تنش است نام کوچک زاده در ان می درخشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
موندم تهراني ها چطور گذاشتن اين ياغي نماينده مجلس بشود.....؟؟؟!!!
يك بنده خدا
Armenia
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
مگه دست تهرونیا بوده که کی وارد مجلس بشه؟!
احمد
Germany
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
واقعاً تو این کشور مقام بالاتر از این کوچک زاده کیه ؟؟؟ واقعا میخوام بدونم یه نفر نیست جلوی فحاشی ها و بی ادبی های این آقا رو بگیره این دوره از مجلس با ح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کوچک جون خوب به جای داد و بیداد برو زبان انگلیسی یاد بگیر. آهان تو آی کیو تو نیست این چیزا. ببخشید اصلا یادم نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
استاد! اتفاقا شان شما همین رسیدگی به سیب زمینی است. مگر رشته‌ی دکترای شما آبیاری زراعی نیست؟ پس بهتر نیست به جای تحقیر کلمه‌ی سیب‌زمینی به فکر بهبود زراعت باشید و کار دیپلماسی را به متخصصین فن بسپارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
هزاران مثبت، خیلی زیبا گفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
عالي بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
مرجع رسمی ترجمه متون به زبان های خارجی قوه قضائیه است. چرا یکی به دو می کنید؟ بدهید مترجم دادگستری ترجمه کند و این قدر به فرصت طلبان امتیاز ندهید تا خود نمائی کنند و وقت گران بهای مجلس را تلف کنند.
سعید
United Arab Emirates
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
وای از جهل.وای از نفاق.اقای کوچک زاده پایداریسم رو به افول است مطمئن باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
وی در واکنش به فریادهای کوچک زاده خطاب به وی گفت: هوچی گری نکنید!!!

عجب. به چه نکته ی مهمی اشاره فرمودی فرارو.
جمعش کن با این خبر زدنت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
انتخابات نزديكه اقاي كوچك زاده به هم ميرسيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خوب کردند مجلس را کنار گذاشته اند . خدایی اش آخه تو و امثال تو چه وزن و اعتباری دارید که بخون بهتون بها بدن ؟
احمد
Germany
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
واقعا میخوام بدونم تو این کشور مقامی بالاتر از این کوچک زاده وجود نداره که جلوی توهین ها و بی ادبی های این آقای به ظاهر محترم رو بگیره ؟؟؟؟ واقعا شأن این دوره از مجلس با وجود این بی ادبان به شدت پایین اومده یکی باید بیاد جلوی این آقا رو بگیره یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
وا اسفا به مجلسی که نماینده اش یک کلمه انگلیسی بلد نیست و خودش نمی تواند ترجمه را تطبیق دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
بی سوادی دیگه ...تفسیر ترجمه حقوقی رو با غیر حقوقی تمیتونی تشخیص بدی...ظریف و عراقچی هم حتما همین ترجمه مد نظر شما جلوشون بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اقا تا متن رو ندن خود کوچک زاده ترجمه کنه البته به روش خودش این اقا بازم اعتراض میکنه
مهدی
Finland
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خودمون سرکاریم!!دیگه شما فیلم بازی نکنید!!
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نماینده های ما زبان انگلیسی بلد نیستند؟!!!!!!! تو دنیا کدوم نماینده رو پیدا میکنید که زبان بلد نباشه بعد آقایون منتظرند براشون ترجمه کنند!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
همه مدرک دکترا و معادل دارند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کوچک زاده ! چه فامیا با مسمایی واسه صاحبش انتخاب شده !
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
يعنى خودتون نميتونين تو مجلس با اون طول وعرض ترجمه كنين واقعا متاسفم شما نماينده هاى اين نمدن باستانى هستين
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
امثال کوچک زاده .رسایی . ونبویان .و غیره .کریمی قدوسی و......نمی تونن به غیر از این حرفه حرف درست بزنن. چون اینجوری تعلیم دیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اینجوری که تو داری نام میبری فکرکنم نصف نمایندگان مردم رو اسم ببری!
چرا هرکس مخالف فکر شما بود بهش توهین میکنین؟!
چرا همه باید هرچیزی که شما میخواین تایید کنن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
شان این مجلس همونه که گفتید اتفاقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
چقدر این آدم بی ادبه.خداوکیلی من خجالت میکشم از ادبیات این
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
از ادبیات برید به جهنم رئیس جمهور محبوبتون خجالت نکشیدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
متنو برا رسایی بفرستین ترجمه کنه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ها والله
خودشون میگه 15 سال تو بلاد فرنگ تبلیغ اسلام میکرده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ایشون فنلاندیشون خوبه. انگلیسی زیاد بلد نیستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
يعني يك مترجم در دستگاه عريض و طويل مجلس وجود نداره كه صحت اين ترجمه رو تاييد كنه؟؟؟
بهتر نيست مجلس محترم به جاي تلاش و كوشش براي احداث ساختمان و ديوار چيني و ساخت پاركينگ و... فكري هم براي امور مهم كشور و ارتقاي كيفي مجلس و استخدام چند مترجم زبده كند؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نماینده ای که سواد خواندن متن انگلیسی ندارد چه ادعایی برای اظهار نظر دارد؟ شما که ترجه وزارت خارجه را قبول ندارید متن انگلیسی را ببرید بدهید داراترجمه سر کوچه و شب بخوانید. اینها واقعا نماینده هستند یا مایه شرمندگی ملت؟
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
بازم کوچک میخواد خودشو بزرگ کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آدم بزرگ ها انگلیسی بلدند
ناشناس
Turkiye
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آقای کوچک زاده آیا آن روز که رفیق و همفکر شما مجلس را به مسخره گرفت آیا شان مجلس بود یا شما در خواب بودید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
تو شرکت ما که شرکت فنی مهندسی هستش اولین شرط برای استخدام تسلط خواندن و نوشتن زبان انگلیسی می باشد جای تاسف دارد برای سمتهایی در این سطح که سرنوشت یک کشور را رقم می زند شرط تسلط به یک زبان بین المللی جزء شروط اخذ صلاحیت کاندیداتوری نیست توی سریالهای مهران مدیری زمانی که نامه می رسید چون نمی تونستن بخونن هرکی یه بهانه ای می آور یکی میگفت عینک ندارم یکی میگفت بد خط و ... شرم می کردن توی اون سطح مملکت اقرار به عدم توانایی خواندن کنند ولی الان نه تنها میگن ما که بلد نیستیم بخونیم حاضر نیستن ترجمه بقیه رو هم قبول کنند باید ترجمشو موافق میل ایشون تنظیم کنند
ناشناس
Japan
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
یه نماینده مجلس باید توانایی ترجمه متون حداقل با زبان انگلیسی رو داشته باشه برادر برو خودتو مجهز کن فقط بلدی داد بزنی.
ناشناس
Turkiye
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
این برخورد سلطنت مآبانه با مجلس است
راستی آقای کوچک زاده کجابودی وقتی آن آقا می گفت من قانونی را که مجلس تصویب کرده قبول ندارم
حمید
-
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
انگار کوچک زاده صاحب مملکته و آقای ظریف که یک غریبه است را اجیر کرده که امور مربوط به این پرونده را انجام بده ! خوب حق داره بنده خدا اعتماد نکنه !!!
بعضی ها چقددددددر رو دارن والله !

الان کوچک زاده مورد اعتماد کی هست !!؟
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آقای دکتر کوچک زاده بی تقصیره چون آن نهاد و یا سازمانی که او را ساپورتش کرد هم مدرکشو بگیره و هم او را فرستاده تو مجلس، از او میخواد که این تنش ها را داشته باشه، آقای کوچک زاده مامور و معذوره. از زن و بچه اش بپرسید که در منزل آرام و قرارداره؟ فکر نمی کنم. متن موافقتنامه را بدهید خبرگزاری فارس و یا کیهان ترجمه کنه تا آنچه را که خودشون می خواهند از تو اون در بیاورند. راستی در مورد خاوری و آن دکل ها هم یه چیزهایی در اون متن ترجمه شده ذکر گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خوب متن اصلی را بخوانید یعنی مناقشه سر ترجمه آن است. آیا یکی تو این به اصطلاح مجلس نیست زبانش در آن حد باشد که متن اصلی و ترجمه اش را مقایسه کند؟ پس چه تحصیلی کردید. خود همین آقای کوچک اف مگر تحصیلکرده هلند نیست. احتمالاً زبان دانشگاهی که این آقا در هلند تحصیل می کرده انگلیسی بوده است.
sam
United Arab Emirates
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ما در مملکتی زندگی می کنیم که در آن برای بعضی از مشاغل و حتی برخی از منشی ها دانستن زبان انگلیسی واجب است ولی نماینده اش انگلیسی بلد نیست!! مملکت وارونه و گل سرسبد دنیا!
حمید
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
انگار کوچک زاده صاحب مملکته و آقای ظریف که یک غریبه است را اجیر کرده که امور مربوط به این پرونده را انجام بده ! خوب حق داره بنده خدا اعتماد نکنه !!!
بعضی ها چقددددددر رو دارن والله !

الان کوچک زاده مورد اعتماد کی هست !!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نظرات آبکی و کنایه آمیز
متن واقعی برجام را دریابید!
هیچ تحریمی کاملاً لغو نخواهد شد، تازه توقفش هم اول وابسطه به اجرای کامل تمام تعهدات ایران است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
منفی هارا داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
كاش نمايندگان محترم به جاي طرح برگززاري كلاس براي بد حجابها، اول خودشون يه دوره هاي آمادگي نمايندگي مجلس مي گذروندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آفرین به انقلابیون مجلس مثل کوچک زاده که جلوی رفاه طلبهای بی درد را می گیرند که کشور را به اجانب نفروشند
ناشناس
Germany
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
و آفرین به تو که برای کوچک زاده منفی جمع می کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
كوچك زاده با تفكرات كوچك
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ديگه آخراي کارته . چيزي تا انتخابات نمونده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
موافقم در مورد روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ناشناس 15:02
باش تا اموراتت بگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ناشناس 16:09 دو سال دیگه می بینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
این نماینده تهرانی هاست؟؟؟؟؟ واقعا متاسفم. نماینده تهرانی چهار کلمه سواد انگلیسی نداره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
متن انگلیسی رابدن جناب کوچک زاده ترجمه کنه وبیاره مجلس بخونه طنز خوبی ازکار درمیاد یکم میخندیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
رنگ رخساره (بخوانید ظاهر و چین وخم صورت) خبر می دهد از سر ضمیر.

از میان دلواپسان دکتر جلیلی سیاست مداری متین است. خوب است ایشان نظر بدهند. شاید با نظر او موافق نباشم ولی هر نظری بدهد برای تظاهر و عوام فریبی نیست. لازم است انتقادی اگر دارند شنیده شود. دکتر جلیلی مرد صادقی است. برای خود نمائی و عکس گرفتن به جبهه نرفته و مسلما در مقامی است که نیازی به جلب توجه ندارد. از فرارو جواهشمندم یک مصاحبه اختصاصی با ایشان ترتیب بدهد تا حد اقل یک نظر منطقی از گروه پایداری را شنیده و داوری کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کوچک زاده انگار خیلی دوس داره مورد توجه باشه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
احمق زاده .
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
حداقل 50% مردم ایران تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند تا لازم نباشه ترجمه رو ملاک قرار بدن. متاسفیم که نماینده های مجلس این تسلط رو ندارند. فقط رو دلواپسی و جار و جنجال مسلط هستند.
ناشناس
Japan
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
حالا خودمونیم کسی اینجا نیس ولی واقعاً به نظر شما این درصد از جامعه انگلیسی بلدن؟!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
چرا یک نماینده مجلس نبایدبتواند انگلیسی ترجمه کند واقعا زشت است پسر من ده سالش است هر متن انگلیسی را براحتی ترجمه می کند
جمال
United Arab Emirates
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آقای کوچک زاده شما بیسوادید و انگلیسی بلد نیستید چرا دادش را سر بقیه می زنید متاسفم برای عده ای که به شما رای دادند
امیر
United Arab Emirates
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
توهین است به دکتر ظریف و ملت ایران که امثال کوچک زاده بخواهند متن توافق را بررسی کنند ودر مورد ان نظر بدهند
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
شانس آورديم اسمش كوچك زادس اگه بزرگ زاده بود چي ميشد
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اقا رسایی خوبه داداش برگشته دلواپسشم حالا برگرده تو برو چرا ناراحتی داداش
مسعود
United States of America
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
واقعا همیشه برام سوال بوده چرا زبان انگلیسی که زبانی بین المللی است نباید از مثلا کلاس سوم ابتدایی به بعد در مدارس ما تدریس بشه؟! چرا بسیاری از مدیران ارشد و مسوولین کشور ما زبان انگلیسی مسلط نیستند؟
سهیل
Russian Federation
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نخیر آقایان و خانم ها این کوچک زاده مرد بزرگی است من به او اعتقاد دارم و بازهم به وی رای خواهم داد
هومن
Finland
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
واقعا کوچک زاده تو در شان مجلس هستی .چطور نماینده مردم شدی و دو کلمه انگلیسی بلذ نیستی. ادم بی اعتماد به نفس با داد و قال و هوچی گری سعی در مخفی کردن نقص خود دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خب کوچک زاده حق داره دیگه !!!! خودش که انگلیسی بلد نیست رفیقش رسایی هم که به زبان آلمانی و فنلاندی مسلطه !!!! خب چی کار کنه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
متنو بدن رسایی ترجمه کنه. انگلیسی بلده.خودش گفته " ما متن برجام رو بررسی کردیم ....."! هرچه بگه برای ما حجته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خوب یه کلاس زبان تو مجلس بذارید..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
متن مذاکرات عمدا غلط داره .
اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آقای ناشناس: مگر شما متن انگلیسی و متن ترجمه شده ی وزارت خارجه را مو به مو خوانده اید که اینگونه قضاوت می کنید . بسیاری از ایرانیها هنوز از چیزی علم و اطلاع کامل ندارند شروع به قضاوت درباره ی آن می کنند .به تعبیر قرآن: ولا تقف ما لیس لک به علم: یعنی از آن چه به آن آگاهی نداری پیروی مکن ( سوره اسرا/ آیه 36)
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
باز دلواپسان بی ادب مثل کوچکزاده شروع به جنجال آفرینی کردند. اینها 8 سال به اندازه 80 سال هر بلایی که خواستند بر سر ملت آوردند . حالا به جای آنکه در برابر افکار عمومی پاسخگو و عذرخواه اقدامات اشتباه 8 ساله ی خود باشند، طلبکار ملت هم شده اند .
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
پیشنهاد میدم آقای کوچک زاده ، جلوی دوربینهای تلویزیونی ، و به منظور روشنگری هر چه بیشتر ، متن توافق رو بصورت زنده ترجمه کنند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اکثر نمایندگان با رانت وارد مجلس شدند . بررسی کنید اصلا سواد انها در حد خواندن ونوشتن است ولی با رانت مدرک عالی گرفته اند . پول و ثروت مملکت فقط برای ما بیت المال است ولی برای این اقایان بیت الحال است . فقط به فکر منافع خوشون هستند . خبر از بیکاری و بی پولی ندارند . بررسی کنید وضعیت زندگی و بازاری این اقایان را . متوجه خیلی از تناقضات میشوید . اکثر مردم چشم به توافق دارند تا بلکه وضعیت معیشتی بهتر شود اما اقایون به فکر مال و امول خود هستند که به خطر افتاده و سنگ اندازی میکنند . اگر اعتقادی به خدا و قیامت دارید بدانید روز سختی منتطر شماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
تلاش های آخر کوچک زاده در مجلس
زیبا
United States of America
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
امان از مجلسی که نماینذش امسال کوچک زاده ورسایی هست آقا جان د کم از پولایی کی مبرین خرج بالا بردن اطلاعاتتون کنید ثواب داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
امثال اين كثافتها در جوامعي مثل جامعه عقب مانده ما مي تونن بتازونند چون افراد صلاحيتدار يا خونه نشينن يا رد صلاحيت مي شن
amir
United Arab Emirates
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خیلی مشتاقم بدونم کی ب کوچک زاده و رسایی رای داده ؟؟ :)))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نمیشه متن فارسی تر این برنامه را برای بعضی دوستان مجلسی وزارت خارجه دوباره منتشر کنه ؟ و یامثلا فارسی چاله میدانی که در بین بعضی نماینده ها راحت تر درک میشه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
از تهران چند میلیونی چند تا رای داشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
مجلسی که کوچک زاده و کریمی قدوسی و رسایی عضوش باشن باید کنار گذاشته بشه
حسن فاتحی(کتابدار)
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اصلا از اولش ما چرا با غرب در افتادیم...چرا تو مدرسه بما می گفتند بگید مرگ بر آمریکا مگه مرض داشتیم
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ماینده شهر ما که الان تو مجلس حضور داره اصلا دیپلم نداشت و مدرکشو از این دانشگاه های پولکی گرفت .حالا مگه از ایشون و امثال اینها چه انتظاری میشه داشت.