bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۱۰۲۵۸

تغییر شعار فیس‌بوک

تغییر شعار فیس‌بوک

پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ فیسبوک شعار سابق خود را که می‌گفت: «فیسبوک رایگان است و همه می‌توانند عضو آن شوند» تغیر داده بود.

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
«فیسبوک رایگان است و همواره رایگان باقی خواهد ماند.» این شعار تبلیغاتی سایت فیسبوک برای حدود ۱۱ سال در صفحه اول این وبسایت در معرض دید بازدیدکنندگان بود، اما سرانجام این غول شبکه‌های اجتماعی تصمیم گرفته است آن را تغییر دهد.

به گزارش یورونیوز، از روز ۷ اوت جاری شعار قدیمی فیسبوک که برای ترغیب بینندگان به ثبت‌نام در صفحه نخست قرار داده شده بود، به «فیسبوک سریع و آسان است» تغییر پیدا کرده است.

مارک بارتولمو، استاد قانون سایبری و مالکیت معنوی در دانشگاه بوفالوی آمریکا می‌گوید این تصمیم احتمالا به دلیل «احساس عمومی» گرفته شده است.

بارتولمو به روزنامه یواس‌ای تودی می‌گوید مردم دیگر فیسبوک را «رایگان» به حساب نمی‌آورند.

او می‌گوید حالا همه تشخیص می‌دهند که فیسبوک یک محصول عمومی نیست بلکه «شما را تعقیب می‌کند و تبلیغات را به شما قالب می‌کند.»

کمتر از یک ماه پیش فیسبوک به دلیل تخطی از قوانین تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه شد.

یک سخنگوی فیسبوک درباره تغییرات جدید گفت: فیسبوک همچنان و همانطور که در اساسنامه‌اش آمده است رایگان باقی خواهد ماند.

پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ فیسبوک شعار سابق خود را که می‌گفت: «فیسبوک رایگان است و همه می‌توانند عضو آن شوند» تغیر داده بود.

دلیل تاکید بر رایگان بودن فیسبوک در شعار‌های تبلیغاتی پیشین این شرکت شایعه غلطی بود که در سال ۲۰۰۹ زبان به زبان پخش شد و به کاربران می‌گفت: در صورتی که پیغام مشخصی را روی دیوار شخصی‌شان ارسال نکنند باید هزینه اشتراک بدهند.