bato-adv
کد خبر: ۳۲۲۵۰۶

رئیس ستاد قالیباف: رئیسی کنار می‎رفت، بهتر بود

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رییسی را ریختن ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
رئیس ستاد قالیباف: رئیسی کنار می‎رفت، بهتر بود 
 
رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رییسی را ریختن ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود.
 
به گزارش ایسنا، محمد دهقان، نایب رییس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه پیروزی آقای روحانی در دولت دوم او طبیعی است، گفت: البته کسب ۱۶ میلیون رای اصولگرایان در برابر رای ۲۳ میلیونی مطلوب است. حتی ممکن بود خودمان با برنامه‌ریزی دقیق در انتخابات نتیجه انتخابات را عوض می‌کردیم.
 
او ادامه داد: منظورم این است که اگر آقای رئیسی به جای آقای قالیباف کنار می‌رفت، نتیجه بهتری رقم می‌خورد. البته این بدان معنا نیست که ما حتما پیروز انتخابات می‌شدیم. بلکه نتیجه تفاوت بیشتری داشت. چون حدود ۵۰ درصد آرای آقای قالیباف به سبد آقای رئیسی نرفت و به سمت آقای روحانی رفت.
 
دهقان ادامه داد: این موضوع نه تنها در نظرسنجی‌ها بیان شد که ما هم به عینه آن را دیدیم؛ بنابراین اگر آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف کنار می‌رفت اجبارا رای‌های او به سبد آقای قالیباف ریخته می‌شد. چون طرفداران او ایدئولوژیک‌تر بودند و به آقای روحانی رای نمی‌دادند. هرچند ممکن بود که در این حالت طرفداران آقای رئیسی از کنار رفتن او به نفع آقای قالیباف ناراحت شوند، اما در نهایت رای‌شان را به آقای قالیباف می‌دادند که این اتفاق رخ نداد و ۵۰ درصد از رای‌های آقای قالیباف به سبد آقای روحانی ریخته شد.
 
او گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها در روزهای آخر انتخابات به این نتیجه رسیدیم که باید یک نفر از اصولگرایان در رقابت‌های انتخاباتی بماند. طبیعتا درباره آن یک نفر اختلاف نظر وجود داشت که ما طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود. با توجه به این‌که در روزهای آخر رقابت‌های انتخاباتی برخی نظرسنجی‌ها به نفع آقای رئیسی شده بود. آن‌ها هم حق داشتند که بر ماندن خود اصرار کنند اما تحلیل ما این بود که علی‌رغم نظرسنجی‌های متفاوت اگر آقای قالیباف کنار رود بخش مهمی از رای‌های او به سبد آقای روحانی ریخته می شود. نگاه آقای قالیباف در برابر این اختلاف نظر دوستانه کاملا ایثارگرانه بود که اگر آقای رئیسی کنار نرود او داوطلبانه از عرصه رقابت‌ها کنار خواهد کشید. آقای قالیباف ایثارگرایانه کنار کشید.
 
دهقان با بیان اینکه نفس و اصل برگزاری جلسه بین فردی با ادعای توبه با یک روحانی اشکال ندارد، گفت: اما برگزاری جلسه میان رییسی و تتلو در دوران انتخابات کار بد و غلطی بود و نباید در این زمان انجام می‌شد. این کار در نهایت برای آقای رئیسی ضرر داشت و بسیاری از افراد را به تردید انداخت.
 
شاید اگر آقای تتلو با آقای رئیسی در زمانی غیر از انتخابات دیدار می‌کرد، هیچ ایرادی به آن وارد نبود، اما این‌که این دیدار با تلقی تبلیغات و رای آوری انجام شد به نفع آقای رئیسی نبود. آن هم در شرایطی که صاحبان جنگ روانی و برخی از سیاسیون از هر وسیله‌ای برای تخریب رقیب استفاده کردند.
 
این دیدار به ضرر آقای رئیسی بود و حتی ممکن است باعث ریزش آرای ایشان نیز شده باشد. به طور کلی این موضوع را آنقدر پراهمیت نمی‌دانم که رسانه‌ها در این حجم به آن پرداخته‌اند. این گونه اتفاقات در خارج از ایام انتخابات افتاده و خیلی از افراد با اعتقادات متفاوت با برخی از روحانیون ما دیدار می کنند و کسی هم چیزی نمی‌گوید.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
ذهی خیال باطل...
رای قالیباف کجا بود تا به سمت روحانی سرازیر بشود؟!
اگر حتی 10 درصد این اطمینان برای شخص قالیباف وجود داشت که با قدرت طلبی که از اقای قالیباف سراغ داریم، به نفع هیچ احد الناسی هم کنار نمی رفت...
باز اصول نماهای ارزش نما شروع کردند به توهم بافی های قبلی خود و هم چنان دو دو تا شش تا می کنند!!!
مشکل جناح رقیب تنها این نیست که با منتخب اکثریت ملت مخالفت و دشمنی کردند و می کنند و سنگ اندازی کردند و می کنند بلکه مشکل اعتقادی هم دارند و ان این که با مشیت الهی هم نمی توانند کنار بیایند و از این اظهار نظرهای بچه گانه و خنده دار می زنند که اگر فلانی بود این طور نمی شد و ان طور می شد...
امریکایی ها و روس ها دارند فضا رو مخفیانه تسخیر می کنند ان وقت با وجود تنگ نظرهایی مثل اقایان چه اینده ای برای ایران می شه متصور شد؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
اينكه أراي قاليباف به صندوق روحاني رفت رو قبول ندارم ولي اينكه إقبال مردم به قاليباف بيش از رييسي بود صد در صد درسته ، چون قاليباف اقلا كار إجرائي كرده ولي رييسي انگار داره بالآي منبر صحبت مي كنه و فقط سعار مي ده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
چرا تحلیل بیخود میکنی؟
50 درصد آرای قالیباف به سید رئیسی نرفت؟ لابد رفت به سبد روحانی؟
قبول کنید که مردم شما رو نمیخوان. چرا سرتون رو مثل کبک توی برف فرو کردید و با تحلیل های بیخود شکستتون رو توجیه میکنید.
همه تون از همه ابزارتون استفاده کردید و نتیجه ش شد 16 میلیون رای.
کلا توی همه انتخابات ها این تعداد موافق نظام هستند. سایرین مخالف مشی فعلی حکومت هستند و به عنوان منتقد به گزینه ای که بیشترین اصطکاک رو با حاکیمت داره رای میدن.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳
مجله فرارو