bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۳۸۲۲۹

پیشنهاد ایرلاین‌های خارجی به مسافران طلبکار

پیشنهاد ایرلاین‌های خارجی به مسافران طلبکار

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، گفت: ایرلاین‌های خارجی که در ایران پرواز دارند به جای پرداخت بدهی خود به مسافران بابت سفر‌های لغو شده، پیشنهاد «ووچر الکترونیکی معتبر» یعنی برگ اعتباری برای استفاده در آینده به جای پرداخت پول را داده‌اند.

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

«مقصود اسعدی سامانی» گفت: شرکت‌های خارجی که به ایران پرواز دارند، بعد از شیوع کرونا تا کنون پول کنسلی پرواز‌ها را به مسافران نداده‌اند و به جای آن دستورالعمل‌های دیگری را به مسافران پیشنهاد کرده‌اند.

سامانی در گفتگو با ایرنا افزود: شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرداخت هزینه بلیت‌ها را به استفاده مجدد مسافران از شبکه پروازی خود آن هم تا یک‌سال آینده موکول کردند؛ این درحالی است که قریب به اتفاق شرکت‌های هواپیمایی ایرانی وجه بلیت‌ها را به مسافران بازگردانده‌اند.

وی گفت: موضوع بدهی ایرلاین‌های خارجی به مسافران ایرانی در حال بررسی و پیگیری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است و انجمن شرکت‌های هواپیمایی نمی‌تواند وارد این موضوع شود؛ اما این نکته قابل بیان است درحالی که درآمد ایرلاین‌های خارجی نسبت به بدهی آن‌ها به مسافران خیلی بیشتر است با این حال برای پرداخت پول مسافران تخلف می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت پرداختی شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز گفت: با اطمینان می‌گویم که ایرلاین‌های داخلی سهم بدهی خود را به مسافران سفرنرفته پرداخت کرده‌اند و به آژانس‌های مربوطه پول‌ها داده شده است و حتی خیلی از ایرلاین‌ها از آژانس‌های طرف قرارداد خود طلبکار هم هستند.

سامانی گفت: به طور مثال اکنون یکی از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ داخلی ٤٠ میلیارد تومان پول مسافران را پس داده است و تعدادی کمی از پرداختی‌ها مانده است که در دست بررسی و اقدام است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، گفت: پول برخی ایرلاین‌ها نیز نزد آژانس‌ها است؛ برخی آژانس‌ها پول مسافران را پرداخت نکرده‌اند؛ اما جوسازی ایجاد شده باعث شده که بدهی ایرلاین‌های خارجی به مسافران به پای شرکت‌های هواپیمایی داخلی نوشته شود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv