bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۹۶۹۰۰

چشمان بسته رسانه ملی روی دستاورد‌های وزارت ارتباطات

عدالت در جامعه بخش پذیر است و نباید به دنبال برش‌های دلخواه از آن گشت که اگر اینطور باشد فاتحه‌ی روشنگری و تریبون آزاد اندیشی خوانده است. یادمان نرود که مجموع همه‌ی عواملی که افتخار خدمت به مردم شریف کشور را دارند زیر یک پرچم انجام وظیفه می‌کنند و باید از این موضوع درک درست داشت.

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

نبض بازار نوشت: عدالت در جامعه بخش پذیر است و نباید به دنبال برش‌های دلخواه از آن گشت که اگر اینطور باشد فاتحه‌ی روشنگری و تریبون آزاد اندیشی خوانده است. یادمان نرود که مجموع همه‌ی عواملی که افتخار خدمت به مردم شریف کشور را دارند زیر یک پرچم انجام وظیفه می‌کنند و باید از این موضوع درک درست داشت.

برقراری ارتباط و کمک به راه اندازی برخی زیرساخت‌ها در مناطق سیل زده از مهمترین اولویت‌های وزارت ارتباطات بود و حضور میدانی آذری جهرمی در این مناطق علاوه بر دلگرمی ساکنان آن سبب شد از نزدیک مسائل را رصد کند و با تحلیل از درصد خرابی‌ها در حوزه‌ی ارتباطات تیم خود را موظف کرد که در کمترین فاصله نسبت به کار‌ها اقدام کنند تا مردم از این حیث دچار نقصان نباشند. باید گفت: سرعت عمل و قدرت تحلیل در شرایط بسیار بحرانی از سمت این وزراتخانه آنقدر بالا بود که تحسین عمومی را به همراه داشت. خوشبختانه در لابلای یکی بود و یکی نبود برخی‌ها، سازمانی مانند وزارت ارتباطات با حضور به موقع و با سرعتی در خور تأمل نسبت به برقرای ارتباط و برخی زیرساخت‌ها به درستی عمل کرد و شاید برای پیدا کردن نمونه‌ی چنین واکنش سریعی باید در میان کشور‌های بسیار پیشرفته جستجو کرد.

مسلماً همه در چنین شرایطی باید به وظایف خود اشراف کامل داشته باشند و هیچ گروهی حق ندارد که زحمات و تأثیرات گروهی دیگر را کم رنگ و اهمیت جلوه دهد. اما باید از برخی مدیران رسانه‌ی ملی پرسید هدفشان از عدم انعکاس کار‌های صورت گرفته در مناطق سیل زده توسط وزارت ارتباطات چیست و چه موضوعی سبب شده که اینقدر سلیقه‌ای به سراغ سوژه بروند. اولا که هیچگاه نباید انتظار گروه‌های امدادی و ارگان‌های مختلف در چنین وخامتی انعکاس رسانه‌ای خودشان باشد، زیرا همه برای مردم خدمت می‌کنند و مسلماً این رسانه‌ی ملی و ... نیست که اجر چنین کار‌هایی را پرداخت می‌کند بلکه حساب چنین رفتار‌ها و عملکردی کاملا محفوظ است دوماً اگر قرار به انعکاس خدمات صورت گرفته باشد باید پذیرفت حضور برخی از دوربین‌های رسانه ملی در این مناطق و انتشار عکس‌ها، فیلم‌ها و اخبار به همت برقراری ارتباط توسط وزارت ارتباطات است موضوع ساده‌ای که گویا از چشم برنامه سازان و مستندسازان و همینطور مدیران اولین رسانه کشور جا مانده.

سرعت برقراری ارتباط از مسیر‌های ابتکاری ظرف مدت ۷۲ ساعت در پلدختر یک کورد بی نظیر است و انعکاس آن می‌تواند بازخورد جهانی داشته باشد. این اولین بار نیست که صدا و سیمای کشور چنین ممیزی بدی را برای وزارت ارتباطات اعمال می‌کند و با تکرار آن نشان می‌دهد که با سفارشات قبلی این مسئله انجام می‌شود.

سه روز بعد از ورود تیم عملیاتی وزارت ارتباطات به پلدختر شاهد اتفاقات بسیار جالبی هستیم که می‌تواند در بین سایر گروه‌های امدادی ایجاد روحیه کند همانطور که حضور سپاه و ارتش این کار را انجام خواهد داد.

در یک نگاه درست و منطقی وزارت ارتباطات و رسانه‌ی ملی دوبال هستند و هریک مکمل دیگری است، اما ادامه‌ی برخی رفتار‌ها نشان خواهد داد که زاویه‌ی آشکار رسانه‌ی ملی با برخی‌ها پیش از اینکه ناشی از شرایط باشد یک تصمیم مدیریتی است وگرنه در بین حضور مستمر دوربین‌های این رسانه نباید دستاورد‌های وزارت ارتباطات به دفعات مختلف مورد بی مهری و بی توجهی قرار می‌گرفت.

عدالت در جامعه بخش پذیر است و نباید به دنبال برش‌های دلخواه از آن گشت که اگر اینطور باشد فاتحه‌ی روشنگری و تریبون آزاد اندیشی خوانده است. یادمان نرود که مجموع همه‌ی عواملی که افتخار خدمت به مردم شریف کشور را دارند زیر یک پرچم انجام وظیفه می‌کنند و باید از این موضوع درک درست داشت.

نقاط قرمز تصویر اول، قطع ارتباط سایت‌های پلدختر در همان ساعات اولیه وقوع سیل و نقاط سبز تصویر دوم، برقراری ارتباط ۷۲ ساعت بعد از ورود تیم عمیلتی وزرات ارتباطات است حال قضاوت با شما…

چشمان بسته رسانه ملی روی دستاورد‌های وزارت ارتباطات