bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۰۲۲۹۵

اخطار به خودرو‌های ساکن در بزرگراه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به خودرو‌هایی که از دقایقی قبل از پایان زمان طرح ترافیک و زوج و فرد در ورودی محدوده‌ها توقف کرده و سبب اخلال در ترافیک می‌شوند، اخطار داد. وی در حالی از برخورد با این خودرو‌ها خبر داده که هنوز اجرای طرح گسترده‌ای در این زمینه در ۱۰ بزرگراه ورودی محدوده طرح‌های ترافیکی مشاهده نشده است.

تاریخ انتشار: ۰۲:۵۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

 کاربری یک خط عبوری در حاشیه معابر منتهی به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد دست‌کم در یک ساعت پایانی منتهی به زمان اتمام اجرای طرح (ساعت ۱۹) تغییر کرده و به توقفگاهی برای اتراق خودرو‌هایی که قصد ورود بدون هزینه به محدوده مذکور را دارند، تبدیل می‌شود. این وضعیت تصویر متفاوتی از سد معبر را در تهران ایجاد کرده که تاکنون با آن برخورد جدی صورت نمی‌گرفت. «دنیای اقتصاد» از سال گذشته با انتشار گزارشی با عنوان «کاربری شبانگاهی بزرگراه‌های پایتخت» نسبت به این مساله هشدار داده و خاطرنشان کرده بود که اغماض نسبت به تخلف این گروه از شهروندان که از حاشیه مبادی ورودی طرح‌های ترافیکی به‌عنوان توقفگاه رایگان استفاده می‌کنند و در نهایت هم بدون پرداخت هر نوع عوارض و جریمه، وارد محدوده مرکزی شهر می‌شوند، از سال جدید که قرار است محدوده زوج و فرد نیز به طرح ترافیک اضافه شود، قطعا مساله را بغرنج‌تر خواهد کرد. روز گذشته، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت در این رابطه اظهار کرد: مشاهده شده خودرو‌هایی در دقایق منتهی به پایان ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ورودی‌های این محدوده و قبل از دوربین‌ها توقف می‌کنند که این موضوع سبب اخلال در ترافیک می‌شود.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، وی با بیان اینکه با این خودرو‌ها که به‌صورت ردیفی و دوبل در بزرگراه‌ها توقف کرده و باعث ایجاد ترافیک و انسداد راه می‌شوند برخورد خواهد شد، گفت: حضور خودرو‌ها پیش از پایان طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک در مبادی ورودی محدوده طرح باعث می‌شود حاشیه راه‌ها به خصوص بزرگراه‌ها نظم در تردد را از دست داده و این مساله موجب مزاحمت برای دیگر خودرو‌هایی که مجوز ورود به طرح به خصوص خودرو‌های امدادی و... دارند، می‌شود.

مهماندار تاکید کرد: پلیس با هر مساله‌ای که برای شهروندان ایجاد مشکل و مزاحمت کند برخورد جدی خواهد داشت. به گزارش «دنیای اقتصاد»، مهم‌ترین پیامد توقف خودرو‌ها در حاشیه معابر در یک ساعت منتهی به زمان پایان اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت، «ایجاد ترافیک دومینویی» در سطح شهر است؛ چراکه توقف در خروجی بزرگراه‌های منتهی به محدوده طرح ترافیک با اشغال سطح مفید معبر، از فضای اختصاص یافته به خودرو‌های در حال عبور می‌کاهد و ترافیک ناشی از آن به معابر داخل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیز پس می‌زند. پیامد دیگر این رفتار ناصحیح ایجاد سد معبر بزرگراهی است که سبب می‌شود حتی شهروندان قانون‌مداری که قصد دارند با پرداخت عوارض، از این معبر عبور کرده و مشکلی با پرداخت بهای منظور شده در حساب شهروندی خود ندارند، نتوانند به‌صورت طبیعی از خروجی بزرگراه عبور کنند.