bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۵۵۴۸

فرمان پورشه اتوماتیک

در دنیایی که راننده خودکار، ماشین بدون راننده و «ماشین گوگل» در صنعت خودرو بسیار مورد توجه است، پورشه کمی ظاهر فرانسوی به خود می‌گیرد.

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
در دنیایی که راننده خودکار، ماشین بدون راننده و «ماشین گوگل» در صنعت خودرو بسیار مورد توجه است، پورشه کمی ظاهر فرانسوی به خود می‌گیرد.

به گزارش فرصت امروز، در ژنو، هفته پیش دتلوف ون پلاتن (Detlev von Platen) مدیر کمیته اجرایی پورشه بیان کرد که فرمان همچنان در پورشه باقی خواهد ماند. وی همچنین از وجود بحث در مورد جایگاه تکنولوژی در ماشین‌های آینده این خودروسازی خبر داد. وی گفت: «ما باید خودروهایی تولید کنیم که در آن جنبه احساسی در نظر گرفته شده باشد.»

این گفته بیانگر این است که حفظ راننده (زیرا تولید پورشه‌های بی‌راننده و قبولاندن آن بسیار سخت است) در پورشه صورت خواهد گرفت و هنوز پورشه، آماده تولید خودروهای کاملا خودکار نیست. انتخابی که هنوز مشخص نیست؛ با وجود این تکنولوژی که به کمک هدایت‌کننده ماشین می‌آید نیز هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

ون پلاتن همچنین اظهار داشت که پورشه شاید بتواند مدل‌های خودکار را برای استفاده در ترافیک جا بیندازد، زیرا ترافیک برای کسی خوشایند نیست. پورشه همچنین روی موتور خودروهایش در آینده کار می‌کند و سال گذشته از خودرویی با نام میسیون ‌ای (Mission E) که کاملا برقی بود رونمایی کرد. خودرویی در همین راستا و با همین مشخصات در سال 2020 رونمایی خواهد شد.در ژنو امسال، پورشه ماشینی را رونمایی کرد که تمام زمینه‌های حسی در آن در نظر گرفته شده بود:«911R» خودرویی است که تلاش می‌کند حداکثر ضروریت وجود یک راننده را در خودرو نشان بدهد.

این خودرو فروش زیادی نخواهد داشت اما مهم دورنمایی است که پیرامون خود ایجاد می‌کند، زیرا اگر این خودرو در میان خودروهای اسپورت مورد قبول واقع شود، مشتریان پورشه را که مایل به خرید ماشین‌های شاسی بلند هستند، مجاب می‌کند.سال گذشته در دنیا 225 هزار پورشه فروخته شد که افزایش 19 درصدی را نشان می‌داد. 155 هزار از این تعداد خودروی شاسی بلند کاین (Cayenne) و ماکان (Macan) هستند که نزدیک به 70 درصد از تعداد خودروهای فروخته شده بودند.