روز گذشته باشگاه استقلال رسما از پیراهن قهرمانی خود در جام حذفی رونمایی کرد که در صورت پیروزی این تیم در خرمشهر بر تن بازیکنان خواهد شد تا روی سکو بروند.
روز گذشته باشگاه استقلال رسما از پیراهن قهرمانی خود در جام حذفی رونمایی کرد که در صورت پیروزی این تیم در خرمشهر بر تن بازیکنان خواهد شد تا روی سکو بروند.
به گزارش شهروند، این اتفاق در حالی رخ داد که معمولا هیچ کجای دنیا قبل از جشن قهرمانی از پیراهن مراسم رونمایی از پیراهن گرفته نمیشود تا به نوعی یک سورپرایز برای هواداران باشد، اما ظاهرا استقلالیها آنقدر حریف دسته اولیشان در فینال را دست کم گرفتند که با اعتمادبهنفس از پیراهن قهرمانی خود رونمایی کردند!
مسأله بعدی طراحی عجیب استقلالیها بر روی این پیراهن است که هر چیز مرتبط یا بیربطی روی آن درج شده است. عکس لئوناردو پادوانی، مدافع برزیلی آبیها که مدتی قبل دچار مصدومیت شدیدی شد، وسط این پیراهن قرار گرفته که بوسهای بر پرچم استقلال میزند.
مسئولان این باشگاه تهرانی قصد داشتند با این حرکت به نوعی از مدافع مصدوم خود تقدیر کرده و جام را به یاد او بالای سر ببرند. شلوغکاری استقلالیها روی این پیراهن بدون شک مهمترین ضعف طراحی آنها محسوب میشود؛ از درج آرم اسپانسرهای باشگاه تا ثبت سالهای قهرمانی استقلال در جام حذفی که باعث شده مخاطبان دچار سرگیجه شوند و از مشاهده این پیراهن لذت نبرند.
درج جملاتی با حروف لاتین که نام دو باشگاه حاضر در فینال جام حذفی و محل برگزاری بازی را ذکر کرده، در بالای این پیراهن در حالی که این مسابقه در رده بینالمللی برگزار نمیشود، ماجرا را عجیبتر جلوه میدهد. همواره طراحی لباس در ورزش ایران با مشکلاتی مواجه بوده و استقلالیها نیز در همین راستا گام برداشتند. مسئولان این باشگاه میتوانستند با یک فراخوان بعد از قطعیشدن حضورشان در فینال جام حذفی از علاقهمندان بخواهند طرحهای پیشنهادی خود را ارایه کنند و در آن صورت با یک تصمیم جمعی که از دل خانواده استقلال بیرون آمده بود، طرحی بهتر برای پیراهن قهرمانی خود در نظر بگیرند.
به هر حال در وهله اول باید دید استقلال میتواند روز پنجشنبه در فینال جام حذفی در خرمشهر جام قهرمانی را بالای سر ببرد و اگر این اتفاق رخ داد، پوشیدن چنین پیراهن درهمی که به نظر میرسد تفکر خاصی پشت آن نبوده، با چه واکنشی از سوی هواداران مواجه خواهد شد.
بهخصوص حالا که از دید برخی بازاریابها این نوع طراحی برای پیراهن یک گاف بازاریابی است و میتواند در شبکههای اجتماعی مورد تمسخر قرار بگیرد که در این صورت وجهه باشگاه استقلال لطمه خواهد دید.