bato-adv
bato-adv

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟

بی‌شک نسل تازه لندکروزر پرادو پیشرفته‌تر، بهتر و بهینه‌تر از قبل شده است و می‌تواند چالش‌های زیادی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

پرادو یکی از مشهورترین محصولات برند تویوتا در چند دهه اخیر به شمار می‌رود که اخیرا یک بار دیگر به‌روزرسانی و به این ترتیب، سری ۱۵۰ با نسل J۲۵۰ لندکروزر پرادو جایگزین شد.

به گزارش پدال، این خودرو که در کلاس خود به ویژگی‌های کاربردی زیادی مجهز شده، خود را به عنوان یک پکیج خیابانی و آفرود همه‌چیز تمام معرفی کرده است؛ اما آیا نسخه به‌روز شده J۲۵۰ نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده است؟ مشخصا بله. آیا این خودرو زیباتر شده؟ پاسخ این سوال به دیدگاه شخصی شما باز می‌گردد. در نهایت آیا نسل تازه می‌تواند پدر خود را در یک نبرد تن‌به‌تن شکست دهد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی کوتاه به هر دو آن‌ها داشته باشیم.

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟ طناب‌کشی پدر و پسر ///

تویوتا لندکروزر پرادو ۱۵۰

مدل LC۱۵۰ در سال ۲۰۰۹ وارد خط تولید شد تا سال ۲۰۲۳ در آن باقی ماند. تویوتا برای حفظ تازگی و به‌روزرسانی این خودرو، آن را به موتور‌های متنوعی تجهیز کرد که حجمشان از ۲.۷ تا ۴ لیتر متغیر بود. چهره باوقار، بدنه بلندقامت و توانایی‌هایی بالای این مدل پرادو، آن را به یک شاسی‌بلند محبوب و کارآزموده تبدیل کرده بود. هر چند استفاده از آن در گروه‌های اداری متداول‌تر از آفرود بوده است، اما از ویژگی‌های لوکس خاص محصولات لکسوس بی‌بهره بود.

هر چند کابین آن برای حفظ تازگی نسل بعدی ظاهری کلاسیک داشت، اما به‌خوبی از پس نیاز‌های کاربران بر می‌آمد. استفاده گسترده از کلید‌های فیزیکی که تا چند سال پیش همه‌گیر و متداول بودند، در آخرین نسخه LC۱۵۰ یک مزیت بزرگ محسوب می‌شد.

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟ طناب‌کشی پدر و پسر ///

تویوتا لندکروزر J۲۵۰

نسخه تازه LC J۲۵۰ چهره مطمئنی به خود گرفته و با اشاره به محصولات کلاسیک این برند ژاپنی، خودرویی مهم را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. این خودرو ۹۵ میلی‌متر پهن‌تر از نسل گذشته شده است و هم‌اکنون با دو پیشرانه ۲.۷ لیتری بنزینی یا ۲.۴ لیتری دیزلی به فروش می‌رسد.

طراحان تویوتا در ساخت این مدل به سادگی اهمیت زیادی داده‌اند، اما در عین حال موفق شده‌اند تا حسی مدرن را در آن جای دهند. این مسئله در کابین نسل تازه لندکروزر هم صدق می‌کند؛ جایی که این‌بار میزبان یک نمایشگر بزرگ در کنسول میانی شده که درون قابی مشترک با نمایشگر روبه‌روی راننده قرار گرفته است. فضای داخلی لوکس‌تر از نسل قبل شده، اما همچنان تاکیدی اساسی روی ویژگی‌ها آفرود این مدل دارد.

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟ طناب‌کشی پدر و پسر ///

این خودرو ۵۵ هزار دلاری با تکیه‌بر پیشرانه ۴ سیلندر خود، بار دیگر در برابر رقبای مطرح بازار مانند فورد برانکو و لندروور دیفندر جبهه گرفته است. پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو در بازار آمریکا، توان تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار به هر چهارچرخ منتقل می‎‌شود. از دیگر امکانات فنی این مدل می‌توان به جعبه‌دنده کمکی دو سرعتی، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل به‌صورت استاندارد اشاره کرد.

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟ طناب‌کشی پدر و پسر ///

کدام یک پیروز است؟

بی‌شک نسل تازه لندکروزر پرادو پیشرفته‌تر، بهتر و بهینه‌تر از قبل شده است و می‌تواند چالش‌های زیادی را با موفقیت پشت سر بگذارد. اما اینکه آیا در برابر LC۱۵۰ هم دوام می‌آورد یا نه، سوالی است که پاسخ آن تنها از طریق تماشای ویدئوی زیر روشن می‌شود. به نظر شما آیا نسل تازه این خودرو، جانشینی برحق برای آن به شمار می‌رود؟

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟ طناب‌کشی پدر و پسر ///

bato-adv
bato-adv
bato-adv