bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۰۴۸۶

جزییات از برخورد دوهواپیما در فرودگاه امام (ره)

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
صبح امروز دو هواپیمای ایرباس شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) بر روی زمین به یکدیگر برخورد کردند که این موضوع منجر به خسارت خوردن به هر دو هواپیما شد، موضوعی که تحقیقات اولیه سازمان هواپیمایی کشوری نشان از آن دارد که اشتباه هندلرها عامل اصلی آن بوده است.

رضا جعفرزاده - مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی این حادثه اعلام کرد: حوالی ساعت ۶:۴۵ صبح امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) در حین جابه‌جایی هواپیماها دو فروند از هواپیماهای شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان به یکدیگر برخورد کردند. پس از آنکه در محل حادثه اقدامات اولیه صورت گرفت تیم‌های بررسی کارشناسی نیز درباره علت یا علل برخورد این دو هواپیما کار خود را آغاز کردند که نتایج بررسی‌های آنها در دو بخش اولیه و  قطعی نهایی می‌شود.

به گفته وی بررسی‌های ابتدایی تیم‌های کارشناسی نشان از آن دارد که اشتباه در عملکرد هندلرها عامل اصلی این اتفاق بوده که منجر به خسارت‌ خوردن این دو هواپیما شده است. البته برای اظهارنظر دقیق و قطعی در این زمینه باید منتظر نهایی شدن بررسی‌های این تیم‌های کارشناسی باقی‌ ماند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی درباره‌ وضعیت جابه‌جایی مسافران این دو ایرلاین پس از حادثه صبح امروز نیز، اظهار کرد: خوشبختانه در جریان این حادثه هیچ یک از افراد صدمه ندیدند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت نیاز به پرواز این هواپیماها قطعا هواپیماهای جایگزین از سوی این شرکت‌ها به مسافران ارائه خواهد شد تا برنامه‌های پروازی فرودگاه نیز بهم نریزد.
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
سو مدیریت در وزارت راه و شهرسازی بیداد میکنه؟!!1
ناشناس
Canada
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
دلیل اصلی که مخفی می شود طراحی اشتباه فرودگاه است نه اشتباهات فردی .
در مقایسه با سایر فرودگاههای استاندارد جهان ، گیت های پروازی آنقدر به هم نزدیک تعبیه شده اند که وقتی دو هواپیما در دو گیت مجاور پارک یا به اصطلاح تاکسی کنند فاصله بالهای آنها آنقدر بهم نزدیک است که هنگام پوش بک با هم برخورد می کنند. در واقع نه ترمینال موجود و نه ترمینال در حال ساخت "سلام" در شهر فرودگاهی امام خمینی برای قرار گرفتن دو هواپیمای 4 موتوره مجاور هم طراحی نشده اند.
این دلیل واقعی برخورد دو هواپیمای آلیتالیا و لوفتانزا (6 سال قبل) تصادف بویینگ 737 عمان و ایرباس ماهان و همچنین حادثه اخیر می باشد، نه کم کاری کنترلر ها ، مارشالها و یا خلبانها

ولی متاسفانه همیشه یک نفر پیدا میشود که کاسه کوزه ها را سر اون بشکنند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
ماشالله به کفایت.
خوبه شما تولید کننده نیستید که دو روز یکبار تست برخورد هواپیما بر گزار می کنید.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
حتما خلبانهاش از این ها هستند که بتازگی امتحان جعلی دادند و گواهی گرفتند.بخدا بدبختیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
مسوولیت حقوقیش و پولیش باکیه؟
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
هنوز آثار برجام (که منجر به ترافیک بیشتر پروازی می گردد) هویدا نشده اینطور رفت و آمدها را مدیریت می کنیم، وای به روزی که هواپیما پشت هواپیما وارد مملکت بشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
کلا چارتا هواپیمای سالم داریم هر روز دوتا دوتا بهم میخورن...خخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
مثل اینکه فرهنگ رانندگی ما به هواپیما رانی هم سرایت کرده
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
برخورد ساعت 6:45 بوده و گزارش ساعت 11 از قول مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی نوشته :
"...و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت نیاز به پرواز این هواپیماها قطعا هواپیماهای جایگزین از سوی این شرکت‌ها به مسافران ارائه خواهد شد ..."
نه خواهش می کنم چه نیازی هست آخه .
مسافرا همون اومده بودن صحنه برخورد رو ببینن و برگردند خونه هاشون شما هم بیخودی برنامه های پروازی فرودگاه رو بهم نزن زحمت میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
یعنی چی؟ فرودگاهی که مثل خانه اشباح خلوته چرا هواپیما باید برخورد کنه؟ اگه فرودگاه استانبول یا دوبی بود چی میشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
طی دوسه هقته دو حادثه مشابه در قرودگاهی که پروازهای آن هم محدود است سوال برانگیز می باشد.هفنه گذشته که از فرودگاه امام(ره) پرواز می کردم از محل رستوران مشاهد می شد که چراغ زرد چشمک زن هیچکدام از اتومبیل هایی که پروازها را هدایت می کردند کار نمی کند.اگر به چنین مورد ایمنی که ربطی هم به تحریم ندارد توجه نشود تکلیف سایر کارها روشن است و آقایان هر هفته یک ضایعه مالی میو جانی ایجاد خواهند کرد