bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۶۷۸۲

مشارکت بنیاد برکت در 13 طرح توانمندسازی اقتصادی در استان کرمان

در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بنیاد برکت در استان کرمان به یاری کارآفرینان محلی شتافته و برای اجرای 13 طرح اقتصادی مشارکت مالی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵
در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بنیاد برکت در استان کرمان به یاری کارآفرینان محلی شتافته و برای اجرای 13 طرح اقتصادی مشارکت مالی کرد.

مدل مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح‌های اقتصادی مناطق محروم کشور، مدلی انحصاری و مخصوص است که برای نخستین بار در ایران توسط این بنیاد اجرا شده است.

این بنیاد اقتصادی و اجتماعی 1985 میلیارد ریال در طرح‌های یاد شده در استان کرمان سرمایه‌گذاری کرده است. 

سقف مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های اقتصادی تا 49درصد است که در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته با متقاضیان کارآفرین مشارکت می‌کند. 

مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی استان کرمان برای بیش از 3553 نفر شغل پایدار ایجاد کرده است.

محور اصلی فعالیت‌های بنیاد برکت که از آذر سال 1386 شروع به فعالیت کرده است، توانمند‌سازی کارآفرینان، با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال و کار آفرینی بود.

بافت، کرمان، رفسنجان، عنبرآباد، جیرفت، رودبار جنوب، بم، دارزین و رابر محل اجرای پروژه‌های یاد شده در استان کرمان است.

تاکنون بنیاد برکت از ده مورد از طرح‌های مذکور خارج شده و در حال حاضر در سه طرح، این مشارکت تداوم دارد.

تولید خوراک دام، محصولات گلخانه‌ای، سنگ مصنوعی، ورق‌های فشرده از نخل، گیاهان دارویی، فرآوری میوه، سبزیجات، گردو و خشکبار، پرواربندی گوسفند، ذخیره‌سازی گندم و تولید آرد و صنایع غذایی و معدنی از فعالیت‌های این واحدها است.

بنیاد برکت تلاش می‌کند به شرکای کارآفرین خود در زمینه‌های مختلف بنگاه‌داری آموزش ‌دهد و به آن‌ها برای پیشبرد اهداف شرکت‌های مشارکتی کمک نماید.

بنیاد برکت علاوه بر طرح‌های اقتصادی یاد شده، ده‌ها طرح را در امور زیربنایی، عمرانی و فرهنگی، سلامت، خدمات بیمه‌ای و حمایتی در استان کرمان دنبال می‌کند.

حجم کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط بنیاد برکت در استان کرمان در زمینه‌ی اجرای طرح‌های فوق بالغ بر 218 میلیارد ریال است.

مجموعه طرح‌های بنیاد برکت در استان کرمان جمعیتی نزدیک به 70 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو