bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۴۳۳۷۳
سومین جلسه دادگاه اکبر طبری برگزار شد

جدال اکبر طبری و نماینده دادستان در دادگاه؛ قبول ندارم و تکذیب می‌کنم!

جدال اکبر طبری و نماینده دادستان در دادگاه؛ قبول ندارم و تکذیب می‌کنم!

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال برگزاری است.

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

فرارو- سومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه، رئیس دادگاه ضمن اعلام برگزاری جلسه دادگاه به صورت علنی از متهم طبری خواست در جایگاه حاضر شود.
متهم طبری گفت: مطالب خود را در جلسه قبل گفته‌ام و وکیلم بقیه مباحث را بیان می‌کند.

قاضی بابایی اظهار کرد: امروز دفاعیات وکیل شما نیز استماع می‌شود، یکی از اتهامات شما در اراضی کلاک، پولشویی از طریق ۴۲ میلیارد ریال به آقای مشایخ برای خرید سهام است، آیا قبول دارید؟

متهم مدعی شد: خیر قبول ندارم و تکذیب می‌کنم.

قاضی بابایی بیان کرد: این ادعای شماست، چرا که صندوق امانات که اسناد داخل ان بوده باز و صورتجلسه شده و در پرونده موجود است.

متهم طبری مدعی شد: طی ۱۰ سال گذشته وجوهی بین من و مشایخ تبادل شده که مربوط به کار‌های ساخت و ساز است، مشایخ هیچ پرونده‌ای در دادگستری نداشته و ادعایی نیز درباره لواسان ندارد، در مورد وکالت سهام هم بی‌خبرم.

نماینده دادستان در ادامه پاسخ داد: کدام منطق اقتصادی این حجم سهم را به نام شخص دیگری بدون اطلاع وی می‌نماید؟!

متهم طبری گفت: مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۰ طی یک نامه به مشایخ پرداخت کردم و مقرر شد مابقی پول را یک واحد آپارتمان در برج روما برای مشایخ خریداری کنم که البته دو واحد خریدم. سهام برای نجفی است.

رییس دادگاه گفت: تحت پوشش مشایخ اقدامات را انجام دادید.

متهم طبری پاسخ داد: قبول ندارم.

قاضی بیان کرد: برابر دست نوشته در سال ۹۰ و اقاریرتان مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مشایخ گرفتید که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را طی دو فقره چک به او برگرداندید، درباره استرداد مبلغ توضیح دهید.

متهم طبری گفت: پول اضافه بود که آن را پس دادم.

قاضی سوال کرد: این پول کجا اضافه آمد.

متهم پاسخ داد: در ساخت و ساز.

رییس دادگاه اظهار کرد: تعداد سهامی که خریداری شده ۴۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۱۶ سهم بوده که مبلغ آن با مبلغی که به مشایخ دادید مطابقت دارد.

متهم طبری گفت: به کسی نگفتم سهام بخرد و در هیچ دفترخانه‌ای حضور نداشته‌ام که امضا کنم. ما مدارک همدیگر را داشتیم.

قاضی گفت: آن نوشته صوری است و سهام به نام شما خریداری شده است.

متهم طبری پاسخ داد: قبول ندارم و در نامه نیز نوشتم که پول را پس می‌دهم.

قاضی با اشاره به اظهارات مشایخ گفت: مشایخ در اظهاراتش گفته زمانی که طبری متوجه شد سازمان بازرسی از ارتباطات من و طبری و حسن (نجفی) پیرامون اراضی کلاک آگاه شده، وجوه استردادی را سهام خریدم و زمانی که طبری متوجه شد، درخواست وکالت نمود و به طبری وکالت دادم.

متهم طبری مدعی شد: اظهارات مشایخ را قبول ندارم.

قاضی بیان کرد: برابر گزارش سازمان اطلاعات سپاه در خصوص بررسی حساب‌های مشایخ واریز کننده مبالغ به حساب شما حسن نجفی از مرتبطین اراضی کلاک بوده است.

وی در ادامه گفت: پولی که مشایخ به من داده بر اساس فعالیتی بود که در کار ساختمانی با یکدیگر انجام می‌دادیم و برای همین هم قراردادی را منعقد کردیم؛ طبق اظهارات اولیه مشایخ موضوع قرارداد ساختمانی اشاره شده است، اما او بعدا حرفش را عوض کرد.

این متهم افزود: دستخطی که من به او گفتم پول را به شما بر می‌گردانم موجود است در همان صندوقی که در اختیار ضابطین پرونده است.

در ادامه قاضی به وی گفت: این ادعای شماست که قراردادتان فی ما بین شما و آقای مشایخ در صندوق وجود داشته است و در زمان بازکردن صندوق، آنچه که شما اکنون ادعا دارید موجود نیست.

قاضی در ادامه از متهم خواست در مورد مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی توضیح دهد که متهم گفت: این مبلغ ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

قاضی به وی گفت: اسناد موجود در پرونده نشان می‌دهد علاوه بر مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، زمینی واقع در کریم خان نیز که به صورت صوری به نام مشایخ بوده است به عنوان رشوه بابت زمین کلاک دریافت کرده‌اید، در این باره توضیح دهید؟

متهم پاسخ داد: من در زمین کلاک هیچ نقشی نداشتم و قراردادم با آقای مشایخ موجود است.

قاضی در ادامه به وی گفت: شما مدام به مدارکی که اصلا وجود ندارد می‌پردازید.

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان کند.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان به فرآیندی از پرونده اشاره کرد و گفت: در جلسه گذشته و در ابتدای سخن آقای طبری، او اذعان داشت قراردادی با نجفی نداشته، ولی اکنون چیز دیگری می‌گوید.

در ادامه نماینده دادستان گفت: آقای طبری عنوان می‌کند قراردادشان در صندوق امانات بوده است.

وکیل متهم به میانه حرف نماینده دادستان پرید و گفت که صندوق امانات شکسته شده است که نماینده دادستان به وی تذکر داد و گفت: صندوق امانات شکستنی نیست، در زمان باز شدن صندوق امانات دو نماینده بانک و چند نفر به نمایندگی از دستگاه‌های مسوول حضور داشتند.

در ادامه قهرمانی گفت: اصلا فرض را بر این می‌گیریم قرارداد وجود داشته است، حال سئوالم این است قرارداد کدام کار اقتصادی است که دستمزد یک کارمند قوه که باید در محل کار خود هم حاضر میشده در سال ۸۳ تا ۸۶ مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود؟ اگر با سود متعارف بانکی هم حساب کنید این رقم بسیار نجومی می‌شود.

وی یادآور شد: دومین رشوه شما از نجفی برای ملک کریم خان بوده است و سومین رشوه واحد اداری تجاری سانا بوده که در حال حاضر هر متر آن ۵۰ میلیون تومان است. همچنین زمین مشجر لواسان در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان است. کدام قرارداد است که این همه به شما سود رسانده است؟

نماینده دادستان افزود: آقای طبری مدعی است ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرفته است در حالی که در سند دست نویس آمده است ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مشایخ گرفته که البته در ابتدا قبول نمی‌کرد و مدعی بود تنها ۴ میلیارد تومان گرفته است؛ اما وقتی این دست نوشته در منزل مشایخ پیدا شد آن را قبول کرد.

نماینده دادستان بیان کرد: قرارداد مشاوره و کارشناسی شما محفلی برای پولشویی بوده است، یک کارشناس رسمی دادگستری می‌تواند این کار را انجام دهد؟

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سوی مشایخ به حساب طبری ریخته شده اتفاقات لواسان رقم خورد، گفت: شهردار وقت لواسان بازداشت شده است. قاضی لواسانات نیز که از قوه قضاییه اخراج شد بازداشت شده است.

وی افزود: شما اقدامات غیر قانونی زیادی در لواسان رقم زده‌اید و آقای منصوری را وارد موضوع کرده‌اید.

در ادامه نماینده دادستان گفت: شما در سال ۸۴ تا ۸۶، مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را گرفتید و تا سال ۹۰ از این پول استفاده کردید، اما حسب اظهارات مشایخ در سال ۹۰ سازمان بازرسی درباره ارتباط شما با آقای مشایخ حساس شده و پیرامون آن سوال می‌کند؛ لذا آقای طبری سال ۹۰ این صورتجلسه را تنظیم کرد و در آن عنوان می‌کند بنده این مبلغ را از مشایخ گرفته‌ام و ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به او تحویل داده و مابقی مبلغ را نیز در برج روما واحدی را برای او خریداری می‌کنم.

وی ادامه داد: مشایخ برای طبری سهمی می‌خرد که الان این سهم نجومی شده است، عقل کدام انسان اقتضا می‌کند با پول خودش برای دیگری سهام بخرد.

متهم پاسخ داد: از خود آقای مشایخ سوال کنید.

نماینده دادستان گفت: شما چه پاسخی دارید؟

متهم طبری گفت: من آن را قبول ندارم.

نماینده دادستان در ادامه به موضوع قرارداد زمین لواسان اشاره کرد و گفت: این ملک برای خواهران نجفی بوده که به آقای مشایخ داده بودند. در اظهارات مشایخ عنوان شده نجفی با او تماس گرفته و گفته ملک را به نام طبری بزن؛ اما امروز آقای طبری مدعی است در این زمینه قرارداد دارند. هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند اینگونه سود کند. شما در پرونده نجفی۲۰۰ میلیارد تومان سود کردید.

این متهم خطاب به نماینده دادستان بیان کرد: اعداد و ارقام را بالا نبرید.

در ادامه نماینده دادستان درباره ملک سانا گفت: ملک سانا یک مجتمع بزرگ تجاری اداری است و الان متری ۵۰ میلیون تومان است. آقای طبری یک واحد را به نام خود می‌خرد و واحد روبرویی نیز به نام پسر آقای نجفی است که این ملک نیز در تصرف آقای طبری بوده است تا جایی که به دختر او اختصاص داده‌اند و آن را برای کار عکاسی دختر‌شان در نظر گرفته بودند.

وی افزود: ما به اتحادیه عکاسان رفتیم و متوجه شدیم طبری ملک را به دخترش اجاره داده، شما اگر مالک نیستید چگونه ملک را اجاره دادید؟ این در حالی است که آقای طبری در ابتدا مدعی بود ملک برای او نیست، اما بعد عنوان کرد من مالک هستم و فقط این دو واحد را با آقای نجفی عوض کردیم.

نماینده دادستان گفت: اگر شما ملک را با نجفی عوض کردید مستند شما کجاست؟ از سوی دیگر واحد آقای طبری ۸۹ متر و واحد آقای نجفی ۱۱۱ متر است. همچنین تمام شارژ واحدی که به نامتان نبوده را نیز پرداخت کردید.

در ادامه قهرمانی درباره ملک کریم خان گفت: از فردی که ملک به نام او بود سئوال کردیم، وی پاسخ داد اصلا مشایخ را نمی‌شناسد و عنوان داشت از آقای نجفی زمینی در لواسان خریده و به جای آن، این ملک را به نجفی داده است؛ در واقع مشایخ پرداخت کننده ثمن معامله نبود. چطور ممکن است ملک کریم خان دو ماه بعد به نام شما می‌شود، آیا این مشارکت در ساخت است؟ کدام قانون این را به نام شما می‌کند؟

وکیل متهم طبری گفت: از افرادی که با موکل همکار بوده‌اند بپرسید آیا نوک سوزنی اتهام متوجه موکلم بوده است یا خیر؟ چطور ممکن است چنین شخصی قصد متخلفانه داشته باشد؟

نماینده دادستان در ادامه اظهار داشت: طبری در دست نویس‌اش اعلام می‌کند مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مشایخ دریافت کرده‌ام. سازمان بازرسی در سال ۹۰ که به طبری مظنون شد، وی ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای خرید سهام به مشایخ می‌دهد و اعلام کرده با ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دیگر در برج روما برای مشایخ واحد خریده است، اما در عمل آنچه اتفاق افتاده آن است که طبری با ملک کریم‌خان در برج روما واحد خریده و با آن ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دیگر هزینه ساخت ملک کریم‌خان را پرداخت کرده است.

نماینده دادستان بیان داشت: نجفی از متهمان کلان اقتصادی است. وی می‌خواست یک تخلف بزرگ و خطرآفرین برای محیط زیست تهران انجام دهد و آن این بود که ملک خارج از حریم لواسان را با توافق غیر قانونی که با شهرداری و کمیسیون ماده ۵ انجام داده بود در داخل حریم لواسان آورد و به ارزش این ملک ده‌ها برابر اضافه کرد و این چنین در عرض یک شب صاحب درآمد نجومی شدند.

قهرمانی نماینده دادستان در ادامه با اشاره به سایر تخلفات و اقدامات غیر قانونی نجفی، گفت: نجفی با همین پول‌ها پتروشیمی باختر را در فرآیند واگذاری خریداری می‌کند و پرونده‌ای در دادسرای اقتصادی در همین رابطه برای نجفی تشکیل که در این پرونده به دو موضوع پرداخته می‌شود، یکی اصل خرید پتروشیمی باختر و دیگری سوءاستفاده‌ای که در خارج کردن سایر سهامداران در این پرونده انجام گرفته است. البته تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. در این رابطه حضور مستمر ترکمان که مأمور نفوذ طبری در برخی پرونده‌ها بود نیز قابل توجه است. حسب تحقیقات، ترکمان در آن دفتر به صورت مکرر رفت و آمد داشت؛ اقدامات نجفی صرفاً منحصر به لواسان نبود بلکه پتروشیمی باختر هم بود؛ البته با نظر مساعد دادستان تهران تجویز مجدد تعقیب را برای پرونده پتروشیمی باختر اخذ کرده‌ایم و تحقیقات در این رابطه با قوت ادامه دارد.

نماینده دادستان تصریح کرد: آقای طبری شما گفتید با نجفی قرارداد داشتید، خب سوال ما این است چرا نجفی بعد از دستگیری مشایخ بلافاصله کشور را ترک کرد، من به مشایخ نیز پیام دادم که به نجفی بگوید به کشور بازگردد و این امر به نفع‌اش است، اما نمی‌آید.

در ادامه طبری تصریح کرد: آقای دادستان باید در رابطه با مطالب مطرح شده در کیفرخواست صحبت کند.

در ادامه قاضی بیان داشت: در ارتباط با اراضی کلاک توضیح بفرمایید.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان بیان داشت: طبری در قراراد کلاک قرارداد کارشناسی با مشایخ منعقد می‌کند که قراردادی غیر متعارف است؛ در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۶ اگر طبری هر روز هم برای مشایخ کار کارشناسی انجام می‌داد، نهایتاً باید ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان دریافتی داشت، اما ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرفته است.

نماینده دادستان افزود: سئوالی که مطرح است این است که آیا آقای طبری کارشناس است؟ طبری در سال ۸۲ وفق بند ۱۸۷ قانون ۵ ساله توسعه مدرک کارشناسی خود را در رشته لوازم خانگی و اداری اخذ می‌کند، اما طی یک نامه تقاضا می‌کند مدرک کارشناسی‌اش از لوازم خانگی به راه و ساختمان تغییر کند.

نماینده دادستان تصریح کرد: سئوال این است تخصص آقای طبری چیست؛ اول یک سوال از خود ایشان بپرسم: آقای طبری لیسانس خود را از کجا اخذ کرده‌اید؟ ما در پرونده شما هیچ مدرکی از لیسانس پیدا نکردیم.

طبری پاسخ داد: مدرک لیسانس خود را در رشته معماری از دانشگاه شهید رجایی تهران اخذ کردم.

قهرمانی در ادامه گفت: طبری مدرک کارشناسی ارشدی که ارائه کرده است در رشته مدیریت دولتی بوده نه راه و ساختمان، همچنین این مدرک را از دانشگاه نگرفته بود بلکه آن را از سازمان استخدامی اخذ کرده بود، بنابراین مدرک او صرفاً ارزش استخدامی داشت، حال آن که برای اخذ مدرک کارشناسی رسمی دادگستری باید مدرک ارائه شده از جانب فرد دارای ارزش علمی باشد.

در ادامه طبری گفت: لیسانس من معماری بوده است.

قهرمانی بیان داشت: مدرک معماری‌تان را بیاورید؛ کارشناس بودن وی هم محل تردید است.

در ادامه نماینده دادستان تصریح کرد: طبری در این جلسه می‌گوید ۲۴ ساعته در خدمت قوه قضاییه بوده است؛ بعد می‌پرسیم پول‌ها را از کجا آورده‌اید که جواب می‌دهد بعد از ظهر‌ها در ابهر و سایر جاه‌ها سوله سازی می‌کردم. خب قبول کردیم که کار اقتصادی می‌کردید، بفرمایید کدام کار اقتصادی بوده که این همه سود برای شما داشته است؟

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به متهم طبری گفت توضیحات خود را در مورد مطالب مطرح شده از سوی نماینده دادستان بدون آنکه از موضوع بحث خارج شود ارائه کند.

در ادامه متهم طبری مدعی شد: نماینده دادستان خارج از کیفرخواست صحبت می‌کند و کارش بزرگ کردن اعداد است. من در مورد واحد‌های سانا توضیح دادم.

قاضی خطاب به متهم گفت: در این رابطه توضیح ندادید بلکه صرفاً گفتید موارد را قبول ندارم.

طبری در ادامه بیان داشت: دو واحد در مجتمع سانا وجود داشت؛ که متعلق به من و رفیقم یعنی نجفی بود، ما با هم صحبت کردیم و توافق کردیم واحد‌ها را عوض کنیم. همچنین پول شارژ بابت ملک واحد ۳۱۲ ندادم، اما بابت ملک خودم پول شارژ دادم.

متهم طبری در ادامه اظهار داشت: در مورد سهام هم توضیح دادم و توضیح بیشتری ندارم.

قاضی در ادامه خطاب به متهم گفت: در مورد دست‌نوشته‌ای که از شما بدست آمده و در دادگاه قرائت شد توضیح بفرمایید. هر سندی که در پرونده شما موجود بوده به وکلای شما ارائه شده است؛ در مورد آن دست نوشته توضیح بفرمایید.

متهم طبری گفت: من آن دست نوشته را نوشتم و پول را برگرداندم.

قاضی از متهم پرسید: دست‌نوشته را بابت چه موضوعی نوشته بودید؟

طبری پاسخ داد: من ۲ قرارداد با نجفی داشتم که یکی از آن‌ها را مشایخ به نمایندگی از نجفی امضا کرد؛ همچنین کار من فقط مشاوره صرف نبوده بلکه مشاوره فنی بوده؛ بار‌ها به ابهر و پتروشیمی‌ها برای زدن سوله‌ها و کارخانه‌ها می‌رفتیم و من فقط مشاور نبودم.

قاضی در ادامه جلسه دادگاه اظهار داشت: این ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را که در دست نوشته قید شده در چه سالی دریافت کردید؟

طبری پاسخ داد: دقیقا نمی‌دانم فکر کنم سال ۸۸ بود.

قاضی در ادامه گفت: دست نوشته را در چه سالی تنظیم کردید؟ مگر در سال ۹۰ تنظیم نکردید؛ خب این فاصله دو ساله برای چه بود؟

طبری پاسخ داد: من دیدم که هزینه اضافه پرداخت شده لذا پولش را برگرداندم.

در ادامه نماینده دادستان از طبری پرسید آن ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را چه کار کردید؟

طبری پاسخ داد شما چه کار دارید.

قاضی از وکیل متهم طبری خواست در جایگاه حاضر شود.

وکیل متهم طبری گفت: بنده وکیل آقای طبری در مورد تمام اتهامات وی هستم. طی دو جلسه خارج از چارچوب کیفرخواست به موکلم افترا زده شد و به گونه‌ای نشان داده شد که موکل انبوهی از اتهامات را دارد.

رییس دادگاه ضمن تذکر به وکیل متهم طبری گفت: پیرامون کیفرخواست و اتهامات موکل دفاع کنید.

وکیل متهم طبری گفت: دفاع در لایحه‌ای تقدیم دادگاه می‌شود. در قرائت کیفرخواست نباید افترا زده شود. موکل معتقد است که این موضوع تعمدا صورت گرفته است. همچنین در انتهای کیفرخواست مطالبی خلاف رویه قضایی بیان شد.

قاضی پرونده بیان کرد: نماینده دادستان برابر تقاضای دادگاه کیفرخواست را تشریح نمود و مطلبی خارج از کیفرخواست بیان نشده است، شما هم درباره اتهامات موکلتان صحبت کنید.

وکیل متهم طبری گفت: نماینده دادستان دو سمت دارد یکی نمایندگی دادستان و دیگری شاکی عمومی نماینده دادستان باید ثابت کند اتهامی که زده شده بر چه مبنا و دلیلی بوده است. اظهارات یا اقرار متهم نسبت به متهم دیگر حجیتی برای توجه جرم به دیگری ندارد و در این پرونده می‌بینیم که بسیاری از مطالب بیان اظهارات متهمین دیگر است.

وی افزود: نماینده دادستان می‌گوید موکلم محبوب دل‌های مفسدان اقتصادی است و موکل را به سایر اشخاص انتساب می‌دهد. چرا این کار انجام می‌شود؟

گفتنی است در جلسه قبل دادگاه قهرمانی نماینده دادستان پس از اعلام طبری مبنی بر اینکه دانیال زاده و مشایخ و... صرفا به دلیل رفاقت میلیارد‌ها تومان پول را به حساب وی واریز کردند گفت: طبری محبوب دل‌های متهمان اقتصادی است.

وکیل متهم طبری ادامه داد: منشا اتهامات به موکلم از سال ۸۳ است و من باید از موکل خود دفاع نمایم. مگر آمران به معروف و ناهیان از منکر از سال ۸۳ تا دستگیری حضور نداشتند؟

در ادامه وکیل متهم طبری گفت: همه این موارد را بنده در لایح‌های خدمت دادگاه تقدیم خواهم کرد.

وی افزود: امروز موکل من در باب پروند‌های که سال‌ها مختومه شده است و اصلا نمیداند محتویاتش چیست باید پاسخگو باشد.

وکیل متهم طبری مدعی شد: تنها چیزی که در دست شاکی عمومی است بر اساس ظن و گمان است و اسناد و مدارکی که در سال ۸۳ بوده است.

وکیل ادامه داد: موکل بنده ۲۰ سال در دستگاه قضایی بوده است، آیا کسی او را (از فعالیت‌های دیگر) منع کرده است؟ امروز هم ممکن است برخی از مدیران خارج از ساعت اداری کار کنند، آیا این جرم و تخلف است؟

این وکیل افزود: در جلسه قبل آقای طبری به روابط ۳۵ سال دوستی خود با مشایخ و نجفی اشاره کرد و گفت: رابطه دوستی ما بسیار عمیق بود، لذا موکل من در وصف اعتماد رفاقت این صحبت‌ها را مطرح کرد. حال آیا در مثال مناقشه است؟ بعد از آن نماینده دادستان عنوان کرد که آقای طبری محبوب دل متهمان اقتصادی است و این صحبت‌ها در رسانه‌ها بسیار منتشر شد. این در حالی است که او کوچکترین مداخل‌های در موضوع کلاک نداشته است.

در ادامه وکیل متهم طبری گفت: در کیفرخواست اتهاماتی به موکل بنده روا شده است که متن کیفرخواست و اتهامات وارده سراسر کذب است.

در ادامه نماینده دادستان در اعتراض به این صحبت وکیل متهم طبری گفت: اینکه اتهامات علیه آقای طبری سراسر کذب باشد عنوان مجرمانه دارد، ما مسئولیت داشتیم و شما میتوانستید به جای آنکه بگویید اتهامات سراسر کذب است عنوان کنید که اتهامات خلاف واقع بوده است من از قاضی دادگاه تقاضا می‌کنم این موضوع را ثبت کنند و ما اعلام جرم خواهیم کرد.

در ادامه قاضی به وکیل متهم طبری گفت: شما وکیل بوده و به قوانین مسلط هستید لذا در چارچوب کیفرخواست صحبت کنید و به مسائل حاشی‌های نپردازید.

وکیل متهم گفت: من در قالب کیفرخواست دفاع میکنم، مقام دادسرا نقض آشکار از بیطرفی دارد.

قاضی بابایی بیان کرد: پیرامون اتهامات مربوط به اراضی کلاک دفاع کنید. فقط حاشیه میروید، ظاهرا دفاعی ندارید.

قاضی بابایی گفت: دادگاه شخصیت بیطرف دارد و شما باید از اتهامات دفاع کنید.

در ادامه جلسه وکیل متهم که به گفته رییس دادگاه به موارد حاشیه‌ای می‌پرداخت از سوی قاضی مورد خطاب قرار گرفت.

رییس دادگاه گفت: اگر در مورد اراضی کلاک دفاعیه‌ای آماده ندارید، ما دفاعیات شما در مورد سایر اتهامات متهم را در جلسات بعدی استماع می‌کنیم.

قاضی از نماینده دادستان خواست برای پاسخ به موارد مطرح شده از سوی وکیل متهم در جایگاه قرار گیرد.

نماینده دادستان در ادامه جلسه دادگاه اظهار داشت: وکیل متهم می‌گوید من خارج از کیفرخواست صحبت می‌کنم و از تعبیر انبوه اتهامات استفاده می‌کند. آقای وکیل باید بگویم اگر عبارتی گویاتر بود نیز من آن را مطرح می‌کردم. پرونده‌ای با ۱۶ فقره اتهام که حجم مبالغ رشوه پرداخت شده در آن شاید به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد و رسیدگی به برخی دیگر از موارد مندرج در این پرونده همچنان ادامه دارد، اگر شایسته صفت انبوه نیست پس شایسته چه صفتی است.

نماینده دادستان تصریح کرد: وکیل متهم می‌گوید چرا ما گزارش کار ارائه می‌کنیم؛ که باید بگویم ما با افتخار این گزارش را اعلام می‌کنیم، چرا که ۹ ماه به صورت شبانه‌روزی بر روی این پرونده کار کردیم و ۹۶ جلد در باب آن تدوین کردیم؛ در مواردی از رسیدگی به این پرونده بازپرس از ضابط جلوتر بود و شاید ده‌ها نفر را برای بازپرسی آورد که هنوز ضابط مطلع نبود.

وی در ادامه بیان داشت: وکیل متهم در سخنی قابل تأمل می‌گوید چرا نماینده دادستان دو شغل دارد؟ هم نماینده دادستان است و هم مدعی العموم؛ خب مگر باید غیر از این باشد؟!

قهرمانی اظهار داشت: آقای وکیل به جای پرداختن به حواشی باید توضیح دهید آیا دریافت ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در خلال سال‌های ۸۴ تا ۸۶ را که متهم قبول کرده، قبول دارید؟ شما باید بگویید دریافت این پول برای چه بوده است و کدام قرارداد بوده که مبلغ آن این میزان می‌شد؟ سود کدام سوله‌سازی در خلال سال‌های ۸۴ تا ۸۶ به میزان ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است؛ آقای وکیل این موارد را توضیح دهند.

نماینده دادستان تصریح کرد: آقای وکیل توضیح دهد چرا در سال ۹۰ مشایخ برای طبری با مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهام خرید. توضیح دهد آن ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر چه شد. همچنین توضیح دهد ملک کریم‌خان که با واحد‌های برج روما رزیدنت معاوضه شد، برای چه بوده است و آن ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر کجا خرج شده است.

همچنین آقای وکیل توضیح دهد چرا املاک روما رزیدنت به نام مشایخ شد؟

در ادامه قهرمانی گفت: وکیل متهم موضوعاتی را مطرح کرد که من نسبت به آن‌ها اعلام جرم می‌کنم، از جمله آنکه گفت ما متهمانی را از قبل بدنام کردیم تا طبری را بابت این متهمان محاکمه کنیم؛ ما چه کسانی را بدون موارد اتهامی و اسناد متهم یا بدنام کرده‌ایم که آقای وکیل چنین ادعای را مطرح می‌کند؛ همچنین آقای وکیل مدعی هست ما بدون رعایت تشریفات قانونی عمل کرده‌ایم؛ او توضیح دهند که ما کدام قانون را نقض کرده‌ایم؛ تمام مراحل تحقیقات وفق مندرجات قانونی بوده است.

وی تصریح کرد: وکیل متهم می‌گوید تنظیم سند از سوی طبری نشانه صداقت وی است، حال آنکه وقتی در سال ۹۰ سازمان بازرسی به سراغ طبری رفت وی آن سند را میان خود و مشایخ برای خرید سهام تنظیم کرد بنابراین اتفاقا آن سند دلیلی بر مجرم بودن طبری است.

نماینده دادستان درباره اظهارات وکیل متهم طبری گفت: در اظهارات آقای وکیل تعمد در بیان اعداد و ارقام وجود داشت باید به او پاسخ داد در زمانی که موکل شما ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرفت پراید زیر هفت میلیون تومان بود. بهتر است جای بیان این صحبت‌ها بگویید موکل شما ملک کریم خان را با کدام پول گرفته که امروز اینگونه افزایش قیمت پیدا کرده است.

نماینده دادستان درباره اظهارات وکیل متهم طبری پیرامون آنچه گفته بود که اتهامات در کیفرخواست سراسر کذب است، گفت: ما در این زمینه اعلام جرم خواهیم کرد می‌توانستید بگویید این اتهامات خلاف واقع است.

گفتنی است بعد از پایان صحبت‌های نماینده دادستان قاضی از متهم فرهاد مشایخ خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا در باب موضوع اراضی کلاک دفاع کند، سپس از او پرسید که آیا اتهامات وارده را قبول دارد؟

متهم مشایخ پاسخ داد: خیر، این مسائل اصلا به من ارتباطی ندارد.

این متهم در باب موضوع اراضی کلاک گفت: آقای طبری دوستی دیرینه‌ای با آقای نجفی داشت. نجفی زمینی در لواسان داشت که با مشکلاتی مواجه بود، لذا در سال ۸۵ به بنده گفت با طبری صحبت کرده و باید بنده با طبری قراردادی ببندم. بر اساس آن ۳۰۰ متر زمین را به نام او کردم و آن زمان ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم از حساب شخصی خودم به آقای طبری واریز کردم.

وی افزود: طبری کار‌های مربوط به کمیسیون ماده ۵ و استانداری را تلفنی پیگیری می‌کرد.

در ادامه قاضی از متهم پرسید: ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را از کجا آوردید و چرا به آقای طبری پرداخت کردید؟

این متهم گفت: این مبالغ از سوی نجفی به بنده پرداخت می‌شد و من هم برای طبری واریز می‌کردم که از بابت قرارداد‌های انجام شده پیرامون زمین کلاک و کمیسیون ماده ۵ صورت می‌گرفت.

در ادامه قاضی از متهم پرسید: شرکت سیمان خمسه متعلق به چه کسی است؟

این متهم گفت: از سال ۸۷ تا سال ۹۳ من مدام یا مدیر عامل بودم یا رییس شرکت، بخشی از سهام شرکت برای بنده و بخشی برای برادران نجفی و دیگران بود.

وی گفت: سال ۸۹، آقای طبری ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بنده داد تا برای او سهام بگیرم و سپس در سال ۹۳ به بنده گفت سهام را به نامم بزن.

قاضی از وی پرسید: چرا از ابتدا سهام را به نام او نزدید؟

متهم گفت: از ابتدا قرار نبود سهام به نام او باشد، اما در سال ۹۳ به بنده گفت سهام را به نامش کنم.

قاضی به وی گفت: مگر آقای طبری از شما طلبی داشت؟

متهم گفت: خیر پولی بود که خودش به بنده داده بود تا برایش سهام بخرم.

قاضی در ادامه از متهم خواست درباره زمین کریم خان توضیح دهد.

متهم گفت: سال ۸۵ آقای نجفی ۳۰۰ متر زمین به نام من کرد و گفت آن را به نام طبری بزنم. من اصلا در جریان نبودم و نمی‌دانستم این زمین در کجا واقع شده است.

وی ادامه داد: آقای قاضی بنده گول خوردم و اشتباه کردم، من ۵۰ سال است با آقای نجفی دوستی دارم و ۳۷ سال است کارخانه دار هستم. بنده اصلا نمی‌دانم پولشویی چیست و نمی‌دانم موضوع ملک روما چیست، حتی آقای دانیال زاده را هم نمی‌شناسم.

وی افزود: من بر اساس رفاقت و دوستی ۵۰ ساله این اشتباه را کردم.

قاضی در ادامه در باب تخلفات اکبر طبری و پیگیری‌های او از استانداری از متهم مشایخ سوال کرد که وی پاسخ داد: رقم پرداخت شده بابت پیگیری‌های آقای طبری در استانداری بوده است که اصلا به بنده ارتباطی ندارد.

قاضی از متهم پرسید: درباره دخالت آ‌قای طبری در کمیسیون ماده ۵ و شهرداری توضیح دهید.

این متهم گفت: او تلفنی کار می‌کرد و مشکلات را پیگیری می‌نمود و اگر سوالی داشتیم از وی می‌پرسیدیم.

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست سوالات خود را مطرح کند.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان از متهم مشایخ پرسید: آیا قرارداد مشارکت در ساخت و ساز داشتید؟

متهم پاسخ داد: خیر من اصلا مشارکتی نداشتم و زمانی که ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب طبری واریز کردم او ۵ سال بعد ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بنده برگرداند و به من گفت گویا مشکلاتی پیش آمده و لذا پول را پس داد..

نماینده دادستان از وی خواست درباره مشکلات پیش آمده توضیح دهد.

متهم گفت: گویا سازمان بازرسی به قرارداد نجفی و طبری ورود کرده بود و لذا آقای طبری به من گفت این پول را بگیرید و سهام بخرید.

در ادامه نماینده دادستان درباره جلسات مشترک میان آقای نجفی و منصوری از متهم پرسید که وی پاسخ داد: یکبار آقای منصوری را در دفتر آقای طبری دیدم و بعد از آن اگر با او کاری داشتیم وی را در دفترش می‌دیدم.

در ادامه نماینده دادستان از متهم مشایخ خواست درباره تماس متهم منصوری با او توضیح دهد.

متهم گفت: سه الی چهار روز گذشته؛ یعنی دو روز قبل از دستگیری منصوری، او با من تماس گرفت و گفت که شما در جلسه دادگاه بگو پول را خودم به عنوان قرض به آقای منصوری پرداخت کردم؛ اما من پاسخ دادم که چرا باید این حرف را بزنم؟

در ادامه نماینده دادستان درباره قرارداد کارشناسی مشاوره از متهم مشایخ پرسید که وی پاسخ داد: این قرارداد برای پیگیری کار زمین کلاک بود.

نماینده دادستان پرسید: آیا واقعا او کار کارشناسی انجام داد؟

این متهم پاسخ داد: نمی‌دانم، اما پیگیری می‌کرد.

قاضی از متهم مشایخ پرسید: مگر نجفی شماره حساب طبری را نداشت که مستقیماً پول را برای او واریز کند.

متهم مشایخ پاسخ داد: شماره حساب را داشتم و همینجاست که من اصلاً اطلاعی نداشتم و اقرار کرده‌ام که اشتباه نموده‌ام.

قاضی پرسید درباره ساخت و احداث زمین کریم‌خان به دستور چه کسی انجام شد؟ متهم مشایخ پاسخ داد: به دستور نجفی صورت گرفت و به نام من منتقل شد و پس از آن، آن را به طبری منتقل کردم.

قاضی بابایی پرسید: متهم منصوری را چه کسی معرفی کرد؟

متهم مشایخ پاسخ داد: در دفتر طبری با متهم منصوری آشنا شدم.

قاضی بابایی پرسید: در ازای اقدامات و خدمات متهم منصوری چه مبالغی به او پرداخت شد؟

متهم مشایخ مدعی شد: نجفی اظهار کرد که منصوری مزاحم وی شده است و از من پول و ملک می‌خواهد که در ۵ نوبت ۵ بسته که جمعاً ۵۰۰ هزار یورو بود به او دادیم، اما باز هم قانع نشد.

قاضی بابایی گفت: در اقدامات نجفی و طبری به عنوان پوشش عمل می‌کردید.

متهم مشایخ گفت: نجفی به حسابم پول می‌ریخت و من از حساب شخصی‌ام پول دادم و اگر پولی به طبری داده شده به دستور نجفی بوده است.

قاضی بابایی اعلام کرد که فیلم مواجهه حضوری متهمان پخش شود.

نماینده دادستان پیش از پخش فیلم مواجهه حضوری، تصریح کرد: ردپای مشایخ را در همه جا دیدیم در موضوع کلاک، در موضوع روما، در پرونده سرخوش و در پرونده صدوقی که خارج از کیفرخواست است هم مشایخ واسطه بود.

در این بخش از دادگاه فیلم مواجه حضوری متهمین پخش شد که در آن مشایخ و طبری حضور داشتند، متهم مشایخ در بخشی از فیلم مواجهه حضوری که در دادگاه پخش شد، گفت: منصوری را در دفتر طبری دیدم و مشکل کلاک را به منصوری گفت. همچنین قرارداد کاری بین من و طبری امضا شد.

در بخش دیگری از مواجهه حضوری متهم مشایخ خطاب به طبری، گفت که در چشمان من نگاه کن و بگو که آیا در دو نوبت ۴۰۰ میلیون پول دادی یا خیر؟ (در دو نوبت ۲۰۰ میلیون تومانی)

پس از پخش فیلم مواجهه حضوری در دادگاه قاضی بابایی با اعلام ختم جلسه دادگاه بیان کرد: جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.

عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
قبلا متمین در دادگاهها میخندیدند
این روزها با تندی وتمسخر جواب دادگاه را میدهند
مفسدان باید از حضور در دادگاهها بترسند .
کسانی که از هیچ به همه چیز رسیدند و بعد از لطف نظام سوء استفاده کرده وضربه زده اند بایدکلیه اموالشان به بیت المال عودت و آزاد شوند ودر جامعه زندگی کنند.
چون حضور در زندان هم برای دولت هزینه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
چطور کارشناس لوازم خانگی در حوزه رییس قوه قضاییه کار می کند ای کارشناسان توضیح دهید فساد به عرش اعلا رسید چرا چنین است
کاوه اریا سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
مبارزه با فساد مطبوعات ازاد میخواد
مبارزه با فساد باید بدون جهت گیری سیاسی باشد این همه فساد نشان می دهد مبارزه با فساد جز سیاه بازی چیزی نبوده تا کنون
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
عاقبت قدرت زیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
فساد چندین سال است که از درون حاکمیت و قدرت در حال رشد و گسترش است و تقریبا تجربه های قبلی و تاریخی و..... نشان داده که دشمن خارجی نمی تواند این نظام را ساقط کند و این نظام از طریق فساد از درون پوسیده و تغییر کرده و از اهدافش کلا منحرف می شود.شما سران سه قوه و مناظرات انتخاباتی و انواع افشاگری ها که مردم از آن خبر نداشتند را به یاد آورده و بازبینی کنید......
همه مسائل دستگیرتان می شود
انتشار یافته: ۳۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
این چ دادگاهیه.خوب ببینن ک اینهمه پول رو از کجا اورده از اول پولدار بوده یا با حقوق کارمندی خریداری کرده خیلی ساده س.هی اینا میگن اون تکذیب میکنه خیلی مسخره س
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
به سادگی میشه متوجه شد هر چیز غیر متعارف ک داره برای مردم بینواست که هر چند این نبره یکی دیگه میبره خیلیا تو نوبتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
با وجود اين وضعيت حرف شما صددرصد درست است
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
این اکبر ما از بس امر بهش مشببه شده و از مگو ها و اسرار پاکدستان خبر دارد ولش کنی حتی ادعا خواهد کرد که کاخ دادگستری که به همت و خوش اندیشی رضا نامی و با سرمایه ملت ایران ساخته شده است را خواهد گفت همش واس مئست. وای از ان روزی که گدا و فرصت طلب کاره ای شود. تورم در ان سرزمین چند ده سال دو رقمی خواهد ماند و گارگرش بر روی چاه نفت ثروتش از فقر و نداری خود را دار خواهد زد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
واقعا چطور اينهمه مدت خلاف كرد كسي چيزي بهش نگفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
بیست سال که چیزی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ایشون در این مدت خلاف نکرد بلکه "کرد آنچه که کرد".
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
خودش گردن کلفت بود و دسترسی های بالا داشته 28 تفر همدست داشت که خیلی هاشون مثل خودش کله گنده بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
حال كه پاي فاسدالمفسدين به ميز محاكمه كشيده شده و انتظار ميرود سايريني كه در طول سالهاي متمادي قوه قضائيه را براي خود به قلعه فلك الافلاك تبديل كرده بودند نيز به پاي ميز محاكمه بيايند، ناگهان آقاي محسني اژه اي خواستار دادن فرصت به اين مفسدين براي توبه شده اند! آيا اين همان قوه قضائيه اي نيست كه جواني بيست چندساله را بخاطر دزدي و خريد دارو براي مادر بيمارش به اعدام محكوم كرد؟! محاكمه طبري و شركا تا انتها چه بصورت آشكار و چه بصورت پنهان صورت گيرد، آزمون بزرگ اعتماد مردمي خواهد بود. افكار عمومي از همين مرحله به موضوع به ديده شك و ترديد مي نگرد و اراده در پشت سالها فساد سازمانيافته و پنهان را در ذهنيت جمعي خود محك مي زند. مقامات دلسوز بايد از هم اكنون به بازنهاده قضاوت عمومي در پايان اين راه بينديشند ...
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
لطفا دادگاه پرونده های مالی قوه قضائیه در زمانی که ایشان مدیر کل امور مالی این قوه بوده رو بررسی کند ببینیم آنجا چه خبرها بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
نوبت دانه درشتها هم میشه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
یعنی این الان ریز بود؟ خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
خداییش این آقای قهرمانی جوان لایق و با جریزه ای هستند. خدا ایشان را حفظ کند.
ناشناس
Germany
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
به هر کسی قدرت بدهند با جربزه می‌شود، زمانی طبری هم قدرت داشت و جربزه. انسان باید انسان باشه قدرت تمام میشه یک روزی
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
کاش منهم دوستانی مثل دوستان طبری داشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
در جدال "تبر" با "قهرمان"، قهرمان مشخص است، تبرت را پایین بیاور، دیگری زوری ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
آفرین به رئیسی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ای کاش در زمان انجام این فساد ها آقای رئیسی بعنوان معاون اول قوه قضاییه وقت، جلویش را می گرفت.
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
کاش خلخالی زنده بود
ناشناس
Germany
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
این وضعیت نتیجه و ثمره همان ظلم ها و کشته های بیگناه و عدم توجه به قانون و نبود نظارت و قرار دادن افراد غیر متخصص در راس امور است که امثال خلخالی نهال آن را کاشتند و الان درخت تناوری شده که ریشه کن کردن آن اگر نگوییم تاممکن ، بسیار مشکل است .
از جانب خودت هم صحبت کن ، اسم " مردم " برای خودت نگذار ، مردم الان آگاه شده اند و ریشه خیلی از مشکلات را متوجهند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
آره راست میگی .اگه حضور داشت الان آبدارچی دادگاه رو اعدام کرده بود
قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اینهمه فساد در کشور؟
سلطان دلار،سلطان شکر،سلطان سکه،سلطان مسکن،سلطان فولاد و دهها سلطان دیگه که از رانتهای متنوع و ارتباط با رده های بالای مسئولین به این فساد افسارگسیخته دامن زدند و هزاران نفر هم هنوز در پوشش های مختلف به کار خود ادامه می دهند بعد کارگری در منطقه بد آب و هوا بخاطر 500هزارتومان و جانبازی به خاطر وام قید این دنیا رو می زنند !
بسیاری از این افراد معتمدهای مسئولان نظام مان بودند و حتی برای عزیزانی همچون سردار دلها سلیمانی جاسوسی کردند.اول باید اصلاح را از درون خود آغاز کنیم و بعد به سمت بیگانگان حمله کنیم.
واقعا خودمان کلاهمان را قاضی کنیم.آیا این بود آرمانهای انقلاب امام و شهدا؟
یک یا علی می خواهد و همت رییس مقتدر و قاطع قوه قضائیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اون یکی که همه تقصیرات رابردوش حمید(کسی که وجودخارجی نداشت)میگذاشت رسواشدواعدام شد، آقای طبری شما که سهل است، بالاخره باتناقض گوییهارسوامیشوی!.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
در کار قضاوت مبحثی هست بنام علم قاضی یعنی قاضی انقدر تخصص و تجربه دارد که به راحتی میتواند در نبود ادله از سخنان .رفتار و حتی ظاهر ادمها پی به حقیقت واقعی ببرد .انوقت من مانده ام چطوری رییس دستگاه قضا با این همه تخلف نتوانسته پی به تخلفات طبری ببرد.چرا یکبار از او سوال نکردند تو این همه اموال را از کجا اورده ای؟ اصلا تو که اینقدر ثروتمندی چرا اومدی کارمند دولت شدی؟ یا اینکه تو که شبانه روزی سرکار بودی و خدمت میکردی که وقت کردی به ساخت و ساز بپردازی؟ و خیلی سولات دیگر....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
با این اتهامات اگر حکم اعدام برای طبری صادر نشود مشخص میشود که این دادگاهها نمایشی است !
ناشناس
France
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
چي بگم كه سانسور هم نشه نره تو غيرقابل انتشار!
bato-adv
bato-adv
bato-adv