bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۹۵۱۶

درآمد 3میلیونی برای 15دقیقه تبلیغ در تلگرام

رئیس پلیس فتا با اشاره به گزارش‌های غیر مستقیم از درآمدهای عجیب و غریب برخی کانال‌های تلگرامی و صفحات شبکه‌های اجتماعی، از قیمت ۳ میلیون تومانی برای ۱۵ دقیقه تبلیغ در یک کانال تلگرامی خبر داد.

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
رئیس پلیس فتا با اشاره به گزارش‌های غیر مستقیم از درآمدهای عجیب و غریب برخی کانال‌های تلگرامی و صفحات شبکه‌های اجتماعی، از قیمت ۳ میلیون تومانی برای ۱۵ دقیقه تبلیغ در یک کانال تلگرامی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار کمال هادیانفر با اشاره به درآمدهای کلان برخی از کانال‌ها و صفحات ایجاد شده در برخی شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر گزارش‌هایی که به صورت غیرمستقیم ارائه می‌شود حاکی از آن است که درآمدهای عجیب و غریبی در این حوزه وجود دارد و تبادلات مالی بالایی وجود دارد.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه نمی‌توان عدد خاص و مشخصی را به عنوان درآمد این صفحات و کانال‌ها  بیان کرد، در خصوص نحوه درآمدزایی این صفحات و کانال‌ها گفت: در حال حاضر ترفندها و شیوه‌های مختلفی در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای درآمد زایی وجود دارد که دارای تنوع زیادی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برخی کانال‌ها و صفحات در شبکه‌های اجتماعی، با عضوگیری برای صفحات و کانال‌های دیگر کسب درآمد می‌کنند. از سوی دیگر صفحاتی که دارای فالوئرها یا اعضای زیادی هستند هم به تناسب میزان اعضای آن‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند و به عنوان مثال صفحاتی که چندین میلیون فالوئر یا عضو دارند، قیمت‌های عجیب چند ده میلیونی دارند.

هادیانفر با بیان اینکه جذب تبلیغات نیز یکی از روش‌های کسب درآمد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر صفحات و کانال‌هایی که دارای اعضای بسیار زیادی هستند، قیمت‌های کلانی برای تبلیغات از مشتریان خود دریافت می‌کنند و گزارش‌هایی در دست است که برخی صفحات و کانال‌های ایرانی که رتبه نخست را در تعداد اعضا در اختیار دارند، برای نگه داشتن یک تبلیغ در صفحه خود به مدت 15 دقیقه، مبالغی تا بیش از 3 میلیون تومان اخذ می‌کنند.

رشد شبکه‌های اجتماعی در یکی دو سال اخیر و عدم نظارت بر فعالیت این شبکه‌ها باعث شده تا در کنار فرصت‌هایی که این شبکه‌ برای جامعه به دنبال داشته، با موارد متعددی از کلاهبرداری‌های مالی، انتشار مطالب غیراخلاقی و توهین آمیز و اقدامات مجرمانه در این شبکه‌ها مواجه شویم؛ مشکلاتی که نهایتاً شورای عالی فضای مجازی را بر آن داشت تا برای ساماندهی این فضا دست به کار شود و طرح ساماندهی کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی دارای بیش از 5000 عضو را ارائه دهد.