bato-adv
bato-adv

درآمدزایی بارسا و رئال مادرید بیش از ۱۴ کشور جهان

درآمدزایی بارسا و رئال مادرید بیش از ۱۴ کشور جهان

بارسلونا و رئال مادرید در سال گذشته در مجموع بیش از ۱۴ کشور جهان درآمدزایی داشتند.

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

اگر ال کلاسیکو یک ایالت بود قدرت اقتصادی بیشتری نسبت به ۱۴ کشور جهان داشت. رئال مادرید و بارسلونا سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۵۹۶ میلیون یورو درآمدزایی داشتند یعنی بیشتر از تولید خالص کشور‌هایی همچون ساموا، جزایر سلیمان، تونگا، دومینیکن، میکرونزی و... این یک نشانه از اهمیت دیدار امشب (یکشنبه) رئال مادرید و بارسلوناست.

با این یک میلیارد و ۵۹۶ میلیون یورو در آمدزایی در حالی باشگاه سفیدپوشان و آبی اناری‌ها در صدر رنکینگ جهانی قرار دارند که روند صعودی‌شان ادامه دارد. مادرید انتظار دارد در این فصل ۸.۶ درصد (۶۵ میلیون یورو) و بارسلونا ۵.۸ درصد (۵۷ میلیون یورو) افزایش درآمد داشته باشد.

دو قدرت بزرگ جهان فوتبال مرز‌های خود را برای افزایش درآمد گسترش می‌دهند. رشد اقتصادی مادرید و بارسا بیش از همه بیرون از اسپانیا بوده است.

فلورنتینو پرس در مصاحبه‌ای گفت که رئال مادرید یک باشگاه جهانی است. دو باشگاه از شبکه‌های اجتماعی به خوبی درآمدزایی می‌کنند. آن‌ها در مجموع ۴۷۸ میلیون دنبال کننده دارند. علاوه بر این از طریق حق پخش در حال درآمدزایی هستند و تقریبا ۶۵۰ میلیون نفر آخرین ال کلاسیکو را تماشا کردند.

بدون در نظر گرفتن بلیت‌های بازی در سانتیاگو برنابئو و نوکمپ، در آمد‌هایی که باشگاه‌ها از طریق فعالیت‌هایی همچون تور برنابئو (بلیت ورودی ۲۵ یورو) و تجربه نوکمپ (قیمت پایه ۲۶ یورو) به دست می‌آورند قابل توجه است. در هر سال ۲.۳ میلیون نفر از دو ورزشگاه بازدید می‌کنند. اگر این آمار از لحاظ توریستی بررسی شود افزایش پیدا می‌کند. شمار بازدیدکننده‌ها از کشور‌هایی همچون اسلواکی ۲.۲ میلیون، اکوادور ۱.۷ میلیون، نیجریه ۱.۹ میلیون و لیبی ۱.۸ میلیون است.

ال کلاسیکو یک رقابت جهانی است و نشانه بزرگ دو باشگاهی است که به فراتر از مرز‌ها حتی در بحث اقتصادی رسیده‌اند.

دیدار رئال مادرید و بارسلونا ساعت ۲۳:۳۰ امشب در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv