bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۰۱۹۴۹
مدیرعامل ایران خودرو دیزل خبرداد:‌

بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی کشور

یونسیان با تاکید بر این که توان خرید و نوسازی مینی بوس و اتوبوس در شرکت‌های خصوصی وجود ندارد توان نوسازی در این بخش توسط ایران خودرو دیزل را سالانه دوهزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اتوبوس شهری در اقتصاد و ساختار حمل و نقل ایران به گونه‌ای است که نوسازی آن نیازمند حمایت مستقیم دولت و اختصاص بودجه و تسهیلات مناسب است.

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: سهم ایران خودرو دیزل در بازار خودرو‌های تجاری و سنگین از سه و نیم درصد در سال ۹۶ به حدود ۱۶ درصد در سال ۹۷ رسیده که بیش از پنج برابر است. این افزایش در بازه زمانی ۱۲ ماه محقق شده است.

به گزارش ایکوپرس، مهدی یونسیان با بیان این که تولید سال ۹۷ نسبت به ۹۶ بیش از ۷۰ درصد رشد داشته گفت: ظرفیت سالانه ایران خودرو دیزل ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه است که در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات بهره برداری از تمام این ظرفیت امکانپذیر نیست.

وی برنامه تولید امسال ایران خودرو دیزل را تولید ۴ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: انواع کامیون، کشنده، کامیون سبک، پیکاپ، ون، مینی بوس و اتوبوس در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند.

یونسیان تصریح کرد: ایران خودرو دیزل تنها شرکت ایرانی است که توان تولید انوع محصولات تجاری و سنگین و نیمه سنگین باری و مسافری را به صورت هم زمان دارد.

وی بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را از برنامه‌های مهم این شرکت عنوان کرد و گفت: با توجه به نبود بودجه کافی برای نوسازی و خرید اتوبوس از سوی شرکت اتوبوسرانی، ایران خودرو دیزل بازسازی اتوبوس‌های فعلی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل صرفه اقتصادی و صرفه جویی در منابع مالی را از مزایای این اقدام دانست و گفت: بازسازی اتوبوس و تبدیل آن از شرایط فرسودگی و آلایندگی بالا به خودروی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ و ۴ بودجه‌ای کم‌تر از یک سوم خرید اتوبوس نو نیاز دارد که ایران خودرو دیزل با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلات نقدینگی این روش را در دستور کار قرار داده است.

یونسیان ادامه داد: درحال حاضر همکاری‌هایی را با شهرداری‌های برخی شهر‌ها برای اجرای این پروژه آغاز کرده ایم.

وی با تاکید بر این که توان خرید و نوسازی مینی بوس و اتوبوس در شرکت‌های خصوصی وجود ندارد توان نوسازی در این بخش توسط ایران خودرو دیزل را سالانه دوهزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اتوبوس شهری در اقتصاد و ساختار حمل و نقل ایران به گونه‌ای است که نوسازی آن نیازمند حمایت مستقیم دولت و اختصاص بودجه و تسهیلات مناسب است.

یونسیان واردات اتوبوس کارکرده را اقدامی غیرتخصصی و عجولانه خواند و گفت: هر اتوبوس وارداتی دست دوم نیازمند شبکه خدماتی، ابزار مخصوص، آموزش نیروی انسانی و قطعات یدکی است که مستلزم سرمایه گذاری سنگین و قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: بازسازی اتوبوس‌های فرسوده علاوه بر هزینه بسیار کم‌تر از واردات دست دوم، شبکه خدماتی مناسبی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

یونسیان خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های بازسازی شده تا ۱۲ ماه از مزایای گارانتی نیز بهره مند می‌شوند.

bato-adv
bato-adv
bato-adv