bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۸۶۱۶۱
کارشناسان در گفتگو با فرارو بررسی کردند

حدود و ثغور "لغو کنسرت در مشهد"

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
فرارو- پذیرش نظر علم الهدی از سوی وزیر ارشاد مبنی بر لغو هرگونه کنسرت موسیقی در مشهد با واکنش نایب رئیس مجلس مواجه شد. علی مطهری در این باره عنوان کرد: «درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.»

نایب رئیس مجلس افزود: «معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثنی است. در اینجا وزیر ارشاد عقب‌نشینی کرده است و کارش هم درست نیست و حتی می شود مورد سوال در مجلس واقع شود.» مطهری تاکید کرد: «اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست.» نائب رئیس مجلس درخصوص اظهاراتی درباره حریم امام رضا (ع) درمورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: «چیزی به نام حریم امام رضا(ع) وجود ندارد.»

آیا به لحاظ قانونی می توان مشهد را مستثنی از سایر شهرهای ایران دانست؟

رئیس جمهور حقوق مردم مشهد را نادیده گرفت
نعمت احمدی حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با فرارو گفت: «من از آقای علم الهدی تشکر می کنم که پرده از روی واقعیت تلخی برداشت که سال هاست در کشور وجود دارد و آن تبعیض و نگاه دوگانه ای است که در کشور وجود دارد.»

وی ادامه داد: «امروز به دلیل حساس شدن موضوع کنسرت ها این تبعیض سر باز کرد اما این رویکرد در اداره کشور در بسیاری از موارد وجود دارد. امروز در حالی اجازه برگزاری کنسرت در مشهد داده نمی شود که این شهر و خراسان بزرگ در موسیقی ایران جایگاه ویژه ای دارد و بزرگانی همچون شجریان، مشکاتیان و ... از این شهر برخاسته اند.»

احمدی درباره نقش رئیس جمهور درباره عقب نشینی های دولت گفت: «آقای روحانی مصلحت اندیشی هایی دارد که غیر قابل اغماض است. آقای روحانی در فیلم تبلیغاتی خود صدای استاد شجریان را پخش کرد و گفت به موسیقی شجریان علاقه مند است؛ اما ایشان در طول سه سال اخیر برای رفع معاذیر قانونی آقای شجریان یک قدم برنداشت و حتی برای پخش ربنای ایشان در ماه رمضان تلاشی نکرد.»

وی ادامه داد: «بنده علی رغم احترامی که برای آقای روحانی قائل هستم اما معتقدم ایشان خیلی مصلحت گرایانه به قضایا نگاه می کنند و نمی خواهد با جریان مقابل سرشاخ شود. به نظر من عقب نشینی اخیر دولت نه در مقابل امام رضا (ع) یا مردم مشهد، بلکه در مقابل علم الهدی صورت گرفت.»

وی افزود: «آقای رئیس جمهور در این موضوع نه اینکه حقوق مردم مشهد را نادیده گرفت بلکه برای افرادی که تندرو هستند بابی باز کرد که به جای کنترل آنها به حرف آنها عمل کند. این در حالی است که رئیس جمهور بر اساس اصل 113 قانون اساسی باید پاسدار قانون اساسی باشد و برابر اصول 19 تا 43 قانون اساسی همه مردم از حقوق یکسان برخوردار هستند.»

نمی شود هر امام جمعه ای برای خود دولت در درون دولت تشکیل دهد
اما داریوش قنبری نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با فرارو گفت: «بنده با صحبت آقای مطهری موافقم و معتقدم کشور فدرالی نیست که هر امام جمعه ای بخواهد در قلمرو خود مقرراتی وضع کند چراکه در این صورت دیگر نام و اثری از دولت مرکزی باقی نمی ماند.»

وی ادامه داد: «اصل بر این است که تمام کشور تحت نظر ولی فقیه باشد و دولت هم تحت نظارت ولی فقیه است. لذا هر امام جمعه ای نمی تواند سیاست هایی داشته باشد که هم خلاف اراده دولت و ملت و هم خلاف اراده رهبری باشد.»

وی افزود: «به نظر من این اتفاق یک بدعت است و دولت به هیچ عنوان نباید این موضوع را بپذیرد که در یک شهر خاص کنسرت ها لغو شود چراکه اگر این موضوع تبدیل به رویه شود فردا ممکن است ائمه جمعه در مناطق دیگر نیز هر کدام رویه های خاصی در پیش بگیرند و دیگر قانون جایگاهی نخواهد داشت و سنگ روی سنگ بند نمی شود.»

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: «اگر قرار بر این بی نظمی ها باشد که هر امام جمعه ای برای خود دولت در درون دولت تشکیل دهد آنگاه دیگر دولت مرکزی جایگاهی نخواهد داشت و کشور عملا تبدیل به کشوری فدرالی خواهد شد. لذا آقای جنتی باید نظر خود را اصلاح کند.»

وی ادامه داد: «اگر حق همه مردم ایران است که کنسرت داشته باشند مشهدی ها هم باید از این حق برخوردار باشند و دریغ این حق، ظلم به آنها است؛ به خصوص به مشهد و خراسان که یکی از سبک های موسیقی برگرفته از این استان است.»

لغو کنسرت در مشهد بدعت و حرام است
اما حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه در گفتگو با فرارو گفت: «حرف جناب آقای مطهری درست است. ما حریمی به نام امام رضا (ع) نداریم. البته هر فردی احترام دارد اما حریمی که به خاطر آن یک حلالی، حرام شود نداریم. لذا اینکه در مشهد کنسرت شرعی و قانونی به اعتبار امام رضا (ع) تعطیل شود بدعت و خلاف شرع و عرف است.»

وی ادامه داد: «مثل این می ماند که بگویند در مشهد مجالس عروسی هم ممنوع است چون در این مجالس هم رقص، تنبک و شادی وجود دارد. بین عروسی و کنسرت چه فرقی وجود دارد؟ در این صورت تمام شادی ها در مشهد باید ممنوع شود.»

این پژوهشگر حوزه دین اظهار کرد: «اگر دولت تشخیص داد موسیقی اشکال ندارد و جایز است چه در کنار خانه خدا باشد چه در کنار حرم امام رضا (ع) حلال است. اما اگر دولت گفت این کار حرام است هیچ کجا نباید باشد.»

وی با بیان اینکه بدعت در اسلام حرام است گفت: «بدعت یعنی اینکه حکم خدا را بخواهند تغییر بدهند. اینکه فردی حکم خدا را مکان مند کند و بگوید این حکم در اینجا حرام و در جاهای دیگر حلال است بدعت است و به نظر من مراجع باید در برابر این کار موضع بگیرند چراکه نمی شود با حکم خدا بازی کرد.»

میبدی ادامه داد: «از سوی دیگر آقای علم الهدی به عنوان امام جمعه محترم مشهد حق دارند نظر خود را بالای منبر بگوید. اما اینکه بخواهد نظر خود را به دولت و مردم تحکم کند خلاف است. ایشان می تواند بگوید به نظر من اگر در مشهد کنسرت نباشد بهتر است که یا حرف ایشان را گوش می کنند یا نمی کنند. اما تحمیل یک عقیده شخصی بر فرهنگ عمومی خلاف است و نباید این بدعت در کشور ایجاد شود.»


ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
راست میگه حرام است.شادی حرام است.هرکس تو مشهد بخنده حرامه.هرکس تو مشهد آهنگ گوش بده حرام است.بعد از30کیلومتری مشهد آهنگ گوش دادن حلال است.یه تابلو قبل از ورودی مشهد بزنن که لطفا صدای ضبط خود رو خاموش کنید حرام است
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
آقای علم الهدی دیواری دور مشهد بکشید وفقط عراقی ها رو راه بدید.خجالت نکشید.
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
تو قرن 21 ام ما باید برای یک کنسرت که ان هم از هزار و یک فیلتر عبور کرده بجنگیم! خدایا ما را از شر طرفدارانت حفظ بفرما!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
راست میگن باید مجردهای بالای ۲۲ سال هم از مشهد بیرون کنن باید سینماها روهم زنونه مردونه کنن حالاکه تنور داغه خیابونارم زنونه مردونه کنن هرکس هم خواست بره مشهد قبلش باید ازمون ورودی بده
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
من با اقای علم الهدی موافق نیستم امادرموضوع کنسرت ها متاسفانه بازهم دچارافراط وتفریط شده ایم اقای علم الهدی موضوع موسیقی راازکنسرت ها جدا کرده است وروی سخن ایشان باافرادمعلوم الحالی است که به بهانه تماشاشای کنسرت اعمال خلاف عرف وقانون وشرع انجام می دهندایااقایان حاضرنددراین خصوص مسولیت بپذیرند بسم الله.امادرخصوص حریم چگونه است برای ساخت وسازهای مرتفع اطراف حرم حریم قایل می شوند ولی برای کنسرت امام رضاحریم ندارد
انتشار یافته: ۴۷
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
من توجه شما رو به اين مسئله جلب ميكنم كه با توجه به اينكه موسيقي مقامي خراسان واقعا جايگاه والايي در كشور داره و تاثير گذاري آن بر موسيقي سنتي ما ، چند سالي ميشه كه اين موسيقي حتي در سيماي خراسان رضوي مورد كم توجهي و حتي ناديده گرفتن قرار داره
مورد بعدي قرار دادن دو شهر سبزوار و بخصوص نيشابور كه در خراسان به شهر فرهنگي شناخته ميشوند ، در محدود حرم هست ( نيشابور جايگاه ويژه اي در استان داره )
خلاصه مشهد و خراسان را دريابيد كه داره جولانگاه تندروها ميشه ( دارن نيرو تربيت ميكنن )
بعد علم و ادب اين منطقه داره از بين ميره . اگه همين حالا بخواي نام ده تا اديب و شاعر معاصر كشور را نام ببري ٥-٦ تا از خراسان هستن ولي نسل تازه تقريبا هيچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
تمومه دیگه برادر من . خیلی وقت بود که میخواستند خراسان را جدا کنند که کردند تمام شد شما تازه میگه دریابید . این مردم هر چه سرشان بیاید حقشان است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
مشهد یک شهر معنوی است و نباید در این شهر کنسرت و مراکز عیاشی و پارک ابی و ... ایجاد شود
ناشناس
Finland
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
پارک آبی هم ایراد داره ؟ خخخهههه شما ها دیگه کی هستید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
لطفا نام چند شهر در ایران که دارای مراکز عیاشی هستند نام ببرید!
فکر می کنم اول باید به بعضی از دوستان ، معنی کلمه مرکز عیاشی آموزش داده بشه.
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
مثلا اگر خواننده به جای :به تو محبت دارم بگوید تو رو دوست دارمت!
این مجاز نیست خوب راست می گن زشته دیگه چه معنی داره کنسرو می خوای برو یه شهر دیگه
اینجا جای دوست دارمت نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
لطفا آقای روحانی، جنتی رو عزل و کیمیا علیزاده رو معرفی کنه به عنوان وزیر ارشاد. این بانو عزیز بهتر میتونه جواب زور رو بده
irani
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
من معتقدم همانطور که مشهد حریم امام رضا است. خوب قم هم حریم حضرت معصومه تهران حریم شاه عبدالعظیم شیراز حریم شاه چراغ و اصفهان حریم زینبیه و کلا هر شهری حریم امام زاده اون شهره بنا بر این بهتره کل ایران را حریم امام و امازاده ها اعلام کنیم و اعلام شود هر کس کنسرت خواست از ایران برود. و فقط به این طریق است که ما به بهشت می رویم و دیگه تا ابد اونجا میتونیم بریم کنسرت!!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
کارشناسان بهتر است به مطالبات اصلی و ضروری مردم نظیر قراردادهای پنهانی نفتی دولت که یاداور کرسنت و استات اویل دیگری است رسیدگی کنند.بهتر است به رکود رسیدگی کنند.به مجازات عاملان فیش های نجومی رسیدگی کنند.فرارو بهت توصیه میکنم دست از این انحراف اذهان برداری و به مطالبات اکثریت و ضروری مردم بپردازید.فرارو سیاسی بازی بسته دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
تو خیلی از کامنتها اسم تو و موضوع کرسنت اومده. حالا که اینقدر تو موضوع اقتصاد بین الملل کارشناسی یه توضیحی در مورد کرسنت به ما بده تا ماهم از این کامنتای باکلاس بذاریم. البته مدیونی اگه مثل سرهنگ علیفر بری از ویکی پدیا کپی کنی.
چاپ کن فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
به عنوان یک متخصص نفتی میگم که اصل قرارداد کرسنت بسیار قرارداد خوبی بود و کلی سود عاید کشور می کرد. اما این دولت احمدی نژاد بود که از اجرای قرارداد سرباز زد و باعث شد 18 میلیارد دلار ضرر به کشور وارد بشه. اگر تخصص نفتی میداشتید متوجه بودید که احمدی نژاد چه گندی زد
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
آقای باسواد منظور از این اعتراض به نبود کنسرت نیست اعتراض به فراقانونی عمل کردن و بی تاثیرشدن رای مردم است اگر قرار است علم الهدی تصمیم بگیرد پس ما به چی داریم رای میدیم؟! درضمن این که قرداد ها چطورین رو تو تشخیص نمیدی کلا 40 تا از نماینده هایه چیزی گفتن برای تو خوب بهانه ای جور شده. الته تو و برخی دیگر که اینجا کامنت میذارین یک نفری خدا به راه راست هدایتت کنه. فرارو اذیت نکن کامنتمو بذار.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
شما حالت خوبه؟ نرخ شماها شده ساعتی چند؟ 4-5سال پیش ساعتی 7000 تومن می گرفتید!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
اون مخاطب با اسم چاپ کن فرارو که ادعای متخصص بودن داره دیگه خخخخخخخخخخخخخخخخیلی خودش رو به اون راه زده.عزیزم شما دیگه از خود اصلاحاتی ها هم که بپرسی اعتراف میکنند که این قرارداد چقدر افتضاح بوده.اینکه گاز رو به یک چهادرهم قیمت واقعی بفروشیم بسیاد خوب است؟؟؟؟؟اینکه دوباره مجرمین این قرارداد را در حالی که دادگاه داشت رای به نفع ایران میداد رو دوباره مسئولیت دهیم و رای را به نفع امارات برگردونیم عمل پر سودی است؟؟؟؟؟اینکه کشور 30میلیارد دلار خسارت دهد گند دولت اصلاحات نیست؟؟؟؟؟در ضمن کسی مدعی معلم بودن هستی اگر کمی سواد داشتی و عناد هم نداشتی میفهمیدی این همه غوغا و هوچی گری برای انحراف اذهان از مضوع های اصلی است وگرنه اگر اقایان به فکر قانون بودند که بنده خدا اول به بی قانونی ها در خود دولت که حقوق نجومی یک قلم ان است رسیدگی میکردند
ناشناس
Sweden
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
Hodoor va soghoor? Farsi begid ma ham befahmim
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
روحاني ...متأسفيم.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
دولت روحانی بنظر علم الهدی احترام میگذارد؟
بسیار خب! انتخابات 96 هم رایش را از همانها که بنظرشان احترام میگذارد طلب کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
عالی
ناشناس
Germany
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
روحانی متشکریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
این بازی زشتی است که طرف مقابل جلوی مردم و7 اسفند رو کرده تا کار را تمام نکند یعنی شاخ مردم را نشکند آرام نمیگیرد.
آران
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
از آقای احمدی باید تشکر کرد چون یکی از ترفندهای جذب رای آقای پرزيدنت را یادآوری کردند. آقای روحانی الان خیلی محافظه کار شده اند . حداقل بنده به عنوان یکی از کسانی که به ایشان رای داده ام توقع شجاعت بیشتر و رفتار بی پرواتر از ایشان دارم. لطفا طرفداران ایشان حرفها و توقع هایشان را صریح بگویند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
اون هایی که این سناریو رو طراحی کردند فکر چنین پیروزی رو نداشتن متاسفانه دولت هوشیار نبود سادگی کرد و فکر کرد حربه ای را از جریان مخالف گرفته است غافل از اینکه اونها مرحله ی دوم رو شروع می کنند تا اونجا که بتوانند جلو می آیند و جایی که جلوشون رو بگیری آتش به پا می کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
تحلیل های کاملا درست و متین
هموطن
Saudi Arabia
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
از نظر ایشان کنسرت فقط منکر است بحمداله در کشور مفاسد دیگری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hadi
Germany
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
دولت کارش از این حرفا گذشته.
خدا حفظش کنه کسی که این جمله رو گفت: دولت تدارکاتچیه
ناشناس
United Arab Emirates
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
ماشااله به این منطق و حسن کلام
که هر چه در دل مردم است به زبان ایشان جاری شده است
زنده باد جناب مطهری که نظیر ایشان بسیار کم است
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
افرین به روحانیت روشن ضمیر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
دولت بی عرضه گی و بی کفایتی خودش را در تمام مسایل داخلی به معرض نمایش گذاشت.
ناشناس
Germany
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
فکر نکنم ایشون به این حرفها توجهی داشته باشند . این رویه سالهاست که در مشهد وجود دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
چه عجب
س ح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
آقای علم الهدی از طرف خودش صحبت می کند یا از طرف تمام مردم مشهد؟ خودشان در هر زمینه ای دخالت می کنند ولی اگر یک نفر کوچکترین نظری درباره دین بدهد ، میگویند تخصصی است و دخالت نکنید!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
در صورت ادامه این وضع میترسم یک روز هم بعضی استاندار های دولت هم بگویند م من نمی گذارم در این مرکز استان نماز جمعه برگزار بشود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
متاسفانه الان قانون شده فدرالی و مصلحت بینانه . اگه اینجوره فردا تو قم و شیراز و هر جای دیگه که امامزادهای باشه باید بساط فرهنگ و هنر موسقی رو تعطیل کرد.اقای علم الهدی باید بیشتر به فکر نزدیکی دولت و ملت باشد نه جدایی و تفرقه. واقعا جای تاسف داره.
يك هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
ما با آقاي علم الهدي و همفكرانش كاري نداريم حرف ما اينست "آقاي روحاني!!! من به عنوان يك شهروندي كه به شما راي داده ام به شما اخطار مي كنم اين آخرين باريست كه در مورد حقوق شهروندي مردم عقب نشيني مي كني اگر تكرار شود به خدا قسم در انتخابات بعدي به رقيبت راي خواهم داد حتي اگر ويرانه اي مثل جليلي و احمدي نژاد باشد بمان تا جواب ملت را ببيني....."
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
چه کاریه ؟ خوب اصلا رای نمی دم. چرا به سعید و محمود رای بدم!
امیر
United Arab Emirates
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
آفرین، واقعا آقای روحانی نمیشه رای ما رو بگیری، ساز مورد علاقه تندرو ها رو کوک کنی !!! حتی احمدی نژاد هم در این حد مقابل تندرو ها وا نمی داد !!!
ایثارگربسیجی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
حفظ دین وحفظ حرمت امام رضا لغوکنسرت نیست اولا شک نداریم که این یک بازی سیاسی ست دوما شما اگردلتان برای دین ومردم میسوزد وامام رضا رادوست دارید به تکلیفی که دین برگردنتان گذاشته وامام رضا انتظار انجام انرا دارد عمل کنید .یادتان باشد که تحصیل کرده حوزه نباید درجامعه بحران ساز باشد بلکه باید رافت اسلامی واخلاق محمدی را درجامعه ترویج کند وبه مردم وخواست مردم احترام بگذارد هیچ وقت یادمان نمیرود درمورد بلاهایی که در8سال دولت اصلاحات به سرخاتمی اوردید حالاشبیه انرا به سرروحانی می اورید واقعا اینها جزو وصیتهای امام است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
مگر ايشان مرجع تقليد هستند كه فتوي مي دهند مراجع بايد جواب ايشان را بدهند
دوستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
مرجع تقلید نیستند سردسته یه باندن
نصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
اگه آقای علم الهدی میخواد بدونه مردم مشهد چقدر با نظرات ایشون موافق هستند، کافی یک کنسرت معمولی در مشهد برگزار بشه تامیزان حضور مردم و بخصوص جوانان در کنسرت را مشاهده کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
احسنت
امیر
United Arab Emirates
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
ربطی به این موضوع نداره، ولی شما فرارویی ها یه خورده هم که شده واقعا خبرنگار باشید، بررسی کنید ببینید چرا فوتبال های خارجی از تلویزیون پخش نمیشن ؟ الان دو هفته از لیگ انگلیس و یه هفته از لالیگا گذشته و هیچی پخش نکردن! نمی دونم ربطی به شکایت شبکه قطری bein و اخراج ایران از اتحادیه فوتبال اروپا داره یا نه، هیچ جایی هم هیچی در این مورد ننوشتن، شما خبرنگارا باید بررسی کنید، ظاهرا مسئله جدی ای داره صدا و سیما.
bato-adv
bato-adv
bato-adv