bato-adv
کد خبر: ۲۴۶۶۴۳

انهدام شبکه سرقت از مشتریان بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
اعضای باند بزرگ سرقت که طعمه‌های خود را از میان مشتریان بانک‌ها انتخاب می‌کردند، دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در راستای کنترل و مراقبت نامحسوس مجرمان سابقه‌دار، اطلاع پیدا کردند تعدادی از این افراد گروه جدیدی تشکیل داده‌اند و در شهرهای مختلف کشور و همچنین مناطق مختلف تهران، اقدام به سرقت از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری و مالی به‌ویژه شعب بانکی می‌کنند.

کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه هشت نفر از این مجرمان سابقه‌دار در مناطق مختلف لویزان، پیروزی، خیابان نیروی هوایی، بلوار ابوذر و خیابان نبرد، کنترل نامحسوس آنها را در دستور کار خود قرار دادند و اطلاع پیدا کردند این گروه به شیوه زاغ‌زنی اقدام به شناسایی مال‌باختگان در شعب بانکی کرده و در ادامه، پس از تعقیب این افراد به شیوه‌های مختلف «پنچرکردن خودرو» و «کیف‌قاپی» به سرقت وجوه نقد همراه آنها با تهدید سلاح سرد اقدام می‌کنند. کارآگاهان هم‌زمان با انجام اقدامات پلیسی برای افشای هویت تمامی اعضای این گروه، با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مال‌باختگان شدند. این افراد پس از حضور در پلیس آگاهی، تصویر تعدادی از سارقان حرفه‌ای را شناسایی کردند.

یکی از مال‌باختگان پس از شناسایی تصویر یکی از متهمان به نام نادر، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از شعبه بانک خیابان هنگام مبلغ هفت ‌میلیون تومان وجه نقد دریافت کردم و قصد واریز آن به حساب بانکی دیگر در یکی دیگر از شعب را داشتم اما پس از خروج از بانک، ناگهان این متهم کیف حاوی پول را قاپید و به‌سرعت همراه راننده یک موتورسیکلت از محل متواری شد». بررسی سوابق باند سارقان نشان داد آنها از مجرمان حرفه‌ای هستند که از سال ١٣٥٩ تاکنون به اتهام ارتکاب جرائم مختلف مرتبط با سرقت، تهدید، مواد مخدر، تحصیل مال نامشروع، سرقت‌های مقرون به آزار، جعل، تخریب، سرقت داخل خودرو، ایراد ضرب‌وجرح عمدی، سرقت به عنف (زورگیری) و... .

 بارها در شهر تهران و دیگر شهرهای مختلف کشور دستگیر و روانه زندان شده اما هر بار پس از آزادی، ارتکاب جرائم مختلف خود را از سر گرفته‌اند. یکی از اعضای این باند به نام «امیر.ک» ١٢ فقره سابقه دستگیری در زمینه سرقت، تهدید و ایراد ضرب‌وجرح عمدی و متهمی دیگر به نام «مرتضی» بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف کیف‌قاپی، سرقت، اخلال در نظم، سرقت داخل خودرو و جیب‌بری، دستگیر و روانه زندان شده بودند.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و کشف نشانی مخفیگاه و محل‌های تردد متهمان و همچنین شناسایی تعدادی از مال‌باختگان و تعداد دیگری از محل‌های ارتکاب سرقت توسط متهمان در سایر شهرها به‌ویژه در شهرهای شمالی کشور و شهرهای حاشیه تهران، هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی انجام و تمام متهمان در چند عملیات هم‌زمان، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

مجله خواندنی ها