bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۸۳۶۶

کرزای: به مدل خوبي از دموكراسي تبديل شده‌ايم

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۸ دی ۱۳۸۸


رئيس جمهور افغانستان در مصاحبه‌اي كه امروز (جمعه) منتشر شد، از سابقه خود در مبارزه با فساد مالي دفاع كرد و گفت كه موضوع فساد مالي كه به اعتبارش لطمه زده است، از سوي رسانه‌هاي غرب به صورت نامتناسب مطرح شده است. 

حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان، در مصاحبه با تلويزيون الجزيره گفت كه وي به نظر مثبت رهبران غرب متكي نيست.

وي با تاكيد بر تماميت ارضي افغانستان، گفت كه در كنفرانس آتي افغانستان در لندن از كشورهاي اهدا كننده كمك‌هاي مالي بيشتري درخواست نخواهد كرد، اما از آنها مي‌خواهد كه نيروهاي خارجي به دستگيري مردم افغانستان، ‌حملات و كشتار غير نظاميان پايان بدهند.

كرزاي گفت: به ابراز محبت و عنايت رهبران غرب نيازي ندارم. آنها براي يك هدف نيرو به افغانستان اعزام كردند و آن مبارزه با تروريسم است و ما نيز براي يك هدف ايجاد ثبات و امنيت در افغانستان فعاليت مي‌كنيم.

وي افزود: مجامع بين المللي به ويژه غرب بايد به افغانستان و دولتش احترام بگذارند و اين را درك كنند كه ما مردم داريم،‌ كشور داريم، ‌تاريخ داريم و ‌منافع و غرور و هويتي داريم.

كرزاي ادامه داد: ‌موضوع فقر در افغانستان نبايد به ابزاري براي تمسخر و توهين به ما تبديل شود.

موضوع فساد مالي در دولت كرزاي باعث ايجاد تنش‌هايي ميان وي و غرب شد.

كرزاي در اين مصاحبه اذعان كرد كه افغانستان نيز مانند همه كشورهاي جهان با مشكل پديده رشوه و اختلاس مواجه است، اما رسانه‌هاي غرب موضوع فساد مالي در افغانستان را به طور نامتناسب و غير منصفانه انعكاس مي‌دهند.

كرزاي اظهار داشت: اكثر فساد مالي در افغانستان از خارج وارد اين كشور شده است. مسووليت من به عنوان رييس جمهور افغانستان بررسي جدي اين موضوع و متوقف كردن آن است. ما به مدل خوبي از دموكراسي تبديل شده‌ايم. هر آنچه را كه يك دموكراسي لازم دارد، ما انجام داده‌ايم. ما قانون اساسي داريم و به آن احترام مي‌گذاريم. ما انتخابات برگزار مي‌كنيم. در دور اول انتخابات من را به تقلب متهم كردند، پس از آن انتخابات به دور دوم كشيده شد. اين يعني دموكراسي.

رييس جمهور افغانستان بار ديگر از شهردار كابل كه به اتهام فساد مالي دستگير شده دفاع كرد و گفت: از او دفاع مي‌كنم و بهاي آن را نيز مي‌پردازم. از او دفاع مي‌كنم چون مي‌دانم او فردي سالم است.

كرزاي بر اقداماتش براي آشتي با شبه نظاميان طالبان تاكيد كرد و گفت: ما نمي‌خواهيم طالبان را تضعيف كنيم. ما مي‌خواهيم اعضاي طالبان نيز در كشور ما به طور صلح آميز زندگي كنند. ما مي‌خواهيم تروريست‌ها را تضعيف كنيم.

برچسب ها: حامد کرزای
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین