bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۷۵۱۰۶

«سیب زمینی» و «گوجه فرنگی» کمیاب شد

مدیر عامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: عوامل و دلایل افزایش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی خارج از اراده و کنترل سازمان مدیریت میادین قرار دارد، اما همانطور که قبلاً نیز اعلام کرده‌ایم، آمادگی داریم تا با تامین کنندگان و تولیدکنندگان این محصولات، بیشترین همکاری و با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه، بیشترین هماهنگی را داشته باشیم.

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

مدیر عامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران از کمیاب شدن سیب زمینی و گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: غرفه داران به دلیل گرانی این محصولات را عرضه نمی کنند.

به گزارش فارس، عبدالحسین رحیمی در خصوص نایاب شدن سیب زمینی و گوجه در میادین میوه و تره بار گفت: بر اساس نرخنامه جدید سازمان مدیریت میادین، قیمت سیب زمینی در میادین و بازارهای میوه و تره بار کیلویی 2700 تومان و به صورت دستچین 2950 تومان و قیمت گوجه فرنگی کیلویی 3900 تومان و به صورت دستچین 4200 تومان عرضه می‌شود.

وی گفت: تا 31 شهریور، سیب زمینی و گوجه فرنگی در میادین و بازارهای میوه و تره بار به طور کامل و با کیفیت مناسب عرضه می‌شد، اما از ابتدای مهر شاهد کاهش قابل توجه عرضه از سوی تامین کنندگان و تولیدکنندگان و در نتیجه کمبود این دو محصول در برخی از میادین و بازارهای میوه و تره بار بودیم.

مدیر عامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: عوامل و دلایل افزایش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی خارج از اراده و کنترل سازمان مدیریت میادین قرار دارد، اما همانطور که قبلاً نیز اعلام کرده‌ایم، آمادگی داریم تا با تامین کنندگان و تولیدکنندگان این محصولات، بیشترین همکاری و با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه، بیشترین هماهنگی را داشته باشیم.

رحیمی افزود: فراموش نکنیم که سازمان مدیریت میادین مسئول تولید فرآورده‌های کشاورزی نیست، بلکه با ایجاد بستر لازم، تلاش می‌کند که فاصله تولید تا مصرف را از طریق عرضه محصول در میادین و بازارهای میوه و تره بار کاهش دهد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط موجود و افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی، سازمان مدیریت میادین آمادگی کامل دارد تا نسبت به عرضه مستقیم این دو محصول در 241 میدان و بازار میوه و تره بار اقدام کند و به این منظور آماده‌ایم که تولیدکنندگان با بیشترین تسهیلات و کمترین زمان، امکان عرضه مستقیم محصولات تولیدی خود را در غرفه‌های تک محصولی داشته باشند.