bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۷۶۲۷

بيانيه‌ي پاياني نشست پارلمان عربي انتقالي

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۸ دی ۱۳۸۸


پارلمان عربي انتقالي در پايان نشست دو روزه‌ي خود در مقر اتحاديه‌ي عرب در قاهره، از فتح و حماس خواست فورا به اختلافات داخلي پايان دهند. 

روزنامه‌ي اماراتي الاتحاد نوشت: پارلمان عربي انتقالي در پايان نشست خود در بيانيه‌اي از رهبران دو جنبش فتح و حماس خواست اختلافات خود را پايان دهند، چرا كه اين اختلافات تنها به نفع اسراييل خواهد بود.

در اين بيانيه آمده است: در سايه اختلافات فلسطيني‌ها، اسراييل بهتر مي‌تواند در جهت اجراي طرح و نقشه‌هاي خود در زمينه‌ي نابودي مساله‌ي فلسطين و يهودي سازي فلسطين تلاش كند.

پارلمان عربي انتقالي همچنين تجاوزات عليه حاكميت و خاك عربستان را محكوم كرد.

در اين بيانيه پاياني كه از سوي كميته‌ي امور خارجه و سياست امنيت ملي در پارلمان انتقال عربي تنظيم شد، عنوان شده است: پارلمان عربي اوضاع مرزهاي جنوبي عربستان را با دقت دنبال مي‌كند و تمام تلاش‌هاي عربستان را براي دفاع از خاك خود تاييد مي‌كند.

پارلمان عربي انتقالي همچنين حمايت خود را از وحدت ملي يمن و حمايت از يمن در برقراري امنيت و حفظ تماميت ارضي‌اش اعلام كرد و ياري به ملت يمن و دولت اين كشور را در نابودي اعضاي حوثي در صعده تاييد نمود.

پارلمان عربي انتقالي تمامي انواع دخالت‌هاي خارجي در امور داخلي يمن را محكوم كرد و گفت، اين دخالت‌ها را نوعي خصومت عليه يمن و جهان عرب و تهديدي بر صلح و امنيت در منطقه مي‌داند.

پارلمان عربي انتقالي از كشورهاي عربي، اسلامي، جامعه‌ي جهاني و سازمان‌هاي امدادرسان خواست تا فورا به منظور كاهش رنج آوارگان صعده وارد عمل شوند.

پارلمان عربي انتقالي ابراز اميدواري كرد كه مردم سوئيس از تصميم خود مبني بر منع ساخت مناره در اين كشور كه موجب انزجار و انزواي اسلامي شد، دست بردارند.

پارلمان عربي انتقالي همچنين بر حق حاكميت امارات بر جزاير سه گانه تاكيد كرد و نسبت به عدم دستيابي به توافق در ارتباط برقرار شده با جمهوري اسلامي ايران در خصوص حل مساله اين جزاير ابراز تاسف كرد.

اين پارلمان ايران را به دنبال كردن تمام راهكارهاي مسالمت آميز براساس قوانين بين المللي جهت آنچه كه "احياي حق امارات در خصوص اين جزاير" خواند، فراخواند.

در اين نشست حمايت از تلاش‌هاي دولت سودان جهت دستيابي به توافق با گروه‌هاي مختلف مسلح از طريق تلاش‌هاي كشورهاي عربي اعلام شد.

پارلمان عربي انتقالي حمايت خود را از دولت مشروع سومالي اعلام كرد و از كشورهاي عربي خواست سومالي را در برقراري دموكراسي و امنيت ياري كنند.

پارلمان عربي انتقالي هم‌چنين از دولت ايران خواست به حاكميت و تماميت ارضي عراق احترام بگذارد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین