bato-adv
کد خبر: ۳۸۲۳۶۶
اعتراض کاربران اصولگرا به سخنان نماینده تهران درباره حجاب اجباری

جنجال سخنان پروانه سلحشور؛ "چادرت را کنار بگذار!"

این دومین بار است که پروانه سلحشوری در کانون حمله اصولگرایان قرار می‌گیرد. پیشتر نطق سالیانه او در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ حواشی را برایش به همراه داشت.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
فرارو- پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی جنجالی تازه به پا کرده و اظهارات متفاوتش درباره حجاب واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است. او سوال‌های مهمی را درباره اجبار به حجاب در کشور مطرح کرده است که تاکنون از سوی یک نماینده مجلس بی سابقه بوده است.
جنجال سخنان پروانه سلحشور؛
به گزارش فرارو، روز شنبه مناظره از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و در ان پروانه سلحشوری نماینده مجلس و فرشته روح افزا از فعالان اصولگرا در این مناظره حضور داشتند.

موضوع مناظره نیز «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» بود. این مناظره جزو معدود مناظره‌هایی است که تاکنون درباره حجاب برگزار شده است. در همین راستا سخنان مطرح شده از سوی پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس درباره حجاب اجباری سروصدای زیادی به پا کرده است.

سلحشوری در این مناظره گفته است: "با پوشش ولنگاری کاملا مخالفم، اما معتقدم اگر بر محتوای دین کار شود و سیاست‌گذاری‌ها بر اساس آن صورت گیرد، اصلا نیازی به اجبار نیست. "

او در ادامه از عملکرد نهاد‌های فرهنگی در جا انداختن حجاب انتقاد کرد و گفت: «سوال این است آیا ما پس از ۴۰ سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟ قطعا نهاد‌های سیاستگذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نه تنها نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم بلکه گاهی آموزه‌های ما اثر عکس داشته است.»

سلحشوری خاطرنشان کرد: "من معتقدم که الزاما پوشیدن چادر به معنای حجاب کامل نیست. گاهی برخی با همین پوشش چنان آرایشی دارند که خود حجاب را زیر سوال می‌برد. باید بگویم ما نه تنها باعث اعتقاد جوانان‌مان به حجاب نشده‌ایم بلکه باعث گریزان شدن آن‌ها از خیلی از آموزه‌ها شدیم."
 
او همچنین یادآور شد: سوال این است چرا کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش را دارند؟ حتی زنان ایرانی ما در خارج از کشور هم به این نوع آرایش عادت کرده‌اند. ما یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب تعریف کردیم ولی نتوانستیم آن را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم. ما شاهد این هستیم در ترکیه با وجود فیلم‌هایی که فرهنگ منحطی را نشان می‌دهند زنان با حجاب هر سال افزایش پیدا می‌کنند و این تغییر در ترکیه بسیار ملموس است، اما ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که جوان حجاب را با دلش بپذیرد. زیرا ظاهر را ترویج کرده‌ایم. مگر اخلاق دروغ نگفتن، ریا نکردن و ده‌ها صفت دیگر جزو صفات اسلامی نیست؟ پس چرا دروغگویی در کشور ما بیداد می‌کند؟

سلحشوری با اشاره به سابقه تحصیل و زندگی خود در هند گفت: "من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود."

این بخش از اظهارات سلحشوری جنجال زیادی به پا کرده است. رسانه‌های اصولگرا گزارش دادند که او گفته است: «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود.»

این اظهار نظر کافی بود که موجی از انتقاد نسبت به این نماینده مجلس در شبکه‌های اجتماعی به راه افتد و دیگر سخنان او درباره حجاب اجباری نادیده گرفته شود.

وحید یامین پور فعال سیاسی اصولگرا در توئیتی در این باره نوشت: «چرا خانم نماینده چادرش رو کنار نمیگذاره؟ از طرف همسر یا پدر یا کسی دیگه مجبور به پوشیدن چادر شده؟ یا در پوشیدن چادر منافعی می‌بینه؟ یا بالکل منکر وجوب شرعی حجابه و چادر رو بهونه کرده؟ واقعا برام سواله؟ هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دقیقا چیکار میکنه؟»
جنجال سخنان پروانه سلحشور؛
صادق نیکو نیز از پروانه سلحشوری خواسته است چادرش را کنار بگذارد.

برخی نیز از این زاویه به موضوع نگاه کرده اند که آیا خانم نماینده تاکنون مرتکب "ریاکاری" شده و چادر سر کرده است؟ کاربری در این باره نوشته است: «چادری که نباشی و برای ریا چادر سر کنی گردنتو میشکنه. اصلا خصوصیت چادر همینه.»

یا کاربر دیگری سخنان سلحشوری را با اقدامات مسیح علینژاد مقایسه کرده و نوشته است: «اینقدری که امثال پروانه سلحشوری قداست چادر رو زیر سوال بردن مسیح علینژاد با اون همه بودجه و هزینه نتونست.»

عده‌ای نیز پروانه سلحشور را متهم به نفاق و فتنه انگیزی کرده اند. کاربری نوشته است: «هر جا سخن از فتنه زرد است نام پروانه سلحشوری می‌درخشد. بزرگوار پشت پرده چه خبره که باز داری حاشیه می‌سازی؟ خواهشا شما فقط یه لطف کن کمر مردم رو نشکن.»

توئیت‌های طنز و انتقادی فراوانی نیز در این رابطه منتشر شده است. " فک کنم خانم پروانه سلحشوری از چادرش مث لباس بتمن استفاده میکنه، میپوشه میره جنگ با اشرار. وگرنه این همه آسیب بخاطر چادر طبیعی نیست... "

اکثر منتقدان سلحشوری از طیف اصولگرا هستند، برخلاف دیگر جنجال‌ها در فضای مجازی در این مورد کمتر کسی به دفاع از این نماینده مجلس پرداخته است.
جنجال سخنان پروانه سلحشور؛
با این حال محمد جواد خیراندیش دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در انتقاد از حملات به سلحشوری نوشته است: "مناظره سرکارخانم‌ها پروانه سلحشوری و فرشته روح افزا در دانشگاه ما برگزار شد و بنده خودم داخل سالن بودم، خانم سلحشوری گفتند چه خوبه که حجاب‌های اسلامی متنوع داشته باشیم که جوان‌ها بتونند راحت استفاده کنند که اذیت نشن بعد از خودشون مثال زدند، اما رسانه چی پخش میکنه نمی‌دونم؟ "

این دومین بار است که پروانه سلحشوری در کانون حمله اصولگرایان قرار می‌گیرد. پیشتر نطق سالیانه او در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ حواشی را برایش به همراه داشت.

او در آن نطق گفت: «تنها راه برون‌رفت از ابرچالش‌های فعلی، ورود رهبری برای نجات کشور است. در مواردی، چون سیاست خارجی، نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، که بُعد جمهوریت نظام را به شدت تضعیف کرده است، نیاز به همه‌پُرسی، رای و نظر مردم است.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
پزشک معتمد باید شکستگی گردن ایشون را در اثر فشار و سنگینی چادر تأیید کند.!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
احسنت به این زن عاقل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
زمان پیغمبر چادر کجا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خیلی جالبه دقیقا حرفهای مریم رجوی رو تو مجلس فرانسه زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خدا شفات بده که واقعا بیماری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خب عطش قدرت و خدمت رو در وجودت خاموش کن از خودت شروع کن
نه اینکه برای بقیه نخسه بپیچی
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
حجاب فقط چادر نیست ساپورته!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
خانم سلحشور قطعا درست گفتند منظور از حجاب چادر نیست پوشش مناسب با دین اسلام کفایت میکند مثل خانم های با حجاب همین کشور همسایه مورد اشاره وی. که تاری از مو بیرون نیست اما چادر هم ندارند براداران منتقد در چند سال گذشته که با گشت ارشاد افتادند به جان خانمها چه نتیجه ای عاید شد اینگار لج کردند و بدتر از قبل شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خوب پس چرا چادرش را بر نمیداره؟
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
حرف های خانم سلحشور درسته
هرکسی میتونه تو انتخاب حجابش آزاد باشه ولی هنجارهای کلی جامعه رو رعایت کنه
همونطور که کشف حجاب رضاخان به حجاب صدمه زد
حجاب اجباری هم میتونه صدمه بزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
کاملا درست گفته خانم سلحشوری.
اگه جواب منطقی دارید بیان کنید
روجا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ان المنافقین لکاذبون....سلحشور این بار می خواهد با استفاده ابزاری از بی حجابی وارد مجلس شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دین یعنی فقط به حرف من گوش کن و در مورد حرف من و سایرین فکر نکن. هر چیزی غیر از این را هم با چرندیاتی مثل چرندیات یامین پور و اسدی و ... و با شانتاژ و داد و بیداد و آی این به اون توهین کرد و اون به این توهین کرد، رد می کنند و نه تنها پاسخ نمی دهند بلکه راه پاسخ دادن را نیز می بندند.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
برادر یا خواهر محترم، با جمله اول تون در مورد دین موافق نیستم و نتونستم مثبت بزنم.
این معنی دین خدا نیست اما عملکرد غلط بعضی آدمهای مذهبی این تصور غلط از دین را ارائه میده.
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
لا اکراه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
معنی لا اکراه را نفهمیدی
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
حجاب اجباری ادم را یاد قرون وسطا می اندازد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
مشکل ایشون مربوط به تحرک کم و وزن زیادشه
اعظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
اتفاقا خواهر شوهر چادری و معتقد من هم بابت چادر درد دست گرفته .در ضمن آقایون چمیدونن حجاب کردن چقدر سخته که راجع بهش نظر میدن .هر وقت جای خانمها بودین اظهار فضل کنین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
منم به خاطر چادر دستم ورم می کرد که بعد از کنار گذاشتن چادر خوب شد. آقای یامین پور یه مدت چادر سر کنن متوجه میشن. احمقانه اس آقایون در مورد حجاب حرف می زنن
ناشناس
Germany
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
بنده خدا حرف بدی نزده. اتفاقا خانم ها بابد در انتخاب پوشش آزاد باشند.در ترکیه هر کس هرپوششی را دوست داشته باشه انتخاب می کنه. کسی هم جرات نمی کنه برای خانمی مزاحمت ایجاد کنه.ولی در مملکت ما به زن چادری ۵۰ ساله هم رحم نمی کنند.در مملکت ما نفاق و پدر سوختگی بیداد می کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چرا اصولگرایان در برابر تراوشات ذهن سردار نقدی موضع‌گیری نمی کنند؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
همین یک پیام آقای امین اسدی برای گریزان کردن حداقل 50هزار نفر از حجاب و دین کافیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
تنها این رو میتونم بگم که سرکار خانم سلحشوری به احتمال قوی برای دوره های بعدی مجلس تایید صلاحیت نخواهند شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
در مورد حجاب زور همیشه نتیجه عکس داشته، دارد و خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
اين خانم يه سري انتقاد ها را به حجاب اجباري مطرح كرده اند و در جواب شنيده اند كه(چادرت را بردار)،(هزار دست و گردن شما فداي ميراث حضرت زهرا)!!!
خوب اينا چه ربطي به هم دارن آخه:))))
بعد تعجب مي كنند كه چرا از سال ٩٢تا حالا در تمام انتخابات شكست خورده اند...
فاطمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
امثال یامین پور طالبان شیک شهری هستند، مجهز به تریبون صدا و سیما.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
يامين پور!!!
ظهور اينها با معجزه هزاره سوم برای اين مملکت و نظام و مردم از اسکند مقدونی و قوم مغول بدتر بود. فرض کنيد اسکندر يا چنگيزخان برای ايران و نظام و اسلام دلسوزی کنند!!!
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
حقیقت و گفته چرا ناراحت میشید چادر پوشیدن اگه به اجبار باشه یا اگه با آرایش خیلی زننده باشه ارزشی نداره مثلا یکی تو دانشگاه ما بود که چادری بود ولی یه آرایشی میکرد بیشتر چشم ها دنبال او بود چه بسا کسانی که مانتویی بودن ساده هم بودن کسی هم منحرف نکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ای زن بتو از فاطمه اینگونهخطابست زیبنده ترین ترین زینت زن حفظ حجاب است . پروانه خانم حجاب خوبه خواهشا آنرا حفظ کن . اگه میخواهی به بهشت بری حتما چادر سرت کن . از ما گفتن بود حالا خودت می دونی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
از نظر شما ،دروغ گویان،ریاکاران و... که محجبه باشند،به بهشت می روند؟؟؟؟!!!!
ملاک حجاب است فقط؟؟؟؟؟؟
آسو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
سلحشور واقعا سلحشور
یامین پور جان ریاکار نبودی توئیتر نداشتی ریاکاران هم حد اظهارنظر ندارن
اتفاقا چادرش از اعتقاده که درنمیاد
مخالفت با بعد اجتماعی اجبار معنایش مخالفت با خود قضیه نیست مخالفت با اجبارها مغز فندقی
تو دیگه از منافع چیزی نگو که تو کشوری قانونگرا و تخصصی تو لبوفروش هم نمی شدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
این خانم نماینده نمیدونم با چه انگیزه ایی ؛کسب محبوبیت، کسب رای، ندامتو...؛ این سخنان رو گفته، اما درست گفته...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مگه چیکارت کرده نادم باشه!! خجالتبکشید باهیچ بنی بشری سازگار نیستید حتی اگر همنظرتون باشه بسکه خودخواهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چادر برای خانم سلحشوری مثل کت شلوار برای خیلی ما مردهاست که با اینکه دست و پاگیر است به آن عادت کرده این و علاقه داریم اما لزومی به اجبار نسل جوان به هیچکدام از این دو نوع پوشش نیست. در مورد چادر و حتی رنگ پارچه چادر بعضی قدیمی ها تعصب دارند که نه مذهبی است نه قومی بلکه فقط حفظ سنتی است که ریشه آن خیلی طولانی نیست. حتی یک حدیث و روایت در مورد شکل و رنگ حجاب حضرت فاطمه زهرا وجود ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
احسنت به اين شيرزن آريايي
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
من با چادر و حجاب کاملا موافقم چون باعث حفظ ارزش و مقام زن می شود و انسان های بیمار دل رو دور می کنه. آیا گشت ارشاد موجب دعوت مردم به حجاب میشه؟؟ اگه گشت ارشاد به جای بازداشت یا تعهد با یک شاخه گل از یک دختر خواهش بکند که حجابش را رعایت کند خیلی بیش تر موثر است. یکی هم اینکه اگر از اول حجاب آزاد بود می تونستین با همون بودجه ی گشت ارشاد یا کمیته، برای تبلیغ حجاب هزینه کنید. اما الان دیگه این کار رو نمیشه کرد چون الان مردم عقده ای شدن و افراط خواهند کرد همون طور که متاسفانه دختر های ایرانی بیش تر شون متاسفانه به مصرف بی رویه ی لوازم آرایشی روی آوردن در حالی که این راه، اشتباه است. آیا مریم میرزاخانی با اینکه در آمریکا زندگی می کرد آرایشی داشت؟؟ آیا مرکل را تاکنون با آرایش دیده اید؟ خیر. چون وظیفه ی دختر در جامعه (کاری با روابط شخصی در خانه ندارم و بحثش جداست.)، تلاش برای زیبا بود نیست. دختر کالا نیست که هر روز خودش را برای مردم بزک کند و نباید هم بکند چون مواد آرایشی مضر هستند. من حتی با آرایش همسرم در خانه نیز مخالفم چون باعث آسیب به بدن او می شود و در اسلام هم هر چیزی که به بدن اسیب جدی برساند جایز نیست. البته خب تمیز و مرتب بودن که جای خودش را دارد و شلخته بودن خیلی خیلی بد است. برای چه دختران ما دماغ شان را عمل می کنند؟؟ برای زیبایی؟ چرا؟ خدا خودش زن رو به اندازه ای که لازمه زیبا افریده نیازی نیست کسی خودشو به سختی بندازه و دماغش رو عمل بکنه. اگر شوهرش خواسته هم به نظرم زیاده خواهی کرده. این دیدگاه منه. مسئله ی بدی مسئله ی حیا و وقار. با احترام کامل به هم میهنان تهرانی، وقتی به تهران سفر می کنیم و مخصوصا شمال تهران (منظورم این نیست که همه ی مردم شمال تهران سنگینی رفتار ندارند منظرم تعدادی از آنهاست.) می بینم که بعضی از بانوان خودشان را برای فروشندگان و کارمندان لوس می کنند در حالی که هیچ جای دنیا چنین رفتاری ندارن و یک عمل زشت محسوب میشه. یک زن باید با ارامش و وقار شناخته بشه نه لوس بازی های اضافه. این کار به ضرر خود زن است چون این گونه در جامعه به ابزار تبدیل می شود. شاید شما فکر کنید که من ذهنم بیمار است اما نه. بعضی ها می گویند طرفداران حجاب خودشان بیمار دل اند و به همین خاطر طرفدار آن هستند در حالی که اصلا این طور نیست. من دلم برای بانوان سرزمینم می سوزد همین. دوست ندارم ببینم یک پسری داره چپ چپ به ناموس دیگران نگاه می کنه... مگه اون خانم شخصیت و ارزش نداره؟؟ البته اشتباه بعضی از خانم ها فکر می کنند که ازادی محدود به جسم است. در حالی که روح هم می تواند آزاد باشد یا نباشد. اما ازادی روح چندین برابر آزادی جسم اهمیت دارد چون باعث ارامش روانی می شود. آنهایی که حجاب دارند شاید لباس شان سنگین است و گرم شان می شود، اما دیگر کسی جرئت نمی کند به روح او دست درازی کند. البته آقایان هم باید توجه کنند وقتی خانمی بی حجاب است به این معنا نیست که اها اجازه ی نگاه کردن دارند، هر کس مسئولیت خودش را دارد. مرد باید در هر صورت چشمش را پایین بیندازد، زن هم باید حجابش را رعایت بکند چه در اروپا چه در چین و چه در ایران. اگر در جامعه دزدی وجود نداشت آیا ما دور خانه هایمان دیوار یا حصار می کشیدیم؟ درست است، شاید اصلا دزدی به خانه ما نیاید اما برای احتیاط حتما دیوار و حصار نصب می کنیم. حجاب هم همین گونه است. اگر همه ی افراد جامعه سالم بودند نیازی به حجاب نبود اما در جامعه انسان های بیمار دلی هستند ک هبا وجود آنها حجاب 100% لازم است. شاید به ظاهر مردان اظهار بی تفاوتی بکنند اما من به عنوان یک دانش آموز 16 ساله(احتمالا باور نمی کنید چون عموما فکر می کنید هم سن وسال های من به این جور چیز ها فکر نمی کنند یا دیگر برایشان مهم نیست یا اینکه من در سایت خبری چی کار می کنم اما باید بگم که من عاشق اخبار هستم.)، بهتر از هر گروه سنی افکار و طرز تفکر پسران این دوره زمانه را می شناسم و به یقین می گویم که حجاب مایۀ آسایش و آرامش زن است. فراروی عزیز لطفا منتشر کن خیلی ممنون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
اخوی میگن کامنت نه بحرطویل همین حرفها رو میشد در دو سه جمله کوتاه هم گفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
منظورم این خانم نیست به طورکلی میگم بعضی ها سالها با ریا کاری و چادر به سر کردن به جایی رسیدن که حقشون نبوده حالا کاسه داغ تر از آش شدن !!! اگر یه زمانی سیاست ها تغییر کنه و حجاب اجباری برداشته بشه همین اینها اول از همه لخت میشن میان بیروون!!! کاش ساختار طوری تغییر کنه که ریاکاری در جامعه ما از بین بره.
ناشناس
United States of America
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
امریکا فضاپیما به مریخ فرستاده ما هم همچنان درگیر تار مو هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مریخیها را هم محجبه میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
نظر تمام انسانها محترم است و نظر سرکارخانم نماینده نیز محترم است و طرفداران قابل توجه ایی دارد
مس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
سلحشوری کارش بیسته.
حرف حق زده.بازور که نمیشه ملت روباحجاب کرد.بزاریدمردم خودشون انتخاب کنن.
حالااصولگراهاچرااتیش گرفتن نمیدونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
یامین پور حرف نزنه میگن لاله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
این دیگه نوبره
یکی میگه چادر سرت کنی ویتامین دی نداری
یکی میگه چادر سرت کنی کچل میشی
این یکی هم که دست درد را بهانه کرده
مادر بزرگای ما نه دست دارد داشتند نه کچل شدند نه بریبری گرفتند
بابا میخوای چادر را بردار چرا دنبال بهانه ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
چون چادر دستور اسلام نیست. دوستانت بزور میخوان بچسبونن به اسلام
اسلام حد پوشش را مشخص کرده نه نوع پوشش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مگر چادر قداست داره؟
چرا برای هر چیزی و هر کسی قدسیت تعریف می کنیم که نشه نقدش کرد؟
حجاب چادر محدودیت ایجاد میکنه، هر کی هم غیر این بگه می دونه که واقعا اینطور نیست و نونش تو اینه که خلاف این رو بگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آقاي يامين و اسدي
حجاب همه آنچه شما گفتيد هست. اما اجبار در حجاب براي همه زنان كجاي قرآن است لطفا" بفرماييد.
حامد ذاکرین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
هر چیزی که اجباری باشه ، عاقبتش شکسته ، چه حجاب اجباری ، چه کشف حجاب اجباری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دمش گرم .من خودم دریک خانواده مذهبی بزرگ شدم وبه خاطر پدرم چادر سرکردم ولی همیشه در محیط های مختلف دانشگاه وغیره
به ریاکاری وفرصت طلبی متهم شدم .من سر کارهم چادرم را داشتم وبا چادر کارمیکردم .ولی رنگ مشکی بسیار آسیب زاست .ونکته بعدی .درمکه مسلنان های مختلف جهان حجاب های زیبایی دارن .مثل مقنعه های بلند ورنگارنگ که تا سر زانو می باشد .ولی درمورد مصرف آرایش اینکه یک رابطه علت ومعلولی درایران هست تا طلب نشه تا نگاه ها گیج اون زنی که خودش را آرایش کرده نشه .گرایشی وجود نخواهد داشت .کلا مشتریش زیاده .دیدگاه ونگاه آقایون باید شسته بشه.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
درود براین خانم سلحشور
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
كسي كه بحا حرف مي زند و راست مي گويد، باكي از اينگونه انتقادها ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
تقدس چادر؟؟؟!!! به کجا رسیدیم که تقدس را از خدا و رسول خدا و کتاب خدا به یه تکه پارچه رسوندیم؟ من خودم سالهاست چادری ام ولی هیچ تقدسی برای چادر قائل نیستم چادر مثل هر لباس دیگری حاصل سلیقه و انتخاب و تربیت هر فرد است هیچ بار ارزشی دیگری ندارد و البته آسیبهایی هم داره. اگر کسی انکار می کند لابد خودش برای ریا و برای مواقع خاص چادر به سر می کند وگرنه چادری را که سبک هم نیست برای همیشه به سر کنی می تواند آسیبهایی ایجاد کند.
آن عزیزانی که می گویند چادر میراث حضرت زهرا و حضرت زینب است کاش به دیگر میراثهای آن حضرات هم التفاتی می داشتند که اخلاق نیکو و زبان لین است.
جلیل
Germany
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
همین الان آیا در جامعه اجباری برای استفاده از چادر است ؟!!!
این خانم اینهمه تناقض را از کجا می آورد ؟
چرا به مسئله اقتصاد و رانتخواری برخی منتصبان به اشخاص درجه اول دولتی ، که سوال اول ملت است و در این برهه از زمان که مردم دچار معیشت ضعیف شده و این بی عدالتی قلب همه را می آزارد ، نمی پردازد ؟!!!
خانم تازه به دوران رسیده !
مسئله کوچک کردن و تضعیف سپاه و بوق و کرنا کردن برداشتن چادر و جنجال ساختن از آن و ایجاد آشوب و جنجال داخلی را بسپارید به آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آل سعود .آنها از شما خیلی حرفه ای تر عمل میکنند و میلیارد ها دلار برای این اهداف هزینه میکنند .
مثل اینکه از نظر روانی ، سرکار خانم دوست دارند که به هر قیمتی ، در کانون توجه قرار گیرند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
احسنت , احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
اجبار نیست!! پس تو ادارات میرین چیکار میکنید؟
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مگه توئیتر فیلتر نیست؟
مگه استفاده از فیلتر شکن برای دسترسی به توئیتر، دور زدن قانون نیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
این آقایون(یامین پور و...) دقیقاً حکایت و مصداق بارز"مرگ خوبه ولی برای همسایه" هستند
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
"در مواردی، چون سیاست خارجی، نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، که بُعد جمهوریت نظام را به شدت تضعیف کرده است، نیاز به همه‌پُرسی، رای و نظر مردم است."

با نظر فوق که خانم سلحشوری مطرح کرده است موافقم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
کلاً هرکس به چرائی حجاب بپردازه اگه بی حجاب باشه خیانتکاره و اگه با حجاب باشه ریاکار.
رفتار ژورنالیستی این ارتش توئیتری بنیادگرا کاملاً قابل حدسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
توييتهاي غيرخوديها رو هم بذار اگه راست ميگي. نكبت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
من باهاش موافقم صد در صد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
اتفاقا" شهامتش را بايد تحسين كرد در ثاني بايد به اين برادر اسدي گفت به جدت قسم حضرت فاطمه اينگونه حجاب به سر نميكرد باور نداري كتاب حجاب شرعي در عصر پيامبر تركاشوند را بخوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
من سئوالم از این آقایون و خانم ها اینه که ،چطور حجابهای آن دوران را دیده اند که اینطور توضیح و تفسیر می کنند؟؟؟؟مگه اونجا بودید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
وی گفت: «سوال این است آیا ما پس از ۴۰ سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟
جناب نماینده استدلالتون خیلی قشنگ بود مرسی. من از اول هم مخالف این قوانین رانندگی بودم چرا که در 40 سال که هیچ در این 100 سال حضور خودرو در ایران نتوانسته همه را پایبند به خودش بکنه بی زحمت برای حذف این هم کاری بکنید. مرسی که هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قداست اجباری هیچ ارزشی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
واقعا اگه به خاطر چاد گردن درد و دست درد گرفته خوب چرا چادر رو نمیزاره کنار
یعنی این میز و صندلی مجلس انقد براش ارزش داره از جونش هم گذشته
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قداست چادر؟؟؟؟؟ جل الخالق همینو کم داشتیم
ناشناس
Canada
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خدا به ات شفا بده . البته ابتدا شفای معنوی بعد شفای جسمی . که بتونی قدر و منزلت ارزش های دینی ات را درک کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
هم از آخور خوردن هم از توبره خوردن مصداق بارز ایشون و خانم ابتدار و فائزه هاشمی چادر به سر به حجاب حمله یم کنند و حرف از حجاب اختیاری می زنند
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
متاسفانه امثال شما اصلاً نمیفهمند اصل موضوع بحث چیه! فقط نظر میدید
عین کسانیکه به دین و اعتقادات میتازند بدون آنکه مفاهیم دینی را بشناسند.
شما دودسته آفت اجتماع ما هستید و تا هستید وضع برهمین منوال است.

ایکاش یاد میگرفتیم آنچه در جامعه بین شهروندان تمایز ایجاد میکند فقط اخلاق و انسانیت است ونه هیچ چیز دیگر.

ایکاش یاد میگرفتیم که ملاک دوستی و نشست و برخاست فقط اخلاق و شخصیت است , نه دیدگاه سیاسی و اعتقادی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین