bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۰۵۹۸۹
امام‌جمعه‌ی دهلران:

توجه اصلی بنیاد برکت رفع مشکلات مناطق محروم و دور افتاده است

امام‌جمعه‌ی دهلران با بیان این‌که توجه اصلی بنیاد برکت رفع مشکلات مناطق محروم و دور افتاده‌ی روستایی است، بر ضرورت معطوف کردن نگاه بنیاد برکت به محرومیت‌زدایی در این شهرستان مرزی تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
امام‌جمعه‌ی دهلران با بیان این‌که توجه اصلی بنیاد برکت رفع مشکلات مناطق محروم و دور افتاده‌ی روستایی است، بر ضرورت معطوف کردن نگاه بنیاد برکت به محرومیت‌زدایی در این شهرستان مرزی تأکید کرد.
 
حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به محرومیت شهرستان، 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، دوری از مرکز و امکانات حوزه‌های مختلف و خسارت‌های قابل توجه در دوران جنگ تحمیلی، بنیاد برکت باید عنایت بیش‌تری به این شهرستان در حوزه‌های بهداشت و درمان، مدرسه‌سازی، مسجدسازی و محرومیت‌زدایی داشته باشد.
 
وی با تقدیر از اقدام‌های خوب بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان ایلام و این شهرستان افزود: با توجه به عمق محرومیت در مناطق شهری و روستای دهلران، از بنیاد برکت می‌خواهیم برای کاهش محرومیت‌ها حضور چشم‌گیرتری در این منطقه داشته باشد.

امام‌جمعه‌ی دهلران با اشاره به عبور زائرین عتبات عالیات از این شهرستان گفت: از ابتدایی‌ترین خدمات جهت ارایه‌ی خدمات رفاهی به زائرین محروم هستیم و می‌طلبد در ساخت استراحتگاه و دیگر امور زیربنایی، بنیاد برکت وارد عمل شود.
 
حجت‌الاسلام موسوی به نیاز روستاهای این شهرستان به مسجد هم اشاره کرد و یادآور شد: ساخت مصلای شهر دهلران، حوزه‌های علمیه‌ی برادران و خواهران و پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیاز به مشارکت بنیاد برکت دارد.
 
وی اضافه کرد: انتظار داریم بنیاد برکت دهلران را به صورت ویژه مدنظر قرار دهد تا گرد محرومیت از چهره‌ِی این شهرستان مرزی با اقدام‌های خداپسندانه‌ی این نهاد پاک شود.
 
وی هم‌چنین از مسئولان بنیاد برکت تقاضا کرد با توجه به شرایط ویژه‌ی این شهرستان و موقعیت آن و رفع محرومیت، در اجرای طرح‌های خدماتی و محرومیت‌زدایی دهلران را به‌طور ویژه مورد عنایت قرار دهند.
 
بنیاد برکت در سال 86 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا نسبت به محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور و بهبود شرایط کسب و کار و زندگی مردم در این مناطق اقدام کند.
 
این بنیاد اجتماعی و اقتصادی تاکنون چند هزار پروژه در محروم‌ترین نقاط کشور با سرمایه‌ای به میزان 64 هزار میلیارد و 400 میلیون ریال اجرا کرده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو