bato-adv
bato-adv

۳ خودروی جدید روسی در ایران؛ قیمت حدود ۶۰۰ میلیون

۳ خودروی جدید روسی در ایران؛ قیمت حدود ۶۰۰ میلیون
سروش دیزل در فاز نخست عرضه احتمالا پیکاپ تک کابین را با قیمتی حدود 570 میلیون تومان، نسخه دوکابین را با قیمتی حدود 610 میلیون تومان و شاسی بلند پاتریوت را با قیمتی حدود 650 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

شرکت سروش دیزل، پیشتر با عرضه خودروهای سبک تجاری هیوندای در بازار ایران شناخته شده است. این شرکت که عملکرد قابل توجهی در عرضه ون و کامیونت هیوندای به بازار داشته این بار به سراغ خودروهای سواری برند UAZ روسیه رفته است و بر اساس شنیده ها کارخانه ای به وسعت حدود ۲۵ هزار متر مربع را برای تولید محصولات این برند آماده کرده است. سروش دیزل تولید سه مدل پیکاپ تک و دو کابین دو دیفرانسیل و همچنین شاسی بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ را در برنامه دارد.

به گزارش عصرخودرو، بر خلاف آنچه تا کنون در برخی از رسانه های مبنی بر تولید شاسی بلند پاتریوت در گام نخست اعلام شد، شواهد حاکی از آن است که سروش دیزل در قدم نخست به دنبال تولید دو مدل پیکاپ است و سپس به سراغ شاسی بلند پاتریوت خواهد رفت. شنیده ها از منابع مختلف نشان دهنده آن است که این پیکاپ ها حدود یک هفته قبل بعد از گذراندن تست ها موفق به اخذ مجوز شماره گذاری شده اند و احتمالا ازاواخر پاییز سال جاری عرضه آن ها به بازار آغاز خواهد شد.

سروش دیزل در فاز نخست عرضه احتمالا پیکاپ تک کابین را با قیمتی حدود 570 میلیون تومان، نسخه دوکابین را با قیمتی حدود 610 میلیون تومان و شاسی بلند پاتریوت را با قیمتی حدود 650 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد کرد.

این قیمت ها بر اساس شنیده ها و به صورت حدودی هستند و برای اطلاع از قیمت های قطعی نهایی این خودرو ها باید تا زمان عرضه صبر کنیم.

اطلاعات دریافتی در زمینه مشخصات فنی نهایی این سه محصول UAZ که قرار است توسط سروش دیزل به تولید برسند حاکی از آن است که هر سه خودرو به صورت 4X4 یا دو دیفرانسیل عرضه خواهند شد و همه آن ها از پیشرانه 2.5 لیتری با حداکثر توان 149 اسب بخار و حداکثر گشتاور 235 نیوتون متری بهره خواهند برد. پیشرانه های در نظر گرفته شده برای این سه محصول از نوع بنزینی با کد ZMZ49906 (طراحی و ساخته شده توسط Zavolzhye Engine Factory  روسیه) است و با گیربکس 5 سرعته دستی ساخت هیوندای همراهی می شود. مصرف سوخت هر سه مدل UAZ حدود 11.5 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی است و ظرفیت مخزن سوخت این محصولات 68 لیتر اعلام شده است.

پیکاپ تک کابین UAZ با نام پروفی، حداکثر ظرفیت 3 سرنشین را دارد و با طول 5940 میلیمتر و وزن خالص 2065 کیلوگرم قابلیت حمل 1435 کیلوگرم بار مجاز را دارد و برای نصب انواع کاربری و اتاق مناسب است. نسخه دوکابین پیکاپ UAZ قابلیت حمل 725 کیلوگرم بار را دارد و مانند نسخه تک کابین با تایرهای 225/75R16 یا 235/75R16 قابل عرضه است. نسخه شاسی بلند با نام پاتریوت با 4785 میلیمتر طول، از دیگر اعضای خانواده UAZ در ایران طول کمتری دارد و وزن خالص آن به 2125 کیلوگرم می رسد. این خودرو تنها با تایر 225/75R16 عرضه خواهد شد.

تمامی محصولاتی که سروش دیزل از برند UAZ قرار است در ایران به تولید برساند به قفل الکترونیکی دیفرانسیل مجهز هستند و از شاسی نردبانی بهره می برند. مدل تک کابین پروفی از محفظه باری با ابعاد 1600×1870×3065میلیمتر بهره می برد که در مقایسه با رقبا ابعاد قابل توجهی را نشان می دهد. نسخه دوکابین پیکاپ UAZ نیز به امکاناتی نظیر دوربین دید عقب، چراغ روشنایی در روز و آینه بغل مجهز به LED تجهیز شده است و نسخه شاسی بلند پاتریوت نیز از امکاناتی نظیر صندلی های قابل تنظیم، نمایشگر و فضای قابل توجه بار در عقب بهره می برد.

هر سه مدل محصولات UAZ به ترمز های دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب و همچنین سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP مجهز شده اند و از سیستم تعلیق غیر مستقل فنر لوله ای با میل تعادل در جلو و سیستم تعلیق غیر مستقل با دو محور نیمه بیضوی طولی مجهز به میله تعادل در عقب بهره می برد.

سیستم 4X4 محصولات UAZ شامل 4 حالت 2H برای انتقال قدرت به محور عقب، 4H ؛ 4 چرخ فعال سبک، 4L ؛ حالت 4 چرخ فعال آفرود سنگین و 4L با قفل دیفرانسیل برای دریافت حداکثر گشتاور به همراه قفل دیفرانسیل عقب را برای محیط های بسیار لغزنده می شود.

از دیگر مشخصات و تجهیزات هر سه محصول UAZ می توان به شیشه های برقی، مه شکن جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع و ... اشاره کرد.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
خوب ، اگر قرار است وارد شود چرا همان وع ديزل با سوخت گازوييل را وارد نمي كنيد ...... خيلي نامردن اين مديران واردات چي ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
بعد از کره و چین، حالا باید صنایع خودروسازی روسیه رو احیا کنیم!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
مقدم روسها را بر كشوري كه مردمش موش آزمايشگاهي هستن خوش آمد ميگوييم؛ بيچاره مردم ايران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
مرگ بر لیبرال درود بر کنونیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
تاواریش اسپاسیوا
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
پس از زباله های چینی، اینک آشغال های روسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
فعلا که زباله‌های چینی دارند دنیا رو می گیرند و از زباله‌های وطنی بهترند، احتمالا زباله‌های روسی هم عملکرد بهتری از زباله‌های وطنی یا به عبارت صحیح تر زباله‌های فرانسوی داشته باشند!
ناشناس
United States
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
چقدر زشته انگار طرحش مال 20 سال پیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
یا غربی یا شرقی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
نه غربی نه غربی...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
بیچاره مردم ایران!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
اگرمردم ایران به وطن شان علاقه دارندماشین روسی وآشغالهای چینی راتحریم کنند60سال پیش روسهاماشین مسکویچ میدادندبه ایران مردم آنقدرنخریدندکه روسهاخجالت کشیدن ودیگه مسگویچ هندلی به ایران نفرستادندماروسهاروروسیه کردیم حالاهم داریم چینیها روچین میکنیم
ناشناس
Netherlands
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
گند بزنن به هرچی چین و روسیه . آشغال های جهان
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین