bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۴۴۵۸

اقبال پائین تماشاگران تلویزیون به اسکار

هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار چیزی در حدود 34 میلیون بیننده تلویزیونی داشت. این پائین‌ترین میزان اقبال مردم به این مراسم سینمایی در هشت سال گذشته است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار چیزی در حدود 34 میلیون بیننده تلویزیونی داشت. این پائین‌ترین میزان اقبال مردم به این مراسم سینمایی در هشت سال گذشته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، پخش تلویزیونی اسکار 2016 پائین‌ترین نرخ تماشاگران را از سال 2008 به نام خود ثبت کرد. مراسم اسکار سال 2008 با جلب 32 میلیون تماشاگر تلویزیونی کم‌بیننده‌ترین اسکار بوده است.

این آمار پائین بیننده در مهم‌ترین جوایز سینمایی سال علیرغم اشتیاق فراوان برای دیدن اسکار در دستان چهره‌هایی مانند دی‌کاپریو و شنیدن سخنان و نظر کریس راک درباره جنجال اسکار خیلی سفید به دست آمده است.

اجرای کریس راک که برای دومین بار مجری مراسم اسکار شده بود، با اقبال منتقدان و همکاران این ستاره روبه‌رو بود. برای نمونه الن‌ دی‌جنر در یک توئیت این اجرا را خارق‌العاده خواند.

هنوز مشخص نیست که این آمار پائین بیننده در اثر تحریم‌ و درخواست تحریم این مراسم از سوی چهره‌های مشهوری مانند ال شارپتون به وقوع پیوسته است یا دلیل دیگری دارد.

بسیاری معتقدند که فیلم‌های نامزد دریافت جایزه تنها برای عده‌ای خاص جذابیت داشته‌اند و این خود یکی از دلایل افت تماشاگران تلویزیونی مراسم است. برای نمونه فیلم «افشاگر» با موضوعی واقعی درباره سوءاستفاده جنسی روحانیون کلیسای کاتولیک از کودکان و فیلم «اتاق» که بری لارسن را به اسکار رساند، طیف مخاطبان وسیعی ندارند.

اسکار گرفتن دی‌کاپریو در این مراسم باعث 440 هزار توئیت در هر دقیقه شد، و پرتوئیت‌ترین یک دقیقه تاریخ پخش تلویزیونی اسکار را رقم زد. در مجموع در شب مراسم اسکار 24.2 میلیون توئیت در رابطه با اسکار در این شبکه اجتماعی ارسال شد.

در فیسبوک هم اوضاع همینگونه بود و در شب مراسم اسکار 24 میلیون عضو این شبکه اجتماعی 67 میلیون تراکنش با موضوع اسکار صورت دادند، که البته باز هم دی‌کاپریو داغ‌ترین موضوع این تراکنش‌ها در فیسبوک بود.
bato-adv
bato-adv
bato-adv