این روزها اولین مرجع کسب اطلاعات، اینترنت و وبسایت ها هستند. چه برای خرید یک محصول، چه پیدا کردن راه حل یک مساله، چه اطلاعات عمومی و تخصصی در مورد یک موضوع. این حقیقت را رفتار کاربران اینترنت در جستجوهایشان هر روزه نشان می دهند. همه این ها اهمیت داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای را برای کسانی که می خواهند جایگاهی در دنیای دیجیتال داشته باشند، نشان می دهد.
در حقیقت فضای اینترنت امروزه بسیار شلوغ تر از هر مکان فیزیکی دیگر برای برطرف کردن نیازها شده است. پس چرا شما که ایده ای فوق العاده برای حضور در این فضا دارید، جایگاه واقعی خود را نداشته باشید. داشتن یک سایت دقیقا مثل داشتن یک دفتر کار، مغازه، موسسه، شرکت و فضای کسب و کار است. بدون این فضاها شما جایی برای تعامل با مخاطبانتان نخواهید داشت و کسی از فعالیت شما مطلع نخواهد شد.
در ایده طراحی سایت افراد به دو دسته تقسیم می شوند؛ آنهایی که دل به دریا می زنند و کار را آنچنان که در ظاهر می بینند ساده می پندارند و دسته ای که راه اندازی یک سایت را آنقدر کار وحشتناک و سختی می دانند که علیرغم داشتن یک ایده ناب از این کار اجتناب می کنند و حاضر به رویارویی با چالش های آن نیستند و قدم بعدی در راه اندازی سایت را بر نمی دارند. هر دو گروه درست فکر می کنند راه اندازی سایت هم ساده است هم سخت.
اگر بخواهید صفر تا صد آن را به تنهایی انجام دهید با تجربه ما احتمالا کار سختی پیش رو خواهید داشت. ولی اگر در این مسیر از منابع موجود استفاده کنید نه تنها راه اندازی سایت ساده است بلکه لذتبخش نیز است.
هر کسی که تصمیم می گیرد تا سایتی داشته باشد، اول از همه به موانع و مشکلات راه اندازی سایت فکر می کند. از انتخاب نام مناسب، دامین و میزبان گرفته تا طراحی و گرافیک و محتوای آن. ولی خبر خوب آنکه اگر ایده ای دارید شما تقریبا نیمی از راه را رفته اید.
چون بقیه ی این کار مربوط به اجرا و اقدامات عملی راه اندازی یک سایت است که شما برای انجام آن نه تنها هستید و نه اولین نفری که سایت راه اندازی کرده است. پس به ایده تان بچسبید؛ آنرا پخته کنید؛ از سایت های مشابه ایده بگیرید؛ و در نهایت اقدام کنید. همین!
تقریبا تمام کسانی که در زندگی فعالیتی عمومی و یا اقتصادی دارند برای عرضه خود نیاز به فضایی برای نمایش آنچه هستند و آنچه می کنند دارند.
یک مغازه دار اولین کاری که می کند ساخت یک ویترین زیبا و جذاب است. شرکت ها، پزشکها، وکلا و کلا هر کسی که به نوعی فعالیت اقتصادی دارد برای دیده شدن، ابتدا یک مکان برای فعالیت در اختیار می گیرند و سپس تابلو خود را بر سر در آن مکان نصب می کنند. شما هم برای فعالیت خود در فضای مجازی بعد از دامین و میزبان نیاز به ویترین دارید. ویترین شما همان طراحی سایت شماست که می گوید چه کسی هستید؛ چه می کنید؛ و به کجا خواهید رفت.
شما در دنیای مجازی نیاز دارید که دیده و شنیده شوید. برند شما عرضه شود و مخاطبانتان به راحتی شما را پیدا کنند. در واقع این سایت شماست که کانال انتقال صدای برند شما به مخاطب است و از طریق آن صدای شمادر فضای دیجیتال می پیچد و شما را معرفی می کند. سایت شما در حقیقت دفتر کار مجازی شما در فضای وب است.
بازدیدکنندگان در سایت شما برای آنچه هستید و آنچه ارائه می دهید وقت می گذرانند پس باید از این وقتی که می گذارنند لذت ببرند و مطمئنا می خواهید از کاربران و بازدیدکنندگانتان به شایستگی پذیرایی کنید. پس باید به سایتی شکیل، وزین و درخور فکر کنید که خواندن مقاله 10 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به شما پیشنهاد میکنیم.
یکی از دغدغه های افرادی که فعالیت های اقتصادی و اجتماعی دارند این است که مخاطبانشان چگونه باید با آنها در ارتباط باشند، که البته دغدغه ای جدی و قابل درک است. یکی از راه های موثر و ساده در دسترس بودن برای مخاطبان، داشتن یک سایت مناسب است تا به راحتی بتوانند با شرکت ها، موسسات، و تشکل های مورد نظرشان در ارتباط باشند.
پس شما اگر جز آن فعالینی هستید که هنوز برای دفتر کار واقعی خود یک دفتر کار مجازی در نظر نگرفته اید بهتر است برای اینکه مخاطبان و مشتریانتان راحتتر شما را پیدا کنند و آسان تر بتوانند با شما در ارتباط باشند، زودتر به فکر راه اندازی سایتتان باشید.
شما با اینکار علاوه بر ایجاد تصویری مدرن از فعالیتتان برای مشتری، به او پیام می دهید که برای او و وقتش احترام قائلید و تلاشتان اینست که به راحتی بتوانند با شما تعاملی موثر و دو طرفه داشته باشند.
داشتن سایت این روزها یعنی پیدا شدن با تایپ چند کلمه و چند کلیک ساده و کمتر از چند ثانیه در دنیایی به عظمت کهکشانها با همان تعداد ستاره. و البته ستاره شما بعد از پیدا شدن نیاز به درخشیدن دارد؛ به عبارتی چشمگیر باشد؛ اما چگونه؟
در مقالات " آمار شگفت آنگیز ووردپرس" و "وورد پرس؛ برنامه ای همه فن حریف برای طراحی سایت چه مزایا و معایبی دارد"! شما با ووردپرس و ویژگیهای بسیار کاربردی آن آشنا شدید و ما در این مقاله قصد نداریم آنها را دوباره تکرار کنیم. ولی مرور چند مزیت برجسته ووردپرس در راه اندازی سایت خالی از لطف نیست.
این ها فقط بخش کوچکی از قابلیت های طراحی سایت باووردپرس است. برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله .................. را مطالعه کنید.
تا اینجا احتمالا آنقدر در پیاده سازی ایده تان جدی شده اید که به روش های اجرایی آن فکر کنید. طبق آمار 34% از سایت های اینترنتی با ووردپرس طراحی و پیاده سازی شده اند. پس شکی باقی نمی ماند که اولین گزینه انتخابی ووردپرس باشد. اما با چه هزینه ای؟
در این روزهای رکود بازار، عاقلانه است قبل از دست زدن به هر کاری، ابعاد اقتصادی آن کاملا و به خوبی سنجیده شود. شما حق دارید بدانید پیاده کردن ایده تان چقدر برای شما هزینه خواهد داشت. ولی نگران نباشید. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد اگر ایده ای دارید بهتر است روی آن و نحوه ارائه آن متمرکز شوید و اجرای سایت را به اهلش بسپارید.
از طرفی به دلیل فراگیری ووردپرس در اینترنت و وجود هزاران قالب رایگان آماده، فقط نیاز است کسی را پیدا کنید تا با حداقل هزینه سایت شما را راه اندازی کند. خبر خوب آنکه شما در این راه تنها نیستید. تیم حرفه ای و چابک همیار توسعه با تجربه طراحی و اجرای بیش از .... سایت آمادگی دارد شما را با کمترین هزینه به رویا و ایده تان برساند.
کافی است عزمتان را جزم کنید و با یک تماس از مشاوره رایگان تیم طراحی سایت همیار توسعه کمک بگیرید. ما در کنار شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس شک نکنید. شما از امروز می توانید روی ما برای طراحی ارزان سایت با ووردپرس حساب کنید.