bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۷۱۷۵۷
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی:

مدارس فرسوده سطح یادگیری دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد

ما با تلاش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دیگر خیرین مدرسه‌ساز در تلاش هستیم تا بتوانیم از تعداد این کلاس‌های فرسوده بکاهیم و مدارس نوسازی شده را جایگزین آن‌ها کنیم.

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما با تلاش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دیگر خیرین مدرسه‌ساز در تلاش هستیم تا بتوانیم از تعداد این کلاس‌های فرسوده بکاهیم و مدارس نوسازی شده را جایگزین آن‌ها کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که این استان با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزان و فراوانی مدارس فرسوده احتیاج به توجه بیش‌تری دارد، تأکید کرد: ما با تلاش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دیگر خیرین مدرسه‌ساز در تلاش هستیم تا بتوانیم از تعداد این کلاس‌های فرسوده بکاهیم و مدارس نوسازی شده را جایگزین آن‌ها کنیم.

محمدرضا عیدی وی با اشاره به این‌که حتی در اطراف شهرهای بزرگ استان از جمله تبریز نیز مدارس فرسوده وجود دارد، اظهار داشت: در روزهای گذشته از مدرسه‌ای در نزدیکی تبریز بازدید کردیم که زیربنای آن 1700 متر مربع بود اما در همین فضا بیش از 530 دانش‌آموز مشغول تحصیل بودند و نیمکت‌ها تا نزدیکی تخته سیاه نیز آمده بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی ادامه داد:‌ این شرایط باعث تحلیل توأمان دانش‌آموزان و معلمان شده و سطح یادگیری را به شدت کاهش می‌دهد، چرا که فضای آن‌ها مناسب کلاس درس نیست و با استانداردها فاصله دارد.

به گفته‌ی عیدی، بنیاد برکت در طول سال‌های گذشته اقدامات مثبتی در این استان داشته است و تاکنون برنامه‌ی ساخت 33 مدرسه با 177 کلاس درسرا بااعتباری بالغ بر 93 میلیارد و 48 میلیون ریالدنبال کرده است. از این تعداد 30 مدرسه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و 3 مدرسه نیز در دست ساخت است.

وی با بیان این‌که نهضت مدرسه‌سازی و فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) و بنیاد برکت در راستای منویات مقام معظم رهبری در این زمینه است، تأکید کرد: دانش‌آموزان محروم آذربایجان شرقی قدردان این خدمات هستند و برای کاهش تعداد مدارس فرسوده از دولت، خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد برکت درخواست کمک بیش‌تر داریم.