bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۰۰۶۸۵
رقابت با روحانی چقدر ریسک دارد

چه کسی در برابر "حسن روحانی" می ایستد؟

«اصولگرایان به دنبال آن هستند که فضا را برای خود آقای روحانی و در وهله بعدی برای طرفداران ایشان دچار تردید کنند و امیدوارند تا در نبود آقای روحانی اختلافی در جبهه تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان ایجاد کنند تا در همین فضا آنها بتوانند تجربه 84 را تکرار کنند.»

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
چه کسی در برابر

فرارو-«اصولگرایان به دنبال آن هستند که فضا را برای خود آقای روحانی و در وهله بعدی برای طرفداران ایشان دچار تردید کنند و امیدوارند تا در نبود آقای روحانی اختلافی در جبهه تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان ایجاد کنند تا در همین فضا آنها بتوانند تجربه 84 را تکرار کنند.»

در چند روز گذشته برخی رسانه‌های اصولگرا دست به گمانه‌زنی زده و از افرادی نام برد‌ه‌اند که به تعبیر این رسانه‌ها «گزینه‌های در سایه» اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده ریاست جمهوری خواهند بود. به زعم این رسانه‌ها، این افراد حتی ممکن است در برابر حسن روحانی بایستند و با او رقابت کنند. گمانه‌زنی رسانه‌های اصولگرا در شرایطی است که از مدت‌ها قبل اصلاح‌طلبان حمایت صریح خود را از حسن روحانی اعلام کرده‌اند اما این مسئله همچنان به قوت خود باقیست که چرا اصلاح‌طلبان حتی تصمیم و اراده‌ای برای حضور در انتخابات ندارند.

با این حال امروز تعدد نامزدها در جبهه اصولگرایی به موضوعی غیر قابل انکار تبدیل شده است به طوری‌که حدود 15 اصولگرا رفتارهای انتخاباتی دارند و سخنرانی‌هایی با رنگ و بوی تبیلغاتی برگزار می‌کنند. نامزدهایی که بسیاری از آنها از پیش بازنده هستند و به هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند و با اعلام نتایج انتخابات تبدیل به مهره‌های سوخته اصولگرایان خواهند شد.

اصلاح‌طلبان اما اجماع این جبهه را بر تداوم ریاست جمهوری حسن روحانی یک عقلانیت سیاسی می‌دانند و علیرغم نقدهای جدی به حسن روحانی رقابت با رئیس جمهوری مستقر همچون روحانی را عقلانی نمی‌دانند. اما اصولگرایان نظر دیگری دارند و معتقدند کارنامه روحانی به قدری ضعیف است که حتی اگر او همچنان در زمره اصولگرایان هم بود از وی حمایت نمی‌کردند. این در شرایطی است که کارشناسان معتقدند اصولگرایان در انتخابات آتی هیچ شانسی ندارند و تنها به دنبال تخریب روحانی خواهند بود.
 
اصولگرایان و شعار تفرقه بیانداز و حکومت کن!
تاجرنیا: بحث عبور از روحانی مطرح نیست
علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همین باره و در خصوص فعالیت‌های اخیر رسانه‌های اصولگرا و گمانه‌زنی‌های آنان درباره استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده به فرارو گفت: «به نظر من جناح اصولگرا و  بخش تندروی اصولگرایان اطمینان دارد در برابر حسن روحانی گزینه جدی و قابل طرح ندارد.»

این فعال سیاسی در ادامه گفت: «اصولگرایان به دنبال آن هستند که فضا را برای خود آقای روحانی و در وهله بعدی برای طرفداران ایشان دچار تردید کنند و امیدوارند تا در نبود آقای روحانی اختلافی در جبهه تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان ایجاد کنند تا در همین فضا آنها بتوانند تجربه 84 را تکرار کنند.»

تاجرنیا اضافه کرد: «این روش نخ نما شده است و آنچه که بنده از جبهه اصلاح‌طلبان اطلاع دارم اجماع کامل اصلاح‌طلبان بر کاندیداتوری آقای روحانی است. حتی بعضا در درون جبهه اصلاحات نسبت به بعضی از مسائل مانند شورای سیاست‌گذاری اختلاف نظرهایی وجود دارد اما در مورد آقای روحانی بین جریان‌های اصلاح‌طلب اختلاف نظری نیست هرچند این امکان وجود دارد که افراد نقدهایی داشته باشند اما این انتقادات به معنی عبور کردن از روحانی نیست.»

وی در خصوص اطمینان اصلاح‌طلبان از اجرای این تاکتیک در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: «بالاخره تجربه نشان داده که رقابت با رئیس‌جمهور مستقر دشوار است. از سویی دیگر علیرغم مشکلات اقتصادی و سختی‌های معیشت مردم، اما مردم به خوبی درک کرده‌اند که اگر بنا بود سیاست‌های دولت قبل و آقای احمدی‌نژاد ادامه می‌یافت کشور در وضعیتی بسیاری بحرانی و بدی فرار می‌گرفت.»

تاجرنیا با تاکید بر این که مردم به خوبی تفاوت را درک می‌کند و متوجه این تحولات هستند گفت: «امروز گردش آزاد اطلاعات تا حدی اتفاق می‌افتد. مردم نسبت به عملکرد دولت انتقاد دارند، همانطور که ما هم نقد داریم و باور داریم دولت آقای روحانی می‌تواند بسیار چابک‌تر، با نشاط‌تر و کارآمدتر باشد اما این بدین معنی نیست که مردم بخواهند از آقای روحانی رویگردانی کنند و بحث عبور از روحانی در میان باشد.»

زیباکلام: اصولگرایان هیچ شانسی برای رقابت با روحانی ندارند
صادق زیبا کلام در گفتگو با فرارو گفت: «به عقیده من با بسته شدن پرونده آقای احمدی‌نژاد اصولگرایان هیچ شانسی برای رقابت جدی در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه ندارند اما به هر حال حامیان این جریان سعی می‌کنند خودشان را شکست خورده کامل و درمانده نشان ندهند.»

این استاد دانشگاه تهران در خصوص استراتژی اصولگرایان در انتخابات پیش رو گفت: «سعی می‌کنند با حملات بی امان به آقای روحانی و همین‌طور با این ادعا که درون جریان اصولگرایی توافق و اجماع بدست آمده است روحیه طرفداران خود را حفظ کنند ولی واقعیت این است که اصولگرایان بازی را واگذار کرد‌ه‌اند و رقابت انتخابات ریاست جمهوری از هم اکنون برای آنها تمام شده است.»
 
صادق زیباکلام گفت: «این مطالبی که گفته می‌شود مبنی بر اینکه می‌خواهیم ائتلاف کنیم بیشتر برای روحیه دادن به طرفدارانشان هست که بیش از این ناامید نشوند.»

زیباکلام گفت: «بنده معتقدم دو آوار بزرگ روی سر اصولگرایان ریخته است یکی در هفتم اسفند 94 که در خیلی از حوزه‌ها مانند تهران، حتی یک اصولگرایان هم نتوانست به مجلس راه یابد. آوار دوم هم مخالفت با منع حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریخته شد.»

وی در خصوص نتیجه این دو آوار بر استراتژی سیاسی اصولگرایان گفت: «بعد از این دو، اصولگرایان فقط شعار می‌دهند یک روز صحبت از باهنر و روز دیگر از جلیلی و قالیباف و روز دیگر از حرف می‌زنند. اینها به دنبال ایجاد روحیه در میان طرفدارانشان هستند و هیچ شانسی اصولگرایان برای انتخابات پیش رو ندارند.»

این استاد علوم سیاسی در خصوص علت اعلام اساسی برخی اصلاح‌طلبان به عنوان نامزد اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری 1396 گفت: «اصولگرایان می‌خواهد با نام بردن از افراد مختلف به عنوان نامزد اصلاحات به هواداران خود روحیه دهند آنها در کنار این استراتژی همزمان پروژه تخریب روحانی را هم کلید زده‌اند؛ برای اجرای پروژه تخریب روحانی دائم می‌گویند برجام شکست خورده و همه چیز شکست خورده و این شکست‌ها در نتیجه سیاست‌های روحانی بوده است و استراتژی دیگر این است که در حالی‌که خود اصلاح‌طلبان چیزی نگفته‌اند ولی اصولگرایان به نقل از اصلاح‌طلبان دارند برای آنها نامزد تراشی می‌کنند و بحث اسامی مختلف مانند پزشکیان، مطهری و حتی عارف را مطرح می‌کنند.»

صادق زیباکلام در ادامه تاکید کرد: «اما اصلاح‌طلبان قرص و محکم پشت آقای روحانی هستند ولی جریان مقابل  اینها سعی می‌کند اینطور وانمود کند که در جریان اصلاح‌طلب هم، مانند اصولگرایان تعدد نامزد وجود دارد، یا وانمود می‌کند که اصولگرایان با نامزدهای خود به دنبال سهم خواهی است و در میان اصلاح طلبان هم اجماع وجود ندارد و...»

وی در خصوص انگیزه اصولگرایان از اجرای این تاکتیک گفت: «من اسم این را جنگ روانی نمی‌گذارم اما بخشی از تبلیغات اصولگرایان ایجاد تردید در میان رای دهندگان اصلاح‌طلب و میانه‌رو است و امیدوارند با مطرح کردن این اسامی شاید توانستند اختلافاتی بین اصلاح‌طلبان به وجود بیاورند و از طرفی رای دهندگان بالقوه اصولگرایان نیز روحیه می‌گیرند که تنها اصولگرایان نیستند که به اجماع نرسیده‌اند و این سردرگمی در میان اصلاح طلبان نیز دیده می‌شود.»

تاجرنیا: بحث عبور از روحانی در میان نیست


علی دورانی: رقابت با روحانی ریسک بالایی دارد
علی دورانی قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: آقای روحانی در اجرای برنامه‌هایش موفق نبود است. وی در همین رابطه در گفتگو با فرارو ادامه داد: «حتی انتخاب مجدد رئیس جمهور مستقر هم در گرو این است که چقدر توانسته برنامه هایش را درست اجرا کند و چقدر در چشم‌اندازی که برای جلب آراء مردم تعریف کرده، موفق بوده است؛ اگر رئیس جمهوری موفق نباشد و شاخص‌هایی که در زمان رای دادن مورد توجه بوده است را تامین نکرده باشد، برای دومین دور رای نخواهد آورد.»

وی معتقد است روحانی به دلیل لجبازی‌های مدنی در انتخابات 92 رای آورده است: «عمکلرد جناب آقای روحانی از آنچه پیش‌بینی می‌شد ضعیف‌تر قلمداد می‌شود ولی مشکل اساسی مربوط به زمانی است که ایشان هیچ کارنامه اجرایی و اقتصادی مشخصی نداشت و برنامه اقتصادی عاریه‌ای وارد انتخابات شد و رای مردم به خاطر برنامه عاریه‌ای ایشان نبود بلکه به خاطر لجبازی‌های مدنی بود.»

وی در خصوص اینکه آیا برای اصولگرایان رقابت با رئیس‌جمهور مستقر سخت نیست، گفت: «احساس عمومی اصولگرایان و لایه‌های اجتماعی این است که دولت در چهار سال پیش رو، توان این را که از این روزمرگی خارج شود را ندارد و از نظر آنها در چهار سال آینده هم اتفاق جدی‌ای نخواهد افتاد و کشور دچار روزمرگی خواهد بود.»

وی در همین رابطه ادامه داد: «امید به یک تحول جدی اقتصادی در دولت آینده روحانی نزدیک به صفر است. نگرانی از وضعیت اقتصادی و بالا گرفتن ناهنجاری های اجتماعی موجب شده حتی اهداف انقلاب در معرض خطر قرار گیرد و همین وضعیت سبب شده است بسیاری از فعالین سیاسی تلاش کنند تا مانع از انتخاب مجدد آقای روحانی برای دومین بار شوند. این نگرانی باعث شده اصولگرایان به تکاپو بیافتند و وارد انتخابات شوند.»

دورانی در ادامه به در خصوص تصمیم اصولگرایان برای ورود به انتخابات گفت: «هرچند ممکن است این تصمیم ریسک بالایی داشته باشد و اما اصولگرایان مایلند وارد رقابتی جدی شوند ولی اینکه چقدر موفق شوند و چه قدر ابزار آن پیروزی را در اختیار دارند و شرایط پیش رو تا انتخابات به چه نحوی پیش خواهد رفت طبیعتا موضوعاتی است که در هر انتخاباتی مورد بررسی قرار می گیرد.»

علی دورانی در پاسخ به این سوال که اگر اصولگرایان اینقدر برای ورود به انتخابات مصر هستند چطور هنوز شعار و نامزد این جریان مشخص نشده است گفت: «حتما نقشه راه رقابت با رئیس جمهوری مستقر با زمان‌های دیگر متفاوت است و ما نباید انتظار داشته باشیم فعالین سیاسی بر اساس همان بازه زمانی انتخابات 92 فعالیت‌های خود را آغاز کنند. نقشه راه و زمانبندی این انتخابات متفاوت است. گاهی اوقات زود شروع کردن باعث دردسر می‌شود و منتج به نتیجه نیز نخواهد شد.»

وی در خصوص اینکه آیا در مجامع داخلی و خصوصی اصولگرایان نیز تکلیف بزرگان اصولگرا درباره نحوه ورود به انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است یا خیر گفت: «تکلیف اصولگرایان با خودشان روشن است و هیچ تکلیفی جز وحدت برای خود نمی‌بینند؛ من فکر می‌کنم در ماه‌های آینده به همین نتیجه خواهند رسید ولی اینکه با چه کسی و به چه صورت وارد انتخابات شوند، اینها بحث‌های بعدی است.»

علی دورانی در ادامه تاکید کرد که تعریف‌های قبیلگی از اصولگرایی را قبول ندارد و وی تعریف فراتر از مباحث جناحی دارد. وی در همین رابطه  گفت: «تعریف من از اصولگرایی همان تعریف مقام معظم رهبری است. یعنی همه کسانی که انقلاب را قبول دارند و دل در گرو انقلاب دارند و من هیچ وقت اصولگرایی را در معنای نازل و قبیلگی آن ندیدم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این تعریف شما حسن روحانی را از دایره اصولگرایی خارج کرده و از آن عبور کرده‌اید گفت: «اتفاقا برعکس اگر آقای روحانی را هم در همین دایره ببینیم این دیدگاه یعنی ما اصولگرایی را به صورت قبیله‌ای دیده‌ایم و به همین دلیل باید از همه اقدامات او حمایت کنیم. اما اگر شخص دیگری هم بود و با تعریف بنده جایگاه بسیار قوی‌تری نسبت به روحانی در اصولگرایان داشت، وظیفه ما این بود که نگاه قبیلگی را کنار می‌گذاشتیم و به سمت شخص دیگری می‌رفتیم.»

وی در ادامه یادآور شد: «حتی با تعریف من، آقای روحانی از دایره اصولگرایان خارج نشده باشد هم به واسطه عملکرد ضعیفشان مورد حمایت اصولگرایان نخواهد بود.»

علی دورانی در نهایت یادآور شد: «شرایط ما در انتخابات احساسی بوده و قوانین تبلیغاتی ما در انتخابات و هژمونی قوانین، ما را به سمت دیگری ببرد. ما داریم از آنچه امیدواریم این بار اتفاق بیافتد سخن می‌گوییم و نه مسائل گذشته.»
ناشناس
Turkiye
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
حسن آقا که خودش دستاشو برده بالا شما دیگه چی میگید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
تمام ملت ایران.
چوپان گله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
من چوپان یک گله هستم که بالاترین راندمان تولید گوشت.پشم وشیر را داشتم ومی توانم بمراتب بهتر از روحانی کشور را اداره کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
با توجه به صحبت های آقای روحانی، به نظرم بهترین کسی که میتونه جلوی ایشون واسته خودشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دلار زیر 3500 بشه و بمونه به روحانی رای میدم
انتشار یافته: ۹۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
رقیب اول روحانی:
عملکرد بسیار ضعیف و تیمش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
حتي احمدي نژاد هم در مجموع ، عملكرد بهتري داشت.
روحاني خيلي بعيده راي بياره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
به نظر بنده با اين همه موفقيت هاي اين دولت و عملكردهاي تابناك و بي نظير، يك تركه چوب هم توان رقابت با روحاني را دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
شما طرفدار که چه عرض کنم ... احمدی نژاد بس نیست حامیان سیاسی قدیمیش هم از او ابراز برائت می کنند اگه ما با روحانی مشکل داریم یه مسئله دیگه است شما برید به اون بقایی و مشایی تون بچسبید
آرش
India
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
آره .
به روحانی رای ندین تا دوباره یکی مثل احمدی نژاد رای بیاره ، دوباره اقتصاد رو داغون ، فضاهای سیاسی بسته تر شه ؛ بعد دوباره مثل سال 88 بگیم غلط کردیم احمدی نژاد برو فقط . بعد به خاطر اون 4 سال دوباره 20 سال دیگه عقب بیافتیم بعد دولت بعدی دوباره بخواد بیاد درست کنه چند سال طول میکشه بعد تو چند سال اول رکود ایجاد میشه و بعد دوباره تو دور اول رای نمیاره تا دوباره یکی دیگه مثل احمدی نژاد رای بیاره و این دور باطل هی ادامه پیدا کنه تا بیش از این چیزی که هستیم از دنیا عقب بمونیم .
می دونم عصبانی هستین هموطنان اما عقلانی کار کنین . برای فرار از کلینتون به ترامپ پناه نبرین . به فاشیست ها قدرت ندین .
روحانی عملکرد اقتصادی خوبی داره ، منتهی یکی دو سال دیگه اثراتش معلوم میشه . اینو اقتصاد دان ها می دونن مثل زمان احمدی نژاد که رشد علمی و بهبود اقتصادی دولت خاتمی به نام ایشون تموم شد و عملکرد بد احمدی نژاد به نام روحانی .
صبر کنین . عاقل باشین . هیجان زده نشین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
گزينه بهتري سراغ داري؟؟؟؟
بايد ابله باشيد كه نفهميد بدبختيامون از دوره احمدي نژاد شروع شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
جناب آرش بنده تو دانشگاه هستم به طور یقین خدمت شما عرض میکنم که فضای سیاسی در حال حاضر خیلی بسته تر از دولت قبل است. اصلا یک مخالف نمیتونه حرف بزنه اصولا اجازه صحبت به تفکر مخالف نمیدن شما به این وضعیت فضای باز سیاسی میگید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آفرین به سطح درکت ناشناس 19:54 کاش همه اینقدر اصولی و منطقی فکر میکردند نه اینکه از نوک دماغشون اونطرفتر را نمی بینند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
مردم در برابر روحانی خواهند ایستاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ناشناس 8:15
لطفا به تاریخ تحریمهای کشنده نگاه کن
دوسال پایانی دولت قبل
اشاره از کجا بود؟
هدف چه بود؟
دولت مدنظرشان حاکم شد ولی خودشان در چاه اقتصادی که برای احمدی نژاد کندند افتادند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
در پاسخ سوالی که تیتر شده باید گفت: ملت! البته ملت بیکار و بی پول و بی پارتی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بدبختي هامون از هر وقتي كه شروع شد در اين 4 سال به همان اندازه قبل تشديد شد و ابدا اثري از بهبود و پيشرفت ديده نشد. بنا براين اين بدبختي ها از هر وقت كه شروع شده است انتخاب مجدد روحاني يعني ادامه همين وضع و روز به روز بدتر شدن آن. هر تغييري ممكن است اندكي شانس براي تغيير روند رو به ويراني و خرابي دوره روحاني فراهم كند.
aaa
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
هر کسی دوست داره روحانی رییس جهمور بشه لایک کنه . هر کسی هم دوست نداره دیسلایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
این همه منفی؟!
فراموش نکنیم که مخاطبان این سایت حامیان دولت بودن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
به چی روحانی باید رای بدیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اول باره فرارو رو دیدم و دیسلایک کردم
ناشناس
Saudi Arabia
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
به نظر من دولت روحانی که دور اول خودم بش رای دادم اصلا صلاحیت ادامه دادن رو نداره البته اینم بگم که کلا قرار نیست اتفاق بهتری بیافته!
ناشناس
Finland
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
من دوست ندارم روحانی رئیس جمهور شود ولی اگر رقیبانش اصولگرا باشند به او رای می دهم
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
مثبت.انتخاب بین بد و بدتره
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
ما رای میدهیم به حسن روحانی به خاطر اینکه برای ما شغل ایجاد کرده البته ببخشید تا صد سال دیگر هر کم و کاستی تو مملکت ما باشد کار احمدی نژاد هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
داره متلک میگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
عزیز دل برادر محموتی شخم زد میدونی یعنی چی؟ کارهایی کرد رفتارهایی رو بنا نهاد که حالا حالاها درست بشو نیست.نمونش دلار که عشقی بالا و پایین میره.انگار صاحب نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
ما هم راي ميديم به ئحسن روحاني چون :
-همه تحريم هاي اقتصادي از روز امضاي برجام به طور كامل برداشته شد.
- وضع مردم آنقدر خوب شده است كه ديگر كسي به مبلغ ناچيز يارانه محتاج نيست.
- اعتبار به پاسپورت ايراني برگشته است و هر جاي دنيا بدون ويزا به راحتي مي شود سفر كرد.
- ارزش پول ملي حفظ شده است و دلار بالا و پائين 4 هزار تومن مي چرخد.
- همه چرخ هاي اقتصاد آنقدر تندتر از سانتريفوژها مي چرخد كه بكس و باد كرده و هر چي گاز ميديم يك سانت هم جلو نمي رويم.
- دروغ از فرهنگ سياسي كشور حذف شده است و وزراي دولت هر چي مي گويند 2 ساعت بعد يكي ديگه از همون كابينه مياد و حرف اولي را تكذيب مي كند.
- عدالت گسترده شده است و همه مردم حقوق نجومي مي گيرند. فقط در فيش بعضي ها 4 الي 5 تا صفر بي ارزش بيشتر است. صفر هم كه ارزشي ندارد.
- فاصله دولت با مردم بسيار كم شده است و بعضي ها براي سو استفاده در گور مي خوابند تا پاي دولتمردان را به قبرستان بكشانند و تا مديران ارشد دولت براي ديدن ملت داخل قبر آمدند سنگي روي قبر بگذارند تا ملت راحت شوند.
- همه جوان ها يا كار دارند يا منتظرند تا تشنگان خدمت به مردم بعد از چند بار بازنشسته شدن و بازگشت به خدمت بالاخره با جواز دفن دست از پست بكشند تا يك جايي براي نسل بعد كه باز پشت در انتظار پير شده باز شود.
با اين همه مزيت فكر مي كنيد يك دسته جارو از اين حسن جان چي كم دارد كه اگر كانديد شود راي نياورد؟!!!
مجتبی آقایی
Finland
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اصلاح طلب های عزیز این پنبه رو از گوشتون بیارید بیرون و بیخودی جو و توهم برتون نداره غیر ممکنه روحانی دوباره رئیس جمهور بشه شب دراز است و قلندر بیدار مطمئن باشید تا زمان انتخابات اصولگرایان گزینه ای رو رو خواهند کرد که همه معادلات رو بر هم می زنه بزودی از این خواب خوش بیدار خواهید شد و چنان شوکی به شما وارد خواهد شد که نمونه اش دیده نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اصولگرایان هر کسی رو بیاورن رای نمیاره...حتی اگه سید محمد خاتمی رو معرفی کنن...مشکل ریشه ای اصولگرایی است که کسی قبولش نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اینکه روحانی بسیار خراب کرده حرفی نیست اما خداییش ایا میرسلیم می تونه با روحانی رقابت کنه شما برید اول مشکل قحط الرجالی تان را حل کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
فقط كسي بدرد ميخوره كه بتونه اين فساد روزافزون را كم كنه،
اصلاح طلب و اصولگرا بودن اهميت نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
در برابر روحانی

دلار 4000 تومانی
شعار های بی عمل
افزایش قیمت ها
گرانی رسمی مستمر اب و برق، گاز و بنزین و نان و ...
انفعال دولت
امار های نامالوف
وعده های بی پایان

ایستاده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آقا شما امروز بذر میکاری یه سال دیگه درو میکنی.چطور توقع داری خرابی های 8 ساله چهارساله درست بشه؟
ناشناس
Finland
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
سال 92 به خاطر حمایت دو رئیس جمهور قبلی به روحانی رای دادم...اما سال 96 اصلا رای به هیچ فردی نمیدم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اصولگرایان بطور خود جوش یه درصد کمی رای دارن
پس رای ندادن ما مردم یعنی رای آوردن احمدی نژاد 2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
منم باین دوستمون موافقم اصول گرا فقط با همین سم پاشی ها رای میاره
سید مجتبی خالقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اصلاح طلبان ایران - مظلومان دوران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
چه مظلومیتی
پست که دارید
رانت اقتصادی که دارید
تریبون دولت و مجلس که دارید
فقط عمل ندارید!

مردمو چی فرض کردین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خداروشکر هم اصولگراهارو دیدیم هم اصلاحطلبارو
فقط ماااا مردم مظلومیم
اینا هرکدوم اومدن هیییچ گلی به سر مردم نزدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
حرف از رییس جمهوری مجدد روحانی یقینا توهین به شعور هموطنانه.
ايراني ام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
شخصي مثل علي مطهري مناسبتره و مقبولتر هر دو طيف
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
آقا مجتبی عزیز. مگر زمان قدیمه که یدفعه یه قهرمان وارد بشه همه چیز رو درست کنه. به نظرت چه کاندیدای دیگه ای مونده که مردم ندیده باشند. مردم همه جورش رو تجربه کردند. از طرف دیگه به خاطر نفوذ شبکه های اجتماعی هر کسی نمی تونه بیاد اعلام نامزدی کنه و لاف بزنه. به سرعت تمامی اطلاعات و سوابقش در دسترس همگان قرار می گیره. کار خیلی سخت شده برادر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
با دوكيلو سيب زميني و كمي حرفهاي چاخان ميتوان 30ميليون راي جمع كرده يا ايران را نمي شناسي يا خودت را بخواب زدي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اصول گرایان که امتحان شان را پس داده اند در خوش بینانه ترین حالت 5 درصد طرفدار دارند اما روحانی هم واقعا مردم را نا امید کرد من نمی دانم چه اصراری به حفظ سیف و نعمت زاده و طیب نیا دارد اقای روحانی این ها اسب تروا روحانی هستند ولی متاسفانه ایشان متوجه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
چرا5درصد؟روحانی 55درصد رای داشت 45درصد به 3کاندیدای اصولگرا رای دادند.خود بزرگ بینی نداشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
عزیز جان وضعیت امروز ایران حاصل جمع جبری تمام دولت های گذشته است که از 37 سال گذشته بیش از 25 سالش رو اصلاح طلبا یا اصلاح طلب نماها سرکار بودن حالا خودت حساب کن کی امتحانشو پس داده؟؟
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
جناب آقای روحانی کارهایی که در اختیار خودش بود انجام نداد از جمله فضای نظام اداری را تغییر نداد با عدم تغییر مدیران دولت قبل یا بازگرداندن بازنشسته های دوران سکوت سازندگی یاس و ناامیدی و بی انگیزگی را به پای هرم گسترده طرفداران خود تزریق کرد بنابراین با علم بر اینکه ایشان برای دور دوم به رای نیاز دارد هیچ حرکت اصلاحی نمی کند طبیعتا طرفدارانش در طیف های مختلف حتی اگر بزرگان اصلاحات هم حکم کنند به روحانی رای نخواهند داد حال عدم گشایش مورد انتظار در امور اقتصادی فرهنگی و سیاسی هم مزید بر علت است حداکثر رای وی 14 میلیون رای سال 88 آقای موسوی خواهد بود تنها شانس وی حضور زیر 28 میلیون نفر در دور اول است در صورت کشیده شدن به دور دوم قطعا مغبون روحانی خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
همونطوری که خاتمی هشت سال رئیس جمهور شد روحانی هم با کمک هاشمی و مدیران پر تلاش و خستگی ناپذیریش کشور را بسوی پیشرفت و ترقی جلو می بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
پرتلاش ترینشون نعمت زاده هست ، بسیار شاداب و خستگی ناپذیر و در عین حال از جوانترینهای کابینه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
لطفا جوک نگید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
واقعا من موندم اون کسایی که میخوان این روحانی 4 سال دیگه این وضع تکراری رو ادامه بده کیا هستن ؟
حسن
United States of America
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
یکی از آن‌ها بنده هستم. و از جمله به خاطر اینکه خوبی کسانی مثل شما را می‌خواهم. اگر آقای روحانی ريیس جمهور شود، دست کم امکان وارد کردن داروی آلزایمر برای درمان و شما دوستان فراهم خواهد شد. واقعاً عجیب است که بعضی‌ها چه زود شرایط ۸۴ تا ۹۲ (و به ویژه سال ۹۱) را فراموش کرده‌اند.!
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
خداییش خیلی دوران روحانی خسته ست
آدم خوابش میگیره
قبلی حداقل یکم فان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
کسی که محموتی 2 و مشایی و بقایی نمی خواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اونایی که نمی خوان پدیده ای مثل احمدی نژاد تکرار شه.
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
نه پس انتظار داری بشینیم چهار سال یکی عین محمود رو ادامه بدیم، حثیثت انتخابات تئی ایران همیشه بین بد و بدتر بوده
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
یک مشت خواب رفته که هیچگاه از خواب بیدار نخواهند شد.
آرش
Germany
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
عقلا .
کسایی که متوجهند که شرایط " واقعی " اقتصاد چگونه ست و آیا رو به بهبود است یا مثل دوران احمدی نژاد در ظاهر زیبا و در باطن زشت .
به دور از "شعار" و با "صبوری" .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
كساني هستند كه مي فهمن احمدي نژاد چه به سر اين كشور آورد و بقيه كانديداهاي رياست جمهوري خواهند آورد . شما هم به جاي اينكه سرتو مثل كبك بكني تو برفو غرغر بزني يكم سوادو مطالعتو ببري بالا تا بفهمي احمدي نژاد چه كشوريو تحويل روحاني داد
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اولین نظر ،حسن آقا
عالی بود، لذت بردم.
و همینطور نظر ناشناس 10:17
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
وقتی بیش از پنجاه درصد اقتصاد کشور در دست کسانی است که هیچ نظارت دولتی را برنمی تابند هر رییس جمهوری انتخاب شود ،تدارکاتچی بیش نیست
بی امید به تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
به نظر من هر آدم معقولی با روحانی رقابت کنه برنده است.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
درود . بله هر آدمی .
+++++++++++++++
ناشناس
Saudi Arabia
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ایول خدایی کاملا باهات موافقم چون از وقتی توی کشور قحط الرجال اومده روحانی سربلند کرده وگرنه سال 92 اصلا کی این آقا رو میشناخت؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
شما نظرتو برا خودت نگه دار چون آدم معقول اجازه كانديد شدن نداره مطمعن باش رقباي روحاني از خودش صد مرتبه بدترن
الف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
روحانی رئیس جمهوردوباره است
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
کاری نکنید تا شاهد خشم مردم باشید . خشم مردم همانند سیل همه شما را نابود خواهد کرد.
ناشناس
Finland
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
انتخاب همیشه بین بد و بد تره
ناشناس
Finland
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
باور کنید ادم به حامد کرزی رای بده بهتر از روحانیه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
روحانی ایده ال نیست ولی کو کسی بهتر از او ؟
میرسلیم یا جلیلی یا قالیباف یا
روحانی در حد توانش کار کرده ، دلیلش هم حمله هایی که به او میشه نشون میده درست و به هدف زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
در انتخابات 92 هم همین اقای زیبا کلام و بسیار دیگهه ای شانسی برای اقای روحانی قائل نبودن ..یا در انتخابات 84 چه کسی فکر میکرد که اقای احمدی نژاد پیروز رقابت با اقای هاشمی بشه ؟

ایا قبول نداریم که مردم ایران در دقیقه 90 کاندیدای خود رو انتخاب میکنند و شاید خلاف پیش بینی ها کسی دیگر رای میاره ؟
شاهین
United States of America
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اقای روحانی را نباید با احمدی نژاد مقایسه کرد بایستی به وعده های انتخاباتی ایشان مراجعه کرد که چقدر در وعده هایی که داده بود موفق عمل نمود که به نظر بنده جناب ریئس جمهور متاسفانه موفقیتی نداشت سفره مردم روز به روز کوچکتر شد حتی از زمان مدیریت احمدی نژاد مملت در رکود مطلق بسر میبرد بیکاری بیداد میکند باید کار را به کاردان سپرد متاسفانه امثال جناب شریعتمداری باعث خواهند شد که روحانی دوباره رای بیاورد
اسمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
فقط روحانی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
نظرات را که می خونم تعجب می کنم.باشه اصلا روحانی نیم درصد وعده هاشم اجرایی نکرده باشه،فراموش نکنین که این جا سوییس نیست و ما قراره با رایمون تنها جلوی آسیب بیشتر رو بگیریم. از بی تفاوتی ملت در انتخابات سال 84 که احمدی نژاد رو به جون کشور انداخت درس عبرت نگرفتید آیا؟
ناشناس
China
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
برای رای آوری آقای روحانی مردم رو از دیگری! نترسانید!
صادق
Saudi Arabia
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
دردو بر رییس جمهور محبوب
یزدانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
روحانی سرمایه اجتماعی حاصل از تداوم 88 تا 92 رو بوسیله هیات دولت فرسوده و بازنشسته اش با خاک یکسان کرد جایگزین معقول تری باید تدبیر نمود اغلب منابع رای سال 92 سرخورده و بی انگیزه و برخی متنفر شده اند .
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اگر قرار باشه باز هم از لپ لپ رییس جمهور بیرون بیاد، روحانی رو با همین کابینه افتضاح و وزیرهای تاریخ مصرف گذشته اش ترجیح میدم. متاسفم برای خودم و ایران و ایرانی که در کل مملکت یک شخص به درد بخور نداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
روحانی رئیس چمهور پزشکان و مدیران پیر پولدار که هیچوقت بازنشسته نمی شوند بقیه مردم عددی نیستند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
جان من یعنی ریاست محترم دولت کلید رویش میشود دوباره کاندید شود . همین الان ایران را با خاک یکسان کرده و مردم منتظر محاکمه ایشان هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
روحانی با شعار برطرف ساختن حصر و خیلی چیزای دیگه رئیس جمهور شد که هیچ کدام رو عمل نکرد / از دوران روحانی درس می گیریم که دولت اعتدال در عمل به مشکل برمیخوره اخه مموتی هم این حق رو داشت که اعضای دولتش رو خودش بچینه دولتی که وزراش رو اصولگراها تعیین کنند چطور دولتی خواهدبود/ دولت روحانی دولت اصلاحات نبود / حاکمیت باید اجازه بده اصلاح طلب های واقعی برای نجات مملکت وارد گود بشن
حمیدخان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
آزموده را آزمودن خطاست
سیروس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خداونداین مملکت راازشراصلاح طلبان بی مصرف حفظ نماید.مدتهاست این دعادرمورداصولگریان جاری وساری است لیکن امیدی به دعاهای مانیست.
نسل انقلاب کرده
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
فضایی درست کردنداین اصولگرایان که رغبتی به رای دادن نداریم چقدرعنادوکینه ورزی جالبه یه نماینده که ازشهرستان باهشت هزاررای رفته تومجلس اعلام کاندی توری کرده باآن رای های مشعشع که توشهرستان آورده کشتی بارزده لوازام خانه اش را ازکشوری که سفیربوده آورده ایران مردم راچی فرض کردن ای خدامردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
فکر کنم گزینه منطقی اصول گرایان حاجی بابایی هست که رای خوبی هم داره
به هر حال دیگه روحانی که رای نمی آره
نخود هر آش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اثر نقاشی این هنرمند گرامی هنوز در آموزش و پرورش هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
وی معتقد است روحانی به دلیل لجبازی‌های مدنی در انتخابات 92 رای آورده است! یعنی همان فتنه گرها آقای روحانی را رئیس جمهور کردند و این حرف درستی است. چون در انتخابات 88 ستم شد
احمدی دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
درسته , اولین دولت 4 ساله
دولت بهار در راه است ...
ناشناس
Finland
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دولت روحانی بهترین دولت تاریخ بشریت از زمان تولد حضرت ادم تا به اکنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
-اگر رای به روحانی بدیم چه فایده مگه ایشان قدرت داشت عاملان بوجود آمدن اختلاسگری بزرگ در تاریخ (بابک زنجانی)را به مردم معرفی کنه و باعث محاکمه آنها بشه؟
-اگر نرویم رای بدهیم دوباره یکی دیگه مثل احمدی نژاد از تو قوطی در می آید و دوباره بدبختی و بردن ثروت کشور توسط غارتگران شروع میشه و از همه بدتر انگشت نمای مردم دنیا میشیم.
بدبختی هامون آنقدر بسیاره که کل پتانسیل کشور برای انتخابات آینده توسط یک گروهی تعیین میشه که با قدرت هر جه تمامتر سعی میکنند هم اندیشه خودشان را تائید صلاحیت کنند پس هرکی سرکار بیاد فقط بین بد و بدتر برای مردم قابل انتخاب هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
زیبا کلام بهترین رقیب روحانی می تونه باشه اگه قبول کنه!
ناشناس
-
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
چه کسی در برابر "حسن روحانی" می ایستد؟ مــــــــــــــــردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ملت فراموشكار - 84 تا 92 چقدر دروغ شنيديم - چقدر تحقير شديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
زیبا کلام مرحبا البته اگه رد صلاحیت نشود
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ما هرچه در 37 سال انقلاب ساختیم دولت کلید در طی 4 سال کلا نابود کرد . نه تنها آنرا بلکه ایران را نیز با خاک یکسان کرد.
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
از کجا معلوم اصلا تایید صلاحیت بشه؟
حالا گیریم تایید هم شد واقعا با چه رویی میخواد بیاد؟!
انتخاب مجدد روحانی به عنوان رییس جمهور برای مملکت ایران مایه #شرمساریه
ناشناس
Finland
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دوستان عزیزی که به روحانی انتقاد دارن توجه فرمایند که ایشون نتونسته به خاطر حجم انبوه مشکلات کشور رو خیلی جلو ببره ولی مانع پس روی شده. مخالفان روحانی با انواع طرفندها از قبیل موشک هوا کردن و گرفتن سربازان آمریکایی و ... سعی کردن جلو موفقیت برجام رو تا میتونن بگیرن و تا حدودی موفق بودن. اگه به روحانی رای ندیم دقیقا تو زمین افراطیون و طبق نقشه اونا بازی کردیم. لطفا دقت فرمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
مردم رقیب روحانی در انتخاباتند