bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۵۶۱۴

شمقدري: حوزه سينما مي‌تواند از تهران خارج شود

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۸۹


«جواد شمقدري» در جلسه تشريح برنامه‌هاي معاونت سينمايي، گفت: پيشنهاداتي نيز به دولت داريم كه با توجه به بحث زلزله تهران و مسئله ترافيك، كلا حوزه سينما مي‌تواند از تهران خارج شود و لابراتوار، دفاتر، به يكي از مناطق ديگر كشور منتقل شود كه بحث تحقيقاتي آن بايد انجام بگيرد.

صبح امروز جواد شمقدري معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با سينماگران به تشريح سياست‌گذاري معاونت سينمايي در سال 89 پرداخت. 

بر اساس اين گزارش پس از قرائت آياتي از قرآن كريم جواد شمقدري با بيان اين مطلب كه سينما متعلق به همه ماست و همه ما در سرنوشت سينماي ايران شريك هستيم از حضور سينماگران قدرداني كرد و گفت: اين حضور و مشاركت از نشانه‌هاي اوليه تعلق خاطر به سينماست و وظيفه همه ماست كه در چنين مراسمي حضور داشته باشيم. 

وي به نام‌گذاري امسال به عنوان سال همت مضاعف و كار مضاعف با رجوع به احاديثي از حضرت علي و امام صادق(ع) اشاره كرد و گفت: قريب هفت ماه است كه مديريت جديد كار خود را آغاز كرده و فارغ از تعطيلاتي كه بوده به هر حال ياران شما از همت و وقت‌شان صرف كردند كه به ساماندهي سينماي ايران بپردازند. ما وارد دهه فرهنگ شده‌ايم و ديگر زمان روشن شدن برخي تعاريف است. يكي اين كه نسبت فرهنگ با ديگر حوزه‌هاي زندگي ما مشخص شود. 

شمقدري گفت: بعضي فرهنگ را دستاويز ساماندهي سياست و اقتصاد و مناسبات اجتماعي مي‌دانند و برخي البته پايين‌تر از اين سطح فرهنگ را يك عنصر عاريتي و زينتي تلقي مي‌كنند كه به نظر من هيچ‌كدام آنها صحيح نيست. 

معاونت امور سينمايي فرهنگ را هدف غايي همه حوزه‌هاي فعاليتي دانست و گفت: حوزه‌هاي اقتصادي، نظامي، سياسي تدبير امور اجتماعي، در نهايت هدف‌شان بايد فرهنگ باشد. فرهنگ نقطه پاياني است بلكه سكويي است كه با اتكا مباني فكري و انديشه‌اي به ما مفتخر بدين و تشيع علوي هستيم به كمال حقيقي و سعادت واقعي برسيم. 

جواد شمقدري تأكيد كرد: فرهنگ ما بايد زير چتر مباني ديني شكل بگيرد و همه حوزه‌ها بايد براي فرهنگ تلاش كنند كه يك تحول بسيار بزرگ است. 

وي سينما را پيش‌قراول و سردمدار جريان فرهنگي كشور دانست و گفت: سينما بايد پيشقراول فرهنگ باشد تا اتفاقات بزرگ در كشور رخ دهد كه البته الزامات، سختي‌ها، انتقاداتي را نيز به همراه خواهد داشت و دوره پرچالشي را پيش روي ما قرار خواهد داد. 

امروز اگر مباحث سينمايي در جلسات تخصصي و حوزه‌هاي مختلف مطرح مي‌شود بايد از آن استقبال كنيم. زماني بود كه مباحث سينمايي جايي براي بحث‌هاي اقتصادي و سياسي بود اما امروز مباحث سينمايي در همه جا مطرح مي‌شود و مورد استقبال قرار مي‌گيرد و منتقد و سينماگر بايد حضور و فعاليت بيشتري در اين عرصه داشته باشد تا به موقع اطلاع‌رساني كند. 

جواد شمقدري با اشاره به برخي از سوءتفاهمات در حوزه سينما گفت: متأسفانه ضعفي كه داريم اين است كه همه به سينما حساس شدند ولي شناخت صحيحي از سينما ندارند. متأسفانه برخي از اختلاف نظرها ناشي از عدم اطلاع‌رساني و شناخت اين حوزه است. وظيفه ما شناساندن سينما، ضعف و قوتهايش است. در مديريت‌هاي پيشين در بخش ‌هايي ضعف‌هاي سينما را مي‌پوشاندند هوشمندانه‌تر اين است كه اين ضعف‌ها را نپوشانيم تا بتوان آنها را درمان كرد. 

معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب كه از تمامي انتقادها استقبال خواهد كرد گفت: ما برخي از مباحث را در جلسات خصوصي‌تر عنوان خواهيم كرد و البته مديريت هوشمندانه مي‌طلبد كه در رفع اين ضعف‌ها دست به كار شويم. قرار است ما با جامعه مدرسين بعضي از مباحث را مطرح كنيم. ذهن آنها را به سينما نزديك كنيم. 

وي تأكيد كرد: ما بايد سينما را قدر بدانيم تا سينماي ايران به شأنيت متناسب با عظمت جمهوري اسلامي ايران بر طبق گفته حضرت امام (ره) نزديك‌تر شود. 

جواد شمقدري در ادامه نشست خود ذكر كرد: سينماي غرب براي گام‌هاي ده ساله خود طرح و برنامه دارد و متأسفانه بخشي از مديريت‌هاي ما حتي همين لحظه كنوني را نمي‌بينند كه چه بازتابي را مي‌تواند در رسانه‌ها داشته باشد. 

وي افزود: شرايط فن‌آوري امروز بشر كه بخشي از آن بيش از كشورهاي ديگر در ايران وجود دارد به دليل جنگ نرم و هوش و استعداد ايراني‌ها بخش ديگري است كه بايد به آن توجه شود. ما قطعاً بايد در مباحث سينماي ديجيتال و پديده‌هايي كه پيش رو داريم صاحبنظر باشيم. 

شمقدري شناخت دشمن و تاكتيك‌هاي آن را حوزه مهمي دانست كه بايد سينماگران به آن توجه كنند. 

وي همچنين با تأكيد بر مديريت يكپارچه گفت: نكته بعدي بسيار مهمي كه در حد مقام به عنوان معاونت سينمايي نسبت به آن شوخي ندارم مديريت يكپارچه است. مديراني كه امكان توليد دارند از اين دوگانگي و پراكندگي دست بردارند. اگر سينماي ايران معاونت دارد بايد هر كس وظيفه خودش را انجام دهد و نمي‌تواند تحت تأثير رفتار ديگران موجي تغيير كند. اين پذيرفتني نيست و بايد قانون‌گرايي معنا پيدا كند. متأسفانه مديراني بودند كه شناخت مديريتي هم نداشتند و اگر نمونه هنري در كارنامه قبليشان داشتند مي‌توانند از آن دفاع كنند. 

شمقدري مديريت كنوني سينماي ايران را پاسخگو دانست و گفت: ما اگر خطايي هم مي‌كنيم پاسخگو هستيم و از همه نظرات سينماگران استقبال مي‌كنيم و مديريت يكپارچه براي ما بسيار مهم است. من ظرف دو هفته آينده اگر چنين ناهماهنگي‌هايي را ببينم شكايت خود را اعلام خواهم كرد. هنوشمندانه اين است كه فرصت آزمون و خطا به هم بدهيم چون امكان اين وجود ندارد كه همه گام‌ها درست باشد. 

وي افزود: بهتر است به ما اجازه آزمون و خطا بدهند و اشتباه‌هاي ما را گوشزد كنند. احتياط كاري و محافظه‌كاري بلاي بزرگ مديريت‌هايي است كه قصد برداشتن گام‌هاي بلند را دارند. 

شمقدري با اشاره به عنوان فيلم ممنوعه گفت:‌ بهتر است آنهايي كه از فيلم ممنوعه صحبت مي‌كنند آن را تعريف كنند چون ممكن است سليقه برخي يك فيلم را ممنوعه و سليقه ديگران آن را غير ممنوع بداند. ما تعبير فيلم ممنوعه نداريم و چه كسي جرأت مي‌كند كه فيلم ممنوعه را اكران كند. در دوره‌اي برخي از فيلم‌ها ممنوع شناخته شدند كه نظرات مديران آن زمان نيز قابل احترام بود ولي امروز تشخيص ديگري داده شد. 

وي تأكيد كرد: سينماگر ايراني در پي ساخت فيلم‌هاي ممنوع نيست و من شخصا تا اين لحظه فيلم ممنوعه سراغ ندارم. فيلمسازاني سراغ دارم كه شيطنت، لغزش داشته‌اند و يا نتوانسته‌اند درست حرف خود را بيان كنند كه آن هم جز يكي دو نفري نبودند كه خارج از كشور فيلم ساخته‌اند. 

در ادامه اين مراسم،‌ جواد شمقدري، معاونت سينمايي را مسئول و فصل‌الخطاب سينما دانست و گفت: البته روشن است كه تعامل فعال و مديران زيردست و بالادستي وجود دارد اما آنچه تصميم‌گيري مي‌شود شك نكنيد كه مورد توافق بوده است و در اجراي امور معاونت و مديريت كلان كشور با عزيزان همراه توافق صورت گرفته است. در حوزه كلان نيز براي همه ما از ائمه جمعه و روحانيون و همه عزيزاني كه نقشي در فضاي فرهنگي دارند، رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است و ما به اين افتخار مي‌كنيم چون ايشان بيش از همه ما فردي فرهنگي هستند و فرهنگ را به خوبي مي‌شناسند. البته اين به مفهوم تصميم‌هاي كلان است و نه جزئيات اما نهايتاً من و معاونت سينمايي خود را ملزم مي‌دانيم در صورت وجود اشغال به اصلاح يا انصراف اقدام كنيم. 

وي سرمايه به سينماي ايران را اعتماد به اهالي فرهنگ و هنر دانست و گفت: اين را از باب تعارف نمي‌دانم و تجربه كارها را ديده‌ام. اختلاف نظر و ديدگاه و حتي اختلاف منافع وجود دارد اما در فرآيند كلي ما به همه فيلمسازان و سينماگران اعتماد داريم و قاطبه آنها سرمايه‌ اتفاقاتي هستند كه ما مي‌خواهيم انجام دهيم.
وي به مبحث رقابت عادلانه اشاره كرد و گفت: رقابت عادلانه از ضروريات امروز است و هركسي كه داراي دانش هنري و استعداد است مبناي ما قرار مي‌گيرد چه در داخل كشور و چه در عرصه‌هاي جهاني از آن تعريفي ارائه خواهيم كرد. 

وي افزود: در بخش سينما نيازهايي وجود دارد كه بايد در دهه‌هاي آينده به آن اشاره شود. فارغ از مشاركت فراگير در سينمايي كه با بودجه اندك و فاقد زيرساخت‌ها پيش مي‌رود و بايد از دوره جنيني خارج شود در حوزه اجرايي كشور مشاركتي فراگير بايد تعريف شود و اين در گام اول از اهالي سينما توقع مي‌رود و بعد از بخش‌هاي ديگر. 

شمقدري در ادامه سخنانش درباره مسئوليت پذيري و پاسخگويي مسئولان و هنرمندان سينما گفت: در اين بحث نمي‌شود هنرمندان و مسئولان را جدا از هم بدانيم هر كس بايد پاسخگوي اعمال خودش باشد و نسبت به صنوف و حتي خود تهيه كننده يا كارگردان به نوعي تعريفي وجود داشته باشد كه هركس مسئول پاسخگويي باشد. به طور مثال در مورد فيلم‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه هر فيلمساز پاسخگوي ساخت اثرش باشد به حدي كه اداره كل نظارت و ارزشيابي را از شكل كنوني خارج كنيم. اما تا زماني كه قرار است من يا آقاي سجادپور پاسخگو باشيم نمي‌شود ايشان رأي ديگري را اجرا كنند و اين غيرمنطقي نيز هست. 

وي افزود: من در دوره‌اي فارغ از هرگونه مسئوليتي بودم و به غير از يك شورا در هيچ يك از سمت‌هاي معاونت حضور نداشتم و هيچ‌گاه نيز از اين مسئله ناراحت و دلخور نبودم اكنون نيز اگر بار مسئوليت را از دوشم بردارم به مراتب راحت‌تر خواهم بود و البته با انجام مسئوليت درست اين سنگيني كمتر خواهد شد. 

شمقدري با اشاره به ارائه دفترچه سياست‌گذاري معاونت سينمايي خطاب به سينماگران گفت:‌ پيش از اين كه اين دفترچه به دستتان برسد در طول 7 ماه از نظرات همه دوستان استفاده كردم و حتي پيشنهادات‌شان را نيز در كار دخيل كردم. البته اين گام اول است و بخشي از آن آزمايشي است كه فكر مي‌كنم در سال‌هاي بعد مسير را باز كند. ما سعي كرديم مباحث را به سمت كارشناسي پيش ببريم و سينماي استاندارد را در نظر گرفتيم. 

شمقدري تأكيد كرد تا سينماگران دست از خودزني بردارند و گفت: بهتر است خودزني نكنيم درست است جايي كه مي‌خواهيم درد را بشناسيم در جلسات كاري به طرح مباحث بپردازيم اما در فضاي عمومي اين وظيفه رسانه‌هاي ماست تا كمك كنند از فضاي سينما تصويري ناهنجار نشان داده نشود. در برخي اوقات شده است كه بعضي از سئوال‌هاي ناخوشايند از من مي‌شود تا پاسخ دهم مثلا در مورد فروش عيد امسال كه به نظرم فروش چطور بوده است. 

وي افزود: ما با يك حساب و كتاب ساده كه ممكن است دقيق نيز نباشد به اين نتيجه رسيديم كه اگر «اخراجي‌ها» را در عيد سال گذشته يك استثنا بگيريم، متوسط سه فيلم اكران در همين ايام يك ميليارد و 300 ميليون تومان بوده در حالي كه امسال فارغ از گراني‌ها به مبلغ يك ميليارد و نيم رسيده است. بهتر است ما خود شأن سينما را حفظ كنيم تا بتوانيم اعتماد مسئولين و مردم را جلب كنيم. 

جواد شمقدري خطاب به سينماگران گفت: ما بايد ياد بگيريم كه بالاخره اين ملت آرمان‌هاي بلندي دارد و باعث تحولات جدي شده است و ما بايد با اين گام‌هاي بلند همراه شويم البته ضعف‌هايي نيز هست كه بايد به آن نيز پرداخته شود دغدغه ما با دغدغه اين ملت بزرگ بايد همراه شود. 

وي درباره كارشناسي بودن سياست‌گذاري معاونت سينمايي گفت: اين دفترچه حاصل فعاليت 20 ساعته جمعي 5 نفره و كارشناسي است و دوستان به مدت 10 روز فرصت دارند تا نظرات خودشان را اعلام كنند كه اگر نياز و حتي اصلاح وجود دارد بگويند اين نظريات وحي منزل نيست و اگر ديديم در كارمان اشكالي وجود دارد سعي بر اصلاح آن كنيم. 

وي با بيان اين مطلب كه در نظر گرفتن اولويت‌هاي موضوعي نشان دهنده اين نيست كه نگاه خشك و بي‌روحي وجود دارد و نويسندگان نيز قادر به مانور نيستند گفت: مي‌تواند نقد و طنز نيز مطرح شود اما اگر گرايش كار و نتيجه نهايي در موضوعاتي چون تحكيم خانواده، كودك و نوجوان، تاريخ انقلاب اسلامي، رويارويي استكبار با جمهوري اسلامي، تأثير استكبار جهاني در منطقه در كارها بايد ديده و ساخته شود. 

وي افزود: فيلمسازان غيرمعروف و معروف دنيا در مورد مسئله تأثير استكبار جهاني در منطقه كار كردند اما ما چه كرديم ما بايد نسبت به اين امر واكنش نشان دهيم كه يكي از فيلمسازان جوان سال گذشته در جشنواره در اين مورد فيلمي ساخت و ما از آن تقدير كرديم. توجه به فناوري با حمايت دستگاه‌هاي ذيربط يكي ديگر از برنامه‌هاي ماست و به طور مثال در مورد مبحث انرژي هسته‌اي بايد مسئولين ذيربط اطلاعاتي را در اختيار فيلمسازان قرار دهند تا فيلمساز ما بتواند به بهترين شكل آن را در فيلمهاي خود انعكاس دهد يا در محورهاي ديگر نيز به همين طريق باشد. 

شمقدري شاخص فيلم استاندارد را قابل تعريف دانست و گفت: شاخص فيلم استاندارد را بايد تعريف كنيم يك فيلم وجه هنري، صنعتي، انتقال پيام و جذابيت دارد كه اين 4 وجه در بخش محتوا ايجاد سرگرمي و سينما به عنوان يك رسانه از لوازم يك فيلم خوب و استاندارد مي‌تواند باشد. 

وي با بيان اين مطلب كه سعي مي‌كنيم براساس فرصت‌ها و استعدادها جريان سينما را اداره كنيم گفت: اينكه گروهي فكر كنند سهم ويژه‌اي دارند سعي مي‌كنيم آن را ببينيم و براساس فرصت‌ها و استعدادها اين جريان را ايجاد كنيم. شوراي عالي سينما اتفاق مهمي است كه پس از اينكه شرح وظايف و ساختارش مشخص ومطرح شود در شوراي هنر ساز وكارش مصوب شود شكل مي‌گيرد و با رياست رئيس جمهور وارد عرصه فعاليت خواهد شد. 

وي افزود: بايد در كميسيون فرهنگي دولت بحث در اين باره انجام شود كه خوشبختانه طرح مسئله شروع شده و نگاه جدي به سينما و دغدغه آن افزايش يافته است. 

شمقدري با تأكيد بر افزايش مخاطب سينماي ايران گفت: بايد تنوع مخاطب سينماي ايران رابيشتر كنيم. ما 5 ميليون سينماگر بيشتر نداريم در حالي كه نزديك به 70 ميليون جمعيت داريم. كه البته زيرساخت كمبود سينما نيز در اين مسئله مطرح است ولي خود فيلم‌ها نيز مي‌توانند به آن كمك كنند. 

وي بر امر پژوهش فيلمنامه تأكيد كرد و گفت: دفاتري كه صرفا كار پژوهشي فيلم ها را انجام دهد مدنظر قرار داديم كه در مباحث اقتباسي و چه تحقيقاتي از آنها به شكل صرف حمايت مي‌كنيم. 

معاونت امور سينمايي به بحث فيلم فاخر اشاره كرد و گفت: برخي مي‌پرسند كه چرا 5 ميليارد براي يك پروژه پرداخت مي‌شود در حالي كه مي‌توان مبلغ كمتر ازاين را براي تعداد بيشتري از فيلم‌ها صرف كرد. بايد بگويم كه فيلم فاخر يك رديف بودجه خاص دارد كه خارج از آن نمي‌توان مورد بهره‌برداري قرار بگيرد. ما تعريف جديدي از فيلم فاخر قرار داديم كه شايد اعتراض بخشي را ترميم كند به غير از بحث پروداكشن سنگين فيلم فاخر را به موضوع فيلمنامه و قصه آن سرايت داديم كه فيلمهايي كه از مضمون و قصه خاصي برخوردار هستند فاخر تشخيص داده شود و رديف مستقل بودجه خود را دريافت كنند. 

جواد شمقدري در جمع سينماگران و اهالي مطبوعات درباره ارائه پروانه ساخت به فيلمهاي سينماي گفت: پروانه ساخت گذرگاهي است كه همه بايد از آن عبور كنند ولي اميدوارم سختي‌هايش كم شود. در اين باره هر سال مطالباتي بوده و ما امسال محورهايي را درآورده‌ايم كه دوستان روي آن دقت كنند. 

وي افزود: براساس برآوردي كه شده در سينماي ايران 200تهيه كننده و 400 كارگردان داريم كه اگر همه بخواهند فيلم بسازند ظرفيت سينماي ايران بايد 50 تا 60 فيلم باشد كه من فكر مي‌كنم كمتر از اين است و اگر فيلم خوب بسازيم به مرز 30 فيلم خواهد رسيد كه فروش داشته باشد. 

شمقدري تأكيد كرد: از يك طرف ما جمعيت انبوه فيلمسازان را داريم و از طرفي با محدوديت اكران مواجه هستيم و ما فكر كرديم ساز و كار جديدي را تعريف كنيم با عنوان سينماي اكران و سينماي غير اكران. اگر كف را 50 فيلم بگيريم به عنوان سينماي اكراني و سينماي غيراكراني كه همه ويژگي‌ها را دارد غير از اكران كه سقف هم برايش نمي‌گذاريم. 

وي از مذاكراتي با رئيس سازمان صدا و سيما خبر داد و گفت: طي جلساتي كه با آقاي ضرغامي داشتيم قرار شد كه به سمتي برويم تا در دوره‌هاي 3 تا 5 و يا 10 ساله به سمتي برويم يك سوم نياز فيلم‌هاي تلويزيوني را پاسخ دهيم. تلويزيون در سال حدود 750 فيلم نياز دارد و يك سوم اين نياز نزديك به 250 فيلم مي‌شود كه تلويزيون مي‌تواند از ما بخرد و نمايش دهد ضمن اينكه حضور در جشنواره‌ها اكران‌هاي خصوصي و نمايش خانگي نيز شامل فيلم‌هاي غير اكران مي‌شود. 

وي درباره حمايت از سينماي غير اكران گفت: البته حمايت از سينماي غير اكران حمايت ويژه‌اي است كه با گرفتن يك امتياز ، امتياز ديگري به آن داده مي‌شود و حداقل كف حمايتي را برايش در نظر داريم سينماي اكران همان شرايط قبلي را دارند و اگر فيلم‌ها بخواهند از بنياد سينمايي فارابي حمايت شوند بايد به همان بخش مراجعه نمايند. 

شمقدري همچنين به نمايش ويژه فيلم‌هاي غير اكراني اشاره كرد و گفت‌: تلاش مي‌كنيم فيلم‌هاي غيراكراني از حمايت اكران مخاطب خاص بهره‌مند شوند كه با تنظيم آيين‌نامه آن جزئياتش توسط آقاي سجادپور ارائه مي‌شود. اما در نهايت اينگونه خواهد بود كه چند سالن توسط وزارت ارشاد در اختيار قرار خواهد گرفت و اين فيلم‌ها در يك پكيچ با تيزر، بيلبورد معرفي مي‌شوند. به اين گونه كه در يك ماه مثلا 10 فيلم در سه سالن به نمايش درخواهند آمد. 

جواد شمقدري در بخش كارگردانان فيلم اولي گفت: ما بايد به سمتي برويم كه فن‌آوري روز مي‌رود. اگر اين بخش را رها كنيم تا 10 سال ديگر نيز به پيشرفتي نخواهيم رسيد. فيلم‌هاي اول حتما بايد با حمايت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به صورت ديجيتال ساخته شود و اگر اكران مي‌شوند با حمايت يان مركز تبديل به نسخه 35 ميليمتري شوند. 

وي خبر از حمايت ويژه معاونت سينمايي از بهترين تهيه كننده و كارگردان جشنواره فيلم فجر داد و گفت: جشنواره فيلم فجر جشنواره بزرگي است كه فارغ از جوايزي كه به برندگانش مي‌دهد بايد يك اتفاق ديگر نيز بيفتد عزيزاني كه در حوزه تهيه كنندگي كانديدا شوند فيلم بعدي‌شان بدون ورود به شوراي پروانه ساخت پروانه دريافت مي‌كنند و برنده بهترين كارگرداني بدون ارائه طرح و موضوع در باجه جدا مستقيما پروانه ساخت مي‌گيرد و ديگر نيازي به رديف و شورا نيست. اين روش آزمايشي است كه براي توسعه كار و نه حذف اين شورا طرح‌ريزي شده است. 

شمقدري درباره استانداردسازي تهيه كنندگان سينما گفت: ما چهار رده تهيه كنندگي را در نظر گرفته‌ايم كه در رده اول بالاترين استاندارد تهيه‌كنندگي تا سقف 3 مجوز فيلم اكراني را دريافت مي‌كند و رتبه دوم تهيه‌كنندگي دو پروانه رتبه سوم يك پروانه و رتبه چهارم هيچ پروانه‌اي را دريافت نخواهد كرد. اگر تهيه كننده‌اي دو بار در استاندارد 4 قرار بگيرد پروانه تهيه كنندگي‌اش لغو خواهد شد. 

وي بر امنيت شبكه سينمايي، گسترش بازار، شيوه متعدد ارائه فيلم تأكيد كرد و اين مباحث را در برنامه‌هاي آتي اين معاونت دانست. 

شمقدري در انتهاي سخنانش با بيان اين مطلب كه با حوزه زيرساختي سينما كارهاي بسياري را مي‌طلبد گفت: ما به دنبال اين هستيم كه دفاتر سينمايي را در جايي تجميع كنيم و يك مكاني نيز براي آن در نظر بگيريم اما پيشنهاداتي نيز به دولت داريم كه با توجه به بحث زلزله تهران و مسئله ترافيك كلا حوزه سينما مي‌تواند از تهران خارج شود و لابراتوار، دفاتر، به يكي از مناطق ديگر كشور منتقل شود كه بحث تحقيقاتي آن بايد انجام بگيرد. 

براساس اين گزارش، در ابتداي اين مراسم حميد‌رضا ديبايي مدير روابط عمومي معاونت سينمايي اعلام كرد: جواد شمقدري دو هفته ديگر جلسه‌اي مطبوعاتي خواهد داشت و به سئوالات خبرنگاران و سينماگران پاسخ خواهد داد. 

به گزارش فارس، در جلسه تشريح سياست‌هاي سينمايي سينماگراني چون خسرو سينايي، حبيب‌الله كاسه‌ساز، فريال بهزاد، غلامرضا آزادي، محمدرضا صابري، سعيد اسدي، داريوش بابائيان، رضا آشتياني، خسرو اميرصادقي، مهدي مسعودشاهي، محمدرضا اعلامي، جميل رستمي، سعيد حاجي‌ميري، جعفر گودرزي، داريوش مؤدبيان، مرتضي شايسته، محمد درمنش، محمد احمدي، عليرضا سجادپور، محمد عرب، غلامرضا موسوي، آرش معيريان، مرتضي رزاق‌كريمي، مصطفي رزاق كريمي، عليرضا داوودنژاد، فرشته طائرپور، قاسم قلي‌پور، علي سرتيپي، علي آشتياني‌پور، حامد كلاهداري،‌ ابراهيم اصغري،‌ رضا گرجي، جواد كاسه‌ساز، احمد ميرعلايي، ناصر باكيده، پوران درخشنده، محمد قهرماني، محمد اطيابي، ابراهيم داروغه‌زاده، قاسم جعفري، حبيب‌الله بهمني، سعيد سيدزاده، انسيه شاه‌حسيني، محمد سرير، وحيد موساييان، شفيع آقامحمديان، سيامك شايقي، علي واجدسميعي، منيژه حكمت، مهدي صباغ‌زاده،‌ مسعود جعفري جوزاني، منوچهر شاهسواري، حسين قناعت، سعيد تهراني، علي سربخش، مونا زندي، سعيد سهيلي، منوچهر محمدي، حسن بشكوفه، مسعود بهنام و .... حضور داشتند.

برچسب ها: جواد شمقدری
bato-adv
bato-adv
bato-adv