bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۱۹۳۷۹

پخش فوتبال در فضای مجازی پولی شد

پخش فوتبال در فضای مجازی پولی شد

در نامه‌ای که در این ارتباط منتشر شده و به امضای رییس سازمان لیگ فوتبال رسیده است، موسسه فرهنگی دیجیتال رسانه گستر فراکاو به عنوان تنها کارگزار سازمان لیگ فوتبال و همچنین دارنده حقوق انحصاری عرضه، فراوری و انتشار محتوای مسابقات فوتبال و برنامه‌های جانبی آن (Licenser & right holder) در فضای مجازی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، کارگزار پخش اینترنتی فوتبال مشخص شد. بر این اساس تمامی سایت‌های اینترنتی برای پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر از این پس باید با این شرکت به توافق برسند.

به گزارش ایسنا، این اقدام و توافق با همکاری سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر در راستای آنچه «درآمدزایی مناسب و دفاع از منافع باشگاه‌ها» عنوان شده، صورت پذیرفته است.

در نامه‌ای که در این ارتباط منتشر شده و به امضای رییس سازمان لیگ فوتبال رسیده است، موسسه فرهنگی دیجیتال رسانه گستر فراکاو به عنوان تنها کارگزار سازمان لیگ فوتبال و همچنین دارنده حقوق انحصاری عرضه، فراوری و انتشار محتوای مسابقات فوتبال و برنامه‌های جانبی آن (Licenser & right holder) در فضای مجازی معرفی شده و هرگونه انتشار، پخش و بازپخش محتواهای مربوط به مسابقات فوتبال ایران در کلیه بسترهای فضای مجازی و دیجیتال صرفا با مجوز کتبی موسسه فوق‌الذکر امکان‌پذیر است.

اما در حالی از این اقدام در فضای مجازی به عنوان راهی برای بازگشت «منافعی از پخش محتوای فوتبال به اهالی این رشته» یاد شده است که تا مدت‌ها بر سر پرداخت حق پخش مسابقات فوتبال از تلویزیون بین صداوسیما و مسوولان لیگ اختلاف نظر بود و این مناقشه تا تهدید جدی مبنی بر ممانعت از ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه آزادی هم پیش رفت که تا امروز هم خبری رسمی مبنی بر حل شدن این اختلاف اعلام نشده است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv